Есента на 2012год. си купих VW T4 Transporter с газов инжекцион от Пловдив. След 1-вите изминати 50км. изгоря компютъра (ECU) за да е сигурна работата изгоря и компютъра на газовия инжекцион, купих друг компютър (ECU) и след първото изфирсирване изгоря и той след 3 дни ходене по мъките в Половдив при всички "майстори" докато се открие проблема, оказа се окъсила бензинова дюза на 3-ти цилиндър (това си го установих сам), съответно изолирах изгорялата дюза, но останах с 2 изгорели компютъра за бусчето и един за газовия инжекцион. Отворих единия комп. и видях, че е изгорял един транзистор отидох при един, "най-добрия" в Полвдив оправи го за 200лв. бях много нервен и не ме интересуваха парите въпреки, че транзистора струва 0.80ст. с 3 краченца и се сменя за 3 минути, но.... . Прибрах се в София и малко пред дома ми изгоря и бобината, смених и нея. Смених маслото и газовия инжекцион и заминах за Германия да работя с бусчето, разхода градско беше 19/100км. 3 месеца в Германия никакъв проблем освен щракащи карета (там струват по (250евро бройката) .
Сега в Бг. си го обслужвам и ремонтирам с идеята пак да работи бусчето в Германия.
Ангренажен ремък "Дайко" 35лв.
Водна помпа "Метели" 87лв.
Паразитна ролка за ангренажа "ина" 59лв.
Възд. филтър 20лв.
Маслен филтър 15лв.
Бендикс 30лв.
Обтяжна ролка на външния ремък "ина" 55лв.
Шарнир горен 16лв.
Лагер главина "ФАГ" 108лв.
Изхвърлих газовия инжекцион и сложих некъв турски изпарител обикновен 45лв. и плочка 30лв., разхода на газ падна на 15/100км. градско в София.
(цените ги пиша, защото може на някой да са от полза)
Смених дюзите 2-ра употреба, подават се комплект с рейката - 300лв.
Оправих си 2-рия "изгорял" компютър - 80стотинки.
Смених всички гърнета - 250лв.
Замених всички крушки по интериора с диоди или по-точно диодна лента, за целта: диодната лента се реже през 3 диода и я запоявам на оригинална фасунга, пак си свети зелено, на плафоните им изхвърлих крушките и им сложих по 4 3-ки диоди, ефекта е поразителен, а разхода на ток нищожен, за всичкото това цена 5лв.
Гресирах каретата и спряха да тракат, гресирането става по следния начин: сваля се централния болт и през неговия отвор се слага грес.
Каре може да се смени без да се сваля дори и гумата, става за минути, като старото каре се изважда с централния болт на главината (с навиване в карето то излиза) Същото важи и за вътрешното каре.
Буса ми е 92год. и е с големия волан и малки шлици, смених го за по-удобно с волан от Венто, за целта трябва да се вземе и една втулка, която е набита на пръта на Вентото и се набива на Транспортера, това важи и за волан от Пасат 2, Голф 3, Сеат ибиза, Голф 3 и т.н.
Тече от тройника до делкото слагам вече 4-ти и пак тече, явно ще трябва да се купи оригинален
Тече бензин от резервоара, когато е пълен над 40литра, нямам идея от къде е теча...
Предстоят още доработки и ще пиша ако е интересно за някой.
Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...
- avtohit77
- Мнения: 1292
- Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
- Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
- Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
- Местоположение: Плевен-Елхово
Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...
Е брато евала на мерака ти и дано нямаш такива големи проблеми
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...
Що ли тези неволи са ми познати ........Моите мъки със Синята Хала са почти същите .....И аз като теб не се предавах...но накрая ме победи .Ядосах се и си взех друг.С него за сега сме в добри отношения .
Продължавай да се държиш и няма да се даваме на някакъв бус.Успех...
Продължавай да се държиш и няма да се даваме на някакъв бус.Успех...
- DA@KA
- Мнения: 1081
- Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
- Автомобил: Caravelle
- Двигател: ACV 1998
- Местоположение: гр.Русе
Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...
Колега чета за неволите ти с бензина и ти се възхищавам, на твое място отдавна щях да съм се сбогувал с тоя бус.Безкраино съм щастлив че си купих дизел.
- panik
- Мнения: 10
- Регистриран на: Съб 05 ное 2011 20:36
- Автомобил: VW Transporter T4
- Двигател: 2.5i
- Местоположение: София
Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...
DA@KA написа:Колега чета за неволите ти с бензина и ти се възхищавам, на твое място отдавна щях да съм се сбогувал с тоя бус.Безкраино съм щастлив че си купих дизел.
Притиснат съм от бензинов бус защото в центъра на Берлин не може да се влиза с дизелова кола над 5 години! Иначе така наречения "народен автомобил" да съм го изхвърлил отдавна. Харчи много, но за сметка на това върви малко и често се чупи особено ако се кара редовно
Нямама възможност в момента да купя някой "кирлив" форд или фиат 100% са по надеждни, иначе т4 ми е детската мечта и до сега съм сменил 3бр. но то нито е кола, нито е бус, нито е работно.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...
Братчед, ти не знаеш ли тоя моабет - че ако не беше форд, опел щеше да е най-скапаната кола?
А братушките казват - Т4 как Т34. Малък немски танк, майне ауто е бил полицейский. И съответно е поддържан по план график. Е досега по-здрав танк от кораба-майка не съм имал, и не го сменям за нищо на света. Освен това битува мнението, че ако все още се произвеждаше Т4, то и в Германия щеше да се продава без проблем. Т5 са скъпи за обслужване, и по-трошливи от Т4. А в крайна сметка всичко зависи от отношението на собственика. Колкото до дизел/зебин, всеки си има предимстра и недостатъци. Радваме се на предимствата, недостатъците се опитваме да тушираме. Варианти за газификация у Дойчланд няма ли?
А братушките казват - Т4 как Т34. Малък немски танк, майне ауто е бил полицейский. И съответно е поддържан по план график. Е досега по-здрав танк от кораба-майка не съм имал, и не го сменям за нищо на света. Освен това битува мнението, че ако все още се произвеждаше Т4, то и в Германия щеше да се продава без проблем. Т5 са скъпи за обслужване, и по-трошливи от Т4. А в крайна сметка всичко зависи от отношението на собственика. Колкото до дизел/зебин, всеки си има предимстра и недостатъци. Радваме се на предимствата, недостатъците се опитваме да тушираме. Варианти за газификация у Дойчланд няма ли?
- panik
- Мнения: 10
- Регистриран на: Съб 05 ное 2011 20:36
- Автомобил: VW Transporter T4
- Двигател: 2.5i
- Местоположение: София
Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...
KingoftheROAD написа:Братчед, ти не знаеш ли тоя моабет - че ако не беше форд, опел щеше да е най-скапаната кола?
А братушките казват - Т4 как Т34. Малък немски танк, майне ауто е бил полицейский. И съответно е поддържан по план график. Е досега по-здрав танк от кораба-майка не съм имал, и не го сменям за нищо на света. Освен това битува мнението, че ако все още се произвеждаше Т4, то и в Германия щеше да се продава без проблем. Т5 са скъпи за обслужване, и по-трошливи от Т4. А в крайна сметка всичко зависи от отношението на собственика. Колкото до дизел/зебин, всеки си има предимстра и недостатъци. Радваме се на предимствата, недостатъците се опитваме да тушираме. Варианти за газификация у Дойчланд няма ли?
Колега лафа го знам за опел и форд, той не е твой :), чел съм ти повечето от постовете и ти си основен "виновник" да пусна такава тема тук Виждам че се ровиш доста из руските форуми, което е добре, защото трябва и литература все пак, някаде беше писал, че не си професионалист за, което ЕВАЛА, иначе си добър ентусиаст за, което пак
Е аз претендирам да съм професионалист и в същото време не мога всичко да знам. Иначе буса е газифициран от тук в БГ. в Германия Газ колкото щтеш (на всяка бензиностанция има газ) всички бензинови по-харчещи возила са им на газ освен държавните (пилиция, линейки и т.н.) Т4 има много още са на въоражение в държавата им и си ги карат 30% от линейките в Берлин са им т4 в полицията също. В момента 06.04.2013год. газта там е на цена 0.78 цента. Газта им е в пъти по-хубава и колата върви много повече, но колкото по хубава е газта се вдига и разхода за съжаление (пробвано).
Пак се сетих за този мой бус и искам някой да ми даде логично обяснение за високия му разход на газ, вярно, че тежи, вярно че мотора е голям, но едно дукато харчи доста по-малко въпреки, че е по квадратно и е същата тежина. Имам съсед с т4 97год. синхро, градско под 20/100км. газ никога не е падал, бусчето му е повече от перфектно.
П.С. Давам 300лв. ако някой майстор ми направи буса да харчи градско 14/100км. газ
П.С. Имам книга за Т4 на руски, пдф формат е и е 80мб. ако някой иска мога да му я пратя някак си
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...
Проблемите ти идват оттам, че досега никъде не си написал каква е (била) газовата.
- panik
- Мнения: 10
- Регистриран на: Съб 05 ное 2011 20:36
- Автомобил: VW Transporter T4
- Двигател: 2.5i
- Местоположение: София
Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...
Чудомир написа:Проблемите ти идват оттам, че досега никъде не си написал каква е (била) газовата.
Сега ще напиша и ще видя дали ще се решат проблемите.
Преди: Газов инжекцион "Мимгаз" разход 17/19 100км. градско
Сега: Обикновена газова с изпарител "Ловато" и обикновена плочка. разход 15/17 100км. градско
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...
Първо написа, че разхода ти е (бил) 19, после 15-17...А колко очакваш да гори двигател на 21 години?
Отделно пишеш, че го ползваш за работа. Ако си го натоварил с торби цимент колко да гори градско в Берлин?
Ако не съм се объркал в гледането трябва моторът да ти е AAF, ето тук можеш да погледнеш същите бусове колко харчат и ще видиш, че разхода ти не е толкова изненадващ, поне аз кликнах на 3-4 буса и това видях.
Исках просто да ти подскажа, че различните модели газови имат различни възможности за настройки, които позволяват малко или много някакви оптимизации да се правят. Мое лично мнение е, че "сбирщайни" и "тънки" решения са само за хора с много свободно време за ръчкане по колата.
Отделно пишеш, че го ползваш за работа. Ако си го натоварил с торби цимент колко да гори градско в Берлин?
Ако не съм се объркал в гледането трябва моторът да ти е AAF, ето тук можеш да погледнеш същите бусове колко харчат и ще видиш, че разхода ти не е толкова изненадващ, поне аз кликнах на 3-4 буса и това видях.
Исках просто да ти подскажа, че различните модели газови имат различни възможности за настройки, които позволяват малко или много някакви оптимизации да се правят. Мое лично мнение е, че "сбирщайни" и "тънки" решения са само за хора с много свободно време за ръчкане по колата.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...
Аз съм с фобос1, монтиран - май 2007-ма. Без особени проблеми перкам градско - 13-14, празен. Извънградско пада до 11-12, но движока е ACU.
- panik
- Мнения: 10
- Регистриран на: Съб 05 ное 2011 20:36
- Автомобил: VW Transporter T4
- Двигател: 2.5i
- Местоположение: София
Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...
Чудомир написа:Първо написа, че разхода ти е (бил) 19, после 15-17...А колко очакваш да гори двигател на 21 години?
Отделно пишеш, че го ползваш за работа. Ако си го натоварил с торби цимент колко да гори градско в Берлин?
Ако не съм се объркал в гледането трябва моторът да ти е AAF, ето тук можеш да погледнеш същите бусове колко харчат и ще видиш, че разхода ти не е толкова изненадващ, поне аз кликнах на 3-4 буса и това видях.
Исках просто да ти подскажа, че различните модели газови имат различни възможности за настройки, които позволяват малко или много някакви оптимизации да се правят. Мое лично мнение е, че "сбирщайни" и "тънки" решения са само за хора с много свободно време за ръчкане по колата.
Да разхода ми беше 19 с газовия инжекцион, 15-17 е с обикновената газова уредба, за какъв "сбирщайн" и "тънки решения" пишеш идея нямам, гадското в Берлин е 2(два) пъти по-разтоварено от градското в София, "торби цимент не товаря" а товаря разни неща които общо тежат до 300кг. а буса до колкото знам е за 8(осем човека) по 70-80кг? Ще се върна пак на "тънките решения" за да кажа без да визирам никой, че аз минавам по 300-350км. на ден за разлика от други, които не ги интересуват "тънките решения", нямам време да ръчкам по колата, а иначе винаги съм бил ЗА "сбирщайна" щото е много по-готин. Не съм сигурен, но предполагам, че си си сложил CD в товя bus и едва ли марката му е VW? Толкоз за "сбирщайна"
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...
"Тънко решение" е за мен да си сложиш най-евтиния газов инжекцион, без оглед на това дали някой вече го е монтирал и как се държи на този мотор.
"Сбирщайн" е да махнеш инжекциона за сметка на някакъв "турски изпарител"... вместо да идеш да ти настроят инжекциона или да погледнат за някакъв друг проблем, който води до завишен разход. Това е.
"Сбирщайн" е да махнеш инжекциона за сметка на някакъв "турски изпарител"... вместо да идеш да ти настроят инжекциона или да погледнат за някакъв друг проблем, който води до завишен разход. Това е.
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Пет 21 дек 2012 11:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Транспортер Т4 2.5i Проблеми и решения може би...
Колега може би газовия инжекцион не отговаря точно за този двигател,ако е точно за модела не трябва да има разлика между разхода на бензи и газ.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта