T5 - слаби места

Техническа и сервизна информация за Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
brum
Мнения: 3167
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

T5 - слаби места

Мнениеот brum » Вто 18 фев 2020 17:00


Започвам аналогична тема за болежките на Т5 и какво е редно да се гледа преди покупка.

Търся Т4/Т5 мултиван, но при Т4 проблема с ръждата е масов дори в диапазона над 10 000 лева. Затова почвам да гледам Т5ците до 2010та. Надеждата ми е, че в бюджета до 15 000лв ще намеря по-добра Т5ца от Т4ките които гледам.

Двигателите които предпочитам са бензиновите VR6 или дизеловите. За бензиновите не съм намерил информация (освен, че са доста редки). При дизелите има един 1.9TDI PD който е здрав и сравнително евтин, но идва слаб за семейни цели и е рядко срещан.

Масовият двигател при дизелите е 2.5TDI PD. При тях се оказа често срещан страха 'к'во праим с тоя блок от говнолин'. Алуминиев блок, цилиндрите са с покритие от алусил (подобно на никасил). Не подлежи на ремонт ако тръгне и вариантите са или нов двигател от VAG (не предлагат само блок), или блок/двигател от морга. Проблемите с цилиндрите не дават много симптоми и при оглед е близко до невъзможно да се открие проблем там. Хубавото е, че това не е масово, а по-скоро сравнително рядко срещано. По моргите има уж читави блокове за по 1000 - 1500 лева. Или по друг начин казано - преживява се. Още полезна информация за моторите има и в темата http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=87&t=482569. Като кратко summary - 2.5TDI е за предпочитане. Мотора е читав, но си иска адекватна поддръжка. Двигателя е по-особен и не всички механици знаят какво да правят с него.

Системата за 4х4 е с халдекс до колкото намирам информация от internet-а. Няма разлика във височината при 4х4 и е същата както при тези на предно. Хубавото е, че конверсията от предно към 4х4 е без рязане.

За мотора толкова. За останалите неща нямам много информация. Първите няколко въпроса които изскачат са:
  • Как е от към ръжди Т5цата? Къде да се гледа при оглед? Поцинковани ли са ламарините?
  • Често срещани проблеми с двигателят има ли? При диагностика на какво да се обърне внимание?
  • Имат ли масови болежки (без да броим ламарините и двигателите) и ако да - какви са те?
  • Бравите като при Golf MK4/Passat B5 ли са и имат ли същите проблеми с микроключетата?




Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2785
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: T5 - слаби места

Мнениеот Чудомир » Вто 18 фев 2020 17:39


Викаш като изключим двигателите и ръждата, ако другото е ок, си заслужава? Или тогава работата е на кантар, ако не работят микроключетата?
:h020 :beer





brum
Мнения: 3167
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: T5 - слаби места

Мнениеот brum » Вто 18 фев 2020 20:39


И двигател, и ръжди се правят. Въпроса е да видя най-доброто на пазара което влиза в бюджета ми за да реша. Затова търся информация за "болните" места при тези бусове.

А относно микроключетата - питам си. Две коли съм имал с такива брави и на 2те е имало проблеми. Правят се и не са драма. Въпроса е по-скоро от любопитство - събирам информация.

Двете видеа отгоре ги позагледах. Нищо не разбрах от тях. Говорят на немски и разправят нещо за тия мотори, ама от говорен немски бъкел не разбирам, а автоматичният превод е безполезен. Би ли синтезирал на кратко информацията от тях?


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2785
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: T5 - слаби места

Мнениеот Чудомир » Вто 18 фев 2020 21:41


Трудно мога да сбия 1 час видео с няколко думи. В едното говорят, че имат 3 екземпляра едновременно за правене на двигател. В другото сравняват Т5 и Т6 и че общо взето нещата не са кой знае колко подобрени межди двата модела. Обикновено влизат за смяна на масло или с оплаквания за горене на масло, при което се установяват нагари, запушени АГРи, загуба на мощност (май беше) и се почва пълна програма, която по други видеа на тази фирма съм гледал, че е нещо между 4 и 8 хил евро, според зависи. Също така е интересен лафа, че "този екземпляр е минал вече 16х ххх, което е завидно", което за мен е смешно. Тоест животът на един такъв Т5/Т6 на базата на опита е под това, преди да трябва да влезе за интервенция. След това държал по 150 000 без проблеми, защото те (фирмата, която ремонтира) вграждали някакви техн. решения, които били излекувани от детските болести. Честно казано го слушах на фон и не се задълбах дали казват точно какво или просто си го приказват като реклама.

Та горе долу това е. Имах съсед, който имаше 174 коня Т5, който купи за 10 000 евро, ремонтира за още 6 и после продаде за 9700. Това се разви в под 6 месеца, просто му бяха продали напудрена лимонка.


brum
Мнения: 3167
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: T5 - слаби места

Мнениеот brum » Вто 18 фев 2020 22:37


За 2.0 двигателите след 2010-та съм чувал и от други места, че нямат голям ресурс. Предполагам за тях става дума, че било чудно да минат по 160 000 километра без драма. Към тези двигатели интерес нямам, гледам по-старите дето са 2.5TDI.

За 2.5TDI чувам, че ако се стигне до ремонт боли. Но пък ако мотора се гледа и обслужва добре до сериозни ремонти трудно се стига.

За купето ми трябва информация. Като събера наблюдения ще споделя, но ми се ще да имам малко споделени впечатления натрупани от хора с опит.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5267
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: T5 - слаби места

Мнениеот niks76 » Сря 19 фев 2020 10:45


Kупето няма склонност към ръжди, като Kрафтера, само да не е от страни като Дания и подобни, с много сол - тогава е мазало. Избери си концепция двигател - кутия, къса или дълга база, задвижване и ще опиша слабите места на каквото си се насочил. Ако имаш път към североизточна България се обади, мога да показвам и нагледно.


brum
Мнения: 3167
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: T5 - слаби места

Мнениеот brum » Сря 19 фев 2020 16:10


Къса база, Multivan, 2.5TDI 131кс, ръчна 6 степенна кутия. Иска ми се HIGHLINE, ама ако бюджета не стига за читав такъв ще е с по-ниско ниво на оборудване. На предно, че 4х4 са рядкост. Но пък ако се появи запазено 4х4 за смислени пари няма да му се чудя много.

За съжаление път към теб нямам планирам. Има някакъв шанс да тръгна натам като почна да гледам T5-ци :) .

В кои държави използват по-малко агресивна химия през зимата?


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5267
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: T5 - слаби места

Мнениеот niks76 » Сря 19 фев 2020 19:51


131 мулти са много редки,франция ,белгия и италия са по читави към сол-следващ въпрос буква А или Б за код на мотор-разликите по книги са доста по големи отколкото наистина/но буква Б е евро4


brum
Мнения: 3167
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: T5 - слаби места

Мнениеот brum » Сря 19 фев 2020 21:07


И 174кс е вариант, но 131кс се надявам да са по-разтоварени и с по-голям ресурс. Иначе което е по-просто и по-евтино за поддръжка.

Дали е евро3 или евро4 е горе-долу все тая. Разликите в данъците са малки и поради тази причина това не го гледам за сега. По-скоро ще е първото което намеря читаво :) .

Никс, какво да гледам при диагностика на двигателя? По корекциите на дюзите може ли да се хване тръгнал проблем? Мисля преди да стигна до сервиз за оглед да направя бърза справка на място и ако е искрено зле да не продължавам нататък с конкретният екземпляр.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5267
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: T5 - слаби места

Мнениеот niks76 » Чет 20 фев 2020 7:32


Разликата между 131 и 174 коня е една турбина и компютър с две думи, като 131 условно казано се чупи по-рядко.
Слаби места на 2.5 двата типа - разпределителен вал с повдигачи, ск.кутия към 300000км е за лагери, дясна полуоска като там първопричината е тампони на предните носачи, климатичен компресор и за мотор AHD,AHE - изпускателен колектор.



Върни се в “T4, T5 и T6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: traat и 1 гост