Пускам тази тема за да може ако някой тръгне да се захваща със същите неща да не повтаря същите грешки.
Нека всеки, който си е подобрявал комфорта в рейса да сподели кое как е направил и какви трудности е срещнал!
Ще започна с електрификацията на задните стъкла. Попаднаха ми евтини ел механизми и реших да се захвана със смяната. Порових в ЕТКА и открих, че за задна врата има само един вид кабелен сноп . Значи само сменям механизмите, добавям копчета на корите и готово. Купих и копчета за модела. И се захванах да сменям механизмите.
Свалянето на корите го бях правил и преди. За незапознатите става по следният начин: маха се манивелата за вдигане/смъкване на стъклото (става като се плъзне розетката и в посока противоположна на ръкохватката).
После изваждаме черната декоративна пластмаса около вътрешната дръжка. Под нея има един винт за кръстата отвертка, който държи кората към вратата.
Следва откопчаване на кората. По цялата и периферия с изключение на горната част (към стъклото) има щипки. Полезно е да ползвате някаква щанга за щипки или голяма плоска отвертка за разкопчаването им, защото с дърпане на корта се откъсват крачетата и и после трябва да ги лепите обратно. Щом се откопчаят всички щипки с повдигане на горе се откача кората от тенекията под стъклото. Махаме високоговорителя.
Следва да отлепим шумоизолацията
Въпросната шумоизолация е залепена с някакъв болкит. С дърпане започва да се разтяга като локум(ако е топло) и да се къса шумоизолацията (ако е студено). Най лесно се отлепя с нож.
Подръпваме изолацията и цепим лепилото по цялата периферия докато се отдели изцяло. Само трябва да опазим повърхностите на отрязаният болкит чисти и после при монтажа притискаме на място и той си залепва.
И... Откриваме, че инсталацията на вратата се състои само от музика и централно заключване
Добавяне на екстри в Sharan 7m първо поколение 1996-2000г
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Добавяне на екстри в Sharan 7m първо поколение 1996-2000г
Та. прерових обявите за шарани на части и си набавих 2 инсталации за задни врати с ел стъкла. Казаха ми, че на шараните след 2000г са им същите вратите и частите в тях. И точно от такава кола бяха и инсталациите.
Въпреки по-младата възраст в маншоните беше страшно
И им направих ремонт. Вадене на пиновете, запояване на нови кабели и снаждане със старите извън маншоните.
Навярно чеше да е по-добре с нови пинове, но нямам клещи за кримпване а и не бях купил нови пинове.
До тук добре. Но
Буксата за копчето някак не е баш за това копче
Има 4 кабела а копчето е с 5 крачета. Но успява да влезе в копчето лесно. И аз решавам да пробвам дали ще движи механизма. Включих инсталацията в буксата на колонката (без да монтирам инсталацията във вратата. Включих в нея механизмя и копчето. Натиснах копчето и...
Инсталацията пламна
Въпреки по-младата възраст в маншоните беше страшно
И им направих ремонт. Вадене на пиновете, запояване на нови кабели и снаждане със старите извън маншоните.
Навярно чеше да е по-добре с нови пинове, но нямам клещи за кримпване а и не бях купил нови пинове.
До тук добре. Но
Буксата за копчето някак не е баш за това копче
Има 4 кабела а копчето е с 5 крачета. Но успява да влезе в копчето лесно. И аз решавам да пробвам дали ще движи механизма. Включих инсталацията в буксата на колонката (без да монтирам инсталацията във вратата. Включих в нея механизмя и копчето. Натиснах копчето и...
Инсталацията пламна
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Добавяне на екстри в Sharan 7m първо поколение 1996-2000г
За щастие малкия дявол. Изгоряха само кабелите към копчето.
Оказа се , че след 2000г копчетата са различни. И старото копче при натискане прави пълно късо между един червен с жълта ивица кабел и един кафяв, които са разклонени в снопа от по-дебели кабели със същите цветове. Та даже и бушон не изгоря в колата. Щетите бяха само по кабелният сноп.
Порових за схеми и открих такава за шараните преди 2000г.
Та нови кабели от разклоненията и добавяне на липсващите в буксата реши проблема.
Следващата проба завърши успешно
Оказа се , че след 2000г копчетата са различни. И старото копче при натискане прави пълно късо между един червен с жълта ивица кабел и един кафяв, които са разклонени в снопа от по-дебели кабели със същите цветове. Та даже и бушон не изгоря в колата. Щетите бяха само по кабелният сноп.
Порових за схеми и открих такава за шараните преди 2000г.
Та нови кабели от разклоненията и добавяне на липсващите в буксата реши проблема.
Следващата проба завърши успешно
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Добавяне на екстри в Sharan 7m първо поколение 1996-2000г
Нататък следва смяна на инсталациите и на механизмите.
Инсталацията на вратата има няколко крепежа за разкопчаване и 2 -3 свински опашки за отрязване. После разкопчаваме пластмасовата розетка на маншона от вратата (държи се на 3 щипки на 120°) като свиваме щипките с помощта на плоска отвертка от вътрешността на вратата. Куплонга към купето се разкопчава с въртене обратно на часовниковата стрелка. !!! Да се прилага само въртене, защото ако го стискате силно с клещи тип гарга ще го деформирате и става за боклука.
Изнизваме старата инсталация през отвора за маншона на вратата и после по обратният ред монтираме новата.
После сменяме механизмите. Трябва ни torx T30 за 5те болтчета държащи релсите и за 2 те щипки държащи стъклото.
За по-лесно отделяне на щипките от стъклото (защото за 25г са позалепнали) е добре да докараме щипките на удобна височина. Смъкваме стъклото така, че едната щипка да е в отвора на високоговорителя. Другата си е в големият отвор така или иначе .
Щом освободим стъклото го вдигаме горе и го осигуряваме да не падне. ( С подръчни средства разбира се )
После сгъваме механизмите и ги измъкваме през големият отвор на вратата.
Инсталацията на вратата има няколко крепежа за разкопчаване и 2 -3 свински опашки за отрязване. После разкопчаваме пластмасовата розетка на маншона от вратата (държи се на 3 щипки на 120°) като свиваме щипките с помощта на плоска отвертка от вътрешността на вратата. Куплонга към купето се разкопчава с въртене обратно на часовниковата стрелка. !!! Да се прилага само въртене, защото ако го стискате силно с клещи тип гарга ще го деформирате и става за боклука.
Изнизваме старата инсталация през отвора за маншона на вратата и после по обратният ред монтираме новата.
После сменяме механизмите. Трябва ни torx T30 за 5те болтчета държащи релсите и за 2 те щипки държащи стъклото.
За по-лесно отделяне на щипките от стъклото (защото за 25г са позалепнали) е добре да докараме щипките на удобна височина. Смъкваме стъклото така, че едната щипка да е в отвора на високоговорителя. Другата си е в големият отвор така или иначе .
Щом освободим стъклото го вдигаме горе и го осигуряваме да не падне. ( С подръчни средства разбира се )
После сгъваме механизмите и ги измъкваме през големият отвор на вратата.
Последна промяна от goppa на Вто 03 май 2022 23:12, променено общо 1 път.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Добавяне на екстри в Sharan 7m първо поколение 1996-2000г
Ето ги ръчен и електрически стъклоповдигач един до друг
Плъзгачите са еднакви. На елекрическите бяха доста износени и ги смених с тези от ръчните. Смяната става по следният начин:
Завърта се на 90°жълтият шестостенен накрайник на едното жило за да се откачи от релсата.
После изнизваме жилата от ролките и плъзваме плъзгачите на горе за да излязат от релсите. Откачаме жилата от плъзгачите и по обратният ред сглобяваме.
След монтажа на механизма във вратата следва да запушим отворите за манивелите в корите. Или да сменим корите с други.
Аз ползвах такива тапи от магазин за авточасти
Наложи се да разширя отворите с 4мм но се получи прилично.
Е вече съм с 6 ел стъкла
Плъзгачите са еднакви. На елекрическите бяха доста износени и ги смених с тези от ръчните. Смяната става по следният начин:
Завърта се на 90°жълтият шестостенен накрайник на едното жило за да се откачи от релсата.
После изнизваме жилата от ролките и плъзваме плъзгачите на горе за да излязат от релсите. Откачаме жилата от плъзгачите и по обратният ред сглобяваме.
След монтажа на механизма във вратата следва да запушим отворите за манивелите в корите. Или да сменим корите с други.
Аз ползвах такива тапи от магазин за авточасти
Наложи се да разширя отворите с 4мм но се получи прилично.
Е вече съм с 6 ел стъкла
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Добавяне на екстри в Sharan 7m първо поколение 1996-2000г
Поздравления за мерака и ентусиазма.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Добавяне на екстри в Sharan 7m първо поколение 1996-2000г
Малко офф - от старост се отлепят черните PVC държачи на щипките по корите. Лепени са с топло 'лепило", но се откъсва целия държач откората. Решението е PU лепило тип салам. Лепят се преспива кората и се монтира.
За развиваване на зъбчатата шайба на куплунга - дървено трупче и съвет с малък чук за да отлепи. Лошото е , че от старост на частта на куплунга откъм колонките зъбчетата може да се строшат - тогава сваляне на кората на колонката за да може с ръка да се държи контра при завиване на другата част / към вратата / към куплунга в колонката.
ОФФ 2 Абе Гопи много постен твоя.
А нямаш ли ел. и на клапите на 3 я ред ? Ако нямаш там се сменят и корите към задна колонка с такива с издатина към купето заради ел. механизма. Ама има 1 подробност - щипките в задния край тип елхичка - трошат се, а и от морга са трошащи се. Не се предлагат като резерва.
За развиваване на зъбчатата шайба на куплунга - дървено трупче и съвет с малък чук за да отлепи. Лошото е , че от старост на частта на куплунга откъм колонките зъбчетата може да се строшат - тогава сваляне на кората на колонката за да може с ръка да се държи контра при завиване на другата част / към вратата / към куплунга в колонката.
ОФФ 2 Абе Гопи много постен твоя.
А нямаш ли ел. и на клапите на 3 я ред ? Ако нямаш там се сменят и корите към задна колонка с такива с издатина към купето заради ел. механизма. Ама има 1 подробност - щипките в задния край тип елхичка - трошат се, а и от морга са трошащи се. Не се предлагат като резерва.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Добавяне на екстри в Sharan 7m първо поколение 1996-2000г
Крис,човекО е написал,че вече има 6 ел.стъкла.
- samet_1984
- Мнения: 335
- Регистриран на: Съб 15 мар 2014 21:11
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Добавяне на екстри в Sharan 7m първо поколение 1996-2000г
Аз на мойта никаква екстра не съм и добавил, защото освен пръскалки на фаровете нищо не липсва.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Добавяне на екстри в Sharan 7m първо поколение 1996-2000г
Zdravko Zankov написа:Крис,човекО е написал,че вече има 6 ел.стъкла.
Бе той пише , ама постен Шаран без задни ел. стъкла, а пък с ел, клапо на 3 ред
А пък по темата съм си потъчал от Алито ъглови гумени лайстни за броните
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Добавяне на екстри в Sharan 7m първо поколение 1996-2000г
kris11 написа:Бе той пише , ама постен Шаран без задни ел. стъкла, а пък с ел, клапо на 3 ред
Е го де е пред блока ако не вярваш да ти снимам етикета с трибуквените кодове?
На въпросният автомобил вторият ред е смайващо запазен. Сякаш никога не беше возил пътници преди да го купя. Може би това обяснява липсата на екстри там.
По темата, наскоро му сложих мултимедия. Как става като климатроника е крив, ше ви разкажа скоро.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Добавяне на екстри в Sharan 7m първо поколение 1996-2000г
Та по темата за разкарването от централната конзола на кривия панел на климатроника и възможността за вграждане на 2DIN мултимедия, ето и моят опит.
Първоначално мислех да дялкам оригиналната извита отгоре конзола. Но се оказа, че съществува оригинална такава каквато искам. Води се централна конзола за коли с навигация номер по VAG 7M0858105K, освен нея трябва и съответната основа на централната конзола 7M0858089AB, и четвъртит климатроник. За моделите до 2000г е само един номер на климатроника предвиден за вграждане заедно с навигация.
Климатрониците след 2000г пасват 1:1 в мястото на този. Не знам само как стои въпросът с диагностиката.
В тази конзола с четвъртит отвор е предвидена някаква оригинална уредба с навигация.
Никога не съм виждал на живо такава. Но не вярвам през 1997г да е поддържала карти на България и хендсфри разговори през блутут.
За това се насочих към китайска 2 Din мултимедия с Андроид операцоинна система.
Там си е цяло приключение да я паснеш по формите на шарана. Но се получава.
Голяма благинка е що се отнася до телефонни разговори в движение и навигация.
Понеже за цялата тая процедура се налага смяна на панела на климатроника. Важно е да се провери как е кодиран новият и при необходимост да се прекодира съобразно моторизацията и оборудването на колата.
В моят случай код 00013, т.е. климатроник със задно парно на дизелов двигател.
П.П. Климатроник с контрол на температурата за задния ред става без проблеми на кола която е била с един контрол на температурата. То всъщност за отзад мижеш да задаваш до 2-3°С разлика спрямо отпред. Не е баш двузоново управление.
Първоначално мислех да дялкам оригиналната извита отгоре конзола. Но се оказа, че съществува оригинална такава каквато искам. Води се централна конзола за коли с навигация номер по VAG 7M0858105K, освен нея трябва и съответната основа на централната конзола 7M0858089AB, и четвъртит климатроник. За моделите до 2000г е само един номер на климатроника предвиден за вграждане заедно с навигация.
Климатрониците след 2000г пасват 1:1 в мястото на този. Не знам само как стои въпросът с диагностиката.
В тази конзола с четвъртит отвор е предвидена някаква оригинална уредба с навигация.
Никога не съм виждал на живо такава. Но не вярвам през 1997г да е поддържала карти на България и хендсфри разговори през блутут.
За това се насочих към китайска 2 Din мултимедия с Андроид операцоинна система.
Там си е цяло приключение да я паснеш по формите на шарана. Но се получава.
Голяма благинка е що се отнася до телефонни разговори в движение и навигация.
Понеже за цялата тая процедура се налага смяна на панела на климатроника. Важно е да се провери как е кодиран новият и при необходимост да се прекодира съобразно моторизацията и оборудването на колата.
В моят случай код 00013, т.е. климатроник със задно парно на дизелов двигател.
П.П. Климатроник с контрол на температурата за задния ред става без проблеми на кола която е била с един контрол на температурата. То всъщност за отзад мижеш да задаваш до 2-3°С разлика спрямо отпред. Не е баш двузоново управление.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 85 госта