Някой да е имал разправии с това чудо на техниката?
Казусът: Случайно видяна грешка за несработващо моторче на шофьорска брава и капачка за резервоар.
2-3 дни по-късно не отключи от централното (през алармата), та си отключих с ключа.
Тук е момента да спомена, че от както я имам колата, никога не се е заключвала с ключ вратата (просто нищо не се случва), но се отключва без проблем.
Първата работа, разбира се, беше да разпачоркам кабелите в маншона на вратата.
Вчера запретнах ръкави и крачоли и газ!
Успях да строша буксата много стабилно, но кабелите са без грижи!
Имаше един с напукана изолация, оправих го, но той не е за бравата.
Разглобих вратата, прозвъних кабелите, гънах, дърпах... Няма! Всички кабели са си ОК.
Установих следното: Шофьорската врата не се заключва по никакъв начин. Не се ли заключи тя, не заключва и капачката на резервоара, но всички други врати се заключват.
Като влезна вътре и бутна вътрешното лостче за отваряне - вратата се заключва, чува се и моторчето, заключват се и всички други, заключва се и капачката на резервоара
Като натисна алармата да отключи, всички други врати се отключват, освен моята, но тъй като тя е водеща, сле 1 сек се заключват.
Тааа... Сега заключих по следния начин: Отарям задната врата, пресягам се напред, натискам копчето за алармата и с вътрешната ръчка заключвам шофьорската врата. Дърпам се бързо и тресвам вратата, за да не писне алармата
Всичко е заключено, включително и резервоара
Отключването: Натискам копчето за отключване, бързо отварям задната врата, пресягам се и отварям шофьорската отвътре. През това време се чува как върти и моторчето за резервоара, но като дръпна лостчето - отключва и спира да върти.
Извод: Бравата блокира механично!!!
Явно другата събота и неделя пак ще се разглабя и ще мъча да почиствам и смазвам вътре, както и жилото.
Въпроса е разглабял ли е някой такова животно и какви к*р-капани да очаквам от там?
Шофьорска брава на Шаран 7М
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7640
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Шофьорска брава на Шаран 7М
Изглежда като проблем не с бравата а с това дето е срещу външната дръжка.
Искам да кажа,свали външната дръжка! И провери с плоска отвертка дали отключва и заключва. И после остави ключа в средно положение (шлица да е вертикален) и провери с дистанционното дали отключва и заключва нормално!
Искам да кажа,свали външната дръжка! И провери с плоска отвертка дали отключва и заключва. И после остави ключа в средно положение (шлица да е вертикален) и провери с дистанционното дали отключва и заключва нормално!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19550
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Шофьорска брава на Шаран 7М
goppa написа: провери с плоска отвертка дали отключва и заключва. И после остави ключа в средно положение (шлица да е вертикален) и провери с дистанционното дали отключва и заключва нормално!
И на двата въпроса отговора е НЕ
дали с ключа или с отвертка в шлица на бравата, отключването става, но не заключва (още от преди)
С дистанционното пускам алармата, другите врати се заключват, шофьорската и капака на резервоара не.
Със завъртане и задържане на ключа свалям или съответно вдигам прозорците.
- stefarata
- Мнения: 1893
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Шофьорска брава на Шаран 7М
Направо търси друга брава. Ще си спестиш много нерви
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19550
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Шофьорска брава на Шаран 7М
То за купуването е почти сигурно, ама нека първо да досчупя моята, де!
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13422
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Шофьорска брава на Шаран 7М
radotom написа:То за купуването е почти сигурно, ама нека първо да досчупя моята, де!
С фотоотчет
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19550
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Шофьорска брава на Шаран 7М
Ами тооо... нямаше какво да се снима
В частта, дето са моторчетата, имаше 3 зъбни колелца, а механичната част, дето се местят разните му ламаринки, не може да се бръкне, защото е нитована. И то като нитове се използват 2 по-дебели осички.
Не казвам, че не може да се разглоби
Няма такова нещо, дето да не се разглабя!
Проблема е, че това е едно от нещата, дето после не може да се слоби!
Та вчера в 19.15 беше на масата, разфасовах каквото можах, търках, плесках със силиконова грес и в 22 часа сглобих (УЖ! )
Разлях и шишето с коресилин, та в килера ще смърди на лепило 2 седмици
Резултата е, че поне преди да е монтирано и захранено на колата, не виждам никаква разлика. Нещо повече - подозирам, че е имало някаква синхронизация м/у зъбните колелца, която вече е само спомен
Довечера ще има опит за монтаж - то ще си рече
А междувременно вратата ми е 'заключена' със сезал!
В частта, дето са моторчетата, имаше 3 зъбни колелца, а механичната част, дето се местят разните му ламаринки, не може да се бръкне, защото е нитована. И то като нитове се използват 2 по-дебели осички.
Не казвам, че не може да се разглоби
Няма такова нещо, дето да не се разглабя!
Проблема е, че това е едно от нещата, дето после не може да се слоби!
Та вчера в 19.15 беше на масата, разфасовах каквото можах, търках, плесках със силиконова грес и в 22 часа сглобих (УЖ! )
Разлях и шишето с коресилин, та в килера ще смърди на лепило 2 седмици
Резултата е, че поне преди да е монтирано и захранено на колата, не виждам никаква разлика. Нещо повече - подозирам, че е имало някаква синхронизация м/у зъбните колелца, която вече е само спомен
Довечера ще има опит за монтаж - то ще си рече
А междувременно вратата ми е 'заключена' със сезал!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19550
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Шофьорска брава на Шаран 7М
Обърнете внимание, моля, че е с "двойно заключване" , като на истинските коли
С други думи казано - въжетата са две, независими
А иначе, НЕЩО стана.
Ама каквооооо....
Като за начало вече може да се заключва и механично, с ключа, без да са захранени моторчетата. (преди не можеше)
Ама като пробвам да действам с алармата (централното) става дискотека!
Да кажем че в крайна сметка го докарах до положение да се заключват всички врати (капачката на резервоара продължава да не се заключва), но после от алармата не може да се отключи моята врата (останалите се отключват и не се самозаключват веднага)
Мога да си отключа с ключа, мога и с дръжката отвътре.
Предполагам, че има ядове с вътрешната дръжка или с жилото към нея. Седи леко като натисната навътре. Ама не напълно
Уж жилото яко го окъпах с WD40 отвътре, смазах със силиконова смазка и бравичката, ама нещо...
Не съм затрил още грешките, дето ги е писало Централното заключване, има някакъв (минимален) шанс да се оправи, ама едва ли.
По-скоро сега механичното задържане е само във вътрешната брава и ще се пробвам да раздвижа и смажа още малко.
Поне успях да снимам нещо - как се маха бравата.
След сваляне на вътрешната кора на вратата, ще видите ето това болтче за кръстата отвертка, дето държи вътрешната дръжка:
Само едно е, после вдигате цялото механизъмче 10мм нагоре. На 2 шлица е в ламарината.
След това ще ви трябва едно ключе торкс Т30.
Болта горе в ляво е за външната дръжка. Развивате и с рязък удар с длан изтласквате дръжката напред, към двигателя.
След това часта в патрона се изважда навън, като на панта.
Другите 3 болта са за самата брава.
Вади се през частично разлепения 'найлон' от вътрешната страна на вратата, там, където аз съм прекарал въжетата
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7640
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Шофьорска брава на Шаран 7М
Жилото за вътрешната дръжка не трябва ли да минава зад шумоизолацията?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19550
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Шофьорска брава на Шаран 7М
Почти цялото, да.
Вижда се в долния ляв ъгъл на снимката къде е цепната изолацията - от там се прекарва и излиза пред нея. (аз я допосцепих, де! )
Иначе точно където е дръжката е прозрачен дебел найлон, само с 2 малки прорезчета, за да минат жлебовете.
Вижда се в долния ляв ъгъл на снимката къде е цепната изолацията - от там се прекарва и излиза пред нея. (аз я допосцепих, де! )
Иначе точно където е дръжката е прозрачен дебел найлон, само с 2 малки прорезчета, за да минат жлебовете.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19550
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Шофьорска брава на Шаран 7М
Еммм... в крайна сметка се оказа жица!
Ей тая гад, жълтата (дето пише, че е ge (вероятно съкращение от гейска))
Обаче!...
Не е скъсана в маншона, дето се гъне при отваряне и затваряне на вратата, като нормалните и уважавани кабели
Неееее, дами и господа!
Гъбарка се пинчето на буксата, и то вътрешната букса, дето е хваната към купето!
Свалих пластмасата, дето покрива вътрешната букса. Тя се пада почти точно там, където е дръжката на жилото за капака на мотора
Тръгнах да дърпам снопа, за да намеря жълто кабелче и... бравите избръмчаха и всичко заработи!
На всичкото отгоре гадния кабел и в друго отношение се различава от нормалните кабели.
Всички нормални кабели, като решат да не контактуват, трябва да ги натиснеш един към друг и те дават контакт!
Да, ама не!
Тук връзката се възстановява като дръпнеш кабелчето! Уж да го разделиш!
Емиии... или кабелчето е гейско, или е фордовско!
А май е и двете!
Та утре, ако не вали прекалено, смятам просто да дублирам кабелчето директно, със спойки, защото както вече бях писал, счупих пръстена, дето държи буксата да не пада и сега е лепена и (уж) не се сваля
За протокола, тъй като възникнаха въпроси, да кажа, че бравите на модификациите 7М1 и 7М2 са абсолючно еднакви и се заменят директно.
Разликата при промяна на дизайна след 2000г е само в дължината на жилото за вътрешната ръкохватка (както и самата ръкохватка), но елементарно сваляш жилото от едната брава, прехвърляш го на другата и заспива. Работа за 2 минутки, трябва само да се разкопчеят 3 щипки на пластмасовата обвивка на бравата
Ето ги щипките и захващането на жилото:
Долната:
2 от горе, показани със стрелкички:
Жилото:
и закрепването му:
И последно - от вчера следобед висчко вече е готово, на гадния куплунг му е дублирано чрез байпас това пинче и колата е сглобена
За сега всичко работи
За утре - ще видим!
Ей тая гад, жълтата (дето пише, че е ge (вероятно съкращение от гейска))
Обаче!...
Не е скъсана в маншона, дето се гъне при отваряне и затваряне на вратата, като нормалните и уважавани кабели
Неееее, дами и господа!
Гъбарка се пинчето на буксата, и то вътрешната букса, дето е хваната към купето!
Свалих пластмасата, дето покрива вътрешната букса. Тя се пада почти точно там, където е дръжката на жилото за капака на мотора
Тръгнах да дърпам снопа, за да намеря жълто кабелче и... бравите избръмчаха и всичко заработи!
На всичкото отгоре гадния кабел и в друго отношение се различава от нормалните кабели.
Всички нормални кабели, като решат да не контактуват, трябва да ги натиснеш един към друг и те дават контакт!
Да, ама не!
Тук връзката се възстановява като дръпнеш кабелчето! Уж да го разделиш!
Емиии... или кабелчето е гейско, или е фордовско!
А май е и двете!
Та утре, ако не вали прекалено, смятам просто да дублирам кабелчето директно, със спойки, защото както вече бях писал, счупих пръстена, дето държи буксата да не пада и сега е лепена и (уж) не се сваля
За протокола, тъй като възникнаха въпроси, да кажа, че бравите на модификациите 7М1 и 7М2 са абсолючно еднакви и се заменят директно.
Разликата при промяна на дизайна след 2000г е само в дължината на жилото за вътрешната ръкохватка (както и самата ръкохватка), но елементарно сваляш жилото от едната брава, прехвърляш го на другата и заспива. Работа за 2 минутки, трябва само да се разкопчеят 3 щипки на пластмасовата обвивка на бравата
Ето ги щипките и захващането на жилото:
Долната:
2 от горе, показани със стрелкички:
Жилото:
и закрепването му:
И последно - от вчера следобед висчко вече е готово, на гадния куплунг му е дублирано чрез байпас това пинче и колата е сглобена
За сега всичко работи
За утре - ще видим!
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта