Туран 1.6 101кс, 2008г , бензин и LPG. Гори масло по 700g на 1000км. Маслото е сменявано на време, оригинално, с предписания вискозитет.
Светва чека, а отзад като работи, мирише на сяра, явно от маслото ще да е. / Моля да не коментираме маслата./
Мисля да отварям двигател за ремонт.
Монтьор каза, че на тия коли блокът е алуминиев, а цилиндрите са покрити с никасил, с дебелина 0.07 мм. Когато цилиндърът се износи неправилно - на елипса, сегментите започват да копаят блока там , където е паднал никасила и става мазало. Което означава , че при смяна на сегменти ефект няма да има, а точно обратното.

Питането ми е следното : Има ли смисъл след като отворим двигателя да сменяме сегменти и тн, ако има елипса ?
Този проблем отстраним ли и , или да сменям колата.
Моля , помогнете с компетентно мнение
Благодаря предварително.