T5 - слаби места

Техническа и сервизна информация за Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: T5 - слаби места

Мнениеот cecoa1 » Чет 29 апр 2021 14:32


Говорим за до 2010г Вито/Виано, където мотора е още ОМ646. В него освен едни вихрови клапи, другото е уж наред. 4х4 си е напълно механично с диференциал. За ръждата сигурно е вярно, но ако се подбере читав екземпляр, сигурно няма да е проблем.
А за цените, аз гледах немски сайт, и ми се видяха повечето над обявения бюджет. Но вероятно защото бяха и на сравнително малко километри и с автоматични скорости.




brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: T5 - слаби места

Мнениеот brum » Чет 29 апр 2021 15:13


Точно, за тези говорим. Малко по-евтини идват от Т5 мултивана за същите години (за 4х4 говорим, другите не съм ги гледал).


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: T5 - слаби места

Мнениеот niks76 » Сря 05 май 2021 20:02


И в директно сравнение ,мерца е от 20 век отколкото т5 почти по всичко ..............до 2010г


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: T5 - слаби места

Мнениеот niks76 » Сря 05 май 2021 20:29


в 2.5тди мотора от първо и второ поколение разлика НЯМА,подобреното уж смазване на масло при буква Б(от 2006г) не променя нищо освен на теория.проблема е че няма свястно охлаждане на маслото което лесно се решава по бг с външен радиатор и без топлообменник,поради конструкционни особенности.с около 200лв материали се решава проблема с вал и повдигачи(вкопаването на ПД се намалява но не изчезва).мерил съм температура в главата от 160градуса при 108 на водата -кое масло от предписаните на ФВ издържа на такива показания??????(пиша го за колегите които вярват на всичко написано ,като е навит отделен датчик на главата с аналогов уред за гледане какво става)с две думи мотора е един и същ в двете си поколения на производство без значение от мощността като разликата е в блока при конзолата за турбото и колекторите.различните бутала които се използват (с една или две дупки за смазване отдолу при всички кодове на тип мотор) по мой извод е произволно вграждане според нереализираните V10tdi с лека дообработка.............
гнило по ламарините е много рядко при Т5,ръжди се срещат


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: T5 - слаби места

Мнениеот brum » Сря 05 май 2021 23:17


Ники писа, но и аз да добавя какво сподели по телефона като се чухме днес.

За кутиите - симптоми ако има вече е късно. Сменят се лагери подред. Ако правилно съм разбрал живота на лагерите е едни 250 хиляди километра. Не знам ако се сменя маслото на 100 000км дали този живот ще е по-дълъг. Като симптоми - мърдане на скоростният лост и шум от скоростите. Само дето така както си ги представям са неща дето няма как да ги чуе някой който не е карал такъв бус.

5 стенните кутии били с повече проблеми. За тях нямам детайли, защото ще търся 2.5 TDI мотор, а те са само със 6 степенна кутия. И един вид тези подробности се явяват излишни.

За ръждите - ръжди имало, но не гниели като Т4-ките. Т.е. не стават дупки.

От други хора имащи вземане-даване с VAG дизелите разбрах, че и за тръгнал вал няма симптоми. Повдигачите имат къс живот и е добре да се сменят преди да са тръгнали (дадоха ми 80 000км като цифра). Така се спасява вала и ремонта излиза сравнително евтин. Там като симптоми е неработещ цилиндър.

За двигателят мисля да погледна корекциите на дюзите. Ако са близки до нулата е малко вероятно да има износен вал. Но ако не са близки до нулата не означава, че проблема е във вала.

Та като взема бус процеса при мен явно ще е с ревизия на главата и на скоростите. После очаквам да мога да разчитам на колата и да возя цялата челяд без драми


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: T5 - слаби места

Мнениеот brum » Чет 06 май 2021 8:35


И още малко за 2.5 R5 TDI PD двигателите. Събрано е през разни форуми, та не е много сигурно.

Първите са AXE (131кс) и AXD (174кс). Нямат DPF-и като евентуално последните от 2006та може и да имат.

През 2006та година двигателите се сменят на BNZ (131кс) и BPC (174кс). Имат DPF-и.

Маслата за двигател с и без DPF са различни. С DPF искат 507.00, а без DPF - 506.01. Разликите по спецификации би трябвало да са само в количеството пепел при изгаряне на маслото.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: T5 - слаби места

Мнениеот Vlad777 » Пет 07 май 2021 9:29


brum написа:Първите са AXE (131кс) и AXD (174кс). Нямат DPF-и като евентуално последните от 2006та може и да имат.

През 2006та година двигателите се сменят на BNZ (131кс) и BPC (174кс). Имат DPF-и.
лека корекция:
AXD, BNZ - 131 к.с.
AXE, BPC - 174 к.с.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: T5 - слаби места

Мнениеот brum » Нед 09 май 2021 9:19


Има ли някъде систематизирана информация за опциите за климатик/климатроник при Т5-ците?

Че гледах един бус днес, дето май има само топли. И нещо не доразбрах как му работи управлението. Това са панелите отпред и над задните седалки. Докато не се натисне средното копче от зад не почва да духа. Отзад май ходят едни тръби, но при всичките тези кори трудно се вижда какво става.
Прикачени файлове
1.jpg
1.jpg (6.81 KиБ) Видяна 3408 пъти
2.jpg
2.jpg (13.72 KиБ) Видяна 3408 пъти


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: T5 - слаби места

Мнениеот brum » Нед 09 май 2021 12:49


Отговорих си как работи това по-горе. Студено духа отзад през колонките между предните и задните врати. Въздуха до там минава през канали в предните врати. Не съм наясно от къде идва въздуха отгоре все още, но май и той идва от предният край на буса.

Това което е от зад в калника от дясно май върти въздуха основно в багажника. Там евентуално може и да има 2ри изпарител. И до колкото разбирам при вариантите с климатроник е стандартно така (с втори изпарител).

Този бутон по средата се води за някакъв switch over. Но не мога да разбера точно каква е целта му.

Може да има печка, може и да няма. Екстра се води.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: T5 - слаби места

Мнениеот brum » Нед 03 окт 2021 12:07


Та да споделя, че има същият проблем с бравите като останалите VW от същите години. Дясната врата се заключи и се моля да се отключи да оправя студените спойки.

Та за това ми беше питането в началото на темата. Щото съм се борил с един пасат и е драма ако се стигне до неотваряща се врата.


winger
Мнения: 10
Регистриран на: Сря 29 яну 2020 8:48
Автомобил:
Двигател:

Re: T5 - слаби места

Мнениеот winger » Сря 09 мар 2022 10:05


Здравейте, да вдигна малко темата. Някой може ли да сподели нещо и за 1.9tdi 102кс двигателят. Впечатление, проблеми и т.н.?
Ще ходя да гледам ето това - https://www.cars.bg/offer/621f8b9f86601b31d44dea32



Върни се в “T4, T5 и T6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта