Отечка и алтернатор Sharan Mk 1

Семеен или работен автомобил - вановете на Volkswagen се радват на особен интерес
Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5431
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Отечка и алтернатор Sharan Mk 1

Мнениеот R@do » Вто 18 авг 2020 21:15


Здравейте,
Изпаднах в една трудно разгадаена ситуация,
след наводняване на колата, изсуших кмфортмодула ми по шофьорскат седалка ( 95vw15k600bc).
Две седмици по късно ми се скапа акумулатор на 2 години.
Купих нов и при замерването установих, че алтернатора подава около 13,3-13,8 в при обороти и товар.
Направих замерване и установих, отечка олко 220 мА с включен модул и 17 мА без него.
Незнам как оправя отечката без него. При изправна системата нормално ли е да имам такава консумация?
Доста объркано обяснение обаче незнам дали е виновна отечката, за алтернатор ли съм или съм жертва на два проблема едновременно.
Благодаря за всякакви мнения!




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 3100
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Отечка и алтернатор Sharan Mk 1

Мнениеот tdi fen » Вто 18 авг 2020 21:46


модула се мери специфично мисля,че след определено време се изключва (заспива) а алтернатора ако е под 13.8 v с включени консуматори е за ремонт


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1858
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Seat Alhambra 7M
Двигател: AFN 1998
Местоположение: Карнобат

Re: Отечка и алтернатор Sharan Mk 1

Мнениеот stefarata » Вто 18 авг 2020 21:46


Как и къде мериш утечката?


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5431
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Re: Отечка и алтернатор Sharan Mk 1

Мнениеот R@do » Вто 18 авг 2020 22:02


Първо с пробна лампа. после правя мот и с ампер клещи през +


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7155
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Отечка и алтернатор Sharan Mk 1

Мнениеот goppa » Вто 18 авг 2020 22:23


Рязкото умиране на акумулатор на 2 г не е рядкост.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 18994
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Отечка и алтернатор Sharan Mk 1

Мнениеот radotom » Сря 19 авг 2020 12:09


Адаш, проблема не ти е в конфорта. Нормално си дава тази консумация. И при мен не пада под 120мА след 'заспиване' , а преди да захърка блажено, си седи като при теб.
При изключен конфорт консумацията ми е 2мА. Може би оставащото при теб е от панел на радиото или някакъв консуматор в запалката мушнат.

Но ако оставиш вентилатора на парното да върти и ти си човъркаш нещо 'на контакт', след 1 час 100Ач акумулатор не си и помисля да завърти :icon_lol


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5431
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Re: Отечка и алтернатор Sharan Mk 1

Мнениеот R@do » Чет 20 авг 2020 8:57


Адаш, какви трябва да са стойностите на алтернатора? Сега започна да се държи по добре-с фарове и климатик 13.9. притеснява, на загасено 12.8-13 в е е акумулатора.Сега пак ще меря за отечки. Притесняваме,че все пак стойност 14-14,2 не достигам.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 18994
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Отечка и алтернатор Sharan Mk 1

Мнениеот radotom » Чет 20 авг 2020 10:51


Хммм... интересен въпрос! :mrgreen
Точно преди година ми изпляска генератора - свършили четки и единия колекторен пръстен.
Рециклиран напълно във ФрансисКуп.
От тогава карам и с едно волтметърче (китайско) в запалката. Ама го издърпвам като спра, че консумацията на празен ход му е 40мА :icon_lol Я запаля после - я не, ако го забравя!
Та наблюдавам доста странно държание - напрежението се мени м/у 13.8 и 14.5V без фарове и клима, само с вентилатор в купето на 2 или 3 чертички.
Включа ли фаровете - заковава си на 13.7-13.8V
Това, обаче, го отдавам на различен заряд на акумулатора.
Тук е редно да отбележа, че се е случвало и по цяла седмица да не паля, като ходя на работа със служебния транспорт.
Тогава аку-то е показвало и спад до 11.8V преди палене От което следва, че 100Ач ми акумулатор не е чак 100А.ч., ама за сега ме кара Само зимата, ако го оставя цяла седмица, имам проблеми.
Дори, обаче, след дълго каране, без да променям оборотите на мотора, напрежението се случва да се мени с 0.2-0.3V в кратък интервал, да кажем 2-3 минути.

Нещо любопитно - един ден си правех експеримент колко консумация ще вдигне.
С включени фарове, подгрев на преден и заден джам, клима, двата вентилатора и радиото на МАХ, отворени врати (заради плафоните) и въобще всичко, дето се сетих, токовите клещи показаха, че от алтернатора се смучкат едни нищо и никакви 112.4А :mrgreen


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5431
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Re: Отечка и алтернатор Sharan Mk 1

Мнениеот R@do » Чет 20 авг 2020 20:15


Аз сега правя тестовте с чисто нов акумулатор, който заредих предварително.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12730
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Отечка и алтернатор Sharan Mk 1

Мнениеот kris11 » Пет 21 авг 2020 21:03


При тебе не знам с колко релета за време е комфирта. За тия при които е в бушониерата под волана е с 2 релета за време.
Бях писал преди доста време колко са времената / но на 1 то е над 20 мин. Трябва да се поровя пак .Но по-другата маняна . Утре сутрин заминавам на плаж в гората с палатка.
РадоТом - не ти е у ред алтернатора или волтОметъра . При мен при каран / ЛЕД за дневни , без габарити, радио Sound 2 с усилвател пред пепелника напрежението се движи 14-14,2/3 В и то с Хамерикански китаец реле регулатор / на оргиналния четки 2-3 мм/ и провисвато светва лампата/. Понякога климата е вкл. , а заден вентилатор го изкл. от панела за да е комфортно на кокеро.
Утре мога да ръгна волтметъра като пътувам извън гр да видя как се движи напрежението , ама коментар или в неделя вечер или в понеделник.
В сряда се прибрах и паркирах и дотам - поредната опукана бобина , а е на 1г Беру от Тандер а. Наканих се най-после да я местя пред акумулатора в/у Г обр. планка с релетата за климата. Има вече голЕм напредък - огънал съм ал.ламарина 4мм . Трябва обаче да я пробия ама..
/Таблото още от 2012 е с ЛЕд - та там има само 4 буркана по 5 вт + 3 /май/ по 1,2 Вт - това са почти 24 Вт. вс. плафони и по таван и по врати и в краката са с ЛЕД


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12730
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Отечка и алтернатор Sharan Mk 1

Мнениеот kris11 » Нед 23 авг 2020 19:21


Кълва от телефона и може да има грешки. В гората сега има нет. Вчера забучих волтм. В началото при тръгване 14,2 В. По пътя между 14 и 13,8 В


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7155
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Отечка и алтернатор Sharan Mk 1

Мнениеот goppa » Нед 23 авг 2020 20:42


И аз от 2 г карам с волтметър в запалката. Има някаква зависимост от температурата. При хладно време зарежда над 14В в жегите 13,7-13,8


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12730
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Отечка и алтернатор Sharan Mk 1

Мнениеот kris11 » Пон 24 авг 2020 14:51


goppa написа:И аз от 2 г карам с волтметър в запалката. Има някаква зависимост от температурата. При хладно време зарежда над 14В в жегите 13,7-13,8

Да зимата е повече напрежението. Явно в реле регулатора има монтиран терморезистор.



Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост