Въздухопотоци при Т3

Техническа и сервизна информация за бусовете от серия T3 - Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Въздухопотоци при Т3

Мнениеот levonik » Съб 06 ное 2010 16:26


Здравейте! Разполага ли някой от Вас със схема на въздухопотоците и по специално през парното. В книжките на другите марки има разбираеми схеми, а за моята Каравеле не можах да намеря четлива. Това лято направих парното на парчета и пак не проумях как се движи въздуха през питата и на къде отива.




Потребителски аватар
p-sound
Мнения: 318
Регистриран на: Пет 02 апр 2010 23:16
Автомобил: VW T3 Caravelle
Двигател: MV 1990
Местоположение: varna

Re: Въздухопотоци при Т3

Мнениеот p-sound » Съб 06 ное 2010 21:19


Колегата Денко има едно разглобено в гаража,трябва да му хфърлим един поглед и ще се помъчим да направим някаква схема.Иначе моето го разглобявах поне 3 пъти но не съм си поставял за цел да гледам потоците накъде са!Има и малко литература и там ще хвърля едно око.


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Re: Въздухопотоци при Т3

Мнениеот levonik » Нед 07 ное 2010 10:22


Рових и аз в литературата, но там е толкова схематично, че.....
Защо се забивам? Идва пак времето на мъките с отоплението, а аз още от миналата, че даже по-миналата година наблюдавам странно нещо. Парното си работи да кажем мижаво, но при остър завой от отворите излиза поне двойно по-топъл въздух. И това на всяка остра маневра. В автофорума на Татарстан пишеха, че това може да се дължи и на необезвъздушено парно. Един вид течността вътре се плацика и при завой залива по голяма площ от питата и грее нормално. Направих принудитерно обезвъздушаване с кранче на радиатора, два пъти се заливах с горещ антифриз, но ефекта си остана. Тази година се възползвах от смяната на сервото и прегледах всички клапи. Акъл, не го продухах с прахосмукачката, че можех да пална и една от миризливите ктайски пръчки, като в айродинамичен тунел.
Сега просто ми настръхват косите пак да свалям всичко, а и няма време. Сложих една газова каминка, ама си е мизерия. Надявам се да е регулировката или управлението на клапите, че е най- лесно. :D


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Въздухопотоци при Т3

Мнениеот KingoftheROAD » Нед 07 ное 2010 10:54


В руския форум изрових тази схемичка. и там се оплакват, че серийното парно почти не греело. Но казват, че антифриза бил към 19-20 литра.


Потребителски аватар
p-sound
Мнения: 318
Регистриран на: Пет 02 апр 2010 23:16
Автомобил: VW T3 Caravelle
Двигател: MV 1990
Местоположение: varna

Re: Въздухопотоци при Т3

Мнениеот p-sound » Нед 07 ное 2010 16:14


Е как да грей в Русия то там над -30 градуса зимата качва ли са температурата.Моето си е оригинал и си топли нормално.Само дето перката ми прави чакмаци ама съм взел нова само трябва да я сложа.Иначе схемата си я бива.


Потребителски аватар
rokera
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 28 окт 2008 14:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въздухопотоци при Т3

Мнениеот rokera » Нед 07 ное 2010 16:22


Как така слабо бе човек, на моя бус е огин. Не се трае като загрее. Да не ти е прецакано кранчето на радиаторчето. Дига ли нормална температура. Нормално грее по слабо ако работи на място с ниски обороти, но при газ завърти ли помпата яко требе да е жега. И я сподели как го обезвъздушаваш щот много хора не го правят както трябва.


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Re: Въздухопотоци при Т3

Мнениеот levonik » Нед 07 ное 2010 21:15


Огин, ама при мен друг път. Колкото до обезвъздушаването правя и двата начина, които препоръчват. Предницата нагоре и през винтила на големия радиатор. Така беше в началото. После открих, че и отоплителната система и големия кръг се чистят по-добре от въздуха, когато предницата е надолу. А самия радиатор на парното го мъчих миналата година с един тройник и кран на третия извод. Не излезе нещо повече, само се окъпвах редовно с антифриз.
Колкото до кранчето- направих ме пълна профилактика.
Сложих и едно жигулско парно, и турска газова каминка. Така се живее, ама съм направо за смях.
Тези горещи подухвания при завой ме глождят.


Потребителски аватар
rokera
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 28 окт 2008 14:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въздухопотоци при Т3

Мнениеот rokera » Пон 08 ное 2010 18:25


Да не ти е запушено радиаторчето в тоя случай. Интересно ама на тия бусове особено дизелаци парното е сичко друго, но не и слабо. Маркуч е трудно да се задръсти. Начи ще кажа аз как обезвъздушавам и е чук. Това е при напълно ново зареждане на системата. Първо гъзъ нагоре, пълня и чакам да отвори големия кръг. Като загрее радиатора, нали междувременно се долива при нужда и спрат мехурчетата в казанчето, но изчаквам наистина да няма бълбукане, а това иска доста време слагам капачката и муцуната нагоре. Един бордюр височина стига. Една летва на газта за постоянни обороти 1000 до 1500 е предостатъчно и отварям цуцката на големия радиатор. Издуха ли въздуха оттам вече никакви проблеми. След това при каране известно време пак дигам муцуната и правя проверка, но обикновенно няма въздух. Не стане ли така, нещо не е наред обаче какво незнам. Ако така си правил, но стъпка по стъпка не мога да си обясна що така.


Потребителски аватар
p-sound
Мнения: 318
Регистриран на: Пет 02 апр 2010 23:16
Автомобил: VW T3 Caravelle
Двигател: MV 1990
Местоположение: varna

Re: Въздухопотоци при Т3

Мнениеот p-sound » Пон 08 ное 2010 19:41


Ей сеги бръмчахме с на Денко буса и искам да ви обадя че и неговия като излезе стрелката от бялото не се седи вътре.Обаче имам един въпрос-вашите имат ли ламаринка зад радиатора,щото наще имат и малко ги понадупчихме превантивно да може струята да ги обдухва по-добре?


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Re: Въздухопотоци при Т3

Мнениеот levonik » Пон 08 ное 2010 22:16


За обезвъздушаването -явно още имам да се уча. Ще опитам в тази последователност. А за ламарината на радиатора - махнах я пущината.


Потребителски аватар
soaring
Мнения: 181
Регистриран на: Нед 21 мар 2010 23:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Въздухопотоци при Т3

Мнениеот soaring » Вто 09 ное 2010 8:53


Здравей колега!
В моя бус не се диша от жега и то само с едното парно (имам допълнителн под третата сеалка) hihi mhihi Миналата седмица се наложи да направя "протеза" на единият мъркуч към радиатора и го обезвъздушихме за нула време. Просто му вдигнахме задницата, наляхме антифриза и работи докато от горната пробка на радиатора не изхвърли антифриз.
Става въпрос за 1,6 ТД.
Успех! :beer :beer :beer


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Re: Въздухопотоци при Т3

Мнениеот levonik » Сря 10 ное 2010 18:56


Благодаря! Само да спре този тайфун вън и го надупвам. Радиаторчето е ново, но е май менте. Явно ще търся пак, но много пари му търсиха предния път. Старо не слагам, че знаете що за ужас е смяната.


Потребителски аватар
chato
R.I.P
Мнения: 318
Регистриран на: Сря 20 май 2009 12:21
Автомобил: VW bus T3
Двигател: 1.6D CS 1981
Местоположение: sofia

Re: Въздухопотоци при Т3

Мнениеот chato » Пет 12 ное 2010 17:34


KingoftheROAD написа: Но казват, че антифриза бил към 19-20 литра.


Мисля,че по заводски данни го даваха от 16л. за по-малките мотори(до 1,7D) до 17,5л. за по-големите.

п.п.Т'ва е само за Т-3.



Върни се в “T3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 88 госта