Бусове, двигатели и други полезни изкопаеми

Техническа и сервизна информация за бусовете от серия T3 - Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
me4ou
Мнения: 259
Регистриран на: Съб 17 апр 2010 23:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Бусове, двигатели и други полезни изкопаеми

Мнениеот me4ou » Сря 09 дек 2020 21:26


Момчета знам, че заглавието е доста объркващо, но накратко имам нужда от съвет, а на дълго...:
Преди 5 години, когато се сдобих с моят бус (2.1 MV) си говорих с Ванката (Pach) и неговите думи бяха:


PACH написа:...за мен водния боксер е отживелица, морално и материално остарял, за какво ти е подобен таралеж в гащите?


Около 60 хиляди километра по-късно, от една страна разбрах доста по-добре какво се е опитвал да ми каже тогава, от друга все още не съм изцяло съгласен. Моят боксер винаги се е държал и продължава да се държи мъжки макар само той да си знае на колко километра е. Върви прилично и харчи разумно, а пък аз от моя страна макар да го поддържам съвестно, не му прощавам особено в експлоатацията.


130808697_413783746441202_3782118304757655641_n.jpg



Имах проблем с типичното за боксерите ниско налягане на маслото, който се успа след като сипах 10W-60 тази пролет, така че това го броя за решен, макар да ми свети една лампичка в мозъка за състоянието на лагерите. (Цена за основен ремонт +/-1000лв и някакво ноу-хау - ако беше редови 4-так нямаше изобщо да му цепя басма)

Една от основните болежки и основен фактор да зазимявам бусът всяка година за няколко месеца е, че някой/и от повдигачите чукат след като е стоял няколко дни и ако лятото това е рядкост и се оправя за 10-15 мин работа, то зимата имам чувството, че е така поне до Вакарел. И макар да не е болка за умиране ми се къса сърцето като го слушам. До колкото съм чел възможно е да се подменят, без да се свалят главите ако се сложат после телескопични кавали. (Цена +/-300лв.)

Друг проблем, който ми къса нервите зимно време е, че докато е студен просто отказва да държи нормален празен ход, а настоява да си извади буталата на около 3000 оборота при студен старт и то в продължение да 5-10 минути. Прегледал съм цялата система за празех ход, спрямо статията на GoWesty и по моите сметки остава само ICU-то за 200$, тъй като останалите проверки излизат, а и на топъл двигател всичко работи нормално.


Или общо казано - вървежът, разходът и цялостният замисъл на този двигател ми допада, а и все пак си е оригиналният за буса, но самото състояние на моят екземпляр е 'слабо'. Сложната плетеница от маркучи, маркучета, тръбички и фланци ме кара да живея в страх, къде ще е следващия теч и ще успея ли да спра на време преди да почервенеят главите. Слабото налягане на маслото ме кара да се притеснявам за буталната група и да се ослушвам като сурикат за страшни шумове от двигателя, а като добавим дребните и средни забележки, като празния ход, които не са страшни, но просто ти късат нервите, някак си започвам да се натоварвам при пътуване, вместо да си почивам. Също се притеснявам да изляза извън България и да се отдалеча - не ми се вози на репатраци, а и предпочитам да си имам два бъбрека. Като гледам какви фантастични и детайлни проекти има по форумите, както и реставрирани и направени двигатели ми потичат лигите, но на Балканите или поне за мен тамошните цифри са леко имагинери (За тез' пари Е60)

Все пак в моят двигател има все още някакъв ресурс и не е 'тотал щета', но ми се иска когато аз събера смелост и пари или в лошият случай, когато той реши, че му е дошло времето да имам готово решение и стратегия, а не тепърва да си скубя косите и да кроя схеми.


Вариант 1 - ребилд - Този вариант се състои от основен ремонт на двигателя, както си му е реда - разтурам, меря и всичко, което е извън спецификация изхвърча. Така големите проблеми като повдигачите или налягането на маслото би трябвало да са забравени. В идеалният случай може би ако се постарая и си дам достатъчно време ще успея да намеря и подменя и всички детайли по охладителната система и останалите дреболии (като празния ход), но ми се струва, че тук времето за изпълнение отива към петилетка, а направо не ми се мисли, като тегля чертата колко цифри ще се наредят преди запетаята и каква ще е първата от тях, но пък в крайна сметка ще запазя автентичната концепция на машината, което си е + за мен.

Вариант 2 - смяна с бензин - тук ми е малко боса информацията и не можах да открия много изписано по темата - предимно общи приказки. Накратко подходящ, читав, редови, бензинов двигател от VAG (2.0, 1.8 моно), който да е популярен и лесен за поддръжка, да 'пасва' в коша на буса с разумни усилия, да предоставя същата или по-добра динамика и да не счупи банката. Има ли такова животно - не знам? Предполагам, че ще трябват картер и маслена помпа от дизел и някакво custom окачване и ауспух. Дали пасва на скоростната кутия и какво друго ще е необходимо - представа си нямам. От добрата страна - двигатели под път и над път, по два за левче. От лошата страна - навлизаме в територия мелези, няма да си изрежа капака на двигателя, защото отгоре спя, а не ми се иска да стърчи отдолу, защото преди да спя карам по пресечени терени обикновено. Предполагам, че подобна 'конверсия' може да се случи за около 1000-1200лв.

Вариант 3 - дизел - Минаването от 1.6D и 1.6TD към 1.9TD(I) е доста изтъркана тема в бусовите среди, но никой не говори за боксер към TDI. Тук освен с обичайните проблеми с турбините и евентуално електроната газ, ще трябва отново да мисля за custom окачване на двигателя, да не говорим, че батакът с документите ще е пълен (макар това да не е основен приоритет, ама хубаво е да имаш възможността нали...). Дизелът ме блазни защото с моята дълга кутия, ще му е комфортно да бута със 100-110, без да му се завие свят, въртящият момент е ясен и най-важното от цялата схема - ще мога да изхвърля проклетата газова, която с нейните 50л. взема място почти колкото дрехите на приятелката ми. В главата ми трудът и парите са подобни на предишния вариант, като не броим евентуално дизеловата камбана и стартер за скоростите.

Вариант 4 - субару - ще ми се, ама едва ли.

Това мъчи моята глава в последните студени дни и бих се радвал да чуя вашите мнения, възгледи и най-вече опит по справянето с тези или подобни проблеми.

Поздрави! =)




Потребителски аватар
vdv
Мнения: 38
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 19:51
Автомобил: vw golf 3
Двигател: ABD 92
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бусове, двигатели и други полезни изкопаеми

Мнениеот vdv » Нед 20 дек 2020 22:49


Здравей колега! Всичките тези дилеми който имаш, ги минах преди 8 години. Имах боксер 1.9 DG който доволно ме радваше и като движение и като разход.Но за съжаление един ден без видима причина останах с отворен клапан на единия цилиндър.И тук приятелю започна "забавлението". Оказа се че много малко хора се наемат да ремонтират боксерен двигател.За София ми препоръчаха бай Велин от модерното (Люлин).Човека се оказа отзивчив и ми каза че ще ми помогне само да привърши колите който е започнал.На въпросът ми кога ше бъде това ми отговори след 6 месеца.........! Колата се кара всеки ден и с нея се работи,така че нямах 6 месеца за "почивка". След обстойно търсене на добра модификация и евтина все пак стигнах до заключението на "PACH"- 2.0 ,115 коня AGG двигател.До тук добре,но се оказа доста труден за намиране,а ако се намереше собствениците трудно се разделяха с него под 2000 лв.И тъй като колата ми трябваше взех трудното решение двигател 2Е. Спазарих един сеат кордоба за 800 лв. и напазарувах греди ,картер,маслена помпа,маховик,комплект съединител и камбана от дизелов.До тук всичко добре,но някой трябваше да ми монтира гредите на съответните места.Намерих сервиз в който се съгласиха да направят трансформацията и така 1 месец чакане за монтаж на 2 греди.....!!!Накрая всичко стана ,монтирахме двигателя,преправихме скоростите,но се оказа че всмукателния колектор е по-голям от на AGG и в завой докосва купето и вкарва вибраций.Хайде преправяне и на купето,но накрая стана.Резултата беше повече от добър.Може при теб да не се усети разликата,защото си с 2.1,но при мен беше осезаемо.След година интензивно каране,започнаха "нормалните" проблеми за този двигател - ДЕБИТОМЕРА.Добре ,че е форума та намерих инженер от Пловдив който прави плочките на дебитомера та да си реша проблема за година две.Не знам какъв е твоя разход,но моя под 15 литра бензин и 19 газ не съм успял да го смъкна.....Тук би трябвало да сложа точка, но ще те изненадам,защото си купих друг бус-дизелов.Точните думи на продавача бяха: ще забравиш кога си сипал гориво в него!Буса е 1.6 CS,49 коня!!!! След първото кръгче разбирам как се стига до икономия с този двигател......,засилваш и изключваш от скорост. Иначе ти трябват шлемофони или тапи за уши.На втория ден вече съм спазарил едно поло с 1.9 SDI и на третия ден вече съм започнал с "трансплантацията" Тук вече си го правя сам,защото всичко се взема от стария дизел и се монтира на новия.След монтажа на новия двигател се усеща по голяма пъргавина и ......повече "тракане" от двигателя.След три дни намерих Пасат с AGG мотор и започнах от начало.Не знам с какви средства разполагаш,но мнението на PACH се оказа напълно вярно.Ако искаш евтина модификация с приличнен вървеж и по-малкои шум в купето 2.0 115 коня. Съжалявам ,че форума запада иначе PACH имаше тема със стъпките една по една и имаше много снимков материал,които за съжаление вече липсва.Но, поне те насочва какво да правиш и какви трудности можеш да срешнеш.Това е от мен колега,надявам се да съм ти бил полезен. :a045

Последна промяна от vdv на Пон 04 яну 2021 23:12, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
me4ou
Мнения: 259
Регистриран на: Съб 17 апр 2010 23:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Бусове, двигатели и други полезни изкопаеми

Мнениеот me4ou » Нед 27 дек 2020 4:38


Големият проблем е, че да се кара на бензин е скъпо, докато газ и нафта горе долу се връзва еднаква цена на километър. Предимствата на нафтата са по-голям пробег с едно зареждане (в момента минавам 300км макс на газ, на нафта предполагам, че ще е почти двойно), липса на тъпия варел, който ми е трън в очите и все пак нафта има по цял свят, газ има тук-таме. Като се има предвид, че за мен е кемпер повече пространство за багаж и по-голям пробег са си определено ценни преимущества.
Като цяло нещата отиват на към дизел сякаш, защото 80-90к.с. е нормална мощност, а парите за конверсията са същите като за редови бензин.
Само не знам как ще стане после с документите и дали има нужда като цяло.


Потребителски аватар
vdv
Мнения: 38
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 19:51
Автомобил: vw golf 3
Двигател: ABD 92
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бусове, двигатели и други полезни изкопаеми

Мнениеот vdv » Пон 28 дек 2020 20:17


И тук мога да ти помогна..... :
1. Акт за каране на автомобил с нередовни документи - 150 лв. + спиране от движение до отстраняването и минаване през каналите на КАТ
2.Технотест - 500 лв(ако имаш познати да не се заяждат с теб)
3.такси в Министерството на транспорта- 200 лв.
4.такси в КАТ(смяна на талон) -20-40 лв.

п.п. За да си спестиш "Акт-а" не трябва да го караш,трябва да е на "репатрак"до Технотест-а и до КАТ.


Потребителски аватар
nylon
Мнения: 183
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:42
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1988
Местоположение: Русе

Re: Бусове, двигатели и други полезни изкопаеми

Мнениеот nylon » Пон 04 яну 2021 15:38


По темата мога да се включа и да кажа следното: Април 2018 си купих каравел с боксер мотор DG. Сам си направих основен ремонт и мога да кажа, че е най-пригодният двигател за ремонт в домашно-гаражни условия. Отдавам го на архаичната му конструкция. Стана ми любим с простотата и здравината си. Обичам го! Та дори няма ангренажен ремък, а? Основният ремонт включваше ребилд с нови: ризи и бутала,основни лагери, маслена помпа, водна помпа, пасване клапани, нови всички гарнитури и нови тръби (кавали) на повдигателните пръти на клапаните. Разхода смесено ми дава 12/100 газ. Рекорда ми извънградско е 9 !!! Помествам линка си от карспендинг за да се уверите сами.
Изображение



Върни се в “T3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта