Не разбрах, частите нови ли ги взимаш или втора употреба.
Имах един проблем с моя педал на съединителят, при бързо каране омекваше много и не отделяше добре, седеше леко на полусъдинител. При нормално каране си беше нормално твърд. При смяна на ангренаж, открих че десния тампон на двигателя е разбит, след смяната му проблема се реши. Намери някой да ти регулира жилата на съединителят, има клипчета в тубата как се прави. Пиша от телефон и не мога да ти пратя линкове. Първоначално мислех, че е разбито леглото на лагера на първичния вал в скоростната, чел бях за същите симптоми.
Въпрос за Sharan 1.9 tdi 4 motion 2005г.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за Sharan 1.9 tdi 4 motion 2005г.
Съединителя на Шаран не е с жила, а хидравлика Това не е Голф2
Според мен проблема на автора е необезвъздушен съединител.
Обезвъдушаването е малко по-специфично - не е точно като при спирачки и много хора не могат да го направят.
При мен обезвъздушавах цялата система само от долната помпа (повечко чанч е! )
Помпиш, отпускаш педала, някой развива щуцера и тогава натискаш педала до долу.
Задържаш, докато завият щуцера и пак напомпваш няколко пъти. Ще се наложи вдигане на педала с ръка.
Отново някой развива щуцера, тогава отново натискаш педала до долу и чакаш да завият щуцера с натиснат педал.
Пак помпиш... и така до второ пришествие!
През това време тоя, дето е на щуцера, дебне казанчето на спирачната течност да е пълно почти до горе.
Според мен проблема на автора е необезвъздушен съединител.
Обезвъдушаването е малко по-специфично - не е точно като при спирачки и много хора не могат да го направят.
При мен обезвъздушавах цялата система само от долната помпа (повечко чанч е! )
Помпиш, отпускаш педала, някой развива щуцера и тогава натискаш педала до долу.
Задържаш, докато завият щуцера и пак напомпваш няколко пъти. Ще се наложи вдигане на педала с ръка.
Отново някой развива щуцера, тогава отново натискаш педала до долу и чакаш да завият щуцера с натиснат педал.
Пак помпиш... и така до второ пришествие!
През това време тоя, дето е на щуцера, дебне казанчето на спирачната течност да е пълно почти до горе.
Re: Въпрос за Sharan 1.9 tdi 4 motion 2005г.
radotom написа:Съединителя на Шаран не е с жила, а хидравлика Това не е Голф2
Според мен проблема на автора е необезвъздушен съединител.
Обезвъдушаването е малко по-специфично - не е точно като при спирачки и много хора не могат да го направят.
При мен обезвъздушавах цялата система само от долната помпа (повечко чанч е! )
Помпиш, отпускаш педала, някой развива щуцера и тогава натискаш педала до долу.
Задържаш, докато завият щуцера и пак напомпваш няколко пъти. Ще се наложи вдигане на педала с ръка.
Отново някой развива щуцера, тогава отново натискаш педала до долу и чакаш да завият щуцера с натиснат педал.
Пак помпиш... и така до второ пришествие!
През това време тоя, дето е на щуцера, дебне казанчето на спирачната течност да е пълно почти до горе.
Това упражнение го минах поне 5 пъти при трима различни майстори. Първо пробваха ръчно после и с машини за обезвъздуване. И то от най-модерните. И на мен ми се искаше да е това проблема-обезвъздушаването , но за жалост няма шанс да е от това след толкова часове мъки и опити. Иначе на колегата въпроса по-горе-да нови части взимам и двете горни помпи са нови. Тази която даде фира беше на Закс. После взех една на LPR и тя си тръгна , но както писах, явно проблема не е бил в горната помпа. Единствено което смених и не е ново , това е виброубивателя или т.н. "охлюв" . Ама на него цената му се оказа 430 лв. нов а и при несменена долна помпа, едва ли е удачно да се поръчва нов такъв. Търся сега опции от къде да поръчам LUk долна помпа и евентуално съедидинител. Това че човек не може да е сигурен в частите се явява най-големия проблем при такива ремонти. Като четох тия дни за такива проблеми относно съединителя има не малко мнения за хора сменяли по 2 и три пъти и едната и другата помпа докато накрая уцелят нещата. Ето при мен какво се получи-проучване от къде да взема Закс - уж представител на марката-взимам го и се чупи от при поставянето. Аз бях този който като видях как се движи педала се усетих че помпата не е наред-никой майстор не се усъмни. Винаги съм бил привърженик на частите втора употреба, защото знаеш какво взимаш като качество поне. Каквото и да съм сменил с втора употреба не помня да съм имал проблем. Преди години имах една омега, омекна й съединителя , имах и двете помпи при мен втора употреба, смених едната, не помня даже коя и педала се оправи, карах я още поне 5-6 години без проблем и така я продадох. Сега уж за по-сигурно нови части и само ядове.
Последна промяна от axxxelll на Сря 28 дек 2022 22:07, променено общо 1 път.
- ZEDYCUS
- Мнения: 326
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Въпрос за Sharan 1.9 tdi 4 motion 2005г.
моя грешка, ама като пишеш след някоя ракия е така, не жила на съединителя, а жила на избирача на скоростите.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Въпрос за Sharan 1.9 tdi 4 motion 2005г.
Ама защо ти трябва да се занимаваш ти да си купуваш части, да се тормозиш и ядосваш?!
Намираш читав майстор/сервиз, показваш какъв е проблема, оставяш колата, и после си я взимаш готова(за което си плащаш де).
Е, ако много се съмняваш, че ще те преметнат, има и такива, при които можеш да присъстваш и да видиш какво и как се прави.
Но всичко това, ако не цепиш стотинката като да гониш отстъпки от части, и работа за без пари.
Намираш читав майстор/сервиз, показваш какъв е проблема, оставяш колата, и после си я взимаш готова(за което си плащаш де).
Е, ако много се съмняваш, че ще те преметнат, има и такива, при които можеш да присъстваш и да видиш какво и как се прави.
Но всичко това, ако не цепиш стотинката като да гониш отстъпки от части, и работа за без пари.
Re: Въпрос за Sharan 1.9 tdi 4 motion 2005г.
cecoa1 написа:Ама защо ти трябва да се занимаваш ти да си купуваш части, да се тормозиш и ядосваш?!
Намираш читав майстор/сервиз, показваш какъв е проблема, оставяш колата, и после си я взимаш готова(за което си плащаш де).
Е, ако много се съмняваш, че ще те преметнат, има и такива, при които можеш да присъстваш и да видиш какво и как се прави.
Но всичко това, ако не цепиш стотинката като да гониш отстъпки от части, и работа за без пари.
Нито цепя стотинката на две, нито търся работа без пари. Градът е който живея е малък, а майсторите са кът. Бях готов да плащам двойно само и само да се свърши работата преди нова година и да ползвам колата за празниците. Но не стана. И само не разбирам как , ако майстора поеме частите, ще се случи нещо по-различно от това което се случи? Да не би да няма случаи с ментета , монтирани в уж читави сервизи? Частите съм ги поръчал от сайт , рекламиран тук във форума като представител на Закс
Последна промяна от radotom на Чет 29 дек 2022 12:14, променено общо 1 път.
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати Има бутон 'Отговор'
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати Има бутон 'Отговор'
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Въпрос за Sharan 1.9 tdi 4 motion 2005г.
Е, това с малкия град не го съобразих.
Но принципно, когато гласуваш доверие на майстор/сервиз, те си носят негативите от некачествени части.
Може би просто камбанарията, от която гледам е различна - през моя майстор доставчиците минават на всеки час в работните дни, и не е проблем бързо и лесно да се смени нещо некачествено. Отделно, че няма никакъв проблем да поръча цял комплект съединител, плюс помпи, и плюс каквото прецени, и после да върне всичко, или пък каквото не се е наложило да ползва.
Но принципно, когато гласуваш доверие на майстор/сервиз, те си носят негативите от некачествени части.
Може би просто камбанарията, от която гледам е различна - през моя майстор доставчиците минават на всеки час в работните дни, и не е проблем бързо и лесно да се смени нещо некачествено. Отделно, че няма никакъв проблем да поръча цял комплект съединител, плюс помпи, и плюс каквото прецени, и после да върне всичко, или пък каквото не се е наложило да ползва.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за Sharan 1.9 tdi 4 motion 2005г.
ZEDYCUS написа:...жила на избирача на скоростите.
Помислих си, че това имаш предвид, но не виждам връзка м/у селектора на скоростите и потъването на съединителя
Иначе имах зор с едно от жилата аз
Беше се откачило и нямах I и II. Зор е да тръгваш градско на III Смърди на феродо много.
Сранно, но VI и задна я имаше - в тази посока избутваше селектора, без да е закачено жилото - явно с главата на щипката натискаше сверичката, без да е закачена.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Въпрос за Sharan 1.9 tdi 4 motion 2005г.
radotom написа:Беше се откачило и нямах I и II. Зор е да тръгваш градско на III Смърди на феродо много.
Сранно, но VI и задна я имаше - в тази посока избутваше селектора, без да е закачено жилото - явно с главата на щипката натискаше сверичката, без да е закачена.
Радо на колко ичкии си ? Нямаш 6 та ск, а и не става насаждане на скоростна кутия от новото недоносче след 2000г. а , аз потеглях на 4 та като се беше скършил 1 болтче. . /Ама гледах леко да се търкалям и да не спирам на светофар - затова късно вечер до сервиза/. Голям праз да тръгваш на 3 та.
- ZEDYCUS
- Мнения: 326
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Въпрос за Sharan 1.9 tdi 4 motion 2005г.
Не знам каква е връзката и аз, но след смяната на тампона, проблема с омекването на педала изчезна. Мина година вече от тогава
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за Sharan 1.9 tdi 4 motion 2005г.
kris11 написа:Нямаш 6 та ск, а и
Добе, де! V, а не VI
ще ми се, ма верно неам!
Re: Въпрос за Sharan 1.9 tdi 4 motion 2005г.
Продължавам да описвам нещата при мен пък дано са от помощ за някой по натам. След пореден опит за обезвъздушаване се взе решение от мен и майстора да сменим и долната помпа. След смяната й нещата се оправиха чувствително, но.... пак има нещо което не е изцяло наред. Примерно първа и задна включват така че педала има още няколко см резерв , но при примерно при включване на трета и втора се усеща все едно съединителя не е напълно отделил. Отделно от това, тъй като след смяната направих дълго пътуване до Атина, там попаднах в задръствания сравнения с които софийските са като селски мегдан и съответно тряваше да карам много много дълго време на полусъединител. И точно тогава 2 или 3 пъти педала пак пропадна на втора скорост основно и не можеше да изключи. Според майстора трябва да сменим пак горната помпа и да си върнем тази която беше първоначално-тя може би си е оргиналаната -пише форд и FTE . Според него монтираната нова помпа LPR или нещо такова беше има малък свободен ход. По преди като ми се появи този проблем четох, че понякога той е свързан с луфт на първичния вал на скоростите , който явно по някакъв начин прецаква новомонтирана долна помпа. Има описани няколко случая-сменя се помпата-всичко ок и след няколко месеца пак наново. Жалко че не казах на майстора да провери луфта на вала на скоростите като сменяше помпата. Иначе се оказа че продавача си е сменил съединител, претискател и маховик , както ми беше казал. Без помпата. Ще опиша след време ако има развитие
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: Сря 01 авг 2012 19:29
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: ASV
- Местоположение: Панагюрище
Re: Въпрос за Sharan 1.9 tdi 4 motion 2005г.
Обезвъздушавал съм помпа от първия път без никакви проблеми, но ми се е случвало и след множество опити да не успея. Оправял съм си като я обезвъздушавам обратно. Може да опитате като отвиете пробката и с голяма спринцовка или шприц избутвате течност от помпата към казанчето, поне при мен действа безотказно, количеството течност там е малко и тоя вариант работи.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 123 госта