Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...

Техническа и сервизна информация за Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...

Мнениеот KingoftheROAD » Нед 07 апр 2013 15:01


vecelin написа:Колега може би газовия инжекцион не отговаря точно за този двигател,ако е точно за модела не трябва да има разлика между разхода на бензи и газ.

Трябва да има разлика, защото газта е по-ниско калорична от зебина при равни други условия. Разлика в рамките на 10-20% може да се приеме за нормална. Така смесен разход на кораба майка 2,5 зебин му дават около 10,5-11,0. Аз на дълъг с пенсионерско каране, и австрийски зебин съм постигал около 8,5/100. С нашия около 9,5-10. За градския разход влияят много и разнообразни фактори, и невинаги могат да се правят коректни сравнения, но според мен, ако движока е изправен на зебин, то до 15-16 с обикновена газова е добре, и до 13-14 с ГИ. Това е личен, опит, и не агажирам никой друг освен мен.




Потребителски аватар
panik
Мнения: 10
Регистриран на: Съб 05 ное 2011 20:36
Автомобил: VW Transporter T4
Двигател: 2.5i
Местоположение: София

Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...

Мнениеот panik » Пон 08 апр 2013 13:10


То аз пенсионерски карам и онзи ден беше топло времето учудващо ми даде градско 14.5/100км. което си е цяло постижение мисля си. Иначе съм на мнение, че с обикновена газова и по-прецизно каране може да се постигне по-нисъг разход от ГИ, но това пък си е мое мнение ама и от опит де.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...

Мнениеот KingoftheROAD » Пон 08 апр 2013 13:40


Може, НО както винаги има едно НО, трябва да се спъне колата, и да не се гони много. Няма да можеш да изпреварваш достатъчно пъргаво, няма да можеш да достигаш максималната скорост на газ, и при изкачване на наклони ще бъде мъка, особено пък натоварен с 1тон багаж. Въпрос на компромис.


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...

Мнениеот avtohit77 » Пон 08 апр 2013 18:59


:gruebel :gruebel :gruebel :screwy


Потребителски аватар
panik
Мнения: 10
Регистриран на: Съб 05 ное 2011 20:36
Автомобил: VW Transporter T4
Двигател: 2.5i
Местоположение: София

Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...

Мнениеот panik » Сря 10 апр 2013 8:07


KingoftheROAD написа:Може, НО както винаги има едно НО, трябва да се спъне колата, и да не се гони много. Няма да можеш да изпреварваш достатъчно пъргаво, няма да можеш да достигаш максималната скорост на газ, и при изкачване на наклони ще бъде мъка, особено пък натоварен с 1тон багаж. Въпрос на компромис.


Няма компромис, всичко е шест :11 разхода градско вече е 14.6/100км. буса върви прекрасно, вчера смених:

Тампон скорости "Феби" ???? 50лв.
Жило съединител с ръчен реглаж 20лв.
Кабели "Тесла" 60лв.
Дистрибуторна капачка "Фачет" 20лв.
Палец "Фачет" 5лв.
Свещи "Дензо" 30лв. 5бр.

Педала на съединителя се движеше леко тегаво, прискръцваше и нещо ме накара да сменя жилото за съединителя, старото го огледах беше перфектно! Но след смяната му с ново педала стана неузнаваем, мек, лек, и т.н. чак ме кара непрекъснато да превключвам скорости :drunk .

Тампона на скоростите го смених защото имаше един луфт, който при всяко тръгване трябваше да обирам със съединителя, с новия тампон луфта изчезна. Стария тампон видимо не беше заминал, но не беше и цвете и беше оригиналния производсво 92год.

Кабелите, свещите, капачката и палеца ги смених превантивно.

Колкото до газовата, когато си с обикновена газова, въртиш кранчетата колкото си искаш, като се отвие добре върви повече от на бензин, като свиеш пада разхода. Не трябва много да се свива, защото обеднява сместа и може да се получи детонация във филтъра. При ГИ това е доста по-сложен процес, не виждам предимства при него освен минуси, като пак искам да кажа, че това си е мое мнение, имам 3 газови инжекциона, карал съм ги на 3 различни коли и хубаво от тях не съм видял.

Сега ще слагам централно заключване, трябва ми, а оригинално няма. Със задната и страничната врата е малко приключение: на страничната се реже за да се монтират клеми за контакт с останалата инсталация (в моя случай сложих от някакъв фиат) със задната врата проблема е в бравата, ще напиша, кагато е решен.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...

Мнениеот KingoftheROAD » Сря 10 апр 2013 8:30


Всяко нещо си има предимства и недостатъци. И поддържано грамотно, можем да се възползваме от предимствата му, и да тушираме недостатъците. Темата АГУ срещу ГИ е обсъждана много и в нашия и в други форуми. Общополезния извод е - на карбуратор или моно инжекция се слага обикновена АГУ, или ламждаконтролбозата, на многоточкова инджекция - ГИ. Сега има разни тарикати, дето си мислят, че могат да таковат дявола от въздужа, и все гледат да минат метър, но в крайна сметка се получава - скъп на триците, евтин на брашното.

Аз лично от моя ГИ не мога да се оплача, разходът е в нормите,и вървежа тоже. Наложи да правя някои модификации, и доработки за да се намали ефектът от някои недостатъци на ГИ. При газаджии ходя, само когато не мога да се справя с нещо по настройките, или конфигурацията. Напоследък все по-рядко. Следя теми за ГИ в няколко форума и трупам опит, това е. Сега вече мога и сам да си го монтирам и настроя...


Потребителски аватар
panik
Мнения: 10
Регистриран на: Съб 05 ное 2011 20:36
Автомобил: VW Transporter T4
Двигател: 2.5i
Местоположение: София

Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...

Мнениеот panik » Сря 10 апр 2013 11:24


Да съгласен съм, ама, като казваш за някой "евтин на триците и скъп на брашното" и т.н. ето ти пример: Аз имах газов инжекцион на буса и го разкарах защото ми писна от проблеми (ту нялягне нямала газта, ту незнам си кво) и никога не можех да карам нормално на газ да не говорим и за по-високия разход това важи и за другите 2 коли на, които също им махнах ГИ. Значи не е въпроса до пари за ГИ, другото за, което се замислих, когато ми изгоря компютъра (ЕКУ) на буса, ако беше с обикновена газова щях да се прибера, но в случая не можеше, защото ГИ взима импулс от дюзите, а тях ги командва ЕКУ-то, но както и да е стига с темата за газовите, че вярно доста е разтъкавана. :th_up


mcmilko
Мнения: 1
Регистриран на: Чет 04 фев 2010 15:58
Автомобил: WV-T4-MULTIVAN 2.5i
Двигател: AAF 94
Местоположение: haskovo

Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...

Мнениеот mcmilko » Нед 28 апр 2013 7:16


panik написа:Есента на 2012год. си купих VW T4 Transporter с газов инжекцион от Пловдив. След 1-вите изминати 50км. изгоря компютъра (ECU) за да е сигурна работата изгоря и компютъра на газовия инжекцион, купих друг компютър (ECU) и след първото изфирсирване изгоря и той :scare3 след 3 дни ходене по мъките в Половдив при всички "майстори" докато се открие проблема, оказа се окъсила бензинова дюза на 3-ти цилиндър (това си го установих сам), съответно изолирах изгорялата дюза, но останах с 2 изгорели компютъра за бусчето и един за газовия инжекцион. Отворих единия комп. и видях, че е изгорял един транзистор отидох при един, "най-добрия" в Полвдив оправи го за 200лв. бях много нервен и не ме интересуваха парите въпреки, че транзистора струва 0.80ст. с 3 краченца и се сменя за 3 минути, но.... :horror . Прибрах се в София и малко пред дома ми изгоря и бобината, смених и нея. Смених маслото и газовия инжекцион и заминах за Германия да работя с бусчето, разхода градско беше 19/100км. :horror 3 месеца в Германия никакъв проблем освен щракащи карета (там струват по (250евро бройката) :mhihi .

Сега в Бг. си го обслужвам и ремонтирам с идеята пак да работи бусчето в Германия.

Ангренажен ремък "Дайко" 35лв.
Водна помпа "Метели" 87лв.
Паразитна ролка за ангренажа "ина" 59лв.
Възд. филтър 20лв.
Маслен филтър 15лв.
Бендикс 30лв.
Обтяжна ролка на външния ремък "ина" 55лв.
Шарнир горен 16лв.
Лагер главина "ФАГ" 108лв.

Изхвърлих газовия инжекцион и сложих некъв турски изпарител обикновен 45лв. и плочка 30лв., разхода на газ падна на 15/100км. градско в София.

(цените ги пиша, защото може на някой да са от полза)

Смених дюзите 2-ра употреба, подават се комплект с рейката - 300лв.

Оправих си 2-рия "изгорял" компютър - 80стотинки.

Смених всички гърнета - 250лв.

Замених всички крушки по интериора с диоди или по-точно диодна лента, за целта: диодната лента се реже през 3 диода и я запоявам на оригинална фасунга, пак си свети зелено, на плафоните им изхвърлих крушките и им сложих по 4 3-ки диоди, ефекта е поразителен, а разхода на ток нищожен, за всичкото това цена 5лв.

Гресирах каретата и спряха да тракат, гресирането става по следния начин: сваля се централния болт и през неговия отвор се слага грес.

Каре може да се смени без да се сваля дори и гумата, става за минути, като старото каре се изважда с централния болт на главината (с навиване в карето то излиза) Същото важи и за вътрешното каре.

Буса ми е 92год. и е с големия волан и малки шлици, смених го за по-удобно с волан от Венто, за целта трябва да се вземе и една втулка, която е набита на пръта на Вентото и се набива на Транспортера, това важи и за волан от Пасат 2, Голф 3, Сеат ибиза, Голф 3 и т.н.

Тече от тройника до делкото слагам вече 4-ти и пак тече, явно ще трябва да се купи оригинален :gruebel

Тече бензин от резервоара, когато е пълен над 40литра, нямам идея от къде е теча...

Предстоят още доработки и ще пиша ако е интересно за някой.


Потребителски аватар
xcentric
Мнения: 255
Регистриран на: Чет 06 яну 2011 21:46
Автомобил: Transporter 2003
Двигател: TDI - AJT
Местоположение: Лясковец / Castagnaro - Verona

Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...

Мнениеот xcentric » Съб 14 мар 2015 22:47


здравейте колеги
имам едно запитване към всички редно ли е да се сменя термостат с смяна на антифриза,и някой прави го?
та моя проблем го усетих още преди да си дойда от Италия но не бях сигорен
благодарение на волтметъра забелязах че напреженито в акумулатора взе да пада знаително ,това естествено е свързано с консуматор и се оказа че на нормалко загрял двигател 90-градуса гася мотора и помпичката за допълнителна цирколация на антифриза остава включена да върти антифриза тя е към малкият кръг,естествено хващам маркучите на големия кръг с рака и се оказаха студени дори и след 20км пробег пак са студени ,като се има предвид ,че буса ми достига 90градуса след 4-5км. интересното е че не загрява повече ок 90
и така аз давам вина на термостата
ако някой се е зблъсквал с подобен проблем да пише
благодаря предварително

препоръчайте марка или изпитани термостати


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...

Мнениеот avtohit77 » Нед 15 мар 2015 19:55


Първо се увери,че работи термостата :screwy Загрей го на място и виж дали ще отвори.Сега е студено и при движение може и да не отвори за да регулира нормалната температура на двигателя. :beer


Потребителски аватар
xcentric
Мнения: 255
Регистриран на: Чет 06 яну 2011 21:46
Автомобил: Transporter 2003
Двигател: TDI - AJT
Местоположение: Лясковец / Castagnaro - Verona

Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...

Мнениеот xcentric » Пон 16 мар 2015 1:21


мен ме притеснява защо се пуска цирколационната помпа
някой знае ли на колко градуса се пуска


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...

Мнениеот avtohit77 » Пон 16 мар 2015 6:59


Тя се включва от датчик и реле.


Потребителски аватар
xcentric
Мнения: 255
Регистриран на: Чет 06 яну 2011 21:46
Автомобил: Transporter 2003
Двигател: TDI - AJT
Местоположение: Лясковец / Castagnaro - Verona

Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...

Мнениеот xcentric » Пон 16 мар 2015 23:41


днес разбрах е термостата отваря но след 10км.на ход и после 10мин.форсиране на двигателя около 2000-оборота
но много преди това ае беше вкючила сирколационата помпа ,разбрах кой е датчика който я командва и сега трабва да разбера на какви стойности дава ток на помпата


lubopa4kata
Мнения: 415
Регистриран на: Съб 29 май 2010 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lom

Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...

Мнениеот lubopa4kata » Вто 17 мар 2015 10:15


смени дат4ика,колега :th_up ,явно той не работи коректно и пуска помпата ти по-рано,а тя трябва да трагне на 102 градуса на изгасен мотор,заедно с перките отпред на радиатора,поздрави :th_up


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...

Мнениеот avtohit77 » Вто 17 мар 2015 19:01


lubopa4kata написа:смени дат4ика,колега :th_up ,явно той не работи коректно и пуска помпата ти по-рано,а тя трябва да трагне на 102 градуса на изгасен мотор,заедно с перките отпред на радиатора,поздрави :th_up


A дали е тествано? Ако е релето N38?



Върни се в “T4, T5 и T6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта