Одисея 2023 г. Ново сваляне на кората заради двуцевка Шаран ADY 1998g.

Семеен или работен автомобил - вановете на Volkswagen се радват на особен интерес
Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Одисея 2023 г. Ново сваляне на кората заради двуцевка Шаран ADY 1998g.

Мнениеот MamaMy » Нед 15 окт 2023 10:06


Имам два чисто нови Боге, но за моя изненада оригиналните са си съвсем добре. Всички луфтове и клопане идваха от почти липсващите тампони и лагери. Предния собственик също е купил амортисьори, но е сменил само единия. Видял, че на стария му няма нищо, а промяна в поведението на колата няма. Даде ми го и него и сега съм го сложил пак. Новия го отрязах. Явно и там е имало майсторски неволи за да заоблят шестограма при монтажа. В момента колата се кротна, утихна и почнаха да се чуват и други неща :biggrin . Чух, че преден ляв лагер си е тръгнал. На десен завой се усилва виенето. Не знам обаче дали ще мога да се справя със смяната му. Имам винтова преса, но никакви дорници. Чудя се дали да търся специалист, че там има и датчик на АБС-а в лагера. Да не прецакам всичко. :redface




Потребителски аватар
ZEDYCUS
Мнения: 326
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
Двигател: AUY 2001
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Одисея 2023 г. Ново сваляне на кората заради двуцевка Шаран ADY 1998g.

Мнениеот ZEDYCUS » Нед 15 окт 2023 21:33


Няма датчик на абс на лагера, датчика е на шенкела набит, но не го вади, а само го изключи от буксата да може да свалиш шенкела. На външното каре е гривната на абс -а. Трябва ти нещо с диаметър малко над 80мм за да подложиш и да избиеш лагера. На белканто намерих тръба фи 90. На самия спирачен диск избиваш главината, отвора е тамън за това. Лошото че от опита ми досега с три смени на лагери винаги вътрешната гривна на лагера остава на вала на главината. Първия път я рязах с ъглошлайф(нараних леко вала), после си взех сепаратор за лагери и като го стегна на пресата излиза много лесно. За набиване лагера по външен диаметър ползвам стария лагер , а с парче тръба подлагам на вътрешната гривна и набивам главината.
но тогава се мъчих да свалям самия датчик, а няма нужда.
С лагери Мейле взимани от Германия вече съм на 3 години от смяната и около 55 ккм без виене. От бг които ми слагаха по сервизите макс 1 година около 20 ккм и почваха да вият.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13434
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Одисея 2023 г. Ново сваляне на кората заради двуцевка Шаран ADY 1998g.

Мнениеот kris11 » Пон 16 окт 2023 21:22


ZEDYCUS написа:Това го бях гледал при руснаците. Виж си дренажния отвор в дясно , да не е пълен и да прелива в двигателния отсек водата.

Има и в дясно , май и по средата.Страничните са много назад и навътре навряни и с малък размер макс. 4 см /1,5. Големи листа запушват - демекне спирайте под дървета с листа или чистете редовно.
А по темата - понеже километража е незакрепен сега е момента да си оправя обратната подсветка на него, клита и радио . / 2012 смених ламБите 4х5Вт + 3 х 1,2 Вт със бели светодиоди. 4 бр.- 2+ 2 през през R 560 ома , а единичните през 820 ома. Беше пукнал регулиращия транзиsтор/ след време разбрах ,че е транзистор /дупка и нямащ надпис на елемента на корпуса/ с LM 317, но регулирането стана обратно - кимометраж, климат , радио на макс, а бутони по вратите , ключпве на мин. Има само малко разглобяване около 8-10 Торкса за бялата пластмаса. И замостявам LM a понеже ме мързи да разглобявам още и сваля горната платка от сандвича.Ега ти Фордовите глупаци 4х5Вт+ 3х1,2 Вт ламБи - почти 24 Вт излишни загуби и натоварване на регулатора и дирите на платката. 1998г светодиодите бяха отдавна открити и бяха в употреба.



Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 124 госта