Отново питане за смяна на двигател на Т 3.

Техническа и сервизна информация за бусовете от серия T3 - Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
ridedok
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 24 фев 2015 17:42
Автомобил:
Двигател:

Отново питане за смяна на двигател на Т 3.

Мнениеот ridedok » Вто 24 фев 2015 20:04


Здравейте момчета ! Първо да се представя : казвам се Йовко и съм от гр.Раковски . После се извинявам за поредният въпрос за смяна на двигател , но наистина имам нужда от съвет от хора доста по запознати с тази материя. Та да кажа ,че от доста години някъде от 2004 г. в къщи си имаме една прекрасна машинка Фолксваген Транспортер 1.7 Д.Тогава когато го купихме явно беше със проблем- издухваше маслото много яко и поради вечната причина "липса на финанси " бяхме принудени по съвет на един майстор да изстържем цилиндрите до край и да набием ризи от Лада Нива 1.7. Така поне казаха ,че са го направили в един сервиз в Пловдив.Така и си вървя машинката до миналата година , но изведнъж започна да надува и изхвърля охлаждащата течност през разширителният съд и да загрява. Последва шлайфане на глава и смяна на гарнитура.Главата беше проверена и не беше пукната.В началото много за кратко имаше подобрение но миналият ден отново наду яко водата и започна да грее силно.Също така и течността /охлаждащата/ започна да се губи доста.Майстора го разглоби и главата отново замина за тест.Диагнозата беше че е напълно здрава.Та по мое мнение и на майстора става въпрос за проблем или с ризите или с блока.Ако е така смятам да сложа направо друг двигател и именно тук се нуждая от съвет какъв дизелов да избера.И какъв най лесно ще пасне на място.Кой от вариантите ще е най евтин за присаждане.1.6 Д , 1-6 ТД или 1.9 Д.И дали от Голф 2 моторите стават за буса.И евентуално помпата на моя 1.7 ще стане на 1.6 или на 1.6 ТД. Доста прочетох преди да задам въпроса но все още имам неясноти. Та помагайте със съветите си , за което предварително Ви благодаря. А иначе бусчето ни е семейна ценност и не ми се иска да го продавам.




Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Отново питане за смяна на двигател на Т 3.

Мнениеот PACH » Вто 24 фев 2015 20:17


Закарай мотора на кадърен майстор, който е запознат с нашите бусове и направете мотора както трябва. Ако ти е писнало от този мотор се насочи към 1.9Д, като това е най-лесната и безболезнена замяна.


BURKAN
Вечен БАН
Мнения: 723
Регистриран на: Вто 09 юни 2009 11:42
Автомобил: VW T3 1.6 D AUDI A6 2.5TDI
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Отново питане за смяна на двигател на Т 3.

Мнениеот BURKAN » Вто 24 фев 2015 21:05


PACH написа:Закарай мотора на кадърен майстор, който е запознат с нашите бусове и направете мотора както трябва. Ако ти е писнало от този мотор се насочи към 1.9Д, като това е най-лесната и безболезнена замяна.


Махай този двигател който е на буса и търси както е казал колегата 1.9д. Ако попиташ във форума при нас има колеги които може да ти предложат двигател. бензинов или дизелов само да искаш.


ridedok
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 24 фев 2015 17:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Отново питане за смяна на двигател на Т 3.

Мнениеот ridedok » Вто 24 фев 2015 21:44


Благодаря за съветите колеги! Току що открих 1.6 Д в моя град.Момчето се кълне ,че е читав но му тече помпата. Дали моята ще стане или ще трябва да ремонтирам неговата ? Ако скоро открия 1.9 д може и да сложа него.


BURKAN
Вечен БАН
Мнения: 723
Регистриран на: Вто 09 юни 2009 11:42
Автомобил: VW T3 1.6 D AUDI A6 2.5TDI
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Отново питане за смяна на двигател на Т 3.

Мнениеот BURKAN » Вто 24 фев 2015 22:20


взимай го този 1.6. Ако е на машината го запали, иначе свален двигател на земята не взимай! Голям е риска! Пак ти казвам....Във форума може да намериш читав двигател, защото никой не би си позволил да прави простотии, да лъже и после да си ощетен.


Ivailo G. Ivanov
Мнения: 200
Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Devnq

Re: Отново питане за смяна на двигател на Т 3.

Мнениеот Ivailo G. Ivanov » Сря 25 фев 2015 14:12


Здравейте . Колега ако имаш интерес , мога да ти предложа блок от 1.7 с пръскалки под буталата , заедно с коляновия вал биели ,бутала сигменити основни и биелни лагери , без картера и маслената помпа на цена 60 лв. Мотора взе да гори много масло , пенеже аспуха се напълни с вода и от там най верочтно е влязло и в мотора . Главата я продадох и се оказа ,че не е от нея понеже беше монтирана и хората доволни. Биелните и основните лагери , и сигментите са на 5000 километра . Ако имаш интерес ще изкарам буталата да видя как са цилиндрите , може проблема да е в някой сигмент и блока пак да си е останал читав . Пиши при интерес да проверя.


ridedok
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 24 фев 2015 17:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Отново питане за смяна на двигател на Т 3.

Мнениеот ridedok » Сря 25 фев 2015 17:41


Благодаря за праедложението колега! Ако може да ти дам отговор след 6.7 дни понеже в момента имам проблеми и до седмица ще се ориентирам !Ако блокът е читав наистина си струва .


ridedok
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 24 фев 2015 17:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Отново питане за смяна на двигател на Т 3.

Мнениеот ridedok » Пон 02 мар 2015 20:16


Момчета да се похваля вече си имам 1.6 д. Сложен му е картер и е готов за пускане в коша . Само да попитам мога ли да ползвам дюзите от стария 1.7 д заедно с неговото ГНП също от 1.7.Благодаря предварително момчета !


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Отново питане за смяна на двигател на Т 3.

Мнениеот PACH » Пон 02 мар 2015 21:17


ridedok написа:Момчета да се похваля вече си имам 1.6 д. Сложен му е картер и е готов за пускане в коша . Само да попитам мога ли да ползвам дюзите от стария 1.7 д заедно с неговото ГНП също от 1.7.Благодаря предварително момчета !


Слагай спокойно, идентични са. Така и така са свалени дюзите, защо не ги закараш на една проверка и стенд.


ridedok
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 24 фев 2015 17:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Отново питане за смяна на двигател на Т 3.

Мнениеот ridedok » Пон 02 мар 2015 21:34


Багодаря ти колега , много ми помомогна ! Просто буса ми е нужен спешно да мога да пътувам ,защото майка ми е в болница .


ridedok
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 24 фев 2015 17:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Отново питане за смяна на двигател на Т 3.

Мнениеот ridedok » Вто 10 мар 2015 13:16


Колеги пак питане . Значи майстора качи двигателя сложи моите дюзи и помпа , но сега няма палене самопропушва и не пали.Дали е до центровка или друго вече не знам. Идва ми вече да си платя и да си прибера колата.ДаДайте съвети колеги от какво може да е .


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Отново питане за смяна на двигател на Т 3.

Мнениеот valsanik » Вто 10 мар 2015 13:24


Най вероятно е центровка....ако преди това е работил мотора.


Ivailo G. Ivanov
Мнения: 200
Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Devnq

Re: Отново питане за смяна на двигател на Т 3.

Мнениеот Ivailo G. Ivanov » Вто 10 мар 2015 15:15


Здравейте . Ако на мен ми се случва това в момента виж какво бих направил. 1 Проверка на подгревните свещи дали работят , проверка дали отива ток до тях . Веднъж подавах ток дирекно към свещите с зарядно , понеже не бях свързал релето за свещите . Буса само пропушваше и припалваше но не можеше да запали . Когато свързах релето към акомолатора и свещите запали от ряз. 2 Напълнете помпата с нафта , вижте да не сте забравили плюсовото кабелче към клапана на помпата , освен това там кадето влиза нафтата в помпата има едно болче със страна глава мисля това е клапън , който не позволява нафтата да се връща обратно , при мен също не палише понеже от стоене този клапан беше клиасал , развих болчето изчистих клапанчето развижих го и пламна от ряз . 3 Ако помпата е зацепена правилно демек зъбното колело на помпата има един по малак отвор който пасва с един отвор на блока тогава е на белег , разпредилителния вал от задната страна към котията има процеп ,който не е в центара , този процеп на разпредилителния вал трябва да е в една равнина с челото на главата кадето ляга капака на главата . Коляновия вал е на белег когато като се гледа през отвора на скоросната кутия един чоп израстак съвпада с чопа на скоросната кутия. ако всичко това е океи. 4 Охлабете много леко трите прикрепващи болта на помпата ,колкото помпата да може да се движи на долу на горе и да се търси центровка , при всяка проба (движение на помпата стягайте едното болче . Освен това понякога за по лесно обезвъздушаване на помпата може да се развие едната гайка на тръбичката , която е свързана с една от дюзите . Върти се на стартер докато протече нафта.


ridedok
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 24 фев 2015 17:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Отново питане за смяна на двигател на Т 3.

Мнениеот ridedok » Вто 10 мар 2015 16:42


Благодаря ви колеги за съветите .Утре си плащам на майстора , прибирам си буса и ще започна сам да си търся проблема .Ако стигна до подобрение ще соделя тук в темата.Още веднж благодаря за съветите ще се възползвам .


ridedok
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 24 фев 2015 17:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Отново питане за смяна на двигател на Т 3.

Мнениеот ridedok » Вто 10 мар 2015 18:07


Колеги много съм радостен! Току що говорих с майстора , машината е запалила.Най-вероятната причина е била заял клапан на нафтата /обратната/ .Или причина 2 от списъка на колегата Ивайло.



Върни се в “T3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта