Идеи за подгряване течността през зимата на Т4 2.4Д
Идеи за подгряване течността през зимата на Т4 2.4Д
Здравейте колеги, дойде зимата а с нея и проблемите с паленето.Тъй като буса който карам няма гараж голям проблем ми е паленето сутрин когато паднат градусите под минус 3.Свещите ми са в ред,добавка има сипана, нафтата е хубава но падне ли температурата няма палене.Чел съм по руските форуми че някъде слагали нещо което през ноща да подгрява охлаждащата течност и сутрин пали лесно. Много моля някой ако има някакви идеи или е виждал нещо подобно нека сподели!
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Идеи за подгряване течността през зимата на Т4 2.4Д
Ако ти е проблем паленето прегледай си мотора в какво състояние е. Помпата също така да й видиш предварение и т.н. Дизеловият автомобил ако е в час -3 изобщо не трябва да му е проблем като температура.
Re: Идеи за подгряване течността през зимата на Т4 2.4Д
Колега за двигателя какво мога да кажа. Скоро смених сегменти и нова глава защото старата беше пукната.За центровката всичко е както трябва. Когато работи пали от четвърт оборот.Прави ми впечатление че стартера върти трудно когато е студено. Акумулатора е нов.Днес свалих стартера- четките са наред, колектора е добре,редуктора е смазан.Втулките не са износени.Направи ми впечатление че зегерката която държи и ограничава хода на бендикса я няма и ограничителната шайба е свободна.Дали това не е причина?
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Идеи за подгряване течността през зимата на Т4 2.4Д
Акумулаторът предполагам, че е с предписаните от завода минимални изисквания като стартов ток, например. Оттам насетне, ако е така, пробвай като палиш студена колата да натискаш съединителя, така товариш стартера (респ. и акумулатора) една идея по-малко, понеже в големия студ и без това му е трудно заради студеното и гъсто масло. За стартера не мога да помогна за съжаление. 

Re: Идеи за подгряване течността през зимата на Т4 2.4Д
Колега акумулатора е шест,когато го купувах именно с това се съобразих исках да има голям стартов ток. Днес ще го сглобя както си му е ред и пак ще го пробвам стартера де, но ако не стане ще мисля за идеята със загряването на охлаждащата течност. Когато е топъл пали лесно. То зора е още един месец, но както казах в понеделник ми се налага да пътувам и трябва да го запаля на всяка цена.
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Чет 15 май 2008 13:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Червен бряг / Габрово
Re: Идеи за подгряване течността през зимата на Т4 2.4Д
Венто 1.9 TDI трудно палеше в началото на зимата със масло 15В-40 и сипах полусинтетика на 10в-40 (по-рядко масло) и нямам проблеми мисля, че проблема ти е същия. Доколкото до паленето и подгряването това може да ти провлече вниманието http://myvibe.ru/board/index.php?PHPSES ... pic=9397.0 (това за което говориш) 

- galyaradeva
- Мнения: 645
- Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
- Автомобил: Vw Caravelle 1998
- Двигател: VR6-140hp
- Местоположение: Ямбол-Норвегия
- Контакти:
Re: Идеи за подгряване течността през зимата на Т4 2.4Д
Това което ас имам на моята кола е на Defa http://www.defa.com/no/html/automotive/ ... /100serie/
Монтира се на една от тапите против замръзване.http://www.offroad-forum.de/viewtopic.php?p=802525 "на 14 страница снимките най долу" ЗА различните марки и модели е на различно място. На 220 волта е не знам колко вата е но ми е включено цяла вечер и сутрин таблото не може да отчете някаква температура. Но за около минута оборотите от 1000 си падат на 800. Ако съм го забравил да го включа държи около 1500 докато загрее двигателя.Има няма поне 5 мин. Отделно на кабелите може да се сложи разклонение и да се вкара кабел вътре в купето за една духалка. Така аз съм направил няма замръзнали прозорци няма замръзнали врати и сутрин на щерката и е топло до детската градина.
Ценатна
ми скъпичко си е но и стъндарта на държавата в която живея е висок затова цените неможе да се сръвняват.
Бързоварчето е 120-130 лв. за моя бус но това са два пакета тютюн погледната от друга гледна точка.
Кабелите Нови . 1 от контакта до колата 100-120 Bg лева
един кабел до разклонението около 30лв. разклонение около 30-40 лв кабел до бързоварчето около 30 лв. още един кабел от разклонението до купето 30 лв. контакт вътре в купето около 30-40лв.
Аз се изтарикатих и взех инсталацията от моргата всичко за около 50-60 бг. лева и ми останах два кавела резерва .. бе на килограм едва ли не
Кабелите са малко спецефични и поне този който влиза в бързоварчето трябва да е оригинален. от там на татък може да се побългари.
Монтирах си го сам за около 4 часа. Тапата ми даде зор да я изкарам. За това накрая я разпробих със дрелката и реших проблема радикално.
За паленето на всяка цена се сещам за един спрей който се пръскаше преди филтъра или след филтъра не се сещам и пали от раз .. Чел съм че е не е много полезно за двигателя но за един път когато наистина се налага няма да стане нищо.
Монтира се на една от тапите против замръзване.http://www.offroad-forum.de/viewtopic.php?p=802525 "на 14 страница снимките най долу" ЗА различните марки и модели е на различно място. На 220 волта е не знам колко вата е но ми е включено цяла вечер и сутрин таблото не може да отчете някаква температура. Но за около минута оборотите от 1000 си падат на 800. Ако съм го забравил да го включа държи около 1500 докато загрее двигателя.Има няма поне 5 мин. Отделно на кабелите може да се сложи разклонение и да се вкара кабел вътре в купето за една духалка. Така аз съм направил няма замръзнали прозорци няма замръзнали врати и сутрин на щерката и е топло до детската градина.
Ценатна

Бързоварчето е 120-130 лв. за моя бус но това са два пакета тютюн погледната от друга гледна точка.
Кабелите Нови . 1 от контакта до колата 100-120 Bg лева
един кабел до разклонението около 30лв. разклонение около 30-40 лв кабел до бързоварчето около 30 лв. още един кабел от разклонението до купето 30 лв. контакт вътре в купето около 30-40лв.
Аз се изтарикатих и взех инсталацията от моргата всичко за около 50-60 бг. лева и ми останах два кавела резерва .. бе на килограм едва ли не

Кабелите са малко спецефични и поне този който влиза в бързоварчето трябва да е оригинален. от там на татък може да се побългари.
Монтирах си го сам за около 4 часа. Тапата ми даде зор да я изкарам. За това накрая я разпробих със дрелката и реших проблема радикално.
За паленето на всяка цена се сещам за един спрей който се пръскаше преди филтъра или след филтъра не се сещам и пали от раз .. Чел съм че е не е много полезно за двигателя но за един път когато наистина се налага няма да стане нищо.
Re: Идеи за подгряване течността през зимата на Т4 2.4Д
Здравейте колеги,след два часа лежене под колата, един за снемането на стартера и един за слагането успях да запаля буса при минус 6. След ремонта стартера развъртя двигателя и запали. Причината е била точно тази зегерка която ограничава аксиално движението на бендикса.Но въпреки всичко не съм се отказал от идеята за подгряването.Благодаря на колегата spetsialista за линка.Внимателно прочетох и разгледах снимките. Там нагревателя е на 220 волта. На мен ми се върти една идея но не знам дали ще стане. Какво ще кажете антифриза да се загрява с подгряващи свещи. Идеята ми е там където е помпата за форсирано нагряване(тъй като при мен я няма)да монтирам тръба а на нея да има два нипела с навити на тях свещи. Не знам някой дали е пробвал такова нещо. Другото което ме смущава е ще има ли циркулация на течността в малкия кръг. Благодаря и на колегата galyaradeva за съветите. Колкото за спрея за бързо палене не съм привърженик на него, много е опасно ако се предозира.
- DA@KA
- Мнения: 1081
- Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
- Автомобил: Caravelle
- Двигател: ACV 1998
- Местоположение: гр.Русе
Re: Идеи за подгряване течността през зимата на Т4 2.4Д
Моя съвет е да си потърсиш една автономна водна дизелова печка с таимер за отложен старт.Сега обаче не е момента щот са дебелец. 

Re: Идеи за подгряване течността през зимата на Т4 2.4Д
Колега дай линк да видя какво представлява тази печка.
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Чет 15 май 2008 13:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Червен бряг / Габрово
Re: Идеи за подгряване течността през зимата на Т4 2.4Д
за линка, колега, който съм ти дал по-горе това ми се струва, че може да се направи и с подръчни материали като се вземе един нагревател с подходящ размер за избрано място поохладителната система (*според мен ще е най добре във възможно по-ниска точка на двигатея), защото знаем, че топлото отива нагоре прави се разрез в тръбичка с подходящо Фи и се залепя и уплатнява при калайджия или на аргон и умира, след това от нагревателя се искарва един щепсел не много дълъг, за да остава под капака и да не пречи а когато е в покой с един удължител да се жключва във мрежата със един от тези контакти с настройка на час за пускане и спиране (примерно наглася се за 1 час преди потегляне на разбота или ако е силен нагревателя и на по малко) и запива!
Това е една инпровизирана идея с подръчни материали. *може да се доусъвършенства със темп. датчик, който при поределена темп. да изключва веригата!
Успех колега, пиши ако изобретиш нещо, интересно е.
Това е една инпровизирана идея с подръчни материали. *може да се доусъвършенства със темп. датчик, който при поределена темп. да изключва веригата!
Успех колега, пиши ако изобретиш нещо, интересно е.
- jorko.b67
- Мнения: 1061
- Регистриран на: Чет 16 дек 2010 23:16
- Автомобил: Caravelle 1.6TD Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Идеи за подгряване течността през зимата на Т4 2.4Д
Не зная колко е подходящо това да се сложи в тази тема , но са съвети от Русия как да си помогнем зимата със запалването при ниски температури.
На края на статията има едно "ТУК" - натиснете там и прочетете новопоявяващата се статия (много е кратка ) и вижте последващото клипче - заслужава си !!!
http://fakti.bg/avto/29292-saveti-za-st ... t-ot-rusia
На края на статията има едно "ТУК" - натиснете там и прочетете новопоявяващата се статия (много е кратка ) и вижте последващото клипче - заслужава си !!!
http://fakti.bg/avto/29292-saveti-za-st ... t-ot-rusia
Re: Идеи за подгряване течността през зимата на Т4 2.4Д
Преди време бях купил един бързовар за кафе но на 12 в. Ще трябва да го изровя и мисля че може да ми върши работа. На времето си бях направил специален токоизправител за него. Колкото до статията и клипа, наистина полезни съвети, но при минус 10, дизела едва ли ще запали със сезал:)))))))))
- kokalapich
- Мнения: 127
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 22:22
- Автомобил: VW BUS T-3 westfalia
- Двигател: AGG 1980
- Местоположение: sofia
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Чет 15 май 2008 13:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Червен бряг / Габрово
Re: Идеи за подгряване течността през зимата на Т4 2.4Д
аз лично ще го пропусна за тия пари нито ще ми спести нафтата дето ще гори при студен двигател ми ще ми остане и за 1 основен ремонт на двигателя иначе са го измислили ама нали сме сиромаси хора ще гледаме да изкараме и днешния ден, пък за утре кой му мисли.... аз бих го ползвал ако карам возило за 200 000 лв и съм с уреден живот (лично мнение)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта