Здравейте
При проверка на маслото видях че то е на минимум,но за съжаление нямах в буса да долея та се наложи да се прибера ката.Живея на 8 км и реших че няма да се случи нищо,но малко преди да се прибера ми светна оранжевата лампа придружена със звуков сигнал.Изминах още около 500 метра докато паркирах.Та отворих капачката за да долея и видях че има и др проблем.Но първо за лампата.Та долях около 1,5л до като отиде маслото отново на макс,но лампата не изгасва.Винаги когато дам контакт се чува звуковият сигнал за проблем и лампата си светва.Маслото междудругото го бях проверявал 1500км преди и беше по средата мин-макс.Та кажете ми лампата не трябва ли да изгасне сама след като нивото на масло е отново на макс или трябва да се изчисти грешка ако се записва такава?
Вторият проблем идва с развиването на капачката видях че има бяла слуз полепнала по нея което е признак за антифриз при клапаните.Маслото само по себе си е чисто и в него не виждам да има охлаждаща течност.В казачнето при антифриза пък няма масло и самият антифриз не се губи.
Та имам съмнение за водна помпа,гарнитура на глава,или пък пукната глава.
Та има ли някой който се е сблъсквал с тези проблеми да ми помогне с съвети какво да правя и кадеда гледам.
Буса е Т5 2005г 2.5ТД.-131коня
Т5 2005г 2.5ТД.-131коня Светна лампата за маслото
-
- Мнения: 1039
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Светна лампата за маслото
За първия проблем - откачи клемата на акумулатора, за да изчисти грешката (на брат ми на Сеат Толедо ASV мотор като светне грешката, дори в масло да го удавиш датчика, не гасне докато не разкачи клемата)
За втория - буса го караш на къси разстояния, не може хубаво да затопли целия двигател и коша, съответно маслото прави конденз. Забърши капачката, изкарай го поне 50тина км извънградско и ще изчисти. И слагай пълна синтетика 5w40 примерно.
За втория - буса го караш на къси разстояния, не може хубаво да затопли целия двигател и коша, съответно маслото прави конденз. Забърши капачката, изкарай го поне 50тина км извънградско и ще изчисти. И слагай пълна синтетика 5w40 примерно.
- Ivan.kanev
- Мнения: 26
- Регистриран на: Съб 13 юли 2019 16:51
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Светна лампата за маслото
Благодаря за бързият отговор.Ще направя и двете неща и ще пиша какво е станало.
- System_error
- Мнения: 137
- Регистриран на: Чет 19 окт 2017 11:13
- Автомобил: T4 Multivan 1998
- Двигател: ACV
- Местоположение: Силистра
Re: Светна лампата за маслото
powerade написа:буса го караш на къси разстояния, не може хубаво да затопли целия двигател и коша, съответно маслото прави конденз. Забърши капачката, изкарай го поне 50тина км извънградско и ще изчисти. И слагай пълна синтетика 5w40 примерно.
И аз като го карам цяла зима така и с 10w40, да очаквам ли и на мен да ми се налепи така капачката?
маслото прави конденз
Воден?
Забърши капачката, изкарай го поне 50тина км извънградско
Според мен това е абсолютно противопоказно и грешно, но всеки си решава. Дано аз съм в грешка.
- samo_pechka
- Мнения: 8352
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Светна лампата за маслото
Маслото поема до определена степен влага/конденз, после почват отлагания .
Един от начините да се изчисти от него, е да се покара малко на дълго, да загрее добре маслото и да се изпари водата. Другият е смяна на самото масло , особено ако налепите са грозни и много
Но с колегата горе ... не ми хареса особено, че на 1500км е опапал литър масло . Много е. Вече къде е проблема за този разход...
Един от начините да се изчисти от него, е да се покара малко на дълго, да загрее добре маслото и да се изпари водата. Другият е смяна на самото масло , особено ако налепите са грозни и много
Но с колегата горе ... не ми хареса особено, че на 1500км е опапал литър масло . Много е. Вече къде е проблема за този разход...
- System_error
- Мнения: 137
- Регистриран на: Чет 19 окт 2017 11:13
- Автомобил: T4 Multivan 1998
- Двигател: ACV
- Местоположение: Силистра
Re: Светна лампата за маслото
Факт! Но не и до степен да омаже капачката. Повече от 30 години стаж имам на различни коли. И бензинови и всякакви дизели. Никога не съм виждал налепи на капачката за маслото, без това да е свързано с "комшулук" между водата (антифриза) и маслото. А това си е сериозен проблем, който едва ли ще се реши с
Пак казвам: Дано аз да съм в грешка.
Аз лично дори не бих го палил.
.50тина км извънградско
Пак казвам: Дано аз да съм в грешка.
Аз лично дори не бих го палил.
Re: Светна лампата за маслото
System_error написа:Пак казвам: Дано аз да съм в грешка.
Аз лично дори не бих го палил.
В грешка си. Нормално е да има малко 'бозичка' по капачката зимно време, когато колата се кара предимно на къси разстояния. Ако е омешала маслото и водата, ще има боза и по клечката на маслото. Още повече според мен по-честият вариант е масло във водата, а не вода в маслото, барабар с останалите симптоми на прекъсване, надуване на маркучи и прочие.
По другия въпрос - случвало ми се е толкова да е паднало нивото, че изобщо да го няма на клечката и пак си караше колата, без да дава ядове. Ако е било под средата е нормално за 1500км да слезе и под минимума. Все пак става дума за 15 годишен дизел с турбина на бог знае колко км. Колкото и да не ни се иска разход на масло до 1л./1000км спада в долната част на графа 'приемлив'.
Сипи си масло, изчисти грешката и си свиркай. Пък за напред може да го проверяваш по-честичко, макар да е деморализиращо.
- Ivan.kanev
- Мнения: 26
- Регистриран на: Съб 13 юли 2019 16:51
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Светна лампата за маслото
Масло съм купил и ще го сменя събота или неделя.Акомулатора ще откача днес да изчисти грешката.Ще проверя и турбото за луфтове че май може да е от него понеже в маркучите към кулера и след него има масло.Вярно нее мн но все пак.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Светна лампата за маслото
За мотора е без значение колко ниско е нивото на маслото, щом помпата не засмуква въздух. И колко е високо, щом не стига до коляновия вал. Майонезата е нормална при каране на късо, особено зимата.
- vasko__2
- Мнения: 995
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Светна лампата за маслото
Датчика за отворен преден капак работи ли?
- System_error
- Мнения: 137
- Регистриран на: Чет 19 окт 2017 11:13
- Автомобил: T4 Multivan 1998
- Двигател: ACV
- Местоположение: Силистра
- Ivan.kanev
- Мнения: 26
- Регистриран на: Съб 13 юли 2019 16:51
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Светна лампата за маслото
vasko__2 написа:Датчика за отворен преден капак работи ли?
Ми аз не знам да има.Никъде не видях такъв датчик,или кабел кйто да проследя.Къде се намира той?По таблото няма лампа показваща дали е отворен капака или не.
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: Нед 08 апр 2007 23:52
- Автомобил: VW Multivan T5
- Двигател: AXE 2005
- Местоположение: София
Re: Т5 2005г 2.5ТД.-131коня Светна лампата за маслото
След доливане на необходимото количество масло, лампата угасва сама, без да се налага премахване на клема на акумулатор, изчистване на грешката с компютър и т.н.
При така изглеждаща капачка на маслото е важно дали изчесва охладителна течност? Ако-ДА, то проблема може да е във водната помпа, тъй като същата е "потопена" едновременно във вода и масло и като се прецака уплътнението, започва да пропуска вода в маслото. Казвам го от личен опит. Миналата зима имах този проблем, изчезваше по малко охладителна течност и в последствие забелязах, че капачката за маслото отвътре е като намазана с боза...При работещ топъл мотор и махната капачка за маслото, през гърловината излизаше пара, не само картерни газове. След смяна на водната помпа и промивка на мотора, всичко си дойде на мястото.
При така изглеждаща капачка на маслото е важно дали изчесва охладителна течност? Ако-ДА, то проблема може да е във водната помпа, тъй като същата е "потопена" едновременно във вода и масло и като се прецака уплътнението, започва да пропуска вода в маслото. Казвам го от личен опит. Миналата зима имах този проблем, изчезваше по малко охладителна течност и в последствие забелязах, че капачката за маслото отвътре е като намазана с боза...При работещ топъл мотор и махната капачка за маслото, през гърловината излизаше пара, не само картерни газове. След смяна на водната помпа и промивка на мотора, всичко си дойде на мястото.
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Т5 2005г 2.5ТД.-131коня Светна лампата за маслото
Антифриза не се изпарява а си остава на дъното на картера,водната помпа не е виновник за парите от горното мнение,.....
- Ivan.kanev
- Мнения: 26
- Регистриран на: Съб 13 юли 2019 16:51
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Т5 2005г 2.5ТД.-131коня Светна лампата за маслото
А каква е причината за парите колега.
Може ли да споделиш понеже при пен ги има.И най вероятно за това е и бозата по капачката.След смяна на масло бозата си остана,а вече нее толкова студено че да се образува конденз.
Може ли да споделиш понеже при пен ги има.И най вероятно за това е и бозата по капачката.След смяна на масло бозата си остана,а вече нее толкова студено че да се образува конденз.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта