нов съм тук и моля за помощ -турбо

Техническа и сервизна информация за бусовете от серия T3 - Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
chepelev
Мнения: 9
Регистриран на: Пет 07 дек 2012 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gabrovo

нов съм тук и моля за помощ -турбо

Мнениеот chepelev » Сря 30 яну 2013 12:46


Здравеите,във форума съм нов ,надявам се да бъда полезен и аэ с нещичко.Сега моля за информация.Тук някъде прочетох за колега мисля че беше от Пловдив който си е купил ремонтен комплект за турбо.Трудно ми е да намеря отново темата затова моля ако знаете кои е, или откъде мога да си намеря такъв комплект да ми кажете.Бусчето ми е Т3 - 1,6 турбо дизел,1991 година.Имам го вече 15 години и съм много доволен и привързан към него.Бил е линейка в Германия и когато го купих беше на 7 г. ,в перфектно състояние.Сега е в добро състояние и се старая да го подържам все така.Ще кача и някоя друга снимка.Ако си правите сбирка покрай Габрово.....виждам че ходите по Узана ,ще е чест за мен да се присъединя към Вас.




BURKAN
Вечен БАН
Мнения: 723
Регистриран на: Вто 09 юни 2009 11:42
Автомобил: VW T3 1.6 D AUDI A6 2.5TDI
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: нов съм тук и моля за помощ -турбо

Мнениеот BURKAN » Сря 30 яну 2013 12:58


Добре дошъл! Знам я тази тема, но моето лично мнение, че турбото трябва да ти го направи някой който разбира и има специаен стенд за реглаж на турбо. Иначе само ще му смениш чарковете и в един момент може да стане много лошо. Поздрави!


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: нов съм тук и моля за помощ -турбо

Мнениеот PACH » Сря 30 яну 2013 13:22


chepelev написа:Здравеите,във форума съм нов ,надявам се да бъда полезен и аэ с нещичко.Сега моля за информация.Тук някъде прочетох за колега мисля че беше от Пловдив който си е купил ремонтен комплект за турбо.Трудно ми е да намеря отново темата затова моля ако знаете кои е, или откъде мога да си намеря такъв комплект да ми кажете.Бусчето ми е Т3 - 1,6 турбо дизел,1991 година....


Здравей и добре дошъл, категорично смениш ли втулки, опръстени и т.н. минаваш баланс.
Снимай да ти видя надстройката, голям фен съм ;)


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: нов съм тук и моля за помощ -турбо

Мнениеот valsanik » Сря 30 яну 2013 15:55


BURKAN написа:Добре дошъл! Знам я тази тема, но моето лично мнение, че турбото трябва да ти го направи някой който разбира и има специаен стенд за реглаж на турбо. Иначе само ще му смениш чарковете и в един момент може да стане много лошо. Поздрави!

Не е задължително да се минава на баланс.......


BURKAN
Вечен БАН
Мнения: 723
Регистриран на: Вто 09 юни 2009 11:42
Автомобил: VW T3 1.6 D AUDI A6 2.5TDI
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: нов съм тук и моля за помощ -турбо

Мнениеот BURKAN » Сря 30 яну 2013 17:34


valsanik написа:
BURKAN написа:Добре дошъл! Знам я тази тема, но моето лично мнение, че турбото трябва да ти го направи някой който разбира и има специаен стенд за реглаж на турбо. Иначе само ще му смениш чарковете и в един момент може да стане много лошо. Поздрави!

Не е задължително да се минава на баланс.......


Валка...недей така. Това нещо се върти със страхотни обороти и в един момент ще се разбие. Вчера гледах по Дискавъри как американците правят баланс на двигателя на корвет, а за турбото просто е задължително! Иначе може и да не прави баланс...докато не се прецака турбото и тогава ще направи.


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: нов съм тук и моля за помощ -турбо

Мнениеот valsanik » Сря 30 яну 2013 17:48


BURKAN написа:
valsanik написа:
BURKAN написа:Добре дошъл! Знам я тази тема, но моето лично мнение, че турбото трябва да ти го направи някой който разбира и има специаен стенд за реглаж на турбо. Иначе само ще му смениш чарковете и в един момент може да стане много лошо. Поздрави!

Не е задължително да се минава на баланс.......


Валка...недей така. Това нещо се върти със страхотни обороти и в един момент ще се разбие. Вчера гледах по Дискавъри как американците правят баланс на двигателя на корвет, а за турбото просто е задължително! Иначе може и да не прави баланс...докато не се прецака турбото и тогава ще направи.

Щом казваш......аз не разбирам.....Но ако искаш ела да видиш моето турбо, на което му смених и лагера заедно с упората, и сегментите, и втулковите лагери. Пък толкова километри му навъртях със Синята Хала, ако е било разбалансирано щеше да създаде проблем. Прочети в темата за Халата, там май доста добре съм обяснил.


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: нов съм тук и моля за помощ -турбо

Мнениеот valsanik » Сря 30 яну 2013 21:45


Извинявам се на колегата , че му оцапахме темата......Та, колега, първо добре дошъл при нас.
Малкия спор ,който заформихме с колегата все пак ще ти даде някаква насока.Когато правих моето турбо,аз също съм с 1.6тд, не съм го носил на баланс, по простата причина , че не сменям оста и работното колело.Преди да разглобя средната част, маркирах съосностна работните колела.Т.е. сложих маркер, който после при сглобяване го спазих.
Но все пак, интервенцията съм я правил под зоркия поглед на майстор, който ми даваше доста напътствия. от тогава съм минал близо 4-5000км на стария бус, а сега е на мултивана ми.
Ако не си сигурен ,че можеш да си го направиш сам, наистина,май ще е по-добре да се обърнеш към някой специализиран сервиз.
Поздрави и успех с начинанието.


chepelev
Мнения: 9
Регистриран на: Пет 07 дек 2012 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gabrovo

Re: нов съм тук и моля за помощ -турбо

Мнениеот chepelev » Сря 30 яну 2013 21:51


Здравеите,благодаря за отзивите.Ще снимам бързата помощ през почивните дни и ще ви я покажа,но надстройка няма има само вентилатор на тавана.По принцип автомобилите са ми страст и хоби и човъркам почти всеки ден,ремонтите не са ми проблем и ако си намеря ремонтен комплект ще сменя втулки,уплатнения......без перки и ос и ще се наложи да мина без стенд,няма пари за него.......криза е.То принципно турбото си работи,но има луфт и побутва масло......на смяна10 000 км.около 700 гр. липсват.Не че е нещо но луфта по ме притеснава


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: нов съм тук и моля за помощ -турбо

Мнениеот valsanik » Сря 30 яну 2013 22:01


700 мл на 10000 си е почти ОК :wink Бутането на маслото може и да не е само от турбото....аз моя ремонтен комплект си го взех от "Риел турбо"(дано да не се приеме като реклама).Струваше 180лв. Но моето турбо е "Гарет", и на двата буса.


chepelev
Мнения: 9
Регистриран на: Пет 07 дек 2012 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gabrovo

Re: нов съм тук и моля за помощ -турбо

Мнениеот chepelev » Чет 31 яну 2013 12:48


От турбото е защото като бръкна в тръбата излизаща от него си има бая масълце,пък и преди години направих пълен ремонт на мотора.Историята е че изведнъж загубих ниски обороти и премерих компресията.Оказа се че на единият цилиндър е.......5....6 атм.Отварям мотора.....видимо нищо.След бая чудене и оглед започвам да почиствам всичко с разредител иииии хоп едва забележимо сцепване на едното бутало,точно като косъм през цялото чело.Тогава реших да правя всичко........клапани нови,гумички,водачи,шлаиф на блок и нови бутала,сегменти.......,само лагерите на вала бяха горе долу добре,някои ден ще сменя и тях де.Бусчето отново запя.Така че масълцето е от турбото



Върни се в “T3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта