Приключението помпа дюза или накратко "Да си вземеш кочинка"

Семеен или работен автомобил - вановете на Volkswagen се радват на особен интерес
Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Приключението помпа дюза или накратко "Да си вземеш кочинка"

Мнениеот MamaMy » Нед 09 апр 2023 5:09


Всичко започна с един форд Галакси. Колегата го кара 10-тина години почти без поддръжка. Чакаше нещо да се счупи и чак тогава ремонт. Да, но дойде време и си купи по-нов форд С-max, а този ми го предложи изгодно. Наистина гореше малко за една година каране повече от 8/100 не е харчил, пали от ¼ оборот и не го плаши студа, но във всеки един момент е имал минимум по три проблема. Това се дължи не само на ниското качество на използваните материали , но и на нередовната поддръжка. Въпреки, че двигателя е най-хубавото в този автомобил, той също е искал внимание. В целия интернет е пълно с теми, клипове и оплаквания на детските му болести. Моят форд се оказа истински. Не пропусна нито един от описаните проблеми. Описаните болежки бяха описани и за VW. Като цяло се оказа много болноват. Хубавата иначе идея на помпа-дюзата е опорочена от некачествени материали и груби инженерни пропуски. Другата истина е, че Галаксито го взех с не работещ климатик. Скъсани тръби и каран 3-4 години отворен. Ремонта е безпредметен. Не работещо турбо, спукана тръба към интеркулера, вентилатор на парното работещ само на максимална степен, механизма на резервната гума с изронени зъби, скъсани жила на ръчната, счупени всички жабки, повредени всички ключалки. Тапицерията и корите на врати и багажник в окаяно състояние. Фаровете кривогледи до невероятност чак. Съответно освен техните машинки, почти всички ел.такива в колата не работеха. Свалят се само задните ръчни стъкла. Чистачките не правят нищо освен да дерат стъклата като задната е пълен мъртвец, а пръскалки и помпа са мръсни думи. Още сигурно два пъти по толкова пропускам, но то не е едно.
Горе долу ви става ясно на какъв курник налетях. Докато се борех със стотиците дребни проблеми, дойде и едрият. Започна да прекъсва по време на движение. Съвсем загуби мощност в ниските. Ако не форсирам над 2000 оборота няма тръгване. Другия проблем е, че не реагира на педала на газта. Пелтечи и гасне, а след това ако вече е загрял пали след минута въртене. След задълбочено проучване по форумите открих няколко ценни съвета за диагностика и възможни проблеми при руснаците. Шапка им свалям за което.
Първият съвет беше да се проследи движението на горивото. Това беше лесно. Монтирах прозрачни силиконови маркучи между тръбата на резервоара и горивния филтър. Също така между горивния филтър и тандем помпата и на изхода на обратната нафта към резервоара. Ефекта беше много странен, Навсякъде имаше пяна. Толкова много беше въздуха. По съвет от форумите махнах оригиналния горивен филтър на VW. Това недоразумение уж било проектирано да подгрява правата нафта като връща топлата обратна нафта вътре през един клапан закрепен с една телчица и гумено уплътнение като за “бог да прости”.
Монтирах филтъра от по-старата си кола, а обратната нафта през клапан (по съвет от руснаците) я пратих пак в резервара.
Ефекта беше положителен. Пяната остана само в тръбата на обратната нафта, а другите се изчистиха и си текна чиста нафта. Докато се занимавах с тези еквилибристики усетих , че нафтата много силно мирише, но на бензин. Светна ми, че последното зареждане в Шел е сбъркано. Не е ясно как при положение, че веднъж уточнявам с бензинджията на колонката и веднъж казвам на касата какво плащам и на коя колонка, но като не си пазя бележките си е за моя сметка. Източих всичко от резервоара и заредих една туба чиста нафта. Така поне установих, че електрическата помпа в резервоара работи и проблема не е от нея. Ефекта с хълцането си остана. Реших да послушам патилите и на принципа по-малкото зло свалих тандем помпата. Разглобих я и занесох средната секция на стругар. При нея се разбива щуцера за вакуума. Една от детските болести на мотора, но според мен е нарочно оставено слабо място. Не може всички други щуцери да са направени както трябва, само този по различен и то по много калпав начин. В него имаше и клапан който аз изхвърлих и замених с външен клапан за гориво. Продават се по магазините и са супер надеждни. Имах останал от предната ми кола. Загледах се в изхода на обратната нафта. Там също трябва да има клапан който според руснаците се повреждал. Също слабо място. Е моя не работеше. Решението беше ясно. Същия външен клапан за гориво. Закупих и нови гарнитури за помпата, но когато тръгнах да я сглобявам установих много дълбоки наранявани по работните повърхности и на двете помпи. Личеше си, че са много работили доста боклуци са минали от там и са драли по алуминия. Можех да полирам елемента и едната плоча на водна шкурка и стъкло, но другата повърхност нямаше как да обработя. Решението беше друга помпа. Закупих една втора употреба с уверението, че е работеща, но когато пристигна се оказа друго. Щуцера и се въртеше свободно, а който я беше разглобявал си беше оставил ръцете вътре. Вместо да закупи нови гарнитури този “технически гении” беше мазал плочите със силикон. Сами се сетете ако я бях монтирал директно какъв автогол щях да си вкарам. На снимките може да се види съдържанието на нафтовата част на помпата. Оставям без коментар.
За да не ходя пак по стругари, че и там теглото е голямо, а чакането почти неограничено, използвах средната плоча на моята помпа. Естествено минах и двете чела на водна шкурка върху стъкло. За мой “късмет” двете помпи се оказаха със съвсем леки разлики. Едната беше с гумени пръстени и гарнитури, а другата с метални. Направих Франкенщайн на помпите като със сигурност не е най-доброто възможно решение, но за мое успокоение тръгна, не заклини и не протече от никъде. Ако беше направила проблем щях да се гръмна предвид кошмарния и демонтаж и монтаж. Има един болт от долната страна който ако не го знам, че го има няма нито как да го видя, нито да го пипна. Да знаете болтовете са общо 4. Въпросния се намира зад входящия колектор за антифриза на главата. Супер тъпо място около 5мм процеп между две тръби. Наложи се да режа един шестограм от лидълския комплект защото беше дълъг за да се събере там, но пък от късите комплекти не стигат. Проблемът с въздуха в обратната нафта обаче остана. Вместо прозрачните маркучи си върнах нормалните, но монтирах две прозрачни филтърчета за контрол върху горивото. Горещо ги препоръчвам за всякакви автомобили. Визуално виждате каква смрад са ви налели на бензиностанцията.
Остана ми най-тегавия ремонт. Смяна уплътненията на дюзите. Поръчах ремонтен комплект за четирите дюзи който съдържаше освен всички външни гумени пръстени, бронзовия на върха на разпръсквача, едни накрайници за регулирането и крепежните болтове. За мой късмет ми изпратиха на същата цена 4 комплекта на Бош и отделно болтовете. По съвети пак от интернет смяната им е задължителна и са специални. Главата на болта е вътрешно 12 шлицова М6 и са с твърдост 10. Е само такъв инструмент не съм си купувал. Взех на заем един цял комплект къси и дълги битове за гидория ½. Това беше правилното решение. Ако трябва да си купувате ще ви трябват и късите и дългите и освен М6 ви трябват и М10. Смотана история. Толкова рядко срещани са, че покупката им не е оправдана ако не сте автосервиз.
Дойде момента и скочих върху двигателя. Първо извадих въздушния филтър. Всички тръби към него както и S образната тръба на изхода на картерната вентилация. Ако ми беше казал някой, че ламарината под чистачките и над двигателя се маха щях да икономисам мнооого време. След това извадих тръбата от изхода на интеркулера към ЕГР-а. От страна на ЕГР-а се маха като се издърпа една телена скоба. Не съм снимал това разглобяване защото се оказа, че зад двигателя е голяма смрад и нямаше възможност да се мия постоянно. От ЕГР-а и от вентилацията на картера е избивало масло. Оляло е всичко и се е налепило с пепеляк. Силно препоръчвам ако не правите този ремонт по спешност като мен на поляната да идете със свалени капаци на мотора на автомивка и да измиете с обезмаслител всичко по капака на клапаните и отзад до където стигнете. За съжаление Галаксито е особено неблагодарно за работа в това отношение. От своя страна аз съм много едрогабаритен. Едва успявам да обгърна мотора и да бръкна с ръце от двете страни. За да развия всички болтове на капака на клапаните се наложи да сваля и ЕГР-а който е комбиниран с една дроселова клапа за меко гасене. Държат се на 3 шестограни болта. Вижда се само един. Другите с напипване. Наложи се от лидълския комплект да отрежа едното рамо на дръжката на един шестограм за да мога да въртя докато развивам (също няма нужда ако се свали ламарината). Естествено сваля се и нафтовия филтър и всички тръби покрай него. Сигурно щеше да е по–лесно ако бях свалил и разширителния съд, акумулатора и кутията му, но като си спомних само каква хамалогия беше и там и ми мина всякакво вдъхновение. Според колеги от Ауди форума работата по смяна на дюзите била два часа, а аз два дена разглобявам. На края свалих капака.
Прикачени файлове
VW forum 1.jpg
VW forum 2.jpg
VW forum 4.jpg
VW forum 5.jpg
VW forum 3.jpg

Последна промяна от MamaMy на Нед 09 апр 2023 6:25, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Приключението помпа дюза или накратко "Да си вземеш кочинка"

Мнениеот MamaMy » Нед 09 апр 2023 5:22


Поръчаната нова гарнитура на Елринг се оказа, че не пасва съвсем. Две чопчета точно на гърбиците отгоре не влизат защото няма канал за тях решението е премахване внимателно с макетния нож. За сметка на това от двете страни и на двете гърбици има канали в които влизат подобни чопове на оригиналната гарнитура. Тук сложих силикон. От черния естествено. Според руските спецове в Ю-туб на този капак се намират и филтъра и клапата за картерните газове. Когато се задръсти някое от двете се създава голямо налагане в главата и избива масло или от гарнитурата или от тръбите на вентилацията. Твърдят, че дори изхвърля щеката за маслото. Лечението според тях е в този клип 2.58 мин. Речено сторено. Заприпках до железарията и купих полиуретан. Изкъртих клапата пробих показания отвор и залепих обратно капака. Почистих и геометрията на турбото като изпръсках един немски спрей за почистване на фурни. Заврях една тръбичка в тръбата водеща от турбото към ЕГР-а. Процедурата е описана подробно в интернет. Пръсках по малко докато започне да избива пяната навън и това 20-30 пъти в продължение на три дена. Навсякъде пропускам момента с почистването на детайлите, но вие се сещайте. Всичко се прекарва през съд с нафта и четка за зъби, после обезмаслител и гореща вода. На доста места се наложи по два три пъти да се връщам на нафтата. Мизерията в ЕГР-а беше пълна. Отвора на клапата се беше смалил до 1/3 от нагар и мръсотия което само затвърди решението ми да я изолирам. Изрязах си от поцинкована ламарина една гарнитурка, но не и пробих централния отвор. Отделно набутах в тръбичката за вакуума една съчма с подходящ диаметър. Застраховах се като на тялото на ЕГР-а навих резби и два болта в отворите под мембраната на вакуума. От там изтича мизерия и не посмях да ги оставя отворени. До тук правех нещата все още с някакво желание. От тук нататък по задължение. Причината беше разочарованието което получих като извадих дюзите. След като демонтирах вала с кобилиците и крепежите те не помръдваха. Пак погледнах в интернет и съветите бяха да се пробват да се завъртят и ако е необходимо да се ползва отвертка. Стана след много майки и лели. Резултата обаче ме разби. И четирите дюзи износени външно по корпуса и то много сериозно.
Естествено главата също е износена на яйце. Разпръсквачите отпред топки от нагар. Това ги държеше в леглата им. Това ме замисли за рециклиране и профилактика на самите дюзи докато в добрия стар интернет не открих този пич и неговото клипче. Евала му за това което показва от кухнята. За мнозина това е голяма тайна. Това ме накара да се престраша. “Заприпках” за химикали до града. Ако съм пропуснал да кажа живея на 16 км от града и всяко пазаруване без автомобил си е жива мъка. Градски транспорт има 3 пъти на ден някой път.
Както и да е започнах да разглобявам дюзите. Различават се от тези в клипа, но не е проблем. От същия тип са. Да но когато свалих долната част всичко се разпадна. Щифтовете на които се нанизват отделните елементи и разпъсквача се оказаха счупени и на четирите дюзи на различни места. Причината за това не е ясна, но се припотих 100 пъти.
За по-дебелия 1,8мм намерих една подходяща тел. Обръч държащ гуменото уплътнение около люка на автоматична пералня. Няма да правя реклама на марката. За по-тънките 1,5 мм използвах свредла. Имах повече защото с тях си пробивам платките.
Ремонта се състоеше в почистване и подреждане на елементите. Разпръсквачите ги минавам на водна шкурка. После ги надувам с една обикновена пластмсасова спринцовка и нафта. Всичките направиха по 6 струйки.
Събирам всичко по обратния ред и по указанията на пича. Тръгнах да монтирам дюзите. Всичко се смазва тънко с грес. Леглата са почистени перфектно. Нямам специалния тулс който препоръчват от VW и се наложи да изобретявам и импровизирам. Иначе спазих буквално упътването. Ясно ми е, че това е времянка. С тези разбити легла и износени корпуси... Няма пари за нова глава. Дори за ремонт на тази с втулки както правят руснаците. Загубих две седмици и похарчих 250 лв за нещо с неясен резултат, но подкарах Галаксито. Има разлика от преди. По-пъргаво е, но и по-шумно. Резултата от теста на дюзите с Вагком е това. Не мога да не съм радостен че го върнах към живот, но на каква цена и заслужава ли си влагането на труд и средства? Колко остатъчен живот има след като по километраж е на 380000? Дано да се закрепи и да кара защото аз повече на това хоро няма да се хвана! Два дена след епопеята и двете ми ръце се обелиха. Все едно свалях хирургически ръкавици. Това е резултат от химиите с които се киснах.
Прикачени файлове
VW forum 8.jpg
VW forum 6.jpg
VW forum 7.jpg
VW forum 9.jpg
VW forum 10.jpg


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Приключението помпа дюза или накратко "Да си вземеш кочинка"

Мнениеот MamaMy » Нед 09 апр 2023 6:06


Не ми достига броя снимки което позволява форумът. Публикувам трето поред мнение за което се извинявам! Ако трябва ще си обединя снимките.
Прикачени файлове
VW forum 11.jpg
VW forum 14.jpg
VW forum 15.jpg
VW forum 16.jpg
VW forum 17.jpg


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4249
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Приключението помпа дюза или накратко "Да си вземеш кочинка"

Мнениеот tdi fen » Нед 09 апр 2023 9:26


много добро описание на премеждията проблемите са съвсем нормални за кола на 20+ години примерно на мен онзи ден ми протече гнп , според мен трябва да потърсиш читава дюза втора употреба на мястото на втората


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Приключението помпа дюза или накратко "Да си вземеш кочинка"

Мнениеот cecoa1 » Нед 09 апр 2023 10:23


На 380 хиляди километра по километраж, и още сигурно поне стотина върнати, то си е на половин милион километра. Не е чак толкова зле за тоя пробег.
Като знам как един приятел събра такъв мотор от насипно състояние с едно-две бутала втора употреба, както и една-две дюзи също втора ръка, и после безгрижно мина близо 100 хиляди километра, след което продаде колата и тя още се кара, възможно е да се случи същото и при теб. Само че там беше Пасат, и всичко друго по колата беше стегнато като я взе.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Приключението помпа дюза или накратко "Да си вземеш кочинка"

Мнениеот 777 » Нед 09 апр 2023 10:52


При толкова описани проблеми и повреди (без да броим двигателя) се надявам колата да е купена за максимум 1000лв.


Потребителски аватар
dalgia-73
Мнения: 423
Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
Автомобил: VW Touran
Двигател: BKC
Местоположение: Силистра

Re: Приключението помпа дюза или накратко "Да си вземеш кочинка"

Мнениеот dalgia-73 » Нед 09 апр 2023 14:46


Аз затова продадох Турана. Поддръжка до глупост,а два пъти ме оставя насред нищото.общо 700 лева за пътна помощт.Вторият път като поразглобихме мотора и си направих сметка колко ще ми струва,Всичко във багажника и обява със снимки и обяснения за проблемите на мотора.Още беше пред сервиза когато я продадох.Не са никак лоши помпа дюза моторите,но са на много килиметри и поддръжката им става тегава.


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Приключението помпа дюза или накратко "Да си вземеш кочинка"

Мнениеот MamaMy » Нед 09 апр 2023 18:20


От тези приключения мина почти година. Мотора си работи малко криво, но проблем не е частите. При центровка на дюзите нямаше кой да ми превърта двигателя и аз го правех на гумата. В този случай няма как да се направи съвсем точно, а и бях вече много каталясал и съм сигурен, че центровката много не е наред. Това лято ще си намеря помощник и ще го направя читаво. Явно има хляб в мотора. Купето и инсталацията са мега зле. Предна дясна врата е затворена вече перманентно и завързана с колана от вътре. Иначе и двете предни врати се карат без корите. На шофьорската врата е премахната буксата и цялата инсталация от там е изградена на ново. Кабелите са отвратително тънки и вдървени. При най-малкото огъване се чупят или се рони изолацията и остава гола жица. Късмет, че нищо не се е запалило още. Биалетките пак са за смяна и май някой накрайник вече прихлопва. Няма вицове за Форд. Всичко си е истина :mhihi


Потребителски аватар
самкатааa
Мнения: 186
Регистриран на: Пон 09 яну 2012 17:06
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: ATD

Re: Приключението помпа дюза или накратко "Да си вземеш кочинка"

Мнениеот самкатааa » Нед 09 апр 2023 19:23


Колега евала за труда да напишеш толкова подробна тема и естествено за труда който си му ударил на този форд. Не си писал за захранващите кабели на дюзите в главата. Ако не дай боже ти се налага да отваряш пак капака на главата , почисти и притегни пиновете на буксите , ефекта обикновено е доста положителен за равномерната работа на мотора. Хлабави пинове дават големи стойности на корекции като се гледат на вагкома. На мойта бомба дюза на студено палеше и работеше неравномерно на 3 цилиндъра и докато загрее постоянно връщане на ключа и повторно стартиране на двигателя докато захапе и заработи нормално и така до следващата сутрин. Свалих капака , притегнах пустите пинове и двигателя заработи като часовник.


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Приключението помпа дюза или накратко "Да си вземеш кочинка"

Мнениеот MamaMy » Нед 09 апр 2023 20:30


Не съм писал много неща. Все пак е форум, а не роман. Нямаше да ми стигнат 10 страници. Снопа го вадих измих, прегледах, натегнах и върнах обратно. Нямаше оголени кабели, нямаше напукване и сигурно благодарение на маслото изолацията им беше мека.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13434
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Приключението помпа дюза или накратко "Да си вземеш кочинка"

Мнениеот kris11 » Нед 09 апр 2023 21:00


MamaMy написа:..... Другата истина е, че Галаксито го взех с не работещ климатик. Скъсани тръби и каран 3-4 години отворен. Ремонта е безпредметен. Не работещо турбо, спукана тръба към интеркулера, вентилатор на парното работещ само на максимална степен, механизма на резервната гума с изронени зъби, скъсани жила на ръчната, счупени всички жабки, повредени всички ключалки. Тапицерията и корите на врати и багажник в окаяно състояние. Фаровете кривогледи до невероятност чак. Съответно освен техните машинки, почти всички ел.такива в колата не работеха. Свалят се само задните ръчни стъкла. Чистачките не правят нищо освен да дерат стъклата като задната е пълен мъртвец, а пръскалки и помпа са мръсни думи. Още сигурно два пъти по толкова пропускам, но то не е едно.

Ами смени си таралежаа. Ако си с климатик - зИлен реотанов, ако си с климатроник - червен с МОС -тче схема. Пък и четките може да смешниш 10 лв Бош. и леко припасване.
Механизъм от морга или реззервната гума в багажника / аз в града не нося резервна.Отдолу ми е бутилката. Смени си и жилата - н е гпляма философия.
По корите има отвътре едни черни правоъгълни пластмаси в кото се закрепват жълтите закопчалки. Тези черни пластмаси са лепени с топло лепило и от Егн то се отлепят от кората - сваляне на корите и залепване с ПУ силикон за джанове . Гледай да улучиш точното място има отворче на черната пластмаса за фиксиране.
За да не работят ел. машинките по портите има скъсани проводници - шев и кройки.
Ако предните чистачки ходят на степени - имаш разбити втулк по трапеца или запекли изходящи оси в алуминиевия корпус. Сваляне на трапеца - никак не е сложно и ремонт и гресиране. Особено уязвима е крайната ябълка пред пътника ,че е обратно монтирана и събира кал и вода. Задната за да не работо = снопа в дясната страна на задна порта. Пръскалки и помпа се сменят лесно. Помпата с бъркане в невидимото и на опипване без да се сваля пласт. подкалник.
Както пишеш ,че е бил мърляч предния собственик като нищо е наливал вода - варовик - сменяй пръскалките иначе няма спасение.


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Приключението помпа дюза или накратко "Да си вземеш кочинка"

Мнениеот MamaMy » Нед 09 апр 2023 21:16


Всичко това е свършено. Описвам как съм я взел. Иначе корите са разглобени за претапициране. Дунапрена на оригиналния плат се е разложил и е избил през плата като лепило. На всяко облягане с ръка цапа дрехите. Проблема след претапицирането е, че не успявам да събера двете половини. Пластмасовата част на кората е почти добре, но картонената е натрошена по ръба и трябва да се доизгражда. Зарязал съм ги защото нямам време за тях. Има по-важни неща. Важно е кочинката да се движи. Другото когато стане. А предна дясна врата има проблем с бутоните и машинката. Писна ми от нея и временно съм я зарязал. Резервната гума ми е в багажника, а жилата на ръчната са сменени още първия ден когато влязох във владението си. Чистачките са сменени със стария модел рамена и извити пера на Бош, но не аеро туин. Помпата беше сменена, но тези дни и новата (втора ръка) отказа. За парното купих и двата таралежа, но има проблем и в ключа. Абе форд му кажи и повече не го лъжи, че е кола. :mhihi
Пиша го пак. Темата е от преди една година. Беше публикувана във Форд форума, но нямах време да я пусна и тук. А го дължа на потребителите на този форум. Повечето от проблемите за които съм прочел и съм ги решил са били описани все тук. Не съм описал смяната на ангренажа пълен комплект което пак стана благодарение на тема пусната тук. Дори и самия комплект го купих от форума. Както казах не е роман да го напиша. Няма кой да го прочете.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Приключението помпа дюза или накратко "Да си вземеш кочинка"

Мнениеот samo_pechka » Пон 10 апр 2023 11:25


Темата е с доста подробни обяснения , за което евала.
ПД в лека кола. Едно недоразумение , колкото и да бъде хвалено. Когато излязоха тези мотори по-масово втора ръка , аз не бях много наясно за + и - , но после им изкарах кирливите ризи . Преди години беше. Нарекох ги малкия душегуп ( по ирония на едни мотори , масово по ауди а6 ц5 навремето ) Сещам се тогава, че имаше голям "откат" и , че не съм прав . Не знам, явно подразних в повече колегите. Знаете българина не обича кога се е наевал, да се пофали с това.
Неведнъж съм споменавал , че ако има начин да избирам, предпочитам ВП44 V6 мотори пред ПД. Смятайте за да го кажа това, въпреки, че недолюбвам и 2.5тди . И че ПД бих взел само ако не се предлага друг мотор в дадено ( и желано ) купе/тип автомобил или ако е под 100-120к.км в масов модел кола . Тогава да.
Гледах да избягвам колкото се може коментари по ПД.
Мина време , нещата се поуспокоиха и когато отново се зачекне тема ПД и "виж колко е убав, ма вече не е толкоз , щот остаря" , имаше вече къде по-умерени и поохладени отговори.
Разбира се дори стар ПД си струва понякога оправянето му , стига периферия/купе да са отлични. Оправя се примерно с една по-сериозна сума ( 3-4 х.лв ) и ако се спазят нещата по ремонти ит.н. , ще има години безпроблемна експлоатация. Но за да си струва, трябва останалото и купето да е добре за да има смисъл.
Тук е и момента да кажа, че ако някой си мисли, че примерно новите v6 и 2.0тди КР мотори са цвете, ми не са. Вижда се и по цените на употребяваните екземпляри. Един "дребен" ремонт по мотор може да се отрази кофти и на колеги с възможности ( финанси) .
Има си причини да става така , че и по-зле.
Ненапразно тойота продължава да произвежда чисто нови автомобили с максимално модернизирани , но стар тип агрегати ( с ГНП , без излишна електроника по двигателя ) . Това за определени пазари извън ЕС. И се харчат здраво, за тези коли се чака и има клиенти. Познайте защо.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Приключението помпа дюза или накратко "Да си вземеш кочинка"

Мнениеот Ивайло Димов » Пон 10 апр 2023 11:32


Както се казва ......."За Помпа-дюза или добро или нищо " Амин !


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8296
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Приключението помпа дюза или накратко "Да си вземеш кочинка"

Мнениеот Stivi » Пон 10 апр 2023 12:03


Искрено се възхищавам на хора, имащи толкова време, нерви и желание да правят от кола за моргата, годен за движение автомобил :bowdown Сега, колко точно е годен /по законови изисквания/ е съвсем друг въпрос :wink



Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта