Т4 срещу Т5 за кемпер
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 03 юли 2015 23:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Т4 срещу Т5 за кемпер
Към 300 лева ти е технотеста, но трябва да се разходиш до тях да ги питаш какво ще искат като документи. Чувал съм, че чертежи искат...ама да не те подведа. Пиши им един мейл или иди на място.
Re: Т4 срещу Т5 за кемпер
В момента съм с Т4 от 8+1 преобразуван на 4+1 места с кемпер оборудване от Реимо което свалих от предната си Т4 която купих оборудвана като кемпер. Сегашната е Т4 2.4Д от 2001 г. По принцип трябва да мина през Технотест, но като се запознах каква е процедурата се отказах за сега и се моля да не ме спрат по пътя някъде. Иначе оборудването е оригинално на Реимо, което би трябвало лесно да мине през Технотест. Но когато говорих с тях, се оказа, че искат да има пълно кемпер оборудване, а аз моето съм го разкарал, защото не ми трябва. Ползвам го предимно за риболов и има най-необходимите неща. По магистралата вдига 130-140 но не и на баир :) Разхода при по-бързо каране отива към 10 на 100 и натоварен до горе. При нормално каране пада до 8.5 на 100. Аз си взех отново Т4, защото кемпер оборудването ми беше за Т4 и нямаше да пасне на купето на Т5, а и все още си предпочитам Т4 пред Т5. За кемпер може би най-доброто решение от VW си остава на базата на Т3 и Т4 ако се намери и синхро още по-добре. Предната ми Т4-ка беше с 1.9Д и също бях много доволен от нея, като разхода ми беше 6.5 на 100 при нормално каране.
За Т5 има едно много добро решение, но вече отиваме в съвсем друг бюджет:
https://youtu.be/GIG9P0lB1iA
За Т5 има едно много добро решение, но вече отиваме в съвсем друг бюджет:
https://youtu.be/GIG9P0lB1iA
Re: Т4 срещу Т5 за кемпер
Оооо такава Т5 видях в Шамони и честно казано много ми хареса, но цената е .... мноооого далеч от мен.
Това си направо хотелска стая в този вид. Иначе в Швейцария имаше два които ми харесаха, но цените им бяха далеч далеч от това което можем да си позволим, а и нямаха баня. Но успях да покарам един Т5 да видя как върви с оборудването и ... съм малко разочарован, но все пак не е лека кола.
Търсенето на подходящата машинка продължава. Сега обаче вече ще имам доста по добър поглед от това какво предлага Т5 дизел. Бензин още не съм успял да тествам.
Това си направо хотелска стая в този вид. Иначе в Швейцария имаше два които ми харесаха, но цените им бяха далеч далеч от това което можем да си позволим, а и нямаха баня. Но успях да покарам един Т5 да видя как върви с оборудването и ... съм малко разочарован, но все пак не е лека кола.
Търсенето на подходящата машинка продължава. Сега обаче вече ще имам доста по добър поглед от това какво предлага Т5 дизел. Бензин още не съм успял да тествам.
Re: Т4 срещу Т5 за кемпер
Здравейте,
Имам сходни въпроси и ще си позволя да ги задам в тази тема. Търся си Т5 дълга база, като искам да го ползвам основно като пътнически 8+1, но лятото когато сме на море с приятелката ми да оставям само предните седалки и да да си го устроим за спане. Няма да слагам абсолютно нищо вътре освен багажа, столове и маса за пикник и един дюшек на който да спим нощем.
1) Ако се води пътнически и си е регистриран като такъв мога ли да го карам с по малко седалки от предвиденото? И дори и да не мога предполагам глобата е символична.
2) Може ли пътнически да се регистрира товарен, но все пак да е със седалките ? Предполагам става варианта с трепереното да не ме спрат с 8 човека вътре, но познавам хора които карат спортни коли регистрирани като товарни и се чудя струва ли си занимавката за пестенето на 200 лв данък?
поздрави!
Имам сходни въпроси и ще си позволя да ги задам в тази тема. Търся си Т5 дълга база, като искам да го ползвам основно като пътнически 8+1, но лятото когато сме на море с приятелката ми да оставям само предните седалки и да да си го устроим за спане. Няма да слагам абсолютно нищо вътре освен багажа, столове и маса за пикник и един дюшек на който да спим нощем.
1) Ако се води пътнически и си е регистриран като такъв мога ли да го карам с по малко седалки от предвиденото? И дори и да не мога предполагам глобата е символична.
2) Може ли пътнически да се регистрира товарен, но все пак да е със седалките ? Предполагам става варианта с трепереното да не ме спрат с 8 човека вътре, но познавам хора които карат спортни коли регистрирани като товарни и се чудя струва ли си занимавката за пестенето на 200 лв данък?
поздрави!
Re: Т4 срещу Т5 за кемпер
Здравейте,
И аз имам сходни въпроси като тези на BoZo + още няколко :)
1. Чудя се какво да гледам, някоя "късна" Т4-ка или "ранна" Т5. Дали моделите Т4 малко след 2000-ната са по- надежни и излекувани от детски болести спрямо Т5 от същите години.(то си е на късмет де, все пак ще е втора ръка, но да имам едно на ум дет се вика)
2. Аз не търся лукс, това, за което мисля да ползвам буса е преспиване, не искам нищо повече от шкаф за багаж и надуваем дюшек отзад, не ми трябват бани, тоалетни, газови инсталации. Идеята е да мога да ида на къмпинг и когато искам да ям в съседното градче, просто да запаля и да ида.
3. Имам дете на година, как седят нещата с возенето на дете отпред, ако си взема товарен бус и го полззвам за гореспоменатите неща, дали ще има проблем да се монтира детското столче? За автомобил трябва да изключа еърбега, за бус същото ли е, има ли допълнителни изисквания?
4. Някой дали може да сподели как седят, на практика нещата с такси, винетки и други административни простотии. Разбрах, че на товарен данъкът може да е по нисък, но се ходи два пъти на преглед, предполагам са други цеите на винетките и застраховките.
Поздрави!
И аз имам сходни въпроси като тези на BoZo + още няколко :)
1. Чудя се какво да гледам, някоя "късна" Т4-ка или "ранна" Т5. Дали моделите Т4 малко след 2000-ната са по- надежни и излекувани от детски болести спрямо Т5 от същите години.(то си е на късмет де, все пак ще е втора ръка, но да имам едно на ум дет се вика)
2. Аз не търся лукс, това, за което мисля да ползвам буса е преспиване, не искам нищо повече от шкаф за багаж и надуваем дюшек отзад, не ми трябват бани, тоалетни, газови инсталации. Идеята е да мога да ида на къмпинг и когато искам да ям в съседното градче, просто да запаля и да ида.
3. Имам дете на година, как седят нещата с возенето на дете отпред, ако си взема товарен бус и го полззвам за гореспоменатите неща, дали ще има проблем да се монтира детското столче? За автомобил трябва да изключа еърбега, за бус същото ли е, има ли допълнителни изисквания?
4. Някой дали може да сподели как седят, на практика нещата с такси, винетки и други административни простотии. Разбрах, че на товарен данъкът може да е по нисък, но се ходи два пъти на преглед, предполагам са други цеите на винетките и застраховките.
Поздрави!
- samo_pechka
- Мнения: 8447
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Т4 срещу Т5 за кемпер
BoZo написа:Здравейте,
Имам сходни въпроси и ще си позволя да ги задам в тази тема. Търся си Т5 дълга база, като искам да го ползвам основно като пътнически 8+1, но лятото когато сме на море с приятелката ми да оставям само предните седалки и да да си го устроим за спане. Няма да слагам абсолютно нищо вътре освен багажа, столове и маса за пикник и един дюшек на който да спим нощем.
1) Ако се води пътнически и си е регистриран като такъв мога ли да го карам с по малко седалки от предвиденото? И дори и да не мога предполагам глобата е символична.
2) Може ли пътнически да се регистрира товарен, но все пак да е със седалките ? Предполагам става варианта с трепереното да не ме спрат с 8 човека вътре, но познавам хора които карат спортни коли регистрирани като товарни и се чудя струва ли си занимавката за пестенето на 200 лв данък?
поздрави!
По първият въпрос: мога само да споделя как е било при мен: без никакъв проблем . Имал съм доста бусове , които бяха пътнически регистрирани и съм им махал седалките отзад с цел да натоваря неща . Дори и в чужбина . Спирали са ме редовно за провеки както тук в Бг , така и извън, никой никога не ми е правил проблем
По-големият проблем е кола регистрирана с опред. брой места, да се качат повече на брой хора, тогава става кофти.
По втория : Не съм сигурен, но за товарни коли се иска товарният отсек да надвишава пътническия отсек по обем. И тогава не е проблем да се регистрира като товарен. В пътническия отсек не влиза местото на пътника до водача . Т.е. влияе обемът след седалките на водача и пасажера до него. Това е доколкото знам . Може и да греша.
П.п. в немско има вариант и коли които са реално пътнически ( за ТЛК 80 примерно) могат да се регистрират и като товарни ако се използват предимно за влачене на ремарке, водят се "влекачи" :) . Спорно е обаче
- deyan.boyukliev
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пон 11 юни 2018 16:19
- Автомобил: Isuzu D-MAX
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Т4 срещу Т5 за кемпер
Относно 2-та прегледа годишно при коли регистрирани като товарни категория N1, е валидно за коли по-стари от 10 г. Т5 мултиван и каравел коя категория се регистрират ? Предполагам М1
Re: Т4 срещу Т5 за кемпер
Двата прегледа годишно за коли регистрирани като N1 отпаднаха. Сега и нови и стари минават веднъж годишно прегледа.
- samo_pechka
- Мнения: 8447
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Т4 срещу Т5 за кемпер
Откога е тази промяна?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта