T4 - слаби места

Техническа и сервизна информация за Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
brum
Мнения: 3167
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

T4 - слаби места

Мнениеот brum » Сря 15 яну 2020 16:25


Привет,

Потърсих тема, но не намерих това което ми трябва. Мисля да пообикалям и да разгледам предлагащите се T4/T5. Почвам с търсене на информация за Т4. Спрял съм се на 2.5TDI моторите. За предпочитане е по-мощният. Въпросите са:
  • Кой са слабите места по купето? Какво може да ме посъветвате да гледам, за да придобия представа дали купето е читаво? Къде най-често тръгва ръжда?
  • Кой са слабите места/стандарните болежки по двигателят, ходовата част, трансмисията?
  • Кой са слабите места/стандарните болежки на 4х4 системите?

И още един въпрос - гледам, че между Multivan и Caravelle най-големите разлики са в релсите на пода за местене на седалките. Моля за мнение от собствениците на Multivan/Caravelle относно полезността на тези релси.

И последен за сега въпрос - на Caravelle има ли опция за преконфигурация на седалките която да не е предвидена от производителят и да не е проблем пред органите на реда? Ако да - какво позволява?




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 7558
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha drag star 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: T4 - слаби места

Мнениеот samo_pechka » Сря 15 яну 2020 23:05


За кой по-мощният? 151 коня? От тях 4х4 са бяла лястовица. Има само в армията ( имало де, по-точно ) . Такива като се появят се грабват на момента, на секундата.
От 102 коня има един с пром. геометрия на турбото, "умалено" копие е на 151 коня. Него търси.


brum
Мнения: 3167
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: T4 - слаби места

Мнениеот brum » Чет 16 яну 2020 0:08


Точно 151кс мотора предпочитам. За 4х4 въпросите са за всеки случай ако изпадне нещо.


MESER
Мнения: 98
Регистриран на: Пет 01 авг 2014 10:58
Автомобил: VW caravelle syncro T4+t3hochdach
Двигател: AAB
Местоположение: Казанлък

Re: T4 - слаби места

Мнениеот MESER » Чет 16 яну 2020 14:27


Корозия по купето най-често гредичкити (рога) от купето към предната броня, предни задни вежди, дъното на багажника зад задните калници, праговете и предните подкалници. На 4х4 семеринга на изходящия вал за задното предаване има само оригинална от vw. Гледаш да няма пръскало масло по дъното на купето. скоростната кутия намалее ли маслото първо заминава 5 скорост. Двигателят ААВ няма болежки но е по-слабичък. Седалка от Multivan става на Caravelle. Мултиванската седалка става на легло. Последният въпрос не го разбрах какво имаш в предвид. Колкото са местата по талон толкова трябва да са в купето евентуално по-малко.


brum
Мнения: 3167
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: T4 - слаби места

Мнениеот brum » Чет 16 яну 2020 14:39


Ако производителят не е предвидил опция да сваляш седалки КАТ се заяжда. С една Витара дето редовно я карах само с предни седалки се е случвало да мрънкат. Там седалките са на 4 болта и не се водят свалящи се.

Та въпроса е следният - ако на Каравеле-то му разместя седалките (ако могат да се разместват/обръщат) ще има ли драма с КАТ?

За Мултиван-а с тези релси съм убеден, че няма кой да се заяде. Само не разбрах как от Мултиван стават на Каравеле. Да не би да има Мултиван без релси?

И да поясня - говорим за 7 местните. По-голямо не ми трябва :) .


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2784
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: T4 - слаби места

Мнениеот Чудомир » Чет 16 яну 2020 18:32


Точките на захващане и на Каравеле, и на Мултиван са фиксирани. Това с релсите го има само на Мултиван фейслифт (MV II) и като цяло е хубаво, но съм чувал, че седалките са зверски тежки. Ще рече, че едва ли ще правиш вънка-вътре всеки ден.

На Каравеле седалките от 2ри ред се свалят без инструменти, така че свалянето е предвидено заводски. За 3ти ред има едно малко ТНТМ и там стават по същия начин.

Седалките не могат да се обръщат, ако заводско не е предвидено, защото ще имаш проблем с законовото закопчаване на коланите. Вариантите са въртящи седалки отпред или back-to-back седалки на 2рия ред или въртящи се релсови седалки при MV II.

Мултиван не става на Каравеле, както не става и обратното. Както казах, Мултиван има и без релси. И Каравеле 7 местно е по-рядко, обикновено са по 8 места. Мултивана е обратно - там обикновено са по 7.

Цена не си написал...Сега не казвай 151 коня 4х4 до 10 000 лв без регистрацията :mhihi


brum
Мнения: 3167
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: T4 - слаби места

Мнениеот brum » Пет 17 яну 2020 0:37


За цените още нищо не мисля, но по бързо проучване между 12 и 15 за читаво Т4 с правилните екстри очаквам.

151кс/4х4 до колкото разбрах е като еднорог - всеки е чувал за него, ама никой не го е виждал :) .

Тоя Multivan facelift ако правилно съм се ориентирал е след 96та година. Аз търся от този век, та се надявам да намеря такъв.

Като цяло търся T4-ка със 2.5 151кс, с релси за седалките, с прилично ниво на оборудване и в добро здраве. Нещо в горният ценови диапазон на Т4ките ще бъде

Алтернативата е Т5 131кс/174кс. Като предимства Т5 е по-ново и по първи впечатления от информацията която събрах е по-комфортно. Но там цените са доста по-различни и подозирам, че ако дам малко над цените на читаво Т4 ще трябва да налея още много след това за да стане годно за употребата която съм му намислил.

Относно употребата - няма да става кемпер. 3 деца, двама родители, баба и дядо. Трябва ни семеен бус да можем спокойно да пътуваме на дълъг път (200+) за отпуски и семейни уикенди.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2784
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: T4 - слаби места

Мнениеот Чудомир » Пет 17 яну 2020 0:51


Мултиван 1

Изображение

Мултиван 2

Изображение

Хубаво е да гледаш да има климатик, т.е. духалките НЕ трябва да са с този панел:

https://www.t4-wiki.de/wiki/Datei:Elekt ... d_1996.jpg

или НЕ с този

https://www.t4-wiki.de/w/images/SAM_0460_Pfeil_.jpg

а с такъв, където долното копче е разделено на 2 и има надпис АС ...горното тук:
https://www.vwbuswiki.de/images/1/18/Be ... rsicht.JPG

... или направо бус с климатроник:
https://www.t4-wiki.de/wiki/Climatronic

Ще трябва да търсиш нещо в диапазона след 200 000 км.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... =ASCENDING


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 7558
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha drag star 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: T4 - слаби места

Мнениеот samo_pechka » Пет 17 яну 2020 10:02


Много съм ги гледал и аз навремето. Особено Атлантис много ми допадаше. За съжаление , не разполагах с парите за него. Т4 Мултиван е хубаво бусче. Идеален автомобил за по-голямо семейство и свободно време.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5267
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: T4 - слаби места

Мнениеот niks76 » Пон 20 яну 2020 18:37


последно каравел или мултиван? лично аз много харесвам мултиван Т5 ,но си имам няколко каравела евро4 точно заради ценовия скок при мултито
Т4 като че ли вече е малко ретро особено за обявения бюджет


brum
Мнения: 3167
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: T4 - слаби места

Мнениеот brum » Вто 21 яну 2020 0:40


Към Чудомир: Климатика е абсолютно задължителен.

Ако е Т4 се надявам да е в близко до перфектно състояние за тези пари. Т5 за същите ще иска работа и съм далеч от мисълта, че ще е безпроблемен. Но пък е факт, че Т5 изглежда доста по-съвременно.

Иначе и Caravelle, и Multivan са варианти. Предпочитам Multivan, ама зависи от това което намеря в добро състояние и от парите му. Още не знам дали ще е T4/T5. Чакам малко свободно време да се появи и да пообикалям и да разгледам какво се продава наоколо.

Единственото в което съм сигурен, че ще е нещо със 7 седалки на тази база :) . Другото зависи от пазара.

И един въпрос - гледайки цените в Германия някак си оставам с впечатление, че тия дето се предлагат тук са забележимо по-евтини. Каква е причината за това? Че тия тука са "дръгели" ли?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 17320
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: T4 - слаби места

Мнениеот stefan4o » Вто 21 яну 2020 7:23


Причината е, че са закупени евтино. А, за да са евтини...


Потребителски аватар
System_error
Мнения: 84
Регистриран на: Чет 19 окт 2017 11:13
Автомобил: T4 Multivan 1998
Двигател: ACV
Местоположение: Силистра

Re: T4 - слаби места

Мнениеот System_error » Пет 07 фев 2020 13:01


В България евтин и читав бус няма. Моя го търсих три месеца. Накрая ми го донесоха от Германия. Около 7 и двеста ми излезе докато стъпи тук. С всички ремонти и регистрацията до момента съм дал общо 10-11. Не си записвам. Ръжда имаше над предното стъкло, под улеите за оттичане и по предните вежди. Нищо страшно, но го ремонтираха и боядисаха целия. Като Мултиван 1 от мнението на Чудомир е. Никога съм нямал ядове с катаджиите за седалките. Карам без двете.
Болежките при тия мотори са малко и лесно отстраними. Вакуум помпата е вечния им проблем, но има цяла тема за тях тук.
Съвети много може да се прочетат за 2,5 TDI. Моя е, че 102 коня са напълно достатъчни. Дърпа доволно и няма нужда от повече. С AFK скоростна кутия съм.


brum
Мнения: 3167
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: T4 - слаби места

Мнениеот brum » Пет 07 фев 2020 13:28


Тези 102кс за каране по магистралата със 130км/ч достатъчно ли са?


Потребителски аватар
System_error
Мнения: 84
Регистриран на: Чет 19 окт 2017 11:13
Автомобил: T4 Multivan 1998
Двигател: ACV
Местоположение: Силистра

Re: T4 - слаби места

Мнениеот System_error » Пет 07 фев 2020 15:29


Според мен да. Дори повече от достатъчно с тая кутия. Не съм чел много за кутиите. Само знам че са много видове. При 2 500 оборота скоростта е 110. При 3 000 - 130. Карал съм го най-много със 160. Искаше още.



Върни се в “T4, T5 и T6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта