Охладителна система Т3 - дилема.
Охладителна система Т3 - дилема.
Та така братлета проблема е голем. Днес се качвам на белия лебед да си докарам матриали за ремонта у дома и по едно време гледам температурата почва да катери. Както и да е свърших работа че бях наблизо и като се прибрах натискам клапата на разширителния съд и се чу едно шляпуркане. Оказва се че системата е полупразна и пак добре че не го прегрях щот бях наблизо. След подробно полегване отдолу се оказва че некоя от тръбите е дала фира. Една от металните тръби и един от маркучите за парното са мазни от антифриза. Та въпроса ми е как да направя охлаждането на радиатора. До радиатора за парното е ясно те са тънки маркучи и ще ги правя пак така с маркучи, но до големия радиатор са тръби и се чудя ако сложа само маркучи със снадки от единия до другия край дали ще е проблем, щот тръби едва ли ще намеря читави а ако тръгна да правя цената ще е леле мале. Та така ако някой е патил да дава съвети. Какво, как и откъде е взел.
- denkobg
- Мнения: 153
- Регистриран на: Нед 14 мар 2010 0:20
- Автомобил: VW T3 Caravelle
- Двигател: DG-1990
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Охладителна система Т3 - дилема.
Колега мисля,че с ПВЦ тръби /топлоустойчиви/ става.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Охладителна система Т3 - дилема.
Да с тия лепящите се. Хитро, взимаш половин цол така търбъ за топла вудъ, и можеш да си я прихванеш със скобички, и коленаи чупки да си докараш докъдето ти трябва, и накря само с къси парчета маркучи да се върже където трябва...
- nasko79
- Мнения: 176
- Регистриран на: Пон 19 фев 2007 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Охладителна система Т3 - дилема.
точно така колега нашия бус го караме доста години вече така с ПВЦ тръби със диаметър като металните,няма никакви проблеми слагай ги и не се плаши
Re: Охладителна система Т3 - дилема.
Ся кат прочетох пвц се замислих - а защо не. До нас има такива магазини и отивам да видя какви тръби има.Ако има с алуминиева вложка да речем около цол може и да стане щото има сгъвки които с пружина в тръбата може да се направят.
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Пон 25 яну 2010 20:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Охладителна система Т3 - дилема.
PVC тръба с алуминиева вложка за да може да си я изкривиш както ти се наложи.
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Охладителна система Т3 - дилема.
Потърси и сред обявите за бусове на части, по-новите са с пластмасови тръби и ако имаш късмет, може да намериш такива.
Re: Охладителна система Т3 - дилема.
На първо четене положението е:
тръба с алуминиева вложка ф 32 - вътрешен незнаен, но стената е поне 2мм - цена около 6 лева метъра
тръба медна ф 28 - вътрешен пак не мерих, но горе долу е като горната- цена горе долу същата
маркуч маслоустойчив - вътрешен размер около ф 28-30 - цена 10 - 13 лв. твърдо отпада.
Медната за 90 градуса ъгъл се пои коляно с калай някъв, другата с колена и ключове се стяга. Даже ако занеса мойте тръби може да нагодят малките чупки почти като тях, но много не може да се огъват. Чудя се само дали тоя калай ще държи на бусовата температура макар че е за топли инсталаций. Това е за тръбите за радиатора а парното с по тънки маркучи както си е. А тръби втора ръка знам ли, пак си е старо.
ПП: Колеги който е сменял тръбите до радиатора нека сподели подробности как става операцията. Резервоар сваля ли се, резервна гума е такива работи. Междувременно съм пуснал обява че търся и оригинални пласмасови тръби пък ще видя може да изкочи нещо.
тръба с алуминиева вложка ф 32 - вътрешен незнаен, но стената е поне 2мм - цена около 6 лева метъра
тръба медна ф 28 - вътрешен пак не мерих, но горе долу е като горната- цена горе долу същата
маркуч маслоустойчив - вътрешен размер около ф 28-30 - цена 10 - 13 лв. твърдо отпада.
Медната за 90 градуса ъгъл се пои коляно с калай някъв, другата с колена и ключове се стяга. Даже ако занеса мойте тръби може да нагодят малките чупки почти като тях, но много не може да се огъват. Чудя се само дали тоя калай ще държи на бусовата температура макар че е за топли инсталаций. Това е за тръбите за радиатора а парното с по тънки маркучи както си е. А тръби втора ръка знам ли, пак си е старо.
ПП: Колеги който е сменял тръбите до радиатора нека сподели подробности как става операцията. Резервоар сваля ли се, резервна гума е такива работи. Междувременно съм пуснал обява че търся и оригинални пласмасови тръби пък ще видя може да изкочи нещо.
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Пон 25 яну 2010 20:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Охладителна система Т3 - дилема.
Смяната не е трудна.По гадно е докато махнеш старите тръби,аз моите чупих на по три парчета(без да свалям резервоара)защото няма място да ги извадя прави.Като поставяш новите,ПВЦ с вложка,първо ги вкарай покрай резервоара,изтегли ги напред към радиатора по трасето дето трябва да минат но да стигнат до самия радиатор,защото после трябва да ги връщаш назад над полуоската.Кривките се правят на ръка,а закрепването става със свински опашки.Най-удобно е на подемник,ама и на канал става.Успех ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- levonik
- Мнения: 694
- Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
- Автомобил: T3 Caravele D
- Двигател: CS 1985
- Местоположение: Балчик
Re: Охладителна система Т3 - дилема.
Варианта с медните тръби го премисли пак. Някога сменях тръбичките на спирачките на Запорожеца и четох, че медните не издържат на вибрациите и се напукват. Заложи на ПВЦ.
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Охладителна система Т3 - дилема.
Послушай РАСН.Провери в Мобилето някой на части и виж дали няма да намериш оригинални пластмасови.Предимството на тях е,че са огънати по формата на дъното и местата през които преминават.Аз също имах същия проблем с металните и след консултация с РАСН търсих пластмасови.Моите ги намерих за 50лв.двете.Което си е късмет.При Жоро от Суходол бяха 150лв.Иначе и аз се бях засилил да ги правя с полипропилен или с медни,но филмът ще ше да е голем.Все пак избора си е твой.Успех.
Re: Охладителна система Т3 - дилема.
Накрая се сдобих с оригинални пластмасови тръби от един пич който даже се оказа фен или беше от форума а и как му беше името
не помня. (Брат ако се разпознаеш драсни едно писание, че ме е срам от мен си колко съм отвеян. Аз съм оня гологлав 100 килограмов байчо със синьото Поло.). Та тръбетата са що годе добри пък и цената ме устрои, но при свивката към маторя имат и двете нещо като горяло и трябва да ги понаглася малко. Даите съвет с кво лепило, смола или пък нещо друго са ги оправя. Мисля си с епоксидна смола, но незнам какво да навия върху им. Ето и снимка на пострадалата част като горялото е само отгоре и е макс 5-10 сантима. Не съм ги надувал и незнам дали изпускат оттам, но се предполага че да.
![:banghead:](./images/smilies/banghead[1].gif)
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Охладителна система Т3 - дилема.
rokera написа:Накрая се сдобих с оригинални пластмасови тръби от един пич който даже се оказа фен или беше от форума а и как му беше иметоне помня. (Брат ако се разпознаеш драсни едно писание, че ме е срам от мен си колко съм отвеян. Аз съм оня гологлав 100 килограмов байчо със синьото Поло.). Та тръбетата са що годе добри пък и цената ме устрои, но при свивката към маторя имат и двете нещо като горяло и трябва да ги понаглася малко. Даите съвет с кво лепило, смола или пък нещо друго са ги оправя. Мисля си с епоксидна смола, но незнам какво да навия върху им. Ето и снимка на пострадалата част като горялото е само отгоре и е макс 5-10 сантима. Не съм ги надувал и незнам дали изпускат оттам, но се предполага че да.
Хубаво зачистване с телена четка на флекс, после обезмасляване и лепене с полиестерна смола и плат.
- soaring
- Мнения: 181
- Регистриран на: Нед 21 мар 2010 23:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Охладителна система Т3 - дилема.
Колега, парче маркуч и по една скоба от двете му страни! ![:да :да:](./images/smilies/th_up.gif)
![:да :да:](./images/smilies/th_up.gif)
Re: Охладителна система Т3 - дилема.
С маркуч нищъ искам да е по истинско. Я ме светнете ква е разликата между епоксидна и полиестерна смола и къде може да се намери тоя тъкан стъклоплат, стъкломат или както и да се казва това нещо? Или пък някой ако има може да купя от него, видно е че ми трябва малко.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта