WV Touran 1T1 Проблем с алтернатор/ток
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Вто 03 дек 2024 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
WV Touran 1T1 Проблем с алтернатор/ток
Здравейте приятели!
Става въпрос за VW Touran 1.9 TDI 101 PS 2004 год.
Моля за помощ и съвети.
Като стартирам двигателя,алтернатора не зарежда докато еднократно не повиша оборотите на двигателя до около 2000!
След това зарежда нормално и така до следващото изгасяне на двигателя.
Два дена се чудят в един автосервиза и не могат да открият проблема.
Сменихме алтернатора с нов марков Hella и пак същата работа :)
Имате ли идея къде може да е проблема,защото понякога в автосервизите не са наясно с конкретен модел автомобил и реших да попитам тук.
При диагностика са налични следните грешки:
Благодаря:
Става въпрос за VW Touran 1.9 TDI 101 PS 2004 год.
Моля за помощ и съвети.
Като стартирам двигателя,алтернатора не зарежда докато еднократно не повиша оборотите на двигателя до около 2000!
След това зарежда нормално и така до следващото изгасяне на двигателя.
Два дена се чудят в един автосервиза и не могат да открият проблема.
Сменихме алтернатора с нов марков Hella и пак същата работа :)
Имате ли идея къде може да е проблема,защото понякога в автосервизите не са наясно с конкретен модел автомобил и реших да попитам тук.
При диагностика са налични следните грешки:
Благодаря:
Последна промяна от radotom на Вто 10 дек 2024 20:27, променено общо 1 път.
Причина: Преместена в правилния раздел
Причина: Преместена в правилния раздел
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Вто 03 дек 2024 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
Re: WV Touran 1T1 Проблем с алтернатор/ток
Забравих да спомена,че лампата за зареждане на алтернатора на арматурното табло не свети,даже и когато колата е само на контакт.
Re: WV Touran 1T1 Проблем с алтернатор/ток
Алтернаторът щом е нов би трябвало и ролката му да е безпроблемна, а дали са обърнали внимание на другите ролки по които минава пистовият ремък?
Реле-регулатора дали са проверили още преди да сменят целия алтернатор?
Не разбрах дали сте мерили стойност директно от алтернатора или само върху акумулатора? И каква е разликата между двете при зареден акумулатор и никакви консуматори?
Реле-регулатора дали са проверили още преди да сменят целия алтернатор?
Не разбрах дали сте мерили стойност директно от алтернатора или само върху акумулатора? И каква е разликата между двете при зареден акумулатор и никакви консуматори?
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Вто 03 дек 2024 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
Re: WV Touran 1T1 Проблем с алтернатор/ток
Нямам идея какво и къде мерят,но вече втора седмица колата е така и не могат да открият проблема!
Търся помощ за да посъветвам "майсторите"в автосервиза къде и какво може да е.
Благодаря!
Търся помощ за да посъветвам "майсторите"в автосервиза къде и какво може да е.
Благодаря!
- MamaMy
- Мнения: 1026
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY 2003г
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: WV Touran 1T1 Проблем с алтернатор/ток
Реле-регулатора вграден в генератора се възбужда първоначално през лампата на таблото. Ако тази връзка липсва или лампата е изгоряла ефекта е точно като описания.
- ktamen
- Мнения: 6356
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: WV Touran 1T1 Проблем с алтернатор/ток
Колко жици стигат до алтернатора?
Лампите в таблата много отдавна са заменени от диоди, а те не стават за възбуждане на алтернатори. Затова за да работи описаната от теб схема, освен диодите слагаха и мощен резистор, дето да замени ламбата.
Ама с постепенното, но неотклонно изпедерастяване на всичко дето ни заобикаля, контролът на алтернатора много отдавна е поверен на компютърчето, дето командва зареждането по кафявата жичка. Такава жичка до старите алтернатори нямаше и затова си бачкаха много надеждно. Сигналът по кафявата жица беше лесен за манипулиране и контролът на алтернатора лесно можеше да буде отнет от компютърчето.
После жиците станаха още повече за да могат квалифицираните потребители да изпитват пълен душевен оргазъм.
Еnjoy.
MamaMy написа:Реле-регулатора вграден в генератора се възбужда първоначално през лампата на таблото. Ако тази връзка липсва или лампата е изгоряла ефекта е точно като описания.
Лампите в таблата много отдавна са заменени от диоди, а те не стават за възбуждане на алтернатори. Затова за да работи описаната от теб схема, освен диодите слагаха и мощен резистор, дето да замени ламбата.
Ама с постепенното, но неотклонно изпедерастяване на всичко дето ни заобикаля, контролът на алтернатора много отдавна е поверен на компютърчето, дето командва зареждането по кафявата жичка. Такава жичка до старите алтернатори нямаше и затова си бачкаха много надеждно. Сигналът по кафявата жица беше лесен за манипулиране и контролът на алтернатора лесно можеше да буде отнет от компютърчето.
После жиците станаха още повече за да могат квалифицираните потребители да изпитват пълен душевен оргазъм.
Еnjoy.
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Вто 03 дек 2024 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
Re: WV Touran 1T1 Проблем с алтернатор/ток
Явно без да искам съм описал много точно проблема!
Днес си купих волтметър за в запалката и показва точно така както съм описал проблема.
Стартирам двигателя показанието е 12,2, само веднъж да "чукна"педала на газта и да достигна 2000 об./мин. и показанието е 14,3-14,4 до следващото изгасяне на двигателя.
Дайте идеи какво може да е?
Благодаря Ви!
Днес си купих волтметър за в запалката и показва точно така както съм описал проблема.
Стартирам двигателя показанието е 12,2, само веднъж да "чукна"педала на газта и да достигна 2000 об./мин. и показанието е 14,3-14,4 до следващото изгасяне на двигателя.
Дайте идеи какво може да е?
Благодаря Ви!
- ktamen
- Мнения: 6356
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: WV Touran 1T1 Проблем с алтернатор/ток
Описал си, ама си забравил да пишеш колко и какви жици влизат в алтернатора.
И забрави и да ми отговориш
Кви идеи очакваш, алтернатора ти е в изправност, освен ако и в него няма някво траверско компютърче, ама едва ли. Много алтернатори могат да се самовъзбудят при повечко обороти и с нулев ток през ротора, благодарение на другаря Сименс. Твоя алтернатор явно се самовъзбужда и без първоначалните 12В.
Липсват 12 волта за първоначалното възбуждане, те може да липсват заради прекъсната жица или изгорели резистори в таблото или щото компа ти е сърдит. Аз залагам на сърдит компютър.
И забрави и да ми отговориш

Кви идеи очакваш, алтернатора ти е в изправност, освен ако и в него няма някво траверско компютърче, ама едва ли. Много алтернатори могат да се самовъзбудят при повечко обороти и с нулев ток през ротора, благодарение на другаря Сименс. Твоя алтернатор явно се самовъзбужда и без първоначалните 12В.
Липсват 12 волта за първоначалното възбуждане, те може да липсват заради прекъсната жица или изгорели резистори в таблото или щото компа ти е сърдит. Аз залагам на сърдит компютър.
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Вто 03 дек 2024 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
Re: WV Touran 1T1 Проблем с алтернатор/ток
За кой комп.става въпрос за да проверим и него?
- ktamen
- Мнения: 6356
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: WV Touran 1T1 Проблем с алтернатор/ток
Вероятно този дето е записал грешките. Ако има и други компютри проверете ги всичките, макар да не разбирам какво ще им проверявате.
Можеш ли ми преведеш грешките на български?
Жиците колко са и какви са?????
Можеш ли ми преведеш грешките на български?
Жиците колко са и какви са?????
- MamaMy
- Мнения: 1026
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY 2003г
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: WV Touran 1T1 Проблем с алтернатор/ток
За обикновения потребител компютър или лампа, диод или съпротивление няма никакво значение. Има кабел и по него тече ток. Няма кабел, не тече ток. Чисто възбуждане от компютър все още не е масова практика. И доста по-нови коли все още са с лампи в таблото и реле-регулатор вграден в четкодържателя. Това не е толкова интересно. Всички или поне повечето имат и възможност за външно възбуждане. Поне да не сменят генератор за този дето духа.
Последна промяна от MamaMy на Пет 13 дек 2024 0:43, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Вто 03 дек 2024 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
Re: WV Touran 1T1 Проблем с алтернатор/ток
Аз питам как да си помогна,а Вие превърнахте темата в спор и в доказване на това кой колко знае!
Благодаря на включилите се с най-добри пожелания!
Благодаря на включилите се с най-добри пожелания!
- vanesto
- Мнения: 6332
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: WV Touran 1T1 Проблем с алтернатор/ток
Колега, явно не си случил на читави майстори в сервиза. Ясно е, че проблемът ти е във възбуждането на алтернатора, а не в самия алтернатор. Ако мислиш, че някой тук може да ти каже точно къде е проблема, няма да стане. Просто се иска читав майстор ел. техник, който знае какво прави, да рови и да намери причината. Смени майстора, и ако той не знае, пак го смени. Най-вероятно някое кабелче имаш прекъснато, ама някой трябва да ти го проследи и да го оправи.
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: Съб 21 ное 2015 19:17
- Автомобил:
- Двигател:
Re: WV Touran 1T1 Проблем с алтернатор/ток
Това са едни бързи пари. „Грешката" показва точно проблема. А за тези, които не са разбрали има УТУБ. Първо се проверяват едни жици.
- ktamen
- Мнения: 6356
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: WV Touran 1T1 Проблем с алтернатор/ток
MamaMy написа:възбуждане от компютър все още не е масова практика.
Кафявата жичка се появи преди повече от 20 години при практически всички марки коли и оттогава работата на алтернатора се контролира от компютър. Такива само със синя жичка отдавна няма.
Vasil Vasilev 313 написа:Аз питам как да си помогна,а Вие превърнахте темата в спор и в доказване на това кой колко знае!
Благодаря на включилите се с най-добри пожелания!
Ако наистина искаше да ти се помогне, нямаше да се налага да те питам 4 пъти колко и какви жици влизат в алтернатора. Май и ти като Препечения обичаш гатанките и не се вълнуваш особено от причината за проблема.
Така или иначе технически съвети май е безполезно да ти се дават. Затова послушай vanesto и търси други майстори, тези сегашните са пълни неграмотници.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта