Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V

Семеен или работен автомобил - вановете на Volkswagen се радват на особен интерес
стои
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 18 дек 2017 19:50
Автомобил:
Двигател:

Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V

Мнениеот стои » Пон 25 дек 2017 21:13


Здравейте колеги!
Притежавам CROSS TOURAN 2008 г. с печка вебасто ТТ-V, която фабрично работи само при работещ двигател.
Искам да я включвам с програматор преди да използвам колата.
Да я изключа от ел.блок, да извадя куплонгите за управление и на тяхно място да поставя нови с програматора.
Някой правил ли е такова нещо и дали е възможно!




Потребителски аватар
piron45
Мнения: 155
Регистриран на: Нед 04 юни 2017 16:18
Автомобил: VW Touran 1_9 TDI DSG
Двигател: BKC 2005
Местоположение: Самоков

Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V

Мнениеот piron45 » Вто 26 дек 2017 11:05


Колега, най елементарното нещо и най евтино е да си купиш един W-bus модул за 60лв. Има ги в продавалника. На мойта кола печката е същата. Сложих и модул и печката започва да се пали само с подаване на 12V на модула. Тия 12V ги подавам с обикновен таймер на същото напрежение, или с дистанционно.
Има два начина на работа на печката. Първият е ако не променяш нищо по печката и само добавиш модула. Тогава печката работи когато ти искаш, но и когато са изпълнени условията за работа автоматично пускана от колата. Вторият начин както направих аз /защото не ми харесва да се включва когато иска, а само когато аз искам/, резнах и двата кабела за връзка по Bus- шината с колата и сега работи само когато и кажа. За 12-13мин . предварително включена ми загрява ДВГ и паля топъл двигател. парното тръгва веднага. Има и възможност да се направи да пуска и вентилатора на климатроника, но тогава трябва да си сигурен, че имаш добър акумулатор. Моя вече издиша и затова не съм направил още тази екстра.
Има и трети вариант който е по скъп обаче. Намираш си ОЕМ контролер Телестарт Т91 или Т100 и тогава всичко се управлява по Bus шина.Аз продавам един такъв контролер, че го взех погрешка за моя Туран, но няма да стане и за твоя. Оказа се, че е за по новите модели след 2015г. Ако имаш въпроси питай.


стои
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 18 дек 2017 19:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V

Мнениеот стои » Вто 26 дек 2017 23:49


Благодаря за бързия отговор!Точно от това се нуждая, когато стигна до колата вече двигателят да е топъл.
Въпросът ми е къде трябва да монтирам модула?Около печката или на друго място?
В четвъртък ще получа модула и ако имам въпроси ще си позволя да Ви безпокоя!
Сърдечно благодаря!


Потребителски аватар
piron45
Мнения: 155
Регистриран на: Нед 04 юни 2017 16:18
Автомобил: VW Touran 1_9 TDI DSG
Двигател: BKC 2005
Местоположение: Самоков

Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V

Мнениеот piron45 » Сря 27 дек 2017 18:14


Модула е добре да е някъде в кабината, но за целта ти трябват три проводника от печката до кабината. Два проводника за захранване +-12V и един проводник за управление на печката. Без сваляне на предната броня, гумата и подкалника няма да минеш. Преди да започнеш монтажа се вади предпазителя на печката от панела при ДВГ. След това от захранващия кабел на печката се извеждат двата проводника за захранване на модула. Имай предвид, че печката е захранена непрекъснато и без да е изваден предпазителя там винаги има напрежение. Третия проводник се извежда от управляващата букса /6 или 8 пина /. При теб не знам каква е. В продавалника продават такива букси несглобени. Хубаво е да си вземеш една такава за да имаш допълнителен пин за управляващата букса, който се слага. Може и само с кабелче, но работата не е много сигурна. Това е за сега, за подробности питай.


стои
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 18 дек 2017 19:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V

Мнениеот стои » Чет 28 дек 2017 19:42


Благодаря за съветите!
Бронята и маската свалих лесно, но не мога да открия предпазителите на печката.
Имам Голф 2 с Термо Топ С и там те са 3 бр. на едно пластмасово тяло с капачета монтирано на преградата
между купето и коша.
В голямата кутия с предпазители също не ги виждам.


Потребителски аватар
piron45
Мнения: 155
Регистриран на: Нед 04 юни 2017 16:18
Автомобил: VW Touran 1_9 TDI DSG
Двигател: BKC 2005
Местоположение: Самоков

Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V

Мнениеот piron45 » Пон 01 яну 2018 20:04


На моя Туран предпазителя е вкутията в двигателния отсек. 20А, сега не помня точно номера, но в средата на кутията има релета и до тях има два предпазителя един 25А и от дясната му страна друг 20А за захранването на печката.


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1050
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V

Мнениеот mshbul » Пон 01 яну 2018 21:35


Само внимавай как режеш кабелите на кана, че може да се наложи да ги включваш пак.


стои
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 18 дек 2017 19:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V

Мнениеот стои » Нед 13 окт 2019 16:09


Здравейте!
Бихте ли споделили, през кой отвор вкарахте кабелите в купето, защото при мен всичко е в коша на мотора от миналата година.
Благодаря за указанията и помощта!


стои
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 18 дек 2017 19:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V

Мнениеот стои » Чет 24 дек 2020 18:29


Здравейте!
Весело посрещане на Коледа!
Здраве, късмет и мечтани пътешествия!
Моля, да споделите цветовете на кабелите свързващи печката с кан шината и евентуално в кой сноп се намират.
Според схемата на печката са оранжев и бял, но не ги откривам в снопа над печката върху подкалника.
Благодаря!


стои
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 18 дек 2017 19:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V

Мнениеот стои » Вто 19 яну 2021 6:37


Здравейте!
Моля за съвет и помощ!
Използвам модул, както е описано по горе за принудително включване на печката.
Не съм прекъсвал кабелите към шината.
Когато я включа при външна температура над 5 градуса работи нормално и след изтичане на за даденото време спира.
На другата сутрин обаче започва да работи около минута и блокира. Грешката е "прегряване".
След от блокиране се повтаря същото.
Каква може да е причината?
Би трябвало ръчно да работи и над 5 градуса.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V

Мнениеот cecoa1 » Вто 19 яну 2021 9:57


Може би единия път включва помпата за циркулация на антифриза, а другия път, не.


стои
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 18 дек 2017 19:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V

Мнениеот стои » Вто 19 яну 2021 22:32


Благодаря за отговора!
При проверката се оказва че помпата на печката работи 100 %, не е изгоряла електрически.
Дали е възможно понеже е електромагнитна, Ел. да работи, а турбината да не се върти ефективно и затова печката спира?


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V

Мнениеот cecoa1 » Вто 19 яну 2021 23:52


Мисълта ми беше друга, не че е изгоряла.
Оригинално печката се включва сама под 5 градуса и определени условия. Тогава вероятно се включва и помпата. Обаче помпата кой точно я управлява?! Ако тя не се включва над 5 градуса, а само печката чрез допълнителния модул, то ще се случва точно това, което описваш.
Сигурно ли е, че помпата работи(подава се захранване към нея) и при околна температура над 5 градуса?! Нормалните печки си управляват помпата, но тук управлението може да е различно, печката е вързана към комуникацията на автомобила. С модула я лъжеш да запали и без работещ двигател, но дали лъжеш и помпата винаги да се включва при работеща печка?!


стои
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 18 дек 2017 19:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V

Мнениеот стои » Чет 21 яну 2021 18:28


Благодаря за отговора и идеята!
Това не съм проверявал. Изчетох ръководството на печката, и това което разбрах е, че тя се включва и работи, когато работи печката и малко след изгасването и.
Захранена е с двужилен кабел идващ от три пинов куплонг на печката.
Сигурно е възможно да се провери, но трябва да стигне до нея, а това сега трудно.


Потребителски аватар
piron45
Мнения: 155
Регистриран на: Нед 04 юни 2017 16:18
Автомобил: VW Touran 1_9 TDI DSG
Двигател: BKC 2005
Местоположение: Самоков

Re: Cross Touran 2008 и Печка вебасто TT-V

Мнениеот piron45 » Пон 01 фев 2021 20:15


TTV_manual.ppt
(3.43 MiB) Свален 146 пъти
Колега, според мен проблема ти идва от това, че не си прекъснал CAN шината.Печката вероятно се бърка за начина на управление. Аз съм прекъснал кабелите до самия куплунг. CAN- а е на 4 и 7 пин. На схемата в мануала може да видиш цветовете /бял и оранжев/, това е на Х1 - куплунг. Иначе управлението от модула се закача на пин 2 на същия куплунг. Вероятно си го направил, щом я палиш принудително. При мен не съм прекъснал проводника само на пин 3. А помпата тръгва с пускането на печката и спира след като се охлади горивната камера.
Ето ти нещо интересно на руски.
TTV_manual.ppt
(3.43 MiB) Свален 146 пъти



Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: unko67 и 23 госта