Помощ за смяна на гарнитура Т3 1.6D
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 21:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велинград
- Контакти:
Помощ за смяна на гарнитура Т3 1.6D
Здравейте,имах съмнения за изгоряла гарнитура на буса, Каравеле 1986г. 1,6 дизел.Направих доста тестове и вече се убедих,че е заминала гарнитурата.При студен двигател ми пуска мехурчета в разширителния съд,започна да държи по-висока температура от обичайното,надува маркучите на водните съединения.Така че работата върви към смяна на гарнитура.Имам друг двигател от Голф 2 и мога ли да използвам от него главата за моят мотор.Еднакви са моторите,1,6 чист дизел.Имам динамометричен ключ.Има ли някакви тънкости при смяна на гарнитурата,че не ми се ходи по набедени майстори.Имам някои познания,но от съвети няма да се откажа.Имам и друг вариант, от моят мотор да сменя на другият маслената помпа и капака на картера,но трябва и сваляне на целият двигател.Чудя се кое ще е по-удачно.На другият двигател не знам дали може да се провери компресията като е свален,не знам в какво състояние е.
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Помощ за смяна на гарнитура Т3 1.6D
Сваляш главата, носиш я на шлайф, нова гарнитура, по възможност "Виктор Рейц", спазваш указанията за затягане на главата,правиш центровка, палиш и си готов.Другия мотор по-добре не го разбутвай.Ако ще го слагаш него ,има доста теми как и какво се прави за да се смени двг-то.Успех.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 21:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велинград
- Контакти:
Re: Помощ за смяна на гарнитура Т3 1.6D
valsanik написа:Сваляш главата, носиш я на шлайф, нова гарнитура, по възможност "Виктор Рейц", спазваш указанията за затягане на главата,правиш центровка, палиш и си готов.Другия мотор по-добре не го разбутвай.Ако ще го слагаш него ,има доста теми как и какво се прави за да се смени двг-то.Успех.
Благодаря ти,аз също смятах така да постъпя,но исках и да го чуя от някои.
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3093
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Помощ за смяна на гарнитура Т3 1.6D
Така и така си я свалил, махни пружините на клапаните и провери хлабината на изпускателните клапани, обикновено има нужда от нови водачи и гумички.Преди монтажа на главата, задължително мини блока с пас-плоча и шкурка, за да се убедиш че и при блока всичко е ОК, освен това изчистваш остатъците от гарнитурата.Задължително напълни с бензин отворите на блока където се завиват болтовете и след като се разкисне мизерията, хубаво ги издухай с компресор.След това намажи резбата на болтовете със свинска мас и тогава ги навивай.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 21:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велинград
- Контакти:
Re: Помощ за смяна на гарнитура Т3 1.6D
PACH написа:Така и така си я свалил, махни пружините на клапаните и провери хлабината на изпускателните клапани, обикновено има нужда от нови водачи и гумички.Преди монтажа на главата, задължително мини блока с пас-плоча и шкурка
Още не съм я свалил главата, но твоят съвет ще го следвам, когато стигна дотам.Не разбирам какво е пас-плоча.Има ли опасност ако го покарам известно време така, вдига ми малко по-висока температура, но като включа перката пред радиатора, температурата спада.Дали може да спука маркуч или не дай си боже радиатора.Не губи антифриз като работи,но като мина 35-40 км. и забелязвам,че маркучите са по-твърди.
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3093
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Помощ за смяна на гарнитура Т3 1.6D
hristo58 написа:Още не съм я свалил главата, но твоят съвет ще го следвам, когато стигна дотам.Не разбирам какво е пас-плоча.Има ли опасност ако го покарам известно време така, вдига ми малко по-висока температура, но като включа перката пред радиатора, температурата спада.Дали може да спука маркуч или не дай си боже радиатора.Не губи антифриз като работи,но като мина 35-40 км. и забелязвам,че маркучите са по-твърди.
Пас плоча е парче "ламарина" с дебелина 20 мм, челосана на шлайф.Може и по-тънка 10 мм, но със заварен профил отгоре на "Z", за да не се деформира.Челосването, е да си сигурен, че е перфектно права.Аз ви се чудя защо си слагате копчета за принудително включване на вентилатора.Ако датчиците ти са наред, то няма място за притеснения и "побългарявания".При положение че си запознат с проблемите на мотора, защо се натискаш да го караш още и накрая да си отвориш още по-големи ремонти.
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Помощ за смяна на гарнитура Т3 1.6D
Ако ще сменяваш маслото при този ремонт, можеш да сипнеш по-малко бензинец в цилиндрите за да провериш дали нямаш хлабина м/у цилиндъра и буталото.Т.е дали сегментите ти са за смяна и от там дали губиш компресия.
Моят съвет е да не я караш така.Може да стане по-лошо.Иван е прав, провери клапаните и водачите в какво състояние са.Така и та ще го разглабяш ,поне го направи като хората.Ето ти една тема за ориентировка: viewtopic.php?f=66&t=163740
Моят съвет е да не я караш така.Може да стане по-лошо.Иван е прав, провери клапаните и водачите в какво състояние са.Така и та ще го разглабяш ,поне го направи като хората.Ето ти една тема за ориентировка: viewtopic.php?f=66&t=163740
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 21:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велинград
- Контакти:
Re: Помощ за смяна на гарнитура Т3 1.6D
PACH написа:hristo58 написа:Още не съм я свалил главата, но твоят съвет ще го следвам, когато стигна дотам.Не разбирам какво е пас-плоча.Има ли опасност ако го покарам известно време така, вдига ми малко по-висока температура, но като включа перката пред радиатора, температурата спада.Дали може да спука маркуч или не дай си боже радиатора.Не губи антифриз като работи,но като мина 35-40 км. и забелязвам,че маркучите са по-твърди.
Пас плоча е парче "ламарина" с дебелина 20 мм, челосана на шлайф.Може и по-тънка 10 мм, но със заварен профил отгоре на "Z", за да не се деформира.Челосването, е да си сигурен, че е перфектно права.Аз ви се чудя защо си слагате копчета за принудително включване на вентилатора.Ако датчиците ти са наред, то няма място за притеснения и "побългарявания".При положение че си запознат с проблемите на мотора, защо се натискаш да го караш още и накрая да си отвориш още по-големи ремонти.
Така го купих,с направено копче за принудително включване на перката,защото преди не е включвала навреме,така ми обясниха.Аз дори не го ползвах преди,но откакто стана аварията,постоянно очите ми са в стрелката на термометъра и в готовност да включа перката.Прав си за карането,само исках още едно мнение,няма да го карам.Ще свалям главата и ще сменям гарнитурата.Просто сезона е такъв,че не ми позволява да деиствам,много сняг има,а нямам гараж или друго затворено помещение,всичко трябва да се прави на улицата.А иначе без него ми се връзват краката,нищо не мога да свърша.Все пак благодаря за съветите.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 21:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велинград
- Контакти:
Re: Помощ за смяна на гарнитура Т3 1.6D
valsanik написа:Ако ще сменяваш маслото при този ремонт, можеш да сипнеш по-малко бензинец в цилиндрите за да провериш дали нямаш хлабина м/у цилиндъра и буталото.Т.е дали сегментите ти са за смяна и от там дали губиш компресия.
Моят съвет е да не я караш така.Може да стане по-лошо.Иван е прав, провери клапаните и водачите в какво състояние са.Така и та ще го разглабяш ,поне го направи като хората.Ето ти една тема за ориентировка: viewtopic.php?f=66&t=163740
Маи ще сменя и маслото и ще направя и тази проба.Благодаря.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта