Парно на Т4 предното духа хладно, задното ври

Техническа и сервизна информация за Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
Grizzlito
Мнения: 732
Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:11
Автомобил: Volkswagen T5 4motion
Двигател: AXE 2006
Местоположение: София
Контакти:

Парно на Т4 предното духа хладно, задното ври

Мнениеот Grizzlito » Чет 07 ное 2013 22:54


Колеги преди да напиша темата изчетох темите от търсачката по проблема, които са страхотни ако ми се наложи да сменям радиаторчето, миналата година се наложи да ми сменят оригиналното радиаторче и поради не високата сума, която платих смятам, че са сложили нискобюджетен компонент, който ме притеснява, че няма същия топлообмен като оригиналния, понеже обаче прочетох че при съдрани дунпрени на клапите се получава подобен ефект, а моето парно изплю бая дунапрен напоследък си мисля, че проблема може и да е там. Парното духа хладно, дори при ниска степен на вентилатора и загряла кола пак не е мн по-топло, за сметка на задното парно, което още при сравнително студен мотор духа по-топло от предното. Според вас, къде може да се крие проблема, в по-добър радиатор или в уплътняване на клапите, възможно ли е да не е бил обезвъздушен радиатора при смяната му, поради немарливост от майсторите?




kokolazarov
Мнения: 86
Регистриран на: Чет 15 авг 2013 22:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Парно на Т4 предното духа хладно, задното ври

Мнениеот kokolazarov » Пет 08 ное 2013 0:00


Здравей колега.Значи от моя скромен опит причината не е обезвъздушаване-миналата седмица сменях водна помпа и не бяхме обезвъздушили като хората и естествено нямах парно.Но след 20-тина километра каране се обезвъздуши само-само ми се наложи да долея около литър антифриз след това.Виж си нивото на течноста колко ти е и ако е малко долей-но преди това отвори врътката за обезвъздушаване,която се намира на единия маркуч над разширителното казанче-по точно отлявата му страна.Дано да съм ти бил полезен.Поздрави Коце


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Парно на Т4 предното духа хладно, задното ври

Мнениеот KingoftheROAD » Пет 08 ное 2013 6:23


Колега, провери топли ли са маркучите на парното отпред в коша. Може също така и когато задното парно духа топло, в този момент спри и провери предното. Ако и двата са топли, значи се захранва добре, и е обезвъздушено. Ако единия топъл, другия студен, значи задръстване. И както подсказва колегата по-горе, виж си нивото на антифриза и долей евентуално. А щом казваш, че дунапрените са се накъсали, в удобен момент разглоби таблото и реши и проблема с тх. Обезвъздущи предното парно през пробката на изходя
щия му маркуч.


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: Парно на Т4 предното духа хладно, задното ври

Мнениеот avtohit77 » Пет 08 ное 2013 6:35


Не е от обезвъздушаване и ниво на антифриза.Щом задното е добре сваляне на кутията на предното парно и нова изолация на клапите.Сега нямаш тази изолация и топлият и студения въздух не се концентрират. :th_up


Потребителски аватар
Grizzlito
Мнения: 732
Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:11
Автомобил: Volkswagen T5 4motion
Двигател: AXE 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Парно на Т4 предното духа хладно, задното ври

Мнениеот Grizzlito » Пет 08 ное 2013 7:54


Мерси за бързите отговори, колеги.
Относно антифриза, понякога ми губи по малко и като светне лампата за ниско ниво в казанчето доливам, надявам се, че не всеки път трябва да обезвъздушавам парното след доливане. Маркучите съм ги пипал и са бая топли и двата, клапите ще ги изолирам при първа възможност, но това което мен ме тревожи дали е проблем, че съм с евтино радиаторче и то да не отделя толкова топлина, колкото истинското.
Иначе съм спирал задното парно, има известна промяна в предното, но е едва осезаема. клапите ми съм почти сигурен, че не са добре изолирани, само, че не знам като разглабям да търся ли и оригинално радиаторче или да си карам с това


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Парно на Т4 предното духа хладно, задното ври

Мнениеот ktamen » Пет 08 ное 2013 8:43


Първо трябва да оправиш клапите :exclaim
После ще разбереш дали радиаточето е годно или си го носиш само за баласт. Голям процент от неоригиналните радиаторчета пропускат водата директно от входа към изхода без да я прекарват през тръбичките и трябва доста въображение за да усетиш топлина от тях. Ако не топли си търси втора употреба, ново оригинално за голф е 300лв, твоето едва ли е по-евтино.


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: Парно на Т4 предното духа хладно, задното ври

Мнениеот avtohit77 » Пет 08 ное 2013 21:20


Аз съм със радиаторче за 15лв ново и грее като камина но клапите са ми ок .


Потребителски аватар
sasho_yamaha
Мнения: 159
Регистриран на: Съб 16 апр 2011 20:52
Автомобил: T4 Volkswagen Multivan GENERATION
Двигател: 2.5 R5 TDI AXG 202hp.

Re: Парно на Т4 предното духа хладно, задното ври

Мнениеот sasho_yamaha » Пет 08 ное 2013 23:30


На един от бусовете ми който беше 2,4 дизел също бях сменял предното радиаторче и бях сложил някакво китайско евтино,но топлеше много добре,така че едва ли ще е в него проблема.


Потребителски аватар
Grizzlito
Мнения: 732
Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:11
Автомобил: Volkswagen T5 4motion
Двигател: AXE 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Парно на Т4 предното духа хладно, задното ври

Мнениеот Grizzlito » Съб 09 ное 2013 18:45


Днес разглобих по-голямата част на таблото (долната половина) и се вижда почти цялата система, изпадна доста дунапрен и си мисля,че наистина проблема е от клапите, парното духа малко по-топло когато е ниска скорост на вентилатора и добре загрял мотор, според мен не е от дебита на радиаторчето, защото усиля ли вентилатора почва да духа по-хладно, но това не се мени с оборотите, дори да дам мн газ за дълго време на загрял мотор, ефекта не се променя, утре ще отворя клапите, имате ли идея с какво да заменя дунапрена, тук четох, че подложка за ламинат мн бързо се скапва,


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Парно на Т4 предното духа хладно, задното ври

Мнениеот ktamen » Съб 09 ное 2013 18:56


Моите са с американско тиксо от някой от предишните собственици. Аз бих използвал ламаринки и попнитове. Иначе четох в една тема, че един колега показал клапите на тенекеджия и оня му направил други без дупки за много скромна сума.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Парно на Т4 предното духа хладно, задното ври

Мнениеот KingoftheROAD » Съб 09 ное 2013 21:34


Grizzlito Колега, снимай клапите, като ги свалиш от таблото. Може да се изрежат направо от алуминиева ламарина.

И при мен нещо недостатъчно грее парното в таблото, но засега не е чак толкова зле. Като се накъса дунапрена на клапите се смесват топъл и студен въздух отвън. И затова е това слабо греене.


Потребителски аватар
Grizzlito
Мнения: 732
Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:11
Автомобил: Volkswagen T5 4motion
Двигател: AXE 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Парно на Т4 предното духа хладно, задното ври

Мнениеот Grizzlito » Съб 09 ное 2013 22:20


ок утре като достигна до тях ще ги снимам мисля да ги облепя с американско тиксо (дъктейп) и уплътнения за врати и прозорци имам едни самозапеващи дано помогнат мисля да се опитам и да изолирам въздуховодите с нещо ще снимам утре :)


Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1081
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: Парно на Т4 предното духа хладно, задното ври

Мнениеот DA@KA » Нед 10 ное 2013 9:34


Въздуховодите имат изолация от нещо като чорап :mhihi.Оправете си клапите,вярно половин ден работа е ,но после ще се радвате на ефективно парно.За моите ползвах гумирана самозалепваща лента с армировка вътре,нямам идея каква марка е ,но се ползва за изолиране на паропроводи.
Прикачени файлове
P3070073.JPG


Потребителски аватар
Grizzlito
Мнения: 732
Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:11
Автомобил: Volkswagen T5 4motion
Двигател: AXE 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Парно на Т4 предното духа хладно, задното ври

Мнениеот Grizzlito » Нед 10 ное 2013 19:23


Открих страхотни клипове в ютюб за сваляне на таблото, както и за демонтаж на радиаторчето, браво на човека, който ги е направил. Имам въпрос, това което се вижда в края на втората част, тези клапи с дупки,там ли трябва да се изолира, защото човека от клипа точно това казва, че е паднала изолацията на клапите. Ако някой може и искам може да рипне клиповете да се ползва от колеги във форума, в случай че се загубят от ютюб. ето и линковете:

http://www.youtube.com/watch?v=P3u65pSp0yw Първа част

http://www.youtube.com/watch?v=FQcL2PMRqgc Втора част

http://www.youtube.com/watch?v=oFjynzXPR40 Трета част


Днес замервах темп с термометър за клиамтик, на задното парно духаше 55-56 градуса от духалката, а отпред при загрял мотор духаше 31-34 градуса. Въпорса ми е ако проблема е в клапите, няма ли да духа леко топло когато слайдера е нагласен за студен въздух? защото при мен като е студено си духа студено, а на топло не духа досатъчно топло


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Парно на Т4 предното духа хладно, задното ври

Мнениеот ktamen » Нед 10 ное 2013 19:29


А измери ли с термометъра колко студено духа?
Точно тези дупки трябва да запушиш по достатъчно надежден начин да не ти се налага втори път.
Ако клапите се окажат в добро състояние значи ти трябва друго радиаторче.
А възможно ли е дебита през радиаторчето да е твърде малък. И двата му маркуча ли парят? Предполагам, че задното си има отделна помпа.



Върни се в “T4, T5 и T6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта