Привет колеги,
преди няколко дни забелязах петно с електриково-зелен цвят под задна дясна гуми на мултиван-а ми ,което се оказа фреон.
Лесно останових от къде е текло - тръбите, които вървят от компресора на климатроника към задното тяло
(което се намира в задната част на буса и има достъп до него от багажника - маха се един пластмасов панел)
вървят под пода на колата, минават зад задната дясна гума (явно доста мизерия хвърчи от нея по пръбите), там правят чупка нагоре и влизат към тялото на климатика през пода на буса.
Закарах го в севрвиза, който ме обслужва и ми казаха,че тия тръби ги има само афтърмаркет и са около 600лв.
На мен ми се сториха много. Не се наемат да заварят старите с аргон, щото при монтажа, ако има други слаби места може може и там да се спукат,
а самите траби наистина си имат много чупки и са дълги. Цялата система хваща и бая количество фреон, който също не е евтин....
Някой от вас имал ли е такъв проблем? А идеи за по-бюджетно решение?
Очевидно такава щуротия имат само моделите с двузонов климатроник.
Благодаря!
теч на фреон T4 Multivan 1998
- System_error
- Мнения: 137
- Регистриран на: Чет 19 окт 2017 11:13
- Автомобил: T4 Multivan 1998
- Двигател: ACV
- Местоположение: Силистра
Re: теч на фреон T4 Multivan 1998
Нямал съм този проблем. Може би ще стане с медна тръба, предвид, че по-лесно се обработва/огъва. И подходящите фитинги, разбира се.
Другото, което ми идва наум е ►маркуч за фреон◄
Подходящо укрепен би трябвало да свърши работа.
Нека все пак знаещите да кажат.
Другото, което ми идва наум е ►маркуч за фреон◄
Подходящо укрепен би трябвало да свърши работа.
Нека все пак знаещите да кажат.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13422
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: теч на фреон T4 Multivan 1998
тръбите алуминиеви ли са ? За да е аргон , явно са алуминиеви. Зависи на колко места има пробив и дали е рентабилно .
Аргонова дъга гори яко и нагрява - на място не става , ако е близо до купе или запалими неща.
Алуминия се заварява и с газова горелка и спец. припой. Обиколи сервизите за климатични уредби и по специално автомобилни такива.
Офф 2012г купих 2 ра младост тръба от дехидратора до ТРВ то .При куриета видимо нищо, под налягане просъска. Срязване, разширяване на 1 та тръба за да се набие другата част в нея и заварка а алуминиев припой. 2015 г "профилактика" при познат точене ,наливане / с оцветител и масло/ .Добавени 120 мл 134 ка. Миналото лято климати си работеше и охлаждаше нормално. Това лято ще проверим как е.
За от Варна мога да дам инфо за ремонтиралия / заварката/.
Аргонова дъга гори яко и нагрява - на място не става , ако е близо до купе или запалими неща.
Алуминия се заварява и с газова горелка и спец. припой. Обиколи сервизите за климатични уредби и по специално автомобилни такива.
Офф 2012г купих 2 ра младост тръба от дехидратора до ТРВ то .При куриета видимо нищо, под налягане просъска. Срязване, разширяване на 1 та тръба за да се набие другата част в нея и заварка а алуминиев припой. 2015 г "профилактика" при познат точене ,наливане / с оцветител и масло/ .Добавени 120 мл 134 ка. Миналото лято климати си работеше и охлаждаше нормално. Това лято ще проверим как е.
За от Варна мога да дам инфо за ремонтиралия / заварката/.
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Сря 14 яну 2015 9:56
- Автомобил:
- Двигател:
Re: теч на фреон T4 Multivan 1998
Благодаря за отговорите!
В крайна сметка са свалили и 2те тръби под цялото купе - те са за високо и ниско налягане и вървят успоредно.
В края където имам теч, в задната част на шасито, тръбата е гумирана - влизало е вода там и си е стояла дълго време, което е причина за спукването.
Срязали са 10 см от нея и са заварили ново парче тръба - най-вероятно пак алуминий - с цялата работа и пълнене на фреон,сметката е 200лв, което не е малко за такава щуротия,
но по-добре от 600. Казаха,че по тия тръби има и други места с гумено покритие и може да има същите драми - най-добре да се обели гумата и да се боядиса с нещо антикорозионно.
Сега ще правя диагностика на климатроника - дано не излязат грешки.
От цялата работа си мисля - не е ли добре да се сложат едни пластмасови вежди под калниците, за да не се случват подобни неща, а и да не хвърчи толкова ужас по
ламарините на колата.
Някой слагал ли си е подобно нещо и съществуват ли за нашите камиончета?
Мерси!
В крайна сметка са свалили и 2те тръби под цялото купе - те са за високо и ниско налягане и вървят успоредно.
В края където имам теч, в задната част на шасито, тръбата е гумирана - влизало е вода там и си е стояла дълго време, което е причина за спукването.
Срязали са 10 см от нея и са заварили ново парче тръба - най-вероятно пак алуминий - с цялата работа и пълнене на фреон,сметката е 200лв, което не е малко за такава щуротия,
но по-добре от 600. Казаха,че по тия тръби има и други места с гумено покритие и може да има същите драми - най-добре да се обели гумата и да се боядиса с нещо антикорозионно.
Сега ще правя диагностика на климатроника - дано не излязат грешки.
От цялата работа си мисля - не е ли добре да се сложат едни пластмасови вежди под калниците, за да не се случват подобни неща, а и да не хвърчи толкова ужас по
ламарините на колата.
Някой слагал ли си е подобно нещо и съществуват ли за нашите камиончета?
Мерси!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта