След сключване на Автокаско трябваше да закарам колата в специализиран сервиз за да ми поставят имобилайзер. Принципно не исках, но се оказа, че няма как. Та днес, непосредствено след поставяне на имобилайзера (буквално след излизане от сервиза), колата отказа да запали. Момчетата дойдоха и казаха, че не е от имобилайзера, а е от акумулатора. На въпроса ми защо точно сега, отговорът беше - "оставихме я час и половина отворена, всички лапми в купето са светели, акумулаторът се е разредил, нормално е, извинявайте, ама не е лошо да погледнете акумулатора, май му е дошло времето" (между другото, никога в последната година откак имам колата не съм имал проблем със запалването, пали от половин оборот, лято и зима).
Както и да е, тъй като ми предстои дълго пътуване, отидох, купих нов акумулатор - 85 Ah и го поставихме. При замерването обаче, при работещ двигател, показва 13.7 - 13.8, a доколкото знам трябва да показва 14.2 - 14.3. От тук и въпросите ми:
1.) До колко тази стойност е ОК и възможно ли е да има проблем с алтернатора? (Онзи ден ходих в оторизирания сервиз за смяна на филтър, та направиха и профилактичен преглед, не излязоха никакви проблеми, слава Богу!). Стойност от 13.8 нормална ли е и ако сега да, то ще мога ли да паля нормално зимата? В колата има фабрична Webasto (автоматична, която сега лятото, разбира се, не би следвало да работи), както и са закачени нефабрични мултимедия, предни, задни камери, монитор за салона, амбиент лампи и др. Изключих всичко нефабрично, остана само мултимедията, пак същите стойности показва (меря на клемите, при работещ двигател);
2.) В случай, че се окаже, че алтернаторът има проблем и не зарежда добре, колко би струвал ремонт/замяна?
3.) Тъй като в оторизирания сервиз, както навсякъде по света, взимат 50 - 100 % по - скъпо отколкото в обикновен сервиз, бихте ли препоръчали сервиз, който мога да посетя, ако се наложи.
Предварително благодаря на отзовалите се с информация! :)
