Господа, днес свалих скоростната кутия на моя бус. По код тя е АВМ - 5 скоростна с шпер. Причината да я сваля е, че в завой с подадена газ се получаваше много силна вибрация дори тресене в цялото купе, сякаш бусът е със заварен диф. Кутията е на земята, тези дни смятам да и сваля камбаната и да видя за какво става дума в дифа. Не ми се ще да я разглобявам тотално, пък и ми се ще да мина без майстори, но не е изключено.
Три основни неща търся:
-Как мога надеждно да разбера шперът дали е изправен?
-Подлежи ли на ремонт, продават ли се нови дискове и т.н?
-Селски вариант: Мога ли да го "конвертирам" на отворен диф без да разглобя всичко на съставни части?
Търся всякакъв вид литература свързана с Т3 и шпер кутиите, както и приемам съвети от личен опит. За сега успях да открия само чисто нови касети, не можах да открия ремонтни комплекти. Дори не съм сигурен, че шпера е многодисков и подлежи на ремонт.
Всяка информация е добре дошла!
Благодаря предварително!
Т3 и шпер що е то?
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Т3 и шпер що е то?
Здравей колега, за съжаление шпера си има "живот" и с времето се износва. Като за начало може да пробваш със смяна на маслото, като е хубаво да се провери дали на кутии като твоята не се слага друго масло. Казвам това, защото джиповете с LSD диференциал ползват съвсем различно масло. За съжаление, няма кой да тества състоянието на самоблокиращата касета. Добрата новина е че можеш да вземеш от друга кутия нормален диференциал и само да смениш короната, ако имаш нужда мога да помогна, имам няколко свалени диференциала.
Re: Т3 и шпер що е то?
Животът на шпера в общия случай, като на всеки друг фрикционен съединител според мен би означавал, че той ще спре да работи като шпер, но не и като диференциал. За сега съм сменил маслото, но все още не съм имал възможността да го пробвам. В никое ръковоство за Т3 не можах да открия да дават специално масло за шперовите кутии, затова сипах обикновено. Ако има дори минимално подобрение, ще го сменя пак.
По отношение на смяната с отворен диференциал - знам, но ме притеснява после регулирането и натягането на короната към пиньона. Ако се стигне до там, ще те имам предвид. Благодаря!
По отношение на смяната с отворен диференциал - знам, но ме притеснява после регулирането и натягането на короната към пиньона. Ако се стигне до там, ще те имам предвид. Благодаря!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 137 госта