Казвам се Иво. От Русе съм. Аз купих буса на Добромир nylon
![th_up :th_up](./images/smilies/th_up.gif)
След като купих втория бус Мултиван, около месец вече карам само него. Голям мерак. Предната седмица ми се наложи да ползвам другия бус /вече само работен/ и той ме предаде. Скъса торсион. Празен, без натоварване, с малка скорост в града минах през лека неравност по уличното платно и се чу силен трясък под буса отляво. Отпред увисна и почти опря в гумата. Бавно успях да го прибера в гаража и след оглед се оказа скъсан ляв торсион. Търсих във форума такава тема, но не открих някой колега да е сменял торсион.След доста ровене из руските форуми ми се изясни положението. Не го пожелавам на никой, но ако се случи последователността е такава.
Демонтаж ляв торсион:
1. Демонтаж предно ляво колело.
2. Демонтаж болт /заден/ за закрепване на горен носач към каркаса на окачването. /камък 18 и ключ 18 за законтряне/
3. Повдигане с крик и подпиране на купето.
4. Повдигане с крик долният носач за да не е под напрежение окачването.
5. Развиване на долния болт и гайка на фланеца на торсиона. /камък 21 и ключ 21 за законтряне/
6. Развиване на горен болт на фланеца на торсиона. /камък 21/
7. Демонтаж капачето за пълнене на резервоара.
8. Отделяне /с отвертка/ гуменото уплътнение на гърловината за пълнене от купето.
9. Развиване задните болтове на шините за закрепване на резервоара./камък 13/
10. Приспускане резервоара надолу и откачане буксата на датчика за ниво, за да не са под напрежение кабелите.
11. Изваждане на торсиона.
12. Монтаж в обратен ред.
В T4 се използват 5 групи торсиони с различен диаметър:
23,8 mm, Kennzeichnung wei?, fur Nutzlast bis 800 kg 23,8 мм, маркировка с бяла боя, до 800 кг полезно натоварване.
25,3 mm, Kennzeichnung grun, fur Nutzlast bis 1.000 kg 25,3 мм, маркировка със зелена боя, до 1000 кг полезно натоварване.
26,4 mm, Kennzeichnung braun, fur Vorderachslast bis 1.520 kg und Nutzlast 1.000 kg 26.4 мм, маркировка с кафява боя, до 1520 кг натоварване на предната ос и 1000 кг полезно натоварване.
27,9 mm, Kennzeichnung violett, fur Vorderachslast bis 1.600 kg Nutzlast 1.000 bis 2.000 kg
27,9 мм маркировка с пурпурно червена- виолетова боя, до 1600 кг натоварване на предната ос и 2000 кг полезно натоварване.
28,6 mm, Kennzeichnung grau, fur Sportfahrwerk
28,6 мм, маркировка със сива боя за спортно окачване.