T3 Каравел - въпроси на начинаещ

Техническа и сервизна информация за бусовете от серия T3 - Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
moreplavatel
Мнения: 32
Регистриран на: Вто 19 юни 2012 7:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

T3 Каравел - въпроси на начинаещ

Мнениеот moreplavatel » Вто 19 юни 2012 8:17


Здравейте колеги,
Казвам колеги,защото от вчера съм собственик (надявам се горд такъв) :) на VW Caravelle, 1.9 бензин,боксер,водно охлаждане,газ,произведена 1984г.
Взех го по много и различни причини и най-вече,защото е от приятел,който го е купил директно от Германия през 94г. и знам,че е безупречно поддържан.
Разбира се има си немалко забележки,все пак си е близо 30 годишна и за да я "изпъна", както искам ми е нужна помощ от запознати с такъв автомобил хора,за което се и обръщам към всички вас.
Доколкото разбрах вече от форума,модела би трябвало да е T3, Синхро още не знам какво е.
Та имам няколко начални въпроса,за които моля за съдействие:
1. Продават ли се някъде нови гърне и тръби за този модел.
2. Откъде да си купя алтернаторния ремък.
3. Може ли да ми препоръчате спрей или паста за почистване на седалките,от изкуствена кожа са.

За това се сещам на първо време.

Благодаря предварително за всички отговори.
Поздрави




Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: T3 Каравел - въпроси на начинаещ

Мнениеот PACH » Вто 19 юни 2012 8:26


Добре дошъл колега и честита придобивка :applause:
Гърне и тръби може да поръчаш при някой читав сервиз за ауспуси, но цената няма да ти хареса ;)
Варианта е запазени, втора употреба.Ремъка си го сваляш и с него отиваш в който и да е магазин за авточасти, по размер ще ти го намерят.Седалките ги демонтираш и с маркуча на дрвара ги изпираш.В една кофичка хубав прах за пране, четка с дебел косъм и голямо търкане и изплакване.В тези жеги за един ден ще изсъхнат.Качи малко снимки в темата "Представяне на нашите бусове" да го видим.


Потребителски аватар
soaring
Мнения: 181
Регистриран на: Нед 21 мар 2010 23:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: T3 Каравел - въпроси на начинаещ

Мнениеот soaring » Вто 19 юни 2012 8:53


:beer Ха, честито!
Вярно, че гърнета втора употреба са по-евтини, но аз съм привърженик на новото, а и няма гаранция, че втората употреба ще изкара кой знае колко. Свиквай с мисълта, че да поддържаш такъв бус си е авантюра , ма и кеф!
Относно ремъка, това ти е най-малкия проблем. Прав е Ванката, послушай съвета му, свали го и в първия магазин ще го намериш.
Успех!


Потребителски аватар
musuibie
Мнения: 403
Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
Автомобил: gotin
Двигател: chugunen glava - aluminieva
Местоположение: У нас
Контакти:

Re: T3 Каравел - въпроси на начинаещ

Мнениеот musuibie » Вто 19 юни 2012 10:42


Честито и от мене!
Относно чистенето на седалките като включил се наскоро в редиците на бусопритежателите и мръснопочиститвателите мога ти препоръчам да си купиш от някой магазин една опаковка "Астониш" - пръскаш, забърсваш и светва!


BURKAN
Вечен БАН
Мнения: 723
Регистриран на: Вто 09 юни 2009 11:42
Автомобил: VW T3 1.6 D AUDI A6 2.5TDI
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: T3 Каравел - въпроси на начинаещ

Мнениеот BURKAN » Вто 19 юни 2012 16:03


Честито и от мен! Качи някоя и друга снимка да го видим. Не разбрах....синхро ли е, или не?


p.sqrov
Мнения: 46
Регистриран на: Нед 30 ное 2008 9:30
Автомобил: VW T3
Двигател: DJ 2100
Местоположение: Горна Оряховица

Re: T3 Каравел - въпроси на начинаещ

Мнениеот p.sqrov » Вто 19 юни 2012 16:44


Честито колега, ново гарне е 60-65лв, ремък 7-9лв, много безаварийни :applause: :applause:

Гърне да, ама тръби нови ще намери само с поръчка, маркови (Walker)на цена която много боли :)


Потребителски аватар
Dinkicha
Мнения: 62
Регистриран на: Нед 01 апр 2012 16:32
Автомобил: 1989 Volkswagen T3 Multivan
Двигател: 1.9 1Z
Местоположение: Бургас

Re: T3 Каравел - въпроси на начинаещ

Мнениеот Dinkicha » Вто 19 юни 2012 18:12


Имам въпрос свързан с Т3 и той е: без серво, ако се сложи по-малкия волан от голф 3, ще има ли трудности с маневрите ?Все още съм на 14, не съм толкова вещ и се надявам да помагате ,защото ще има нов член в семейството на Т3 в БУРГАС! :beer

Динкич, като имаш въпроси, защо не си пуснеш собствена тема, а цапаш темата на колегата ?Постарай се да не се повтаря.


moreplavatel
Мнения: 32
Регистриран на: Вто 19 юни 2012 7:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: T3 Каравел - въпроси на начинаещ

Мнениеот moreplavatel » Вто 19 юни 2012 20:59


Благодаря на всички за бързите отговори.
Един приятел казва "кефа няма цена" и въпреки че никога не съм бил привърженик на тоталното автомобило-поклонничество, считам че при този автомобил ще "залитна" доста в тази посока :D ,като си оставям "вратичка",че за мен това е повече от автомобил.

Та........ днес изчистих седалките и таблото,първо с прах за пране,после с Meglio,тъй като не намерих Астониш. Резултата е много добър - проверено! :)
Ремък ще търся утре.

До p.sqrov
Къде мога да намеря това гърне? Днес звънях в Крафт и ако искам ,трябва да закарам буса,за да видят имат ли,нямат ли и ако не,да го изработят,така че ако има някъде наличен,да им го нося и само да огъват тръби и всичко ОК! :banana

Не е синхро,днес разбрах,че това е 4x4-то на тези бусове :idea:
Скоро ще кача снимки в другата тема.

Поздрави на всички.


moreplavatel
Мнения: 32
Регистриран на: Вто 19 юни 2012 7:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: T3 Каравел - въпроси на начинаещ

Мнениеот moreplavatel » Пет 22 юни 2012 8:13


Здравейте,

Вчера смених ремъка и маслото. При огледа отдолу установих,че ходовата част е в чудесно за годините си състояние,с нормално наличие на повърхностна корозия. Другото което видях е,че има слаб теч на масло някъде от картера. Тъй като виждам такъв картер за пръв път/ с центална гарнитура и странично разглобяване/,се каня да започна именно от там.
Трудно ли се сваля този картер и къде мога да намеря такава гарнитура?
Вторият ми въпрос е дали на Т3 има възможност за монтаж на отваряеми стъкла назад по купето?
И тъй като мисля за генерално пребоядисване след време, занае ли някой,как купето се отделя от шасито?

Надявам се да не досаждам с въпросите си.
Благодаря предварително.
Поздрави


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: T3 Каравел - въпроси на начинаещ

Мнениеот avtohit77 » Нед 24 юни 2012 21:47


Колега Т3 не на шаси а е цяло купе ,картера се сваля лесно гарнитура е стотинки а отваряеми стъкла е възможно монтирането :beer


Потребителски аватар
Mihailov78
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1900cc Petrol
Местоположение: Sofia

Re: T3 Каравел - въпроси на начинаещ

Мнениеот Mihailov78 » Съб 30 юни 2012 9:26


Здравей, честит ти кораб :) Водният боксер няма долен капак на картера с гарнитура която да се сменява. Той се цепи на две като мотоциклетен мотор. За да се смени гарнитурата трябва да се разглоби ЦЕЛИЯ двигател. Принципно тези мотори им сълзи масло по картера, нормално е. Виж да не би от гарнитурата на маслената помпа да сълзи. Ето къде е гарнитурата на водния боксер:

1287069727_9_FT817_wbx_blokk_ribbet.jpg


moreplavatel
Мнения: 32
Регистриран на: Вто 19 юни 2012 7:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: T3 Каравел - въпроси на начинаещ

Мнениеот moreplavatel » Вто 31 юли 2012 17:37


Здравейте,

В желанието си да оправя теча от двигателя,закарах буса в сервиз в Добрич,тъй като щях да прекарам в района доста време! Пичовете го "разколачиха" и установиха,че течът не е от гарнитурата на картера,а от семеринга на коляновия вал,откъм скоростите!Също така установиха,че и съединителя е "край"! "Викам" им,пичове казвайте,к'во трябва,че съм решил да го "изпъвам",като нов!
Та.......сменихме съединителя с нов,но нещо не намериха семеринга и сложиха някакъв по-различен,"дето трябвало да няма проблем - 99.9%"! Е, естествено аз съм в 0.1% и проблема стана по-голям,както и теча..........направо си промивам боксера с масло!

Моля ви за спешна насока,къде мога да купя семеринг за този колянов вал, с данни 7595-95-10/9.5 (наклонената черта осначавала обратно въртене)!

Благодаря.
Поздрави


Потребителски аватар
G_G
Мнения: 150
Регистриран на: Вто 29 яну 2008 19:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: T3 Каравел - въпроси на начинаещ

Мнениеот G_G » Чет 02 авг 2012 8:40


Семеринга го имам но ако е разбит блока а тези мотори го правят теча няма да спре, ако се окаже разбит трябва да разтържеш блока и да смениш основните лагери.
тел:0888-452-477


moreplavatel
Мнения: 32
Регистриран на: Вто 19 юни 2012 7:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: T3 Каравел - въпроси на начинаещ

Мнениеот moreplavatel » Вто 04 дек 2012 12:22


Здравейте отново,

Преди два дни смених дисковете,барабаните и всички накладки. Дотук добре ,но установих,че заден ляв носач е доста поизгнил! Въпросът ми е,откъде мога да се сдобия с такъв,за предпочитане нов!

Благодаря предварително!
Поздрави


moreplavatel
Мнения: 32
Регистриран на: Вто 19 юни 2012 7:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: T3 Каравел - въпроси на начинаещ

Мнениеот moreplavatel » Нед 16 дек 2012 22:40


Здравейте,
Бихте ли ми казали откъде мога да купя бензинова помпа за боксера?

Имам и един вероятно абсурден въпрос, но мисля да ви питам - възможно ли е да се "присади" блокаж на диферециала?

Мерси,



Върни се в “T3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта