Touran 1.9TDI, 105 к.с - Не свети лампата за маслото на контакт
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Чет 04 юли 2024 14:38
- Автомобил:
- Двигател:
Touran 1.9TDI, 105 к.с - Не свети лампата за маслото на контакт
Здравейте колеги, наскоро взех туран 1.9,105к.с.и след това забелязах че не свети лампата за маслото когато дам на контакт. Ходих да му сменя маслото на двигателя и майстора го запали както е без масло за 5,6 секунди и не светна нито жълта нито червена лампа.Ако може идеи какво може да е.
-
- VW експерт
- Мнения: 1992
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Touran 1.9TDI, 105 к.с - Не свети лампата за маслото на контакт
Зависи с кой дисплей си, може и да нямаш лампа за маслото. Изгледай няколко клипа с палене на такава кола, или Голф 5, и ще видиш разликата в таблата.
А и да имаш тя тази лампа свети при определени условия, така че вероятно всичко си ти е наред.
Но не е нужно да си правиш тестове без масло
. Ако все пак държиш нещо да светне, като е без масло дай газ над 2000 оборота в минута, тогава ще те сигнализира. Малко(доста) смотано е измислено, ама това е положението. Поне нямаш шестограм на маслената помпа, така че само гледай да имаш масло(каквото е предписано), и няма да имаш проблем с налягането.
А и да имаш тя тази лампа свети при определени условия, така че вероятно всичко си ти е наред.
Но не е нужно да си правиш тестове без масло

- dalgia-73
- Мнения: 445
- Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BKC
- Местоположение: Силистра
Re: Touran 1.9TDI, 105 к.с - Не свети лампата за маслото на контакт
Туран 1,9 ТДИ 105 коня.2004-2005г Помпа Дюза.Има и червена и оранжева лампа за ниско ниво на маслото.Лампите не са на Дисплея ,а по километража и оборотомера.Виждат се под ъгъл на дневна светлина, дори и да не светят.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Чет 04 юли 2024 14:38
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Touran 1.9TDI, 105 к.с - Не свети лампата за маслото на контакт
Забравих да спомена, колата е 2010г.
- samo_pechka
- Мнения: 8942
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Touran 1.9TDI, 105 к.с - Не свети лампата за маслото на контакт
И що сте го палили без масло?
И коя точно лампа ? За ниво или за налягане?
И коя точно лампа ? За ниво или за налягане?
-
- VW експерт
- Мнения: 1992
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Touran 1.9TDI, 105 к.с - Не свети лампата за маслото на контакт
Айде, че не ми се пише много. https://youtu.be/pfSe4zePj54?si=9ZdExdbY2gzGmpJS
...
Накратко - датчика е нормално отворен. Дали липсва налягане, или даже буксата е изключена, все едно. Затова и системата гледа за сигнал(затваряне на датчика, и веригата през него), само при по-високи обороти - над 2000.. По същата причина лампата не свети при неработещ мотор. На едните табла, като това в клипа, лампата светва и угасва още преди да е стартиран мотора, на други не свети въобще докато не се отчете ниско налягане при обороти над 2000.
Лампата за нивото също си има логика на работа, и сигурно затова не е сработила в описания тест без масло.
...
Накратко - датчика е нормално отворен. Дали липсва налягане, или даже буксата е изключена, все едно. Затова и системата гледа за сигнал(затваряне на датчика, и веригата през него), само при по-високи обороти - над 2000.. По същата причина лампата не свети при неработещ мотор. На едните табла, като това в клипа, лампата светва и угасва още преди да е стартиран мотора, на други не свети въобще докато не се отчете ниско налягане при обороти над 2000.
Лампата за нивото също си има логика на работа, и сигурно затова не е сработила в описания тест без масло.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Чет 04 юли 2024 14:38
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Touran 1.9TDI, 105 к.с - Не свети лампата за маслото на контакт
С две думи, ако карам с 1800 оборота и маслото изтече ще разбера когато двигателя блокира.
-
- VW експерт
- Мнения: 1992
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Touran 1.9TDI, 105 к.с - Не свети лампата за маслото на контакт
С една дума - да 
То заради това и проблема с шестограма на маслената помпа при 2,0TDI моторите е станал пословичен https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=24&t=476059.
Накратко, там маслената помпа се задвижва с вал под формата на шестограм(вместо примерно с шлици или шпонка) от блок с балансиращи валове(които уж гасят малко вибрациите). Шестограма почва да превърта след някакъв пробег, щото не са го доизчислили като размери и материал. Съответно маслената помпа по някое време спира да се задвижва, и не подава налягане, а лампата под около 2000 оборота, въобще не дава сигнал. В резултат често мотора става на салата. Понеже е известен проблем, собствениците на такива коли сменят шестограма превантивно. От Фолксваген пък са пуснали като резервна част(след някои години, и от тогава няма от старите) шестограм от по-различен материал, за да издържи повече. Също така след някои години(някъде 2010 мисля, има го точно в нета), почват да монтират и по-дълъг шестограм, и от тогава няма проблеми с този възел.
...
Хубавото е, че твоят Туран, както и всички останали коли на базата на Голф 5, нямат този проблем, защото въобще не се ползва такъв възел с балансиращи валове. Т.е. при тях няма такъв шестограм, и няма проблем. Също така и моторите 1,9PD нямат балансиращи валове и нямат такъв проблем, независимо в кой модел са монтирани.
Не го мисли толкова това масло, няма как да изтече без да усетиш. Болшинството мотори като твоя дори почти не харчат масло.

То заради това и проблема с шестограма на маслената помпа при 2,0TDI моторите е станал пословичен https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=24&t=476059.
Накратко, там маслената помпа се задвижва с вал под формата на шестограм(вместо примерно с шлици или шпонка) от блок с балансиращи валове(които уж гасят малко вибрациите). Шестограма почва да превърта след някакъв пробег, щото не са го доизчислили като размери и материал. Съответно маслената помпа по някое време спира да се задвижва, и не подава налягане, а лампата под около 2000 оборота, въобще не дава сигнал. В резултат често мотора става на салата. Понеже е известен проблем, собствениците на такива коли сменят шестограма превантивно. От Фолксваген пък са пуснали като резервна част(след някои години, и от тогава няма от старите) шестограм от по-различен материал, за да издържи повече. Също така след някои години(някъде 2010 мисля, има го точно в нета), почват да монтират и по-дълъг шестограм, и от тогава няма проблеми с този възел.
...
Хубавото е, че твоят Туран, както и всички останали коли на базата на Голф 5, нямат този проблем, защото въобще не се ползва такъв възел с балансиращи валове. Т.е. при тях няма такъв шестограм, и няма проблем. Също така и моторите 1,9PD нямат балансиращи валове и нямат такъв проблем, независимо в кой модел са монтирани.
Не го мисли толкова това масло, няма как да изтече без да усетиш. Болшинството мотори като твоя дори почти не харчат масло.
- dalgia-73
- Мнения: 445
- Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BKC
- Местоположение: Силистра
Re: Touran 1.9TDI, 105 к.с - Не свети лампата за маслото на контакт
Нено Ненов написа:С две думи, ако карам с 1800 оборота и маслото изтече ще разбера когато двигателя блокира.
Общи взето светне ли ти червената лампа за маслото трябва вече да си говорил с майстора.Между другото карал съм Туран Помпа Дюза и само да падне нивото на маслото със 100 грама си светваше жълтата лейка.За мен не е нормално да не светва лампа за маслото на контакт.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Чет 04 юли 2024 14:38
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Touran 1.9TDI, 105 к.с - Не свети лампата за маслото на контакт
samo_pechka написа:И що сте го палили без масло?
И коя точно лампа ? За ниво или за налягане?
За да видим дали ще светне някаква лампа. Нищо не светна.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта