Имам проблем с ускорението при обороти около 2300÷2400 независимо от предавките и съм решил да проверя как работят въпросните клапи.
Малко въведение-намерих документация за въпросните вихрови клапи и при какви условия затварят и отварят, но след сваляне на колектора, почистване ( колектора е алуминиев),
проверка на механизма и оста всичко се движи мн.добре.
Въпроса ми е някой има ли опит с ремонти по въпросните клапи.
Трябва да са отворени при стартиране и след това да се затворят( вакуума трябва да издърпа лостчето на оста и така да ги затвори) до около 2300 оборота и при по-големи обороти да отвори
Съвети или препоръки
VW Touran 2,0 BMN 125kw/06.2006 клапи/смукателен колектор
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: Чет 19 дек 2019 10:17
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BMN TDI 2006 125 kw
- Местоположение: Обл. Враца
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: VW Touran 2,0 BMN 125kw/06.2006 клапи/смукателен колектор
В регулатора има една мембрана,провери ли да не е напукна ?
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: Чет 19 дек 2019 10:17
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BMN TDI 2006 125 kw
- Местоположение: Обл. Враца
Re: VW Touran 2,0 BMN 125kw/06.2006 клапи/смукателен колектор
Днес следобед правих проверки.
Първо проверих маркучите за вакуума-няма спукани. После самия вакуум, но нещо слабо дърпа-възможно ли е на 800 обр.(без газ) да засмуква едва на пръста!?
Не съм го мерил с инструмент, но ми идват една, две идей за проби, защото нямам инструмент.
Направих замерване на напрежението към ел.клапана (и то със стрелкови волтметър-за по-добро наблюдение на динамиката), интересно- при обороти на празен ход няма напрежение (Клапи отворени- пружината на вакуумния актуатора бута лостчето към купето и клапите са отворении//както в аварийно положение// така би следвало да стане ) и в момента когато подам леко газ появява се 13,5÷14 V (затварят се клапите-лостчето се прибира от вакуума в посока към радиатора/това би следвало да стане) и до около 2300 обр. са затворени.
Над 2300 обр. напрежението спада почти до първоначалното (1÷2 V) и след отпускането на педала. При повторно натискане на педала отново се появява 14 V и пак след 2300 обр. намалява.
Това се случва с напрежението към ел. клапана, но лостчето на вакуумния актуатор не помръдва!
Ел.клапана има около 35 ома съпротивление-не е прекъснал. Направих тест с една 60 кубикова спринцовка към вакуумния актуатора и на издъпване със спринцовката прави впечатление, че няма момент в който да не може повече да тегли въздух и да започне да дърпа лостчето. Като запуша маркучето с пръст, някъде в средата буталото на спринцовка вече неможе да се тегли. Възможно е да е по голяма камерата на актуатора от тази на спринцовка, но при компресиране със спринцовка от актуатора не изпуска въздух и има съпротивление.
Ще търся вакуум клещи и манометр за вакуум за да проверя точно какво става.
Много би ми помогнало, ако някой повтори опита с подаването на обороти до и над 2300 обр. с наблюдение на лостчето на актуатора със същия двигател.
Първо проверих маркучите за вакуума-няма спукани. После самия вакуум, но нещо слабо дърпа-възможно ли е на 800 обр.(без газ) да засмуква едва на пръста!?
Не съм го мерил с инструмент, но ми идват една, две идей за проби, защото нямам инструмент.
Направих замерване на напрежението към ел.клапана (и то със стрелкови волтметър-за по-добро наблюдение на динамиката), интересно- при обороти на празен ход няма напрежение (Клапи отворени- пружината на вакуумния актуатора бута лостчето към купето и клапите са отворении//както в аварийно положение// така би следвало да стане ) и в момента когато подам леко газ появява се 13,5÷14 V (затварят се клапите-лостчето се прибира от вакуума в посока към радиатора/това би следвало да стане) и до около 2300 обр. са затворени.
Над 2300 обр. напрежението спада почти до първоначалното (1÷2 V) и след отпускането на педала. При повторно натискане на педала отново се появява 14 V и пак след 2300 обр. намалява.
Това се случва с напрежението към ел. клапана, но лостчето на вакуумния актуатор не помръдва!
Ел.клапана има около 35 ома съпротивление-не е прекъснал. Направих тест с една 60 кубикова спринцовка към вакуумния актуатора и на издъпване със спринцовката прави впечатление, че няма момент в който да не може повече да тегли въздух и да започне да дърпа лостчето. Като запуша маркучето с пръст, някъде в средата буталото на спринцовка вече неможе да се тегли. Възможно е да е по голяма камерата на актуатора от тази на спринцовка, но при компресиране със спринцовка от актуатора не изпуска въздух и има съпротивление.
Ще търся вакуум клещи и манометр за вакуум за да проверя точно какво става.
Много би ми помогнало, ако някой повтори опита с подаването на обороти до и над 2300 обр. с наблюдение на лостчето на актуатора със същия двигател.
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: Чет 19 дек 2019 10:17
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BMN TDI 2006 125 kw
- Местоположение: Обл. Враца
Re: VW Touran 2,0 BMN 125kw/06.2006 клапи/смукателен колектор
Имаме развитие, вчера с вакуум клещи с манометър направих измервания.
Вакуум помпата създава -0,8÷0,9 атмосфери и е ок. Ел.клапана пропуска вакуума от общата магистрала, но лостчето на актуатора не се движи!
Измерих държи ли актуатора вакуум, но явно има пробив в мембраната на актуатора, защото много бързо изчезва вакуума създаден от клещите.
Поръчах нов оригинален 60 лв. и предстой смяна след като пристигне!
Трябва да видя как се сваля и слага, че е малко пространство и трябва да захване рейката на оста към клапите.
Междувременно съм запушил изхода на ел.клапана за да не губи вакуума.
Интересно, дали няма връзка с разлюляването на оборотите на двигателя около 2300÷2400 оборота при ускорение.
Ще пиша след ремонта какво се случва
Вакуум помпата създава -0,8÷0,9 атмосфери и е ок. Ел.клапана пропуска вакуума от общата магистрала, но лостчето на актуатора не се движи!
Измерих държи ли актуатора вакуум, но явно има пробив в мембраната на актуатора, защото много бързо изчезва вакуума създаден от клещите.
Поръчах нов оригинален 60 лв. и предстой смяна след като пристигне!
Трябва да видя как се сваля и слага, че е малко пространство и трябва да захване рейката на оста към клапите.
Междувременно съм запушил изхода на ел.клапана за да не губи вакуума.
Интересно, дали няма връзка с разлюляването на оборотите на двигателя около 2300÷2400 оборота при ускорение.
Ще пиша след ремонта какво се случва
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: Чет 19 дек 2019 10:17
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BMN TDI 2006 125 kw
- Местоположение: Обл. Враца
Re: VW Touran 2,0 BMN 125kw/06.2006 клапи/смукателен колектор
След както пристигна новия актуатор днес го монтирах и работи.
Стария се потвърди, че е със спукана мембрана!
Свалянето на стария стана лесно, но новия трябваше да си "поиграя" за да го монтирам
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Пет 20 яну 2012 21:53
- Автомобил: Фв туран
- Двигател: BMN 2007 г
- Местоположение: бургас
Re: VW Touran 2,0 BMN 125kw/06.2006 клапи/смукателен колектор
А придърпването след 2300 об/мин изчезна ли
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Пет 20 яну 2012 21:53
- Автомобил: Фв туран
- Двигател: BMN 2007 г
- Местоположение: бургас
Re: VW Touran 2,0 BMN 125kw/06.2006 клапи/смукателен колектор
При мен се оказа че е счупена оста където се захваща за колектора до 1 цилиндър, и едната клапа/капачка за същия цилиндър липсваше. Диагностиката беше по омасляване в края на колектор при оста , от страната на валутния клапан. Оправя се само с нов колектор и то оригинал.
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: Чет 19 дек 2019 10:17
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BMN TDI 2006 125 kw
- Местоположение: Обл. Враца
Re: VW Touran 2,0 BMN 125kw/06.2006 клапи/смукателен колектор
манол написа:А придърпването след 2300 об/мин изчезна ли
Остана си!
Двигателя обаче стана по-пъргав при ускорение до 2300 оборота след като заработиха клапите.
Мисля да сваля и разкапсуловам клапата преди ЕГР-ра, защото тя РЕГУЛИРА въздуха.
Капака е запресован, а не е захванат с винтове или нитове и в него освен ел.двигател има и платка с датчик за положението на клапата.
Както при ЕГР-ра (беше пълен с черна глеч от сгъстени маслени отлагания) може и в него да е същата гадост!
Разбира се може и нещо друго да е!?
Оправих си преди това ЕГР-ра, че му беше изгорял ел.двигателя и стоеше в аварийно затворено положение и даваше грешка.
По повод грешките, няма никакви, НО може да се каже че е ровено в него, защото предишния собственик е бил много бос технически и заради един датчик за диференцирано налягане на DPF-а го е изкормил!
Сега чек за двигателя не свети, но се разлюлява при ускорение над 2300 оборота два-три пъти преди да продължи да набира.
Това го прави при натискане по-здраво на педала за газта, при меко ускорение няма "дупка" в ускорението.
Филтъра за горивото не влияе след смяна, нито въздушния.
Ще му сменям и гумички на дюзите заедно с пуловете им, може като сваля капака да ме изненада някоя счупена пружина на дюза или нещо друго- взех оригинални комплекти, а също и нови стягащи болтове.
Също ще трябва да сменям и ангренаж със всичко около него ( пак оригинал и излезе за над хилядарка), но ще ги направя едно след друго за да видя има ли разлика.
Много пипкава работа ще излезе настройката след смяна на ангренажния ремък на тези раздвижени зъб.колела
Ще продължавам да преслушвам възлите
Видях се в приключение с този автомобил, но като всеки автомобил на повече от 15 години и 280 хиляди километра си е направо казано- нищо чудно няма, трябва подръжка и то навреме
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: Чет 19 дек 2019 10:17
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BMN TDI 2006 125 kw
- Местоположение: Обл. Враца
Re: VW Touran 2,0 BMN 125kw/06.2006 клапи/смукателен колектор
Не съм писал по тази тема скоро и реших да опиша какво друго направих.
Смених уплътнения на дюзи заедно с пуловете и регулиращите винтове.
Изпъкна проблем с една от дюзите-счупен държач на пружината. След няколко дена търсене не открих стара или нова налична, която да дойде до 5 дни и след консултации сложих старата-работи докато не намерих нова и я смених (намерих и стари, но не съм ги пращал още никъде заедно с повредената-работеща).
Направих настройка на регулиращите винтове по инструкция с микрометър, всичко е топ!
Така да се каже двигателя стана по пъргав!
Преди да започна ми направи впечатление, че рейките на ненапрегнатите дюзи клапчеха и то поне 2 мм, а след смяната и настройката това го нямаше!
Ще се радвам ако някой сподели опит.
Промяна на придърпването няма!
След месец смених ангренаж със всичко-зацепването е добре ....пак няма промяна!
При смяната на ангренажа си свалих картера и смених веригата и нейния обтегач, може да се каже че бяха добре, а също и семеринга на коляновия вал.
Направа ми впечатление цедката на маслената помпа- беше някак с намалена пропускливост.
Ще обясня- преди да я сваля от помпата бръкнах в сондата върху метал.цедка с пръст и след едно кръгово движение потече масло!?
Масления филтър беше с развита капачка за по-лесно източване на маслото.
Свалих сондата с цедката и почистих с препарат!
Имаше отвори запушени в цедката като от .....варовик, освен няколко парчета от уплъняващия силикон-бял от картера.
Горещо ви препоръчвам да си отворите картерните заради тази цедка, но внимавайте с болтовете които стягат семеринга към скоростната кутия!
Смених и златния маркуч от турбото до металната тръба водеща до предната част на двигателя и от там до друг маркуч към входа на кулера. Имаше проблем с един от двата изпъкнали водача -протрил се и имаше малка дупка. Придърпването намаля, но пак е във същите обороти.
До сега толкова.
Ще пробвам дали няма изпускане от кулера под налягане, защото ровейки за проблеми при ускорение излезе като възможност.
Ще видя и клапата за регулиране на въздуха преди ЕГР-ра, писал съм по горе за нея.
Има възможност да има изронени зъб. колела на определено място и точно за това да придърпва на едни и същи обороти.
Другия вариант е тъндемната помпа, може гориво да не стига.
Въпроса е, че диагностиката нищо не открива и то при различни хора!?
Смених уплътнения на дюзи заедно с пуловете и регулиращите винтове.
Изпъкна проблем с една от дюзите-счупен държач на пружината. След няколко дена търсене не открих стара или нова налична, която да дойде до 5 дни и след консултации сложих старата-работи докато не намерих нова и я смених (намерих и стари, но не съм ги пращал още никъде заедно с повредената-работеща).
Направих настройка на регулиращите винтове по инструкция с микрометър, всичко е топ!
Така да се каже двигателя стана по пъргав!
Преди да започна ми направи впечатление, че рейките на ненапрегнатите дюзи клапчеха и то поне 2 мм, а след смяната и настройката това го нямаше!
Ще се радвам ако някой сподели опит.
Промяна на придърпването няма!
След месец смених ангренаж със всичко-зацепването е добре ....пак няма промяна!
При смяната на ангренажа си свалих картера и смених веригата и нейния обтегач, може да се каже че бяха добре, а също и семеринга на коляновия вал.
Направа ми впечатление цедката на маслената помпа- беше някак с намалена пропускливост.
Ще обясня- преди да я сваля от помпата бръкнах в сондата върху метал.цедка с пръст и след едно кръгово движение потече масло!?
Масления филтър беше с развита капачка за по-лесно източване на маслото.
Свалих сондата с цедката и почистих с препарат!
Имаше отвори запушени в цедката като от .....варовик, освен няколко парчета от уплъняващия силикон-бял от картера.
Горещо ви препоръчвам да си отворите картерните заради тази цедка, но внимавайте с болтовете които стягат семеринга към скоростната кутия!
Смених и златния маркуч от турбото до металната тръба водеща до предната част на двигателя и от там до друг маркуч към входа на кулера. Имаше проблем с един от двата изпъкнали водача -протрил се и имаше малка дупка. Придърпването намаля, но пак е във същите обороти.
До сега толкова.
Ще пробвам дали няма изпускане от кулера под налягане, защото ровейки за проблеми при ускорение излезе като възможност.
Ще видя и клапата за регулиране на въздуха преди ЕГР-ра, писал съм по горе за нея.
Има възможност да има изронени зъб. колела на определено място и точно за това да придърпва на едни и същи обороти.
Другия вариант е тъндемната помпа, може гориво да не стига.
Въпроса е, че диагностиката нищо не открива и то при различни хора!?
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта