смяна на ГНП за 2.4Д

Техническа и сервизна информация за Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
kalinveliki
Мнения: 289
Регистриран на: Съб 29 юли 2006 18:17
Автомобил: VW T4
Двигател: 2.4D
Местоположение: Плевен
Контакти:

смяна на ГНП за 2.4Д

Мнениеот kalinveliki » Пет 18 сеп 2015 23:25


Здравейте, днес смених на камиончето (VW T4 2,4Д бордово) нафтовата помпа. Старата ще я пращам за регулиране че с нея повече от 70 на 5-та не вдигаше и почва да звучи като на прекъсвач а оборотите са до 2300 (няма оборотомер но срвавнено по друг с оборотомер). С "новата" помпа се реже много по-добре и вдига по равното цели 100 км. Нямам микрометър с такъв прибор за да направя финна (точна) центровка но и така е добре. Помпата се сменя лесно като изключим че аз я свалих заедно с плакната зад нея (не ми се ходеше за такава малка скоба за да сваля колелото и т.н.т) от където се опъва ремъка и болтчетата зад нея се развиват бавно защото нямат ход ключовете.

Последователността е следната:
1. Маха се клемата на акумулатора
2. Сваля се капака на ремъка
3. Рразвива се болта на ролката на разпределителния вал
4. Сваля се ремъка
5. Откачват се двата горивопровода към помпата
6. Откачват се металните тръби към цилиндрите
7. Откачват се двете жила
понеже я свалих с стойката следват:
8. Сваля се дюзата над помпата
9. Свала се шината на свеща (подгревната и се проверява дали свеща работи, че сега е момента - при мен не работеше и я смених)
10. Развиват се болтовете отзад зад помпата и този от долу и се демонтира
11. Поисле по обрания ред като болтовете зад помпата които са на стойката се подкарват в резбите трудно защото не може да се бръкне но при желание става!
12. Натяга се ремъка и се прави центровката (това е най-лесната част), ако имате микрометър е желателно (задълбително )да се направи точна центровка, но и без ако сте го уцелили пак ще върви но не на 100%. Всъщност ремъците се сменят доста лесно (сменихме ги и сменихме и водната помпа)
13. всичко останало се реди обратно като най-голям зор видях с слагането на шината на свещите, тесно малки гайчици 8-ка и ....

Аз сменях и щангата за газта която е на шлици за минимални и максимални обороти и там има няколко пиниза но с малко мисъл става лесно.

Ако сменяте (сваляте) помпата без фланеца става доста по лесно, развива се болта на помпата и със скоба се маха зъбното колело, после се развиват две болтчета като третото е от вътре на гадно място и се развива със малко гедоре и е с щестограмна глава!

Обезвъздушаването на горивната система става на стартер със 10-тина въртенета по около 10-15 секунди при разхлабени тръби над дюзите, като почне да зърка от тях сте готови, затегате и палите (малко се мъчи и гасне но след още няколко опита стават нещата) - условието е нов акумулатор който да издържи!




Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: смяна на ГНП за 2.4Д

Мнениеот valsanik » Съб 19 сеп 2015 14:26


Браво. :th_up Чудесно обяснение......така се прави. Един от малцината които като правят нещо споделят как са го направили. Само че, ако искаш да си 100% полезен на форума, следващият път сложи и някоя друга снимка. Иначе поздравления за свършената работа и за готовността да помогнеш на форума. :beer :beer :beer



Върни се в “T4, T5 и T6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта