Като за първа тема-здравейте на всички!
Сега проблема-попадна ми един Т3, производство средата на 80-те някъде, бензинов. Отвън е в приличен вид, няма ръжди, не са карали с него дърва, тор, не са ходили по гората и др. такива. Собствениците му са го карали две седмици в БГ, сложили са му газ и....решават да ходят за риба до някакво село, където по незнайни причини машината угасва и повече не иска да запали. Там в селото, намират някакъв майстор, на който го оставят да го оправи.
Оправил го, отиват да си го вземат, прибират се и....виждат, че от мотора тече масло.
Диагнозата е скъсана шпилка на блока.От тези дебелите, които държат двете половини на блока при коляновия вал. Как се е стигнало до такава повреда, не е известно. Няма следи нещо да е пипано, непаленето е било заради проблем по инсталацията.
Транспортер не съм ремонтирал, само съм карал, при това от по-новото поколение, вече с редови мотор. Разгледах схеми из нета и нещата взеха да изглеждат доста сложни. Проблем с паленето от тогава не е имало, машината си работи на газ, пали нормално, има си редовни дикументи, като цена....ще дойде почти без пари. Собственика и е вдигнал ръце-идеята му е била да си я ползва за риба, но в района майсторите я гледали като голям камък и никой не се наемал да прави мотор. От шпилката не тече много масло, правили са там разни селинджърски изпълнения да уплътняват...ама си е умряла работа-капе.
Та въпросът е...заслужава ли си да я взема тая машина или да не се занимавам с глупости...
T3 - скъсана шпилка
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: T3 - скъсана шпилка
Първо, здравей и добре дошъл при нас Пиши от къде си и какъв е мотора....Че е боксер, боксер е, ама те са няколко вида. Това да не е зелено белия ,дето се продаваше наскоро по мобилето??? Според мен, трябва да се свали мотора и да се разцепи, да се извади скъсаното парче и да се смени шпилката....Другото е както каза селски номера.Направи го както трябва и след това си го карай с кеф....Може да се намерят оригинални шпилки....Успех с ремонта и не забравяй да пишеш в темата....Сложи няколко снимки да го видим буса...
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 03 юли 2015 23:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: T3 - скъсана шпилка
Снимки нямам.На място го гледах и не се сетих да го снимам. В мобилето...може и да са го продавали. Бял е буса, със седалки вътре, намира се в едно село в района на Добрич. С моторите обаче не съм наясно при този модел. 90 коня, бензинов, с водно охлаждане-нямам представа като модел какво се води.
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Devnq
Re: T3 - скъсана шпилка
Селското изпълнение е обезмасляване на мястото и намацване с поксипол от 6лв градското изпалнение е разцепване на мотора намиране на оригинална шпилка и отново зацепване примерно за 500 лв това е разликата между селско и градско 6< 500
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 03 юли 2015 23:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: T3 - скъсана шпилка
И ще работи без проблем с една шпилка по-малко...Дали?
- p-sound
- Мнения: 318
- Регистриран на: Пет 02 апр 2010 23:16
- Автомобил: VW T3 Caravelle
- Двигател: MV 1990
- Местоположение: varna
Re: T3 - скъсана шпилка
Ivailo G. Ivanov написа:Селското изпълнение е обезмасляване на мястото и намацване с поксипол от 6лв градското изпалнение е разцепване на мотора намиране на оригинална шпилка и отново зацепване примерно за 500 лв това е разликата между селско и градско 6< 500
Каквото и да говорим селския вариянт те отдалечава от момента в който олекваш с поне хиляда лева,защото хич да не е съм отварял малко боксери вече и знам, че самото отваряне и затваряне с всички шлайфове,гарнитури и 'О'-пръстени и т.н.,не струва по-малко.Също така не е гаранция,че вече ремонтирания двигател няма да загине малко след ремонта.Така,че ако му е здраво купето вземай,сменяй с редови мотор и карай.
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 03 юли 2015 23:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: T3 - скъсана шпилка
Днес следобяда се чух най-сетне и с майстора, който някога ни правеше служебните транспортери. Каза същото- че боксер не се наема да прави. Имало някакъв майстор в Пловдив, който им разбирал достатъчно, за да е сигурно, че след отваряне, такъв мотор ще си изкара нормалния ресурс, но най-добрия вариант бил смяна с редови. Но...за бензиновите не знаеше кой мотор става. На дизелите слагали от Голф.
- p-sound
- Мнения: 318
- Регистриран на: Пет 02 апр 2010 23:16
- Автомобил: VW T3 Caravelle
- Двигател: MV 1990
- Местоположение: varna
Re: T3 - скъсана шпилка
Вариантите са много но е желателно да е VW защото на ауди е различна лапата на тампона(голф,пасат,венто и т.н.).1.8 ABS; 1.8 PB; 2.0 AGG; 2.O 2E.По желание може с моно,пълна инжекция или карбуратор.Най-сполучливия е 2.0 AGG - 115hp,но е по-труден за намиране.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: TASSAP и 7 госта