Втори акумулатор?!?

Техническа и сервизна информация за Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
vui4o.vili
Мнения: 81
Регистриран на: Нед 30 дек 2007 12:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Втори акумулатор?!?

Мнениеот vui4o.vili » Нед 29 яну 2012 20:00


Купих си Т4 мултиван.Сега го разучавам.Не можах да разбера каква е ролята на акумулатора под шофйорската седалка.Той играе ли при запалването?Алтернатора зарежда ли го?С какъв ампераж трябва да е?




Потребителски аватар
kokalapich
Мнения: 127
Регистриран на: Съб 28 фев 2009 22:22
Автомобил: VW BUS T-3 westfalia
Двигател: AGG 1980
Местоположение: sofia

Re: Втори акумулатор?!?

Мнениеот kokalapich » Нед 29 яну 2012 22:07


Втория акумулатор трябва да е за автономна отоплителна печка.Алтернатора го зарежда и трябва да е тягов за да издържа повече време ако работи печката без да палиш буса.При паленето мисля че не играе.


Потребителски аватар
BUS1988
Мнения: 680
Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: THESSALONIKI-GREECE

Re: Втори акумулатор?!?

Мнениеот BUS1988 » Нед 29 яну 2012 23:26


Не само за печката, а за всички консумации на ток по време на къмпинг (например осветление).
Връзката с двигателя е еднопосочна, т.е. вторият акумулатор се зарежда от алтернатора, но от него ме може да се консумира ток за паленето на буса.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Втори акумулатор?!?

Мнениеот KingoftheROAD » Пон 30 яну 2012 11:11


Втория акумулатор се намира под седалката на шофьора, и се захранва от инсталацията на колата през реле. Точно под краката на шофьора,отзад има един пластмасов капак, и с предпазители и релето на него. Двигателя пали само от основния акумулатор в коша, и след като заработи генератора, той подава сигнал на релето и втория акумулатор получава подзаряд. Към втория акумулатор обикновено са вързани през съответни предпазители автономна печка, или догревател, и разни допълнителни консуматори в зависимост от обзавеждането на буса. Имах схеми и скици някъде, но са ми на служебния комп. По-нататък, ще ги сложа и тук да ги има за справка. Втория акумулатор трябва да е по-нисък - 175мм. А основния е 195мм. Ампеража какъвто е стария - при мен беше 62А/ч. Смятам да повдигна шофьорската седалка с квадратна тръбъ 15х15, и да мога да ползвам стандартана височина акумулатор без проблеми, иначе има опасност да се окъсят клемите му при движение на шофьоската седална напред докрай. Отлявата й страна по посока на движение има едно допълнително лостче, като се изтегли то и шофьоската седалка може да се избута докрай напред, докато облегалката почти опре във волана, тогава има достъп до втория акумулатор, отгоре...

Последна промяна от KingoftheROAD на Пон 30 яну 2012 15:52, променено общо 1 път.


vui4o.vili
Мнения: 81
Регистриран на: Нед 30 дек 2007 12:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Втори акумулатор?!?

Мнениеот vui4o.vili » Пон 30 яну 2012 13:42


Стартовия акумулатор ми е Ennexy 100A/800 и нещо разряд.Втория не го знам още.Не знам колко трябва да е първия,но мисля,че е малко големичък и се притеснявам,дали го зарежда динамото добре.Двегодишен е по документи,но много бързо пада и успя да ми вкара радиото в SAFE MODE.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Втори акумулатор?!?

Мнениеот KingoftheROAD » Пон 30 яну 2012 15:36


Динамото се нарича генератор. Не си казал какъв е движока, ако е дизел е нормално да е поне 60-70А/ч. но мисля че повече от 75А/ч няма да влезе в мястото за акумулатора. При мен бензиновия движок беше с 44А/ч. основния акумулатор, сега съм му сложил 62А/ч и перка без проблеми, и втория ще го сменям с такъв. Генератора ми е 120А, така че има рълък предостатъчно. Освен това няма да е лошо да видиш колко ампера ти е генератора - на самия него обиновено си пише - напрежение и ампераж. Може да е Бош, или Валео, ако е оригиналния. Няма проблем да сложиш и по-голям акумулатор, просто трябва да знаеш, че съответно ще му трябва повече време за да се пдзареди докрай. Другото, което трябва да знаеш, е че колата НЕ зарежда акмулатора, а само го поддържа. За да имаш някакъв заряд, трябва да караш поне 4-5 часа на дълъг път, че да можеш да кажаеш, че е зареден донякъде. Периодично, преди зимата, или по-добре на всеки 3 месеца е препоръчителна профилатична зарядка на акумулатора докрай, и проверка на нивото на електролита. Честото палене и гасене, в крайна сметка го разреждат, а от студа капацитета пада и допълнително...


Потребителски аватар
Grizzlito
Мнения: 732
Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:11
Автомобил: Volkswagen T5 4motion
Двигател: AXE 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Втори акумулатор?!?

Мнениеот Grizzlito » Сря 21 авг 2013 20:03


Привет, ще използвам темата, за да не пускам нова, аз карам т4 мултиван 2.4 ААВ мотор, от както го карам и започнах да се кефя на бусове :) също разполага с втори акумулатор, но мисля че нямам автономна печка, имам обаче нещо което ми прилича на второ парно, с отделно радиаторче и вентилатор Въпроса ми е мога ли да включвам различни консуматори по време на движение за втория акумулатор, като например малка ел. печка 150 вата, или това не е препоръчително?


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: Втори акумулатор?!?

Мнениеот avtohit77 » Чет 22 авг 2013 6:31


Имаш второ парно за салона отзад.Вторият акумулатор е за хладилната жабка,лампата над масата и ако имаш автономна печка.А ел печката не е за предпочитане. :beer


bobbeliata
Мнения: 21
Регистриран на: Пон 23 юни 2008 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Втори акумулатор?!?

Мнениеот bobbeliata » Чет 21 ное 2013 15:43


Здравейте, да не отварям нова тема ще използвам тази да питам. Заех се днес да си монтирам печката, която бях свалил защото не работеше. Свързах я, сложих втория акумулатор и взех да меря тоците. Оказа се, че втория акумулатор не се зарежда, поразгледах и установих, че релето е сдало багажа. До тук добре ама като сложих друго идентично реле, което със сигурност е изправно, веригата не се затваря и съответо не се зарежда втория акумулатор. Та молбата ми е да ми разясните каква е схемата за зареждането на втория акумулатор. Към въпросното реле има 4 жици: плюсът от основния акумулатор(има го постоянно и при изключен двигател), плюсът към втория, маса и една черно-жълта, която не ми е ясно каква функция изпълнява. Бусът е Т4 Каравеле, бензинов AAF двигател, 91 година.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Втори акумулатор?!?

Мнениеот KingoftheROAD » Чет 21 ное 2013 16:22


Как точно установи, че не се зарежда? при запален? или при загасен двигател?

Релето трябва да затваря само при запален двигател, и тогава мериш на клемите на втория акумулатор около 13,8-14,2В. Жълтата жица, е сигнал от генератора, когато той работи, и е достигнал нормалното си напрежение...


bobbeliata
Мнения: 21
Регистриран на: Пон 23 юни 2008 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Втори акумулатор?!?

Мнениеот bobbeliata » Чет 21 ное 2013 16:34


Да, на запален двигател на жицата от основния акумулатор идва 14 и нещо волта, но релето не затваря и съответно напрежението на втория акумулатор си остава 12 и нещо, колкото си е и свален. На черно-жълтата жица няма напрежение в никакъв момент. Тя ли трябва да затвори релето?


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Втори акумулатор?!?

Мнениеот KingoftheROAD » Чет 21 ное 2013 16:53


Да, довечера ще погледна при мен как е. А утре ще потърсим и схеми.


п.п. Провери и предпазител номер 4 отляво надясно. Може и черн/жълтата жица да е прекъсната някъде, просления, намери и другия край и я прозвъни...
Прикачени файлове
Elektrik_Relais_Trennrelais_J7_Einbauort_normal.jpg
Elektrik_Relais_Trennrelais_J7_Schaltbild_1991_neu.jpg


bobbeliata
Мнения: 21
Регистриран на: Пон 23 юни 2008 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Втори акумулатор?!?

Мнениеот bobbeliata » Вто 26 ное 2013 18:03


Порових се малко днес. Черно жълтата жица явно е вързана (или окъсена) към масата. Четвъртия бушон от ляво на дясно беше изгорял, сложих друг който изгоря със слагането. По схема го дават него за задната чистачка, която не е работила откакто е в мен буса, та незнам каква е връзката с черно жълтата жица на релето на втория акумулатор. :gruebel


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Втори акумулатор?!?

Мнениеот KingoftheROAD » Вто 26 ное 2013 19:42


Извади релето, и пробвай да прозвъниш черно/жълатата жица към маса, както и останалите жици по релето помежду им и към маса. На контакт има ли напрежение на черно/жълтата?

Не би трябвало да има връзка между задната чистачка и втория акумулатор. Проблема с нея може да в гъвкавата връзка на задната врата, горе в дясно, там може да са се пречупили някои кабели в снопа. Провети и там...



Върни се в “T4, T5 и T6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта