Идеята е да се скъси хода на скоростния лост, да стане стегнат и да не търсим предавките в радиус от 1 метър
Хубавото на преработката е че не са необходими допълнителни части. Трябват малко инструменти - ключове 10 и 13 (за улеснение ако имаме и гедоре); бормашина, а в моя случай и флекс и малко заварки.
Механизмът за превключване има два типа - по-стар и труден за тунинг, какъвто се оказа при мен, и нов и лесен.
1. Нов вариант, снимките са от английската тема:
- Ето кои крепежи трябва да развием. Сваля се късата щанга, която свързва скор.лост с напраляващия лост, както и самия направляващ лост - него ще преработваме

- Направляващият лост на щангите има две втулки, в които влизат двете щанги от скор.лост и към скор.кутия. Втулката на щангата, идваща от скоростния лост трябва да се премести на 35mm от оригиналното място. За целта се пробива нова 14mm дупка. Хубаво е да се сменят втулките, ако са твърде износени.

- Монтиран вечен преработения лост

2. По-старият вариант (предполагам е в бусовете, произведени 1991-95)
- Направляващият лост на щангите има две ябълки, в които влизат щангите от скор.лост и към скор.кутия.

- Изваждане на ябълката и разпробиване на дупка на необходимото разстояние

- Тук ябълката вече е преместена. От обратната страна я капнах хубаво с електрожена. Не хваща за алумиевия лост, но все пак осигурява ябълката от изваждане.
Двете щанги са свалени от буса и набити на ябълките на направляващия лост преди да бъде монтиран обратно.

От резултата съм доволен, като изключим че 1ва влиза малко трудно, множко му идват тези 35mm разлика, при 20-25 ще бъде по-добре. Извинявам се ако текста звучи твърде лаишки и че не направих повече снимки на "операцията".

но ще взема и нов шифтър да си имам резерва. 
направо останах очарован.Но разтоянието не го оставих на 30мм а на 20мм