Здравейте колеги,
Мъчи ме един проблем. Смених наскоро комплект задни пружини/амортисьори/тампони, като всичко е на SACHS. Няма 5, 6 месеца и малко над 10000 км, колата започва да се люлее осезаемо при неравности и то предполагам е точно от задницата. Проверихме с един магазин и се оказа, че съм сложил грешен номер на пружини - пак е за модела, но ако се търси по ВИН-а излиза един друг номер с 6мм по-дълъг. Дали според вас това да е причината с тази 6мм разлика или просто някой и друг амортисьор е сдал багажа доста раничко?
			
									
									Touran 1.6 MPI 2007 г. люлеене след свежа смяна на пружини/амортисьори
- tdi fen
 - Мнения: 4746
 - Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
 - Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
 - Двигател: TDI AGR
 - Местоположение: София
 
Re: Touran 1.6 MPI 2007 г. люлеене след свежа смяна на пружини/амортисьори
по принцип пружината определя твърдоста и височината и полезния товар ролята на амортисьра е да "гаси" това люлене ,което се предава от пружината без значение нова или стара
			
									
										
						- Ivaile
 - Мнения: 562
 - Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
 - Автомобил: Touran
 - Двигател: BSE 2008
 - Местоположение: Пловдив
 
Re: Touran 1.6 MPI 2007 г. люлеене след свежа смяна на пружини/амортисьори
Определено причината  за люлеенето е в  амортисьорите.
			
									
										
						Re: Touran 1.6 MPI 2007 г. люлеене след свежа смяна на пружини/амортисьори
което значи още по-зле...
			
									
										
						- stefan4o
 - Мнения: 19336
 - Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
 - Автомобил: VW Jetta
 - Двигател: PN 1990+KR 1987
 - Местоположение: Стара Загора
 - Контакти:
 
Re: Touran 1.6 MPI 2007 г. люлеене след свежа смяна на пружини/амортисьори
Такива неща се купуват по номер на рама, а не каквото имат в магазина...
			
									
										
						- samo_pechka
 - Мнения: 9064
 - Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
 - Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
 - Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
 
Re: Touran 1.6 MPI 2007 г. люлеене след свежа смяна на пружини/амортисьори
От амовете е. 
Отделно, че нещо се занижи качеството и на автърмаркет "топ" произовдители.
Имах абс. същия проблем с моя кола .
Върнах амортисьорите в магазина и и си взех други. По рама излизаха тия коит върнах...
Потърсих какви са HD версиите ( усилените, за по-тежките версии на модела + окачване тип лоши пътища) . Наложи се обаче смяна и прашниците, тъй като амовете бяха с по-дебели тела.
Стана топ. Колата заспа и стана като дъвка на пътя, няма мърдане, все едно върви по релси. Комфорта се запази.
			
									
										
						Отделно, че нещо се занижи качеството и на автърмаркет "топ" произовдители.
Имах абс. същия проблем с моя кола .
Върнах амортисьорите в магазина и и си взех други. По рама излизаха тия коит върнах...
Потърсих какви са HD версиите ( усилените, за по-тежките версии на модела + окачване тип лоши пътища) . Наложи се обаче смяна и прашниците, тъй като амовете бяха с по-дебели тела.
Стана топ. Колата заспа и стана като дъвка на пътя, няма мърдане, все едно върви по релси. Комфорта се запази.
- goppa
 - VW експерт

 - Мнения: 7988
 - Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
 - Автомобил: Seat Alhambra
 - Двигател: CFFB
 - Местоположение: Горна Оряховица
 
Re: Touran 1.6 MPI 2007 г. люлеене след свежа смяна на пружини/амортисьори
За един модел кола( без значение кой) афтърмаркет марките предлагат един амортисьор . А по ЕТКА за модела има 20. Дали са еднакви щом от производителя са решили , че са 20 вида?
			
									
										
						Re: Touran 1.6 MPI 2007 г. люлеене след свежа смяна на пружини/амортисьори
samo_pechka написа:От амовете е.
Отделно, че нещо се занижи качеството и на автърмаркет "топ" произовдители.
Имах абс. същия проблем с моя кола .
Върнах амортисьорите в магазина и и си взех други. По рама излизаха тия коит върнах...
Потърсих какви са HD версиите ( усилените, за по-тежките версии на модела + окачване тип лоши пътища) . Наложи се обаче смяна и прашниците, тъй като амовете бяха с по-дебели тела.
Стана топ. Колата заспа и стана като дъвка на пътя, няма мърдане, все едно върви по релси. Комфорта се запази.
				   							 				   
					Последна промяна от kaparo на Пет 31 яну 2025 17:30, променено общо 1 път.
									
			
										
						- goppa
 - VW експерт

 - Мнения: 7988
 - Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
 - Автомобил: Seat Alhambra
 - Двигател: CFFB
 - Местоположение: Горна Оряховица
 
Re: Touran 1.6 MPI 2007 г. люлеене след свежа смяна на пружини/амортисьори
За 10009км по нашите пътища може да си тропнал в 10000дупки. Разбери кой амортисьор е дефвктирал и ги смени! Със сигурност не са всичките 4.
			
									
										
						Re: Touran 1.6 MPI 2007 г. люлеене след свежа смяна на пружини/амортисьори
На ос комплект, по единнично никога. Но следва, че пружините са си ок, макар са други номера и със 6мм по-къси?
			
									
										
						- goppa
 - VW експерт

 - Мнения: 7988
 - Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
 - Автомобил: Seat Alhambra
 - Двигател: CFFB
 - Местоположение: Горна Оряховица
 
Re: Touran 1.6 MPI 2007 г. люлеене след свежа смяна на пружини/амортисьори
Всяка трептяща система е съставена от маси, пружини и демпфери (амортисьори). От характеристиките и на 3те елемента зависи колко бързо ще се успокояват трептенията в тая система. Та ако са грешните пружини също може да е причина за люлеенето, но това би се проявило веднага след смяната а не след 10000км.  Мисля, че имаш дефектирал амортисьир
			
									
										
						Re: Touran 1.6 MPI 2007 г. люлеене след свежа смяна на пружини/амортисьори
goppa написа:За 10009км по нашите пътища може да си тропнал в 10000дупки. Разбери кой амортисьор е дефвктирал и ги смени! Със сигурност не са всичките 4.
броим и милионите павета :) ама нали всички наши коли минават по тях ... вече амортисьорите да ги сменяме като маслата ли...
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта