VwT3 Газо-Дизел експерименти

Техническа и сервизна информация за бусовете от серия T3 - Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
S BeNziN v KruVtA
Мнения: 68
Регистриран на: Сря 14 май 2008 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

VwT3 Газо-Дизел експерименти

Мнениеот S BeNziN v KruVtA » Вто 25 сеп 2012 18:44


Колеги,темата клони повече към/ Автомобилни газови уредби/
,но много ми се иска да е тук при Бусчетата :D все пак е Т3 1,6TD Doka
След доста четене на учебници за "АГУ" и по точно графа Газо-Дизелови двигатели
започнах да се замислям да експериментирам!
Почерпих опит и от други БГ и Руски Форуми това беше всичко до днес.
Събудих се с бистрата мисъл за газо-дизел. Влезнах в гаража и започнах да вадя
неща събирани през годините ,бутилки клапани и тн.
В крайна сметка установих ,че имам всичко,купих само един изключвател за 5,50лв mhihi
Дори в бутилката си има газ mhihi
Започнах да накичвам и само за 2-3часа се стигна до тестове.
Тест 1
подкарах буса без да пипам цикловата порция и минимално пускане на газ
резултата беше /бусчето буквално излетя/
на един полигон даже направи 3,4 Донати :!: направо бях потресен каква сила му дойде.Но припушва и се чуваха леки детонации!
Тест 2
Намалих цикловото количество дизел и започнах леко да пускам повечко газ
резултата беше; Вървежа намаля леко спрямо Тест 1,но доста повече от само на дизел
пушека изчезна!
за около 20-тина километра и многобройни спирания нагласих за сега сместа
поне на мен така ми се видя най-добре.
Сега ще чакам да видя разхода на дизел и на газ
На теория Газо-дизеловата смес изгаря на невероятните 98%
,а само дизела като гориво може да изгори само на 70-75%
това от своя стана трябва да доведе до спад в разхода на дизел!
и отделяне на около 20% по-голяма мощност.
С теорията сме добре ,но сега да видим на практика mhihi
много ме е яд ,че не снимах днес/не бях подготвен/
,но утре ще направя няколко снимки
:beer




Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: VwT3 Газо-Дизел експерименти

Мнениеот avtohit77 » Вто 25 сеп 2012 19:25


Браво за новостите и аз имам т3 и доста части от АГУ които съм свалял от клиенти.Така ме замисли,че май ще пробвам и аз през почивните дни.
Но при турбо моторите е малко рисковано с тези детонаций да не си гледаме големи дупки в буталата :screwy


Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1081
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: VwT3 Газо-Дизел експерименти

Мнениеот DA@KA » Вто 25 сеп 2012 20:12


Имам приятелче кара Тоьота 4.2Д 6 цилиндъра и е много доволен,да видим до кога.По негови сметки излиза все едно кара с нафта на 2 лв.а джипа хвърка.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: VwT3 Газо-Дизел експерименти

Мнениеот samo_pechka » Вто 25 сеп 2012 21:33


Интересно ми стана и на мен :)Чел съм едно -друго за дизел и газ.Имах допреди две годинки поредния си работяга- Транзит с 2.5 чист дизел (DI мотор) и съм се замислял по това , че на баира мъка беше , камионите ме изпреварваха :banghead: Абонирам се за темата :beer Със сигурност ще науча повече подробности ,отколкото знам :kissy:


Потребителски аватар
hristodj
Мнения: 718
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:24
Автомобил: golf 3 kombi
Двигател: AHU 97
Местоположение: Кърджали
Контакти:

Re: VwT3 Газо-Дизел експерименти

Мнениеот hristodj » Вто 25 сеп 2012 21:48


Колеги и аз ще следя темата,че ми е интересно.Следях тази viewtopic.php?f=24&t=21465&hilit=%D0%B3%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%B7%D0%B5%D0%BB но нещо замря.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: VwT3 Газо-Дизел експерименти

Мнениеот KingoftheROAD » Сря 26 сеп 2012 8:50




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19312
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VwT3 Газо-Дизел експерименти

Мнениеот stefan4o » Сря 26 сеп 2012 8:53


Изключително интересна тема и за мен. Нямам дизел, но хвала на колегата, който си жертва колата в името на експеримента.
Доколкото знам в Италия автобусите били комбинация дизел-метан. Към автора - да не забравиш да споделиш после за разхода :beer


Потребителски аватар
S BeNziN v KruVtA
Мнения: 68
Регистриран на: Сря 14 май 2008 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VwT3 Газо-Дизел експерименти

Мнениеот S BeNziN v KruVtA » Сря 26 сеп 2012 18:23


Колеги,днес минах първите 100км на газо-дизел.
Цял ден бръмча в София с бусчето :mrgreen:
Инфо. за разход имам само по субективни преценки.
В момента дизел харчи по-малко,но нямам точни цифри
/имах нафта като за 100-тина км ,а аз минах вече 100км и като гледам
нафта ще имам за още поне 50/
разхода на газ е около 3литра по груби сметки/
Разхода ще се види след минаване на поне 300-400км
Не минах много икономично,поради факта че всички части за газовата
са 2-ра употреба и съм дал само 5,50лв за един ключ :lol:
Днес започнах да плащам цената /мизерийте от АГУ части започнаха mhihi /
Спука ми се един маркуч за подгрев на изпарителя/вчера не ми се видя доста свеж,но явно не е бил/ Резултата: 15литра антифриз по целия бул.Сливница mhihi
След този лек ремонт и наливане на нов антифриз нещата тръгнаха по вода/или антифриз mhihi /
Извод 1
никога не се натиска педала на газта когато се пали /неприятни детонации/
,когато си паля само с въртене на стартер всичко е ОК
Извод 2
Когато гася изчаквам 20-тина секунди да работи на празен ход/хем по-добре за турбото/
,ако не изчакам и запаля след 1-2мин пак се появяват леки детонации /от остатъчна газ в тръбите и изпарителя/
Ако се спазват тези 2 неща всичко друго е само ++ /за сега mhihi /
Сега ще насоча усилията към настройка.
Искам да пусна повече газ в ниските обороти ,а във високите или да се запази количеството или да намалее много малко.
Имах и 2 ри проблем днес: сутринта забравих апарата и пак нямам снимки :roll:
,но за утре съм го подготвил /върху обувките mhihi ,че да не го забравя/
:beer


Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1081
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: VwT3 Газо-Дизел експерименти

Мнениеот DA@KA » Сря 26 сеп 2012 19:38


Колега палиш на нафта след малко пускаш газта,преди да изгасиш спираш газта работи малко с нафта и тогава гасиш.Газта се пуска в смукателния колектор демек след турбината.Аз съм говорил и с други хора дет карат дизел и газ(нитро mhihi ) ама на моята не мога се прежаля за сега. :beer


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: VwT3 Газо-Дизел експерименти

Мнениеот Чудомир » Сря 26 сеп 2012 19:46


..комбинацията между аватара, ника и темата...безценна :mrgreen:


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: VwT3 Газо-Дизел експерименти

Мнениеот avtohit77 » Сря 26 сеп 2012 20:44


Чудомир написа:..комбинацията между аватара, ника и темата...безценна :mrgreen:

Какво искаш да кажеш :screwy Не ти е приятен колегата или нещо друго.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3093
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VwT3 Газо-Дизел експерименти

Мнениеот PACH » Сря 26 сеп 2012 20:59


avtohit77@abv.bg написа:
Чудомир написа:..комбинацията между аватара, ника и темата...безценна :mrgreen:

Какво искаш да кажеш :screwy Не ти е приятен колегата или нещо друго.


Не бреее Ивчо, ама си е смешно малко :) аватар: VR6, ник: "С бензин в кръвта" и накрая темата дизел + газ :)


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: VwT3 Газо-Дизел експерименти

Мнениеот KingoftheROAD » Сря 26 сеп 2012 21:07


DA@KA написа: ...Газта се пуска в смукателния колектор демек след турбината.. :beer


там би трябвало да има налягане от турбото, интересно как ще засмуче газ от изпарителя?


Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1081
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: VwT3 Газо-Дизел експерименти

Мнениеот DA@KA » Сря 26 сеп 2012 21:17


щуцера е навит в колектора,как засмуква си отговори сам. mhihi


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: VwT3 Газо-Дизел експерименти

Мнениеот muns61 » Сря 26 сеп 2012 21:30


KingoftheROAD написа:
DA@KA написа: ...Газта се пуска в смукателния колектор демек след турбината.. :beer


там би трябвало да има налягане от турбото, интересно как ще засмуче газ от изпарителя?

Изпарител за турбо мотор. Обикновен също се преправя лесно.



Върни се в “T3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта