Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик

Семеен или работен автомобил - вановете на Volkswagen се радват на особен интерес
Потребителски аватар
Бай Иван
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
Двигател: ASY AWC
Местоположение: София

Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик

Мнениеот Бай Иван » Пон 27 ное 2017 20:07


Изображение

Къде трябва да се намира тоя датчик за да ти кажа дали ще можеш без сваляне на механизма?




Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик

Мнениеот ivuchev » Пон 27 ное 2017 20:29


Така погледнато точно до филтъра на купето малко в дясно. На входящата тръбичка преди радиатора ето на парното. И е обърнат към купето за да е още по гадно.


Потребителски аватар
Бай Иван
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
Двигател: ASY AWC
Местоположение: София

Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик

Мнениеот Бай Иван » Вто 28 ное 2017 9:16


Ако е до филтъра за купето, трябва да свалиш 3-те болта на кората под чистачките, самата нея, като ще ти е по-лесно и да отвиеш и болтове на казанчето за антифриз и
леко да го снижиш надолу за да я извадиш.
Препоръчвам ти да не правиш тази операция в момента, тъй като има голяма вероятност да се изпочупям пластмасите в това "прекрасно" време.
А, ако се налага и демонтаж на механизма за чистачки си отдели половин ден в мъки и псувни. :icon_lol


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13429
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик

Мнениеот kris11 » Вто 28 ное 2017 9:59


При стария модел отгоре ламарина.Трапеца закрива достъпа. Отгоре на всичко самия датчик и куплунга за завъртени към задната ламарина. :mrgreen

@"Баш там, от където си взел картинката, си пише!
100/95С
Това ще рече, че включва на 100*С и ще изключи, като падне температурата на 95*С"
Радо Датчика е на I- отклонение. Маркуча отдолу догоре е проходен. Явно командва нещо климатроника - не съм ровил схеми. На тези без клматроник това чудо го няма - прав маркуч.

На снимката на бай Иван механизма на чистачките е свален и не може да се разбере дали ще има достъп при несвален.
Прикачени файлове
IMG_20171018_113312546.jpg
IMG_20171018_113816866.jpg


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик

Мнениеот ivuchev » Вто 28 ное 2017 15:51


И така колеги датчика е сменен без демонтаж на трапеца и без много мамата :).
Маха се легена дето се вика и се бърка с лявата ръка точно над него, с дясната и една много дълга отвертка леко се издърпва щифта(скобата) но не напълно за да я до извадиш с лявата ръка. Не се маха буксата за да имаш какво да хванеш и с леко размърдване даже и с дългата отвертка се побутва едното уше на буксата. Общо взето с напипване. Този датчик пише че е за коли с електронно регулиране на въздуха т. Е авт. Смукач аз така го разбирам. Сменям го защото Сутрин ако е под 5 гр. Пали и след 5сек ми гасне. Като позагрее след 1 мин се оправя. Утре ще видим как ще е.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13429
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик

Мнениеот kris11 » Вто 28 ное 2017 18:48


ivuchev написа:Този датчик пише че е за коли с електронно регулиране на въздуха т. Е авт. Смукач аз така го разбирам. Сменям го защото Сутрин ако е под 5 гр. Пали и след 5сек ми гасне. Като позагрее след 1 мин се оправя. Утре ще видим как ще е.

Имам го и нямам проблеми с палене и гаснене и припалвания. Няма логика според описанието ти и посоченото от Радо 100/95гр. . При палене е студ и не е активен. Какъв смукач ,докато дойде топло горе до него става утре.
Има връзка с климатроника.Има го при мен - няма го същата година без климатроник


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик

Мнениеот ivuchev » Вто 28 ное 2017 19:19


Крис бъркаш 2 датчика единия е контактен а именно този 100/95 и се намира на (до) допълнителната водна помпа , (той може да е за климатроника не знам) а другия който смених днес е под чистачките. (труднодостъпния) аз него имах предвид за оборотите а иначе смених и контактния по погрешка
Има и 3 ти той е на разклонение на блока и е за показанията на таблото


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик

Мнениеот ivuchev » Вто 28 ное 2017 21:15


Истината обаче е че
1трудно достъпния (под чистачките)
temperature sensor
for coolant temperature gauge
for vehicles with electroni- cally regulated air condit. 2 pin
2. До допълнителната водна помпа - thermal switch
for models without auxiliary heater 100/95C 20MM
2 pin
3. На тройника или разклонението на блока - coolant temperature sensor 2 pin

Явно тази кола няма температурен датчик който да управлява компа, поне не и на антифриза.
Има един на всмукателния колектор за температурата на входящия въздух. Може да е той.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13429
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик

Мнениеот kris11 » Сря 29 ное 2017 10:29


Нямам за помпа и нямам помпа. Иначе другите 2 ги имам. На фланеца имам 1 двоен. Имам и за входящия въздух.
Писах за този зад механизма за чистачките 43 номер по скицата ,че не е за вкл/изкл. -няма логика , а и бърках да видя дали е проходен маркуча като бях в одисея смяна на радиаторче


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик

Мнениеот ivuchev » Чет 30 ное 2017 15:20


Номер 43 под чистачките се оказа за климатроника.
Сега съм заподозрял датчика за входящия въздух който при мен се намира на всмукателния колектор, и той също е термистор ( при понижаване на температурата се покачва съпротивлението.)


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13429
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик

Мнениеот kris11 » Чет 30 ное 2017 17:24


ivuchev написа:Номер 43 под чистачките се оказа за климатроника.
Сега съм заподозрял датчика за входящия въздух който при мен се намира на всмукателния колектор, и той също е термистор ( при понижаване на температурата се покачва съпротивлението.)

Писах по-горе ,ч е за климатроника.Няма го при коли без климатроник или само с климатик.
За вх въздух лесно се сваля а и се измерва.Сутринта не мога да го измеря,че мултито е на работа. Мога по някое времекато поизстине матора при околна Х колко ома е.
да питам аз - ти дроселова клапа чистил ли си ?Ама хубаво и отдолу? Адаптирана ли е след това ? На ВагКом или сие гледал ли си на колко градуса стои клапата на ПХ ?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик

Мнениеот radotom » Чет 30 ное 2017 19:20


ivuchev написа:Номер 43 под чистачките се оказа за климатроника.

Още в началото като писа Крис, си помислих, че това ще да е, ама викам 'айде да не дърпам дявола за опашката...'
Лятото висях почти всяка вечер пли климатикаджия в продължение на 1 месец, за да подкарам моя и на фиата на сина ми климатиците и станах... експерт в никакъв случай, ама познавач на климатици на различни марки коли :mhihi
Тааа...
Климатрониците имат датчик за прегряване на двигателя.
Служи, като вдигне висока температура, да спрат компресора, за да не товари допълнително двигателя, а и да се осигури по-хладен въздух към радиатора.

И малко много ОФФ
Пристига една кака с едно Клио:
-Да ми видите климатика - не работи
Вдига майстора каака, гледа, звери се... отиде, взе фенер, продължи да се звери под капака, накрая вдига глава и заявява объркан:
-Амааа... девойче (тя девойчето минаваше 40, ама нищо!), ми ти нямаш климатик!
-Ама как да нямам!?!
-Е, на - няма!
-Ама аз за тов купих колата миналата седмица, защото е с климатик! Вижте, че има копченца АС на таблото
-Копченца може да има, ама този, дето е сменял таблото, не е сменил и колата.
Тази кола никога не е имала климатик - не само компресор, кондензатор и тръби няма, ами няма и стойки за тях, както и необходимите отвори по купето.


Та така... :icon_lol


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик

Мнениеот ivuchev » Чет 30 ное 2017 22:04


kris11 написа:да питам аз - ти дроселова клапа чистил ли си ?Ама хубаво и отдолу? Адаптирана ли е след това ? На ВагКом или сие гледал ли си на колко градуса стои клапата на ПХ ?


Не съм чистил клапата ,не е адаптирана май ще остане за май на пролет това. Като извадих датчика за въздуха не се познаваше що е от гняс и нагар и масло. Само да попитам ако аткача дросела от буксата и го почистя като и раздвижвам самата клапа да не насмета нещо и да стане по зле няма жило всичко е електронно? На кой канал да гледам градусите на клапата.?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13429
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик

Мнениеот kris11 » Пет 01 дек 2017 21:52


ivuchev написа: Като извадих датчика за въздуха не се познаваше що е от гняс и нагар и масло. Само да попитам ако аткача дросела от буксата и го почистя като и раздвижвам самата клапа да не насмета нещо и да стане по зле няма жило всичко е електронно? На кой канал да гледам градусите на клапата.?

Че имаш проблем е ясно. При мен датчика няма гнусотия по датчика.
Не съм гледал как е при 1,8т датчика къде е .Провери си картерната вентилация и маркуча .Аз като чистя др. клапа не я напъвам до крайно положение
не знам при теб на кой канал е при мен не помня но 2-3-4
да преди дебелата гофра към смук. колектор е.Посредата на дебелата гофра влиза маркучето за картерните. При последното чистене др. клапа взе ,че вдява и се запъна като магаре на мост и не ще адаптация и реве. В руски форум открих рецепта за приучаване на др. клапа. Вадиш тънкия маркуч от картерните, палиш и без да пипаш педала я оставяш да пореве 1-2 мин. Надяваш маркуча, чистиш грешки и палиш - др. клапа е вдянала
При стари машини явно се увеличава луфта м/у клапата и стените, при чистене се маха нагара и луфта става по-голям -оттам проблеми. Някои съветват преди адаптация да се натисне др;клапа за затваряне да се убере луфта и тогава адаптация.
Аз я чистих по 1 ви май ,е свалях и колекторите - сменях гарнитура на капака на клапаните. Не можах да намеря О пръстени / засега не са проблем/ ама , ако отново ще свалям колектори :horror :horror

Последна промяна от kris11 на Съб 02 дек 2017 16:59, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик

Мнениеот ivuchev » Съб 02 дек 2017 10:37


Kris11 щом не ти е изцапан датчика за темп. На входящия въздух значи ти е някъде преди картерните газове(пари) или на въздушния филтър. На мен е зад дросела на всмукателя и цялата гняс маслени пари минават през него , но си бачка няма проблем. Явно съм за почистване на дросел ама при мен е доста по сложно не мога да движа клапата дори и да я сваля защото предпорагам е захваната за моторче и вътре има зъбни колелца предполагам нещо като малко редукторче , нека колегата с алхамбрата каже ако е чистил клапа. Доста е специфична при мен тази процедура, и ако нещо се счупи вътре може да имам адски главоболия.
Адаптацията е лесна ще се оправя. Не ми се захваща сега точно защото моторчето пее заковава 800 оборрота и е екстра само под 5 градуса имам проблем първите 2 мин. Сутринта беше 6 гр и нямаше ядове. Ще я направим и тая процедура няма да и се размине.



Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 143 госта