Привет на всички,
преди няколко дни навъртях първите магистрални километри на новия ми бус и малко останах изненадан от "ниската" скорост, която се поддържа на 3000 оборота. Това бяха някъде 130 км в час, но не мисля, че са отчетени точно. Освен това 5-10 км грешка не ме бъркат хич.
Да припомня, че става въпрос за 2.8 AES двигател.
Та се сетих, че в немските форуми много пъти бях чел за модификация "дълга пета скорост", най-често при дизелови бусчета под 100 коня. Досега това не ми говореше нищо, но вече като собственик на бус нещата почват да ме интересуват...
Та се зачетох по темата - става въпрос за смяна на 5тата скорост с такава с по-ниско(?) предавателно число. Моята кутия излиза да е AFL, която е с 0.729. Има друга кутия с код FTV, която май се различава от моята само по 4 и 5 скорост. При нея пета е дадена с 0.62. И двете кутии са тип 02G, сиреч откъм тип кутия са еднакви
Което сума сумарум води до следната графика:
Малко над 120 км/ч при единия случай са 500 оборота/мин по-малко, което води до по-приятно шумоусещане в купето.
В "дебелите книги" пише следното за двете кутии:
Въпросите ми са
1. За какво трябва да се подготвя при подобна интеревенция и къде са подводните камъни?
2. Достатъчно ли е да смения двете зъбни колела на 5тата и консуматива около тях или трябва да сменя и чарколяците около задната, защото тя е различна за АFL и FTV
3. Има ли проверен сервиз в Сф или Пловдив, където да могат читаво ад го свършат това (изключая клубните сервизи)
4. Друго?
Т4: Модифициране на скоростна кутия ("дълга 5. скорост")
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Т4: Модифициране на скоростна кутия ("дълга 5. скорост")
Кой, аз ли....? Неее, не е за мен
Това естествено го видях, както и всичко друго от Т4 викито, което е за ск. кутия в общия смисъл. Даденото там обаче е за 02B кутия, където петата скорост се изнизва без сваляне не кутията. Моята е 02G, и според Т4 форума ще иска сваляне на кутията, за да се пренареди.
Тук го пише http://www.t4-wiki.de/wiki/02G

Това естествено го видях, както и всичко друго от Т4 викито, което е за ск. кутия в общия смисъл. Даденото там обаче е за 02B кутия, където петата скорост се изнизва без сваляне не кутията. Моята е 02G, и според Т4 форума ще иска сваляне на кутията, за да се пренареди.
Тук го пише http://www.t4-wiki.de/wiki/02G
Zwischen diesen Typen sind grundsaätzlich keine Teile austauschbar oder zueinander kompatibel. 2 wesentliche Unterschiede zwischen den beiden Getriebetypen:
das 02G-Getriebe kann ein höheres Drehmoment übertragen. Dem entsprechend wurde das 02B-Getriebe bei den leistungsschwächeren T4 z.B. mit den Motoren AAB, ABL, aber auch beim TDI-Motor mit 65 kW (AJT) verbaut.
beim 02B-Getriebe sind die Getrieberäder für den 5. Gang ohne Zerlegung des Getriebes erreichbar. Der 5. Gang lässt sich daher beim 02B-Getriebe recht einfach verlängern; siehe Artikel Getriebe (Langer 5. Gang).
- galyaradeva
- Мнения: 645
- Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
- Автомобил: Vw Caravelle 1998
- Двигател: VR6-140hp
- Местоположение: Ямбол-Норвегия
- Контакти:
Re: Т4: Модифициране на скоростна кутия ("дълга 5. скорост")
Аз когато съм на 2000 об. е около 77-78 кл в час
Утре мога да ти нацъкам малко снимки на километража за сравнение.
Утре мога да ти нацъкам малко снимки на километража за сравнение.
- avtohit77
- Мнения: 1292
- Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
- Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
- Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
- Местоположение: Плевен-Елхово
Re: Т4: Модифициране на скоростна кутия ("дълга 5. скорост")
Чудомир написа:Кой, аз ли....? Неее, не е за мен![]()
Това естествено го видях, както и всичко друго от Т4 викито, което е за ск. кутия в общия смисъл. Даденото там обаче е за 02B кутия, където петата скорост се изнизва без сваляне не кутията. Моята е 02G, и според Т4 форума ще иска сваляне на кутията, за да се пренареди.
Тук го пише http://www.t4-wiki.de/wiki/02GZwischen diesen Typen sind grundsaätzlich keine Teile austauschbar oder zueinander kompatibel. 2 wesentliche Unterschiede zwischen den beiden Getriebetypen:
das 02G-Getriebe kann ein höheres Drehmoment übertragen. Dem entsprechend wurde das 02B-Getriebe bei den leistungsschwächeren T4 z.B. mit den Motoren AAB, ABL, aber auch beim TDI-Motor mit 65 kW (AJT) verbaut.
beim 02B-Getriebe sind die Getrieberäder für den 5. Gang ohne Zerlegung des Getriebes erreichbar. Der 5. Gang lässt sich daher beim 02B-Getriebe recht einfach verlängern; siehe Artikel Getriebe (Langer 5. Gang).
Без пренареждане и смяна на деференциала няма как да стане.Моят беше със 2.4Д сега съм с 1.9ТДИ смених 5-та скорост и джанти с гуми стана по-добре но като се стоплим ще пренаредим цялата кутия за да си дойде всичко на мястото.За кутията можеш да пишеш на "pe6kata"
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Т4: Модифициране на скоростна кутия ("дълга 5. скорост")
avtohit77@abv.bg написа:Без пренареждане и смяна на деференциала няма как да стане.
Може ли да обясниш по-подробно?
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Т4: Модифициране на скоростна кутия ("дълга 5. скорост")
Тази таблица нали я бях постнал вече? С какво ми помага тя повече отколкото предишната?
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Т4: Модифициране на скоростна кутия ("дълга 5. скорост")
Кутията е достатъчно дълга за този мотор и бус. На 3000 голф3/пасат вървят с 117км/ч на5-та, но с 174коня.
Макар че твоя е с малко коне, торка му е същия, но е свален в ниските обороти, затова са си и позволили да сложат по-дълги скорости. Ако сложиш кутия, която да въреи със същата скорост, но вече при 2500, а не при ,3000, ще му стане много трудно и ще е гаден за каране.
Мотора е бензинов и има достатъчно обороти, не е дизел все пак.
Тая кутия като глрдсм няма капаче отстрани, което означава сваляне и цепене.
Ако инаше капаче- 30-40мин работа, ако всичко е безпроблемно, но тук филма е голям и в случая абсолютно безсмислен
Макар че твоя е с малко коне, торка му е същия, но е свален в ниските обороти, затова са си и позволили да сложат по-дълги скорости. Ако сложиш кутия, която да въреи със същата скорост, но вече при 2500, а не при ,3000, ще му стане много трудно и ще е гаден за каране.
Мотора е бензинов и има достатъчно обороти, не е дизел все пак.
Тая кутия като глрдсм няма капаче отстрани, което означава сваляне и цепене.
Ако инаше капаче- 30-40мин работа, ако всичко е безпроблемно, но тук филма е голям и в случая абсолютно безсмислен
- aylin78
- Мнения: 403
- Регистриран на: Сря 13 яну 2010 16:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
Re: Т4: Модифициране на скоростна кутия ("дълга 5. скорост")
И на края какво се полу4и 4е нема кои да направи тази интервенция,и аз писах преди по този проблем,но ефект 0,ако има некакво развитие с кадърни маистори да ми пишат и на мен и аз искам по-дълга 5 та,много ме тормози тоя шум по равното на магистралата
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Т4: Модифициране на скоростна кутия ("дълга 5. скорост")
Мерси за мнението, колега. Само ако може едно нещо да обясниш по-конкретно. Това, коет ти казваш...
...ме кара да мисля, че ти мислиш за изцяло друга кутия? Не беше тва идеята, а сменянето на 5тата скорост.
Ето това е диаграмата на AES двигателя

По калкулаторите на кутии грубо излиза, че скоростта от около над 130 км/ч със старата 5та ще се достигне на ~3100 оборота, а с новата 5та - на ~2600. Като гледам диаграмата на двигателя на 3100 рпм е зенита на въртящия момент, а на 2500 има достатъчно "да дърпа още". Сиреч от 130 км/ч със сменена 5та предавка би трябвало да не му идва тегаво, а сравнително еластично, при изпреварване например.
Или греша нещо?
P.S. По въпроса за капачето: Това са точно кутиите с модел 02B. Коя кутия каква е се вижда тук в колонката "Typ"
http://www.t4-wiki.de/wiki/Getriebekenn ... iebe_im_T4
П.С.2. Колега Айлин, дай да видим ти с какъв двигател/кутия си (кодовете)...И една малка забележка: Провинцията се пише Северен Рейн-Вестфалия
pe6kata написа:Ако сложиш кутия, която да въреи със същата скорост, но вече при 2500, а не при ,3000, ще му стане много трудно и ще е гаден за каране.
...ме кара да мисля, че ти мислиш за изцяло друга кутия? Не беше тва идеята, а сменянето на 5тата скорост.
Ето това е диаграмата на AES двигателя

По калкулаторите на кутии грубо излиза, че скоростта от около над 130 км/ч със старата 5та ще се достигне на ~3100 оборота, а с новата 5та - на ~2600. Като гледам диаграмата на двигателя на 3100 рпм е зенита на въртящия момент, а на 2500 има достатъчно "да дърпа още". Сиреч от 130 км/ч със сменена 5та предавка би трябвало да не му идва тегаво, а сравнително еластично, при изпреварване например.
Или греша нещо?
P.S. По въпроса за капачето: Това са точно кутиите с модел 02B. Коя кутия каква е се вижда тук в колонката "Typ"
http://www.t4-wiki.de/wiki/Getriebekenn ... iebe_im_T4
П.С.2. Колега Айлин, дай да видим ти с какъв двигател/кутия си (кодовете)...И една малка забележка: Провинцията се пише Северен Рейн-Вестфалия
Последна промяна от Чудомир на Вто 06 мар 2012 11:34, променено общо 1 път.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Т4: Модифициране на скоростна кутия ("дълга 5. скорост")
Чудомир написа:Тази таблица нали я бях постнал вече? С какво ми помага тя повече отколкото предишната?
Извинявай, не съм забелязал. Сега като я разгледах, мисля че само с удължаване на 5-тата няма да стане както трябва. Освен това 500 оборота удължаване, може да се получи дупка межру 4-та и 5-та. А как вървят гуфовете и пасаторите няма значение, защото разликата в купетата и двигателите е прекалено голяма. Освен всичкото това трябва да знаем, че производителя все пак е правил разни оптимизации, и постигането на по-добър резултат няма да е лесно....
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Т4: Модифициране на скоростна кутия ("дълга 5. скорост")
Дупката не ме притеснява, готов съм да рискувам. Мисля, че застъпването на 4та и 5та няма да е с толкова голяма дупка, като гледам как се застъпват скоростите/оборотите "по диагонал"
А относно оптимизацията на производителя - именно оттам изхождам. Ако погледнеш горе пдф-а от ЕТКА, ще видиш, че кутиите AFL + FTV до 3та са еднакви, и само карантиите около 4та и 5та са различни.
А относно оптимизацията на производителя - именно оттам изхождам. Ако погледнеш горе пдф-а от ЕТКА, ще видиш, че кутиите AFL + FTV до 3та са еднакви, и само карантиите около 4та и 5та са различни.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Т4: Модифициране на скоростна кутия ("дълга 5. скорост")
Друга кутия, друга 5-та все тая, разбрах че говориш за смяна само на 5-та.
Важното е че искаш да вървиш със 130 не при 3000, а при 2500.
Това е огромна разлика, мотора няма да я понесе, забрави за нормално ускоряване
Празен на равно ще върви добре естествено с голяма скорост
Аз направих така, че от 117 да върви с близо 130 на пасат б3, и много чувдтвително загуби мощност, до ри и да е в обороти, пак е мудна
Виж тази кутия02г дали кма черно капаче на 5 болта отстрани. Аз мисля че няма, и ще трябва да се цепи.
Как мислиш ще се намери 5-та с толкова малко предавстелно число. Направо е мисия невъзможна.
Понеже02г кутия не съм правил и интересувал от нея, незнам дали предавките са съвместими с 02а кутиите от леките коли. Ако са може да се сложи 0.717, която ще се усети много леко. От асд кутия тди на голф3... На иво съм качил такава на буса, но оригиналнта му бе 0.756 и имаше положителен и осезаем ефект, но там си беше наложащо
Важното е че искаш да вървиш със 130 не при 3000, а при 2500.
Това е огромна разлика, мотора няма да я понесе, забрави за нормално ускоряване
Празен на равно ще върви добре естествено с голяма скорост
Аз направих така, че от 117 да върви с близо 130 на пасат б3, и много чувдтвително загуби мощност, до ри и да е в обороти, пак е мудна
Виж тази кутия02г дали кма черно капаче на 5 болта отстрани. Аз мисля че няма, и ще трябва да се цепи.
Как мислиш ще се намери 5-та с толкова малко предавстелно число. Направо е мисия невъзможна.
Понеже02г кутия не съм правил и интересувал от нея, незнам дали предавките са съвместими с 02а кутиите от леките коли. Ако са може да се сложи 0.717, която ще се усети много леко. От асд кутия тди на голф3... На иво съм качил такава на буса, но оригиналнта му бе 0.756 и имаше положителен и осезаем ефект, но там си беше наложащо
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Т4: Модифициране на скоростна кутия ("дълга 5. скорост")
pe6kata написа:Виж тази кутия 02г дали кма черно капаче на 5 болта отстрани. Аз мисля че няма, и ще трябва да се цепи.
Как мислиш ще се намери 5-та с толкова малко предавстелно число. Направо е мисия невъзможна.
Не съм виждал кутията на живо, но вече трети ден чета....и хората казват, че трябва сваляне на кутията. А относно намирането на предавката - като се стигне дотам мисля направо да си я поръчам от VW. Засега това съм идентифицирал като части за смяната
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта