Шаран 1.9 ТДИ 110 к.с гори масло, откъде?
- samet_1984
- Мнения: 335
- Регистриран на: Съб 15 мар 2014 21:11
- Автомобил:
- Двигател:
Шаран 1.9 ТДИ 110 к.с гори масло, откъде?
Последно време Шарана ми взе да гори много масло, от максимума до минимума на щеката пада за 1000км.Кой е най правилния начин за проверка за да се установи откъде ми е проблема.PCV клапан, турбо, сегменти, гумички, гарнитура на главата?
- tdi fen
- Мнения: 4244
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Шаран 1.9 ТДИ 110 к.с гори масло, откъде?
много е вероятно са сегменти
-
- Мнения: 613
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
- Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
- Двигател: 2015
- Местоположение: Plovdiv
Re: Шаран 1.9 ТДИ 110 к.с гори масло, откъде?
На първо четене гумичкитеда се сменят и след това ако продължава да гори - сегменти. Виж също отдолу да не прави локва от семеринг на коляновия вал.
Re: Шаран 1.9 ТДИ 110 к.с гори масло, откъде?
При какви условия го гори - сегментите се хващат на високите обороти, т.е като караш извънградско предимно и заминава маслото.
- samet_1984
- Мнения: 335
- Регистриран на: Съб 15 мар 2014 21:11
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Шаран 1.9 ТДИ 110 к.с гори масло, откъде?
Гори си и при по всяко време. Иначе в движение следя от огледалото не виждам да оставя следи от пушек, но когато спра на място си пуши сивичко и загряла и студена. Има си характерната миризма на изгоряло масло.Турбото е свалено и пробвано на ръка за луфтове. Има си луфт и аксиално и радиално. Според майстора не бивало да има аксиален луфт, предложи да рециклираме турбото, въпреки че не е напълно сигурен.Въпроса ми е как най-правилно може да се хване дали причината за харч на масло е турбината. Има ли такава фирма която само да ми я пробва дали е изправна без да я рециклира при условие че се окаже проблемна.
Re: Шаран 1.9 ТДИ 110 к.с гори масло, откъде?
Всички фирми, които се занимават с турбокомпресори могат да ти я проверят на стенд преди да я отворят и да ти кажат на какво дередже е. Иначе си провери кулера. Ако е пълен с масло значи го духа оттам. И избягвай да я караш докато хванеш проблема, понеже ако се окаже от турбината много бързо може да се получи неконтролируемо хвърляне на масло, свръхобороти и да не продължавам..
- samo_pechka
- Мнения: 8376
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Шаран 1.9 ТДИ 110 к.с гори масло, откъде?
Разход около 5-6 литра масло на 10к.км , множко е.
Ако е от турбото, трябва се оправи. Не бива да има аксиален луфт. Радиален-да ( леко се натиска с пръст странично оста на перката и се върти, ако не подпира в кожуха , вс. е наред , леко опре ли в кожуха-зле, ремонт, смяна и т.н. ) , но аксиален-не.
Ако колата не мени и грам обороти загряла на място, значи вероятността да засмуква масло е слаба.В редки случаи турбото изпуска масло откъм топлата част, това се хваща трудно, но не и невъзможно. Ще омазнява тръбата към ауспуха , личи си мазния налеп , често след смъкването се вижда как има струйка от охлюва. Има ли го -ремонт, не чакай, или друга турбина.
Провери си и кулера да е пълен . Малко масло не е проблем, нещо от рода на супена лъжица макс, но ако текне така доволно оттам, ремонт турбо или друга турбина/средна част и т.н.
Ако проблема не е турбо, не е ПЦВ клапан ( проверката при него е с извеждане за кратко на газовете с маркуч , да не се засмукват от мотора ) , остава яки депозити по буталата . Дължи се на калпави масла, много чести студени стартове с къси разстояния на пътуване. Промивки да разкисне натрупания депозит и да отпусне сегментите. Шанса е 50 на 50 да се оправи, в противен случай отива на смъкване глава и ремонт .
Ако е от турбото, трябва се оправи. Не бива да има аксиален луфт. Радиален-да ( леко се натиска с пръст странично оста на перката и се върти, ако не подпира в кожуха , вс. е наред , леко опре ли в кожуха-зле, ремонт, смяна и т.н. ) , но аксиален-не.
Ако колата не мени и грам обороти загряла на място, значи вероятността да засмуква масло е слаба.В редки случаи турбото изпуска масло откъм топлата част, това се хваща трудно, но не и невъзможно. Ще омазнява тръбата към ауспуха , личи си мазния налеп , често след смъкването се вижда как има струйка от охлюва. Има ли го -ремонт, не чакай, или друга турбина.
Провери си и кулера да е пълен . Малко масло не е проблем, нещо от рода на супена лъжица макс, но ако текне така доволно оттам, ремонт турбо или друга турбина/средна част и т.н.
Ако проблема не е турбо, не е ПЦВ клапан ( проверката при него е с извеждане за кратко на газовете с маркуч , да не се засмукват от мотора ) , остава яки депозити по буталата . Дължи се на калпави масла, много чести студени стартове с къси разстояния на пътуване. Промивки да разкисне натрупания депозит и да отпусне сегментите. Шанса е 50 на 50 да се оправи, в противен случай отива на смъкване глава и ремонт .
- samet_1984
- Мнения: 335
- Регистриран на: Съб 15 мар 2014 21:11
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Шаран 1.9 ТДИ 110 к.с гори масло, откъде?
Отговора ти е ясен,точен и пълен.
Турбината както вече писах си има луфтове и е двете посоки.В топлата част няма налепи от масло и в студената част не се вижда някакво сериозно масло. Изкарах маркуча на кулера, даже не капна масло.Вторият майстор при който днес бях казва, че 99% е от сегменти. Колата в момента ускорява много по-добре отпреди. Най-вероятно се дължи на маслото в цилиндрите. Не усещам промяна в звука на турбото. Ако наистина проблема е в сегментите, заслужава ли си този ремонт, защото се говори за сума от порядъка на 1000лв?
Турбината както вече писах си има луфтове и е двете посоки.В топлата част няма налепи от масло и в студената част не се вижда някакво сериозно масло. Изкарах маркуча на кулера, даже не капна масло.Вторият майстор при който днес бях казва, че 99% е от сегменти. Колата в момента ускорява много по-добре отпреди. Най-вероятно се дължи на маслото в цилиндрите. Не усещам промяна в звука на турбото. Ако наистина проблема е в сегментите, заслужава ли си този ремонт, защото се говори за сума от порядъка на 1000лв?
- samo_pechka
- Мнения: 8376
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Шаран 1.9 ТДИ 110 к.с гори масло, откъде?
Има теми как се разкисват депозити . Потърси ги . Ако не помогне, значи е зле положението и ще се вади и главата .
Re: Шаран 1.9 ТДИ 110 к.с гори масло, откъде?
Дали си заслужава такъв ремонт си прецени ти сам, ако ще я караш колата още година - 2 -3 и си я знаеш, че няма други проблеми дерзай. Пробвай да разкиснеш както колегата казва, това е поне бюджетно решение, макар и временно.
Ако ли не - каарш докато положението не стане страшно и после на надин и нова кола..
Ако ли не - каарш докато положението не стане страшно и после на надин и нова кола..
- samet_1984
- Мнения: 335
- Регистриран на: Съб 15 мар 2014 21:11
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Шаран 1.9 ТДИ 110 к.с гори масло, откъде?
Доволен съм от колата, всичко по нея си работи това ми е единственият проблем за момента.Парите които ми иска майстора ми се виждат множко.Колко би струвала една нормална цена за части и труд на такъв ремонт.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Шаран 1.9 ТДИ 110 к.с гори масло, откъде?
1000лв ще са ти само частите (качествени, без отстъпка) за такъв ремонт. Сегменти, биелни лагери, гарнитури и каквото друго си трябва.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Шаран 1.9 ТДИ 110 к.с гори масло, откъде?
При мен 1000 (Ама точно! ) бяха само частите и хонинга, но с отстъпка над 35%.
Вярно, от мотора останаха само блок с глава, валовете и бутала с биели.
Всичко друго беше сменено с ново.
Водачите и гумичките на клапаните даже 2 пъти, щото първия опит беше неуспешен - остри ръбчета на водачите, без фаска за подвеждане и късаше гумичките.
Относно разкоксуването на сегментите... мноого съм скептичен!
Правих си опити със старите ми части дали нещо ще разтвори нагара. 6 или 7 неща пробвах, сред които и корисилин, и нафта, и 2 флъша, дето ги дават точно за разкоксоване...
Безуспешно
Та се уверих, че най-добрата добавка против разход на масло се нарича 'борел'
Ползва се заедно с хонинг-машина и служи за охлаждане на стържещата глава
Вярно, от мотора останаха само блок с глава, валовете и бутала с биели.
Всичко друго беше сменено с ново.
Водачите и гумичките на клапаните даже 2 пъти, щото първия опит беше неуспешен - остри ръбчета на водачите, без фаска за подвеждане и късаше гумичките.
Относно разкоксуването на сегментите... мноого съм скептичен!
Правих си опити със старите ми части дали нещо ще разтвори нагара. 6 или 7 неща пробвах, сред които и корисилин, и нафта, и 2 флъша, дето ги дават точно за разкоксоване...
Безуспешно
Та се уверих, че най-добрата добавка против разход на масло се нарича 'борел'
Ползва се заедно с хонинг-машина и служи за охлаждане на стържещата глава
- samet_1984
- Мнения: 335
- Регистриран на: Съб 15 мар 2014 21:11
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Шаран 1.9 ТДИ 110 к.с гори масло, откъде?
Смених турбината и пак доволно си харчи масло.
Сега на втори ред е да се сменят гумички, но интересува ме дали може да се сменят без да се смъкне главата?
Сега на втори ред е да се сменят гумички, но интересува ме дали може да се сменят без да се смъкне главата?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Шаран 1.9 ТДИ 110 к.с гори масло, откъде?
Може, но навярно пак ще харчи доволно.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 162 госта