Здравейте приятели,
Наскоро си купих бус Т4 92г. 2500 кубика, бензин, газов инжекцион, автоматични скорости, печка и много други екстри.
Много съм доволен от микробуса, но напоследък прави много мизерии и не знам какво да правя вече.Първо най-много ме притеснява разхода на гориво, 20л. на 100 км.Кажете от какво може да бъде, защото съм малко на Вие с автомобилите и всякакъв съвет ще ми е от полза.Благодаря ви предварително.
Т4 92г. бензин, голям разход ?!
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Т4 92г. бензин, голям разход ?!
Колега, добре дошъл в бусовската секция.
Причините за повишен разход са много. Първо дай да уточним буквите на двигателя. Долу в ляво до таблото с предпазителите и релетата, от лявата му страна има бяла лепенка. На нея са написани буквите на двигателя, мощтността му, скоростната кутия и тн. Ако можеш снимай я да я видим тук. По годината на производство мисля, че твоя двигател е 2,5L AAF. Движока по ТТД е 81KW/110HP 190Nm/2200об. Първо трябва да уточним някои неща, какво си сменял до момента. Диагностика правил ли си? Основно могат да бъдат две причини за повишен разход - изгоряла ламбда сонда, и повреден МАП сензор. Разбира се може да има и други причини. Тези двете могат да се видят на диагностиката, и като се сменят да се види и резултата от работата. Бусът в момента има ли промени във вървежа? Катализатор има ли? Няма да е лошо да се провери дали не е задърстен, и да се смени с малко гърненце (пламегасител, резонатор). Понякога и бобината може да прави проблеми, при пукнатини в корпуса й, и дъждовно време, или след измиване на буса.
Причините за повишен разход са много. Първо дай да уточним буквите на двигателя. Долу в ляво до таблото с предпазителите и релетата, от лявата му страна има бяла лепенка. На нея са написани буквите на двигателя, мощтността му, скоростната кутия и тн. Ако можеш снимай я да я видим тук. По годината на производство мисля, че твоя двигател е 2,5L AAF. Движока по ТТД е 81KW/110HP 190Nm/2200об. Първо трябва да уточним някои неща, какво си сменял до момента. Диагностика правил ли си? Основно могат да бъдат две причини за повишен разход - изгоряла ламбда сонда, и повреден МАП сензор. Разбира се може да има и други причини. Тези двете могат да се видят на диагностиката, и като се сменят да се види и резултата от работата. Бусът в момента има ли промени във вървежа? Катализатор има ли? Няма да е лошо да се провери дали не е задърстен, и да се смени с малко гърненце (пламегасител, резонатор). Понякога и бобината може да прави проблеми, при пукнатини в корпуса й, и дъждовно време, или след измиване на буса.
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Чет 07 окт 2010 0:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: velingrad
Re: Т4 92г. бензин, голям разход ?!
тъй като ниамам с какво да снимам лепенката я погледнах и параметрите на колата са същите като тези които предполагаш.Ламбда сондата работи отлично.компа показа че всичко е нормално но постоянно показванякаква грешка в датчика за налягането на всмукателните тръби.Интересното е че колата харчеше 10-12 на 100км.и изведнъж почна да харчи 20. В сервиза за газта бяха забравили да закачат една от вакуум тръбичките и бусчето пушеше като за световно. Сложих я на мястото и се оправи.А между другото тръбите на сакса са ми много разхлабени може ли о това да дава грешна информация на ламбда сондата и да гори повече?
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Чет 07 окт 2010 0:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: velingrad
Re: Т4 92г. бензин, голям разход ?!
а бубината е чисто нова но понякога ми се случва когато колата работи на газ да изгасне на светофар.в момента съм в бургас и мисля да я закарам на някой газаджия но незнам на кой да имам доверие даите препоръки.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Т4 92г. бензин, голям разход ?!
Е, значи МАР-сензора не е работил и затова е големия разход. Като закачихте вакуум-тръбичката буса по-добре ли върви? Покарай малко така за да се засече разхода по-точно.
Кое в сакса ти е разхлабено? Ако това са две пружини пробвай ги притегнеш при удобна възможност, ако е колектора към блока, спешно трябва да намериш някой да ги притегне, че ще пострадат още много неща, а като нищо може и да се запалиш. Въобще, когато имаш възможност, направи оглед на двигателя, ходовата, и трансмисията на канал или подемник, и притегни или смени всичко каквото е нужно. За катализатор нищо не казваш. Ако буса е на много километри, катализатора вероятно е задръстен, и направо го смени с гърне-резонатор. Ще получиш още няколко коня аванс А след това каталиратора го отваряш внимателно със шлайфа, и взимаш отвътре каквото е останало от питата, му. Намираш къде изкупуват каталиатори и го предаваш. Ще изкараш поне част от парите за резонатора.
Колкото до газта, свещите как са ти? сменял ли ги скоро? По данни на производителя те са триполюсни, но имат същите параметри еднополюсни. За газта е по-добре да са еднополюсни, но по-често се сменят. Останалите консумативи - филтри-милтри, масла и тн. си ги сменяй редовно на 10 000 км. Въздушния филтър по ТТД му дават смяна на 60 000км., но аз го сменям на 20 000км. И така.
Кое в сакса ти е разхлабено? Ако това са две пружини пробвай ги притегнеш при удобна възможност, ако е колектора към блока, спешно трябва да намериш някой да ги притегне, че ще пострадат още много неща, а като нищо може и да се запалиш. Въобще, когато имаш възможност, направи оглед на двигателя, ходовата, и трансмисията на канал или подемник, и притегни или смени всичко каквото е нужно. За катализатор нищо не казваш. Ако буса е на много километри, катализатора вероятно е задръстен, и направо го смени с гърне-резонатор. Ще получиш още няколко коня аванс А след това каталиратора го отваряш внимателно със шлайфа, и взимаш отвътре каквото е останало от питата, му. Намираш къде изкупуват каталиатори и го предаваш. Ще изкараш поне част от парите за резонатора.
Колкото до газта, свещите как са ти? сменял ли ги скоро? По данни на производителя те са триполюсни, но имат същите параметри еднополюсни. За газта е по-добре да са еднополюсни, но по-често се сменят. Останалите консумативи - филтри-милтри, масла и тн. си ги сменяй редовно на 10 000 км. Въздушния филтър по ТТД му дават смяна на 60 000км., но аз го сменям на 20 000км. И така.
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Чет 07 окт 2010 0:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: velingrad
Re: Т4 92г. бензин, голям разход ?!
за катализатор го карах на един майстор и ми казаха че нямам катализатор а съм с ниакакво малко гърне,но знам че ламбда сондата е там някаде в това гърне и ако от испускателните тръби не идва достатъчно изгорели емисии ламбда сондата отчитала бедна смес и бодава повече гориво.
има ли такова нешо???
има ли такова нешо???
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Т4 92г. бензин, голям разход ?!
Може и да може, тя следи за свободен кислород в изгорелите газове, и по това се съди колко е обогатена, или обеднена сместа. Провери тогава сакса, каквото там беше разхлабено, и вземи мерки да не се разхлабва пак. Огледай добре нещо друго да не е проблем, отзад на задното гърне каква е миризмата на загрял двигател? Сега, като вързахте вакуумните маркучлета, какво показва диагностиката?
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Чет 07 окт 2010 0:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: velingrad
Re: Т4 92г. бензин, голям разход ?!
принципно диагностиката ми я прави много доверен човек и съм сигурен в него.
последния път беше преди една седмица и каза че всичко работи перфектно и не трябва да пипам нишо повече по настройките на компютъра.още утре ще отида да ми направят сакса и ще покарам та дано да се оправи и да почне да гори по-малко.А случайно да знаеш как се сменя радятор на парното? Благодаря за досегашните съвети.
последния път беше преди една седмица и каза че всичко работи перфектно и не трябва да пипам нишо повече по настройките на компютъра.още утре ще отида да ми направят сакса и ще покарам та дано да се оправи и да почне да гори по-малко.А случайно да знаеш как се сменя радятор на парното? Благодаря за досегашните съвети.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Т4 92г. бензин, голям разход ?!
Не съм сменял досега. Предполагам, че трябва да започнеш от жабката, и да гледаш кое къде, и какво се налага да се свали по минимална необходимост. Зад жабката се намира вентилаторър на парното, евентуално и радиатор на климатика. Таблото по принцип е монтирано подобно на Голф Г2/Пасат Б3. Откъм коша на двигателя някъде по средата му, близо до маркучите за радиатора на парното има един болт, който трябва да се развие. По-нататък мога да ти постна схеми на таблото, с винтовете и местата на захващане.
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Чет 07 окт 2010 0:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: velingrad
Re: Т4 92г. бензин, голям разход ?!
ще ти бъда крайно благодарен.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Т4 92г. бензин, голям разход ?!
Това като за начало. Показвам къде се намира болта. Таблото в разглобен вид. И радиатора на парното и вентилатора му.
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Чет 07 окт 2010 0:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: velingrad
Re: Т4 92г. бензин, голям разход ?!
mnogo blagodarq zapo`wam da swalqm o6te sega
Много благодаря, започвам да свалям още сега.
Хайде да се опитаме да пишем на кирилица.
Много благодаря, започвам да свалям още сега.
Хайде да се опитаме да пишем на кирилица.
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Чет 07 окт 2010 0:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: velingrad
Re: Т4 92г. бензин, голям разход ?!
колеги наглобих буса без никакаж проблем и сега парното духа топло ще ме стопи.
само че големоя разход вече е много голям от порядъка на 25-26/100.от какво не знам
моля ви помагайте.всичко съм направил и нищо не помага.
ходих в сервиз да гледат компютъра и всичко е ОК.не знам защо гори толкова много.
само че големоя разход вече е много голям от порядъка на 25-26/100.от какво не знам
моля ви помагайте.всичко съм направил и нищо не помага.
ходих в сервиз да гледат компютъра и всичко е ОК.не знам защо гори толкова много.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Т4 92г. бензин, голям разход ?!
Провери да не смуче въздух отнякъде. А профилактика на газовия инжекцион? Все някъде трябва да изскочи заека. Свещите в какво състояние са? МАР сензора? Вървежа как е? Вземи и почисти Дроселовата клапа за газта, аз даже и отдушника на картера го махнах оттам и го пуснах надолу, а щуцера го запуших с коркова тапа. Там се събираше масло от маслените пари. Иначе от отдушника на картера почти не ми духа. Сипвам му масло Арал 15W40 минерално, и го сменям на 10 000 км. Скъпичко е, но няма грешка. Ако буса ти е близо, или над 200 000 км, препоръчвам по-гъсто масло, моя в германия е каран в полусинтетика 10w40 най-вероятно...
Да беше снимал някоя снимка да видим ко мяза под таблото, ще е от помощ на форума. Или поне обясни как си се справил, цялото табло ли се сваля, или само от жабката успя да се добереш до радиатора на парното? Аз по принцип гледам да снимам, когато правя ремонти. И събирам архив. Ако има въпроси във форума, направо нагледен материал.
Да беше снимал някоя снимка да видим ко мяза под таблото, ще е от помощ на форума. Или поне обясни как си се справил, цялото табло ли се сваля, или само от жабката успя да се добереш до радиатора на парното? Аз по принцип гледам да снимам, когато правя ремонти. И събирам архив. Ако има въпроси във форума, направо нагледен материал.
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Чет 07 окт 2010 0:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: velingrad
Re: Т4 92г. бензин, голям разход ?!
принципно е много кофти работа докато стигнеш до радиатора на парното.точно като на схемата която ми прати.всичко долу.почваш от волана и наред.Ако някой сменя радиатор на парно хубаво е да си вземе лист и химикал и да си описва всяко болтче че са 5 вида болтове.иначе не е голяма философия за един ден го свалих и за още толкова го качих.кофтито е че и на климатика радиатор има там и са на еднин сандък който се отваря много бавно и изнервящо защото е със скоби които се чупят много лесно.А радиатора на парното е последното нещо до стъклото на колата.Трябва да свалищ всичко.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта