Най-добър двигател/автомобил от серията Caravelle (Multivan) 2+2+3)

Техническа и сервизна информация за Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
Главата
Мнения: 23
Регистриран на: Пон 13 дек 2010 0:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Най-добър двигател/автомобил от серията Caravelle (Multivan) 2+2+3)

Мнениеот Главата » Пон 24 авг 2020 12:08


Здравейте, предстои ми покупка на Caravelle (конфигурация на седалките 2+2+3). Тъй като чух много негативни, а и тенденцята е новите дивгатели да се правят за продавачите/магазините, докато старите, преди 2009-а да речем за клиенти и за безпроблемни стотици хиляди. Дали обаче наистина новите вече са пълни кенефи, надявам се разбирачите да кажат. Чух, че най-добре да се насоча, ако е нов, към 199 коня, 2.0, масово се продават 2.0 150 коня, а битурбовият 180 коня, го дават с множество дефекти и маслопитеен. Та питането ми е, какъв двигател (размер, мощност и година) би ми дал най-голямо удоволствие, спрямо обслужване, вървеж, икономия. Карал съм Т4 105 коня, страшна машина, 6/100, извънградско, натоварен до горе с 9 човека и багаж за 4 дни и едни 100-120 постоянна скорост. Изключително пъргав беше освен това, да отбележа. Имах и Г4, 1.9, 131 коня, голям звяр, в добрият смисъл, но бусовите двигатели знам, че нямат много общо с тези за леките автомобили.

Не държа да хвърчи като самолет, но и не искам да се моля 3 пъти преди да започна да изпреварвам. Основната цел е да се прибираме от Англия веднъж-два пъти в годината, иначе тук (в Англия, ще се кара смесено, градско, магистрали, задръствания големи няма, стига да знаеш кога да си на магистралата.) Доколкото разбирам от прочетеното до тук от мен по разни форуми и форумчета, е каквото и аз знам донякъде-102 коня, 1.9 голяма машина, евтина била, надеждна, но за дълъг път не ставал. Тогава остават да речем 2.5 130/174 коня. Но пък те се водят помпа дюза, което ми дава някои въпросителни и удивителни. А тук отричат 2.0 до 2015, common rail-a, фейслифта, 5.1. По-скоро ме съветват да се насоча към късните т5: 2008/2009/2010. Ще съм благодарен на всякакви мнения, не бързам с покупката.

Основните неща май, на които държим са парктроник, климатик и темпомат.

Мерси!

P.S. Заради жената, се бяхме насочили към DSG, имам 6-степенна на Супърба (2010, 2.0, 170), която се държи перфектно, стига да се обслужва навреме. Гледам че и Caravelle започват да я монтират, но това става след 2010, ако не се лъжа и се чудя дали няма да е изпълнена с недооправени кусури, като първи модели. Та въпрос и за скоростната кутия също върви редом с двигателя, която би се държала най-добре, обикновенният им автомат, дсг, или ръчката, като в последния случай, май ще си го карам само аз. Не че възразявам:)

Последна промяна от Главата на Пон 24 авг 2020 20:46, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
panchod
Мнения: 51
Регистриран на: Съб 29 авг 2015 14:00
Автомобил: VW T5
Двигател: BRS BNZ
Местоположение: София

Re: Най-добър двигател/автомобил от серията Caravelle (2+2+3)

Мнениеот panchod » Пон 24 авг 2020 16:59


Привет колега. Да започнем от там, че Caravelle с такава конфигурация на седалките в оригинално изпълнение няма. Или ако някой си е поръчал това ще е супер уникална бройка. В тази конфигурация 2+2+3 е Multivan.
По въпроса за двигателите, аз ако имах финансова възможност да избирам, бих се спрял на 2.0 150hp 7степенна DSG, бих приел за плюс 4MOTION. Имам Т5 1.9 102 hp и Т5 2.5 131 hp 4motion. Разликата във вървенето е огромна, по-скоро в ускорението и еластичността. Ясно в чия полза. Също и максималната скорост. Масово се твърди , че 1.9 е по-здрав двигател. Истината е , че е изключително важно кой как е сервизиран. И за двата двг редовната смяна на масло е изключително важна.
За СR двг преди 2015 са 102 и 140 коня. После става 150 коня. Да , по-добър е но и 140 също е читав.
1.9 двг на извънградско поддържа 130 с 6 човека, но ако дойде баир става тегаво. С 2.5 това не е проблем.
Имай предвид, че DSG кутията изисква смяна на масло на 70к км. Много малко хора го правят.
Съвета ми към теб е да търсиш бус с потвърдена история. VW не са произвели лош бус, който да е масларка или с калпава скоростна кутия или други 'предвидени' заводски дефекти. Да 2.0 180hp се чупи повече от другите, но според мен това се дължи повече на задкормилните устройства, които забравят, че все пак карат бус.
Поздрави и успех с избора и покупката на бус.


Главата
Мнения: 23
Регистриран на: Пон 13 дек 2010 0:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Най-добър двигател/автомобил от серията Caravelle (2+2+3)

Мнениеот Главата » Пон 24 авг 2020 20:44


Caravelle явно се казва моделът в Англия. В България знам, че се води мултиван, а т5 не намирам никъде мултиван.

7степенната dsg мисля, че именно тогава започва да се използва в тези ванове и не съм сигурен дали да се доверя на първата серия от тях. Колкото до маслото, те не бяха ли със сух съединител. Тези, които са 6степени са мокри те. За тях знам, че се сменя на около 60 хил. Км. 2 пъти съм го правил вече, като единият път беше в доста проблемна кутия и със смяната се подобри значително поведението на съединител и те, нищо, че бяха заминали вече. Най-вероятно за 200 000 км не си бяха правили труда да го сменят предишните ѝ собственици.

Май клоня към 2.5 174 коня, дълга база. Знам че 130коня не са малко и за един лек автомобил са почти идеални, но тук говорим за 2 тона ламарина. Но не съм сигурен, кой го водят по-добър мотор. Един голям двигател можеш да си го галиш колкото искаш и да го изрязва, когато наистина имаш нужда от това. Докато един спънат кон, колкото и да буташ в лютеница та, ако няма душа, никога няма да даде 250% от възможностите си, за да те измъкне от ситуация. А този 180коньовият имаш предвид 2.0, който е от фейслифта. А там има и въпросният 140 коня. Та за него ми беше и един от въпросите, дали е същият, от който бяга сума ти народ при леките автомобили, проблеми с маховици, турбини ит. Н. Виж пък не съм се сетил да сравня кодовете на моторите, май най-лесно ще си дам отговор.


Потребителски аватар
panchod
Мнения: 51
Регистриран на: Съб 29 авг 2015 14:00
Автомобил: VW T5
Двигател: BRS BNZ
Местоположение: София

Re: Най-добър двигател/автомобил от серията Caravelle (Multivan) 2+2+3)

Мнениеот panchod » Пон 24 авг 2020 21:45


Кодовете на моторите са индивидуални за всеки един модел МПС. Еднакви са единствено блоковете. Но не на 100%. И до там. Различни глави, количество течности, маховици и т.н.
От 174 к.с двг не очаквай да върви 2 пъти повече от 102к.с. Безспорно по-силен е но.... аз лично не бих взел точно тази модификация без да знам , кой и колко пъти го е вкарвал в лютеницата.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Най-добър двигател/автомобил от серията Caravelle (Multivan) 2+2+3)

Мнениеот niks76 » Сря 26 авг 2020 5:48


2.5тди е еднакъв при Т5,разликата е една турбина и компютър но типтроника е с дълги скорости при 174.cr по слабички и по ресурс спрямо пд,а истинския проблем на модела са главно механиците....


Главата
Мнения: 23
Регистриран на: Пон 13 дек 2010 0:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Най-добър двигател/автомобил от серията Caravelle (Multivan) 2+2+3)

Мнениеот Главата » Вто 01 сеп 2020 0:47


Дано поне сте заети с протести...


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Най-добър двигател/автомобил от серията Caravelle (Multivan) 2+2+3)

Мнениеот cecoa1 » Вто 01 сеп 2020 5:25


Писах го в друга тема, явно грешно съм останал с впечатление, че там питащият е същия...
cecoa1 написа:
Coocker написа:И т4ките има ли 4х4 има ли 140 коня фабрично видях че имат някакъв пласмасов капак и е с червени букви тди пред двигателя, различно е от моя 102 коня на външен вид затова ми направи впечатление.
И кое е за предпочитане старото или на по ново.

151к.с. е, а не 140. Кодове на мотора AHY(до 2001г) и AXG(от 2000г до 2003г). От първия са произведени 18 990 броя, а от втория 28 950 броя. Само в Каравеле, Мултиван и Калифорния се е слагал, включително има 4х4 с него. Но е сравнително скъп на вторичния пазар, иначе е хубав.
А с 4х4 е и доста рядък за намиране с тоя мотор.
Дали е за предпочитане...ммм, може би цените са показателни. https://m.mobile.de/auto-inserat/volkswagen-t4-multivan-highline-tdi-2-5l-klimat-standheiz-wolfsburg-vorsfelde/303019716.html?ref=srp


За мен е най-доброто... Роторна помпа, еквивалент на по-малките 1,9 такива, с достатъчно мощност, икономичност, простота, и най-вече ресурс. Може да им липсват някои съвременни екстри, но пък и много не хващат окото на крадците. Пък иначе са си железни. За съжаление обаче, хубавите неща държат цени.
За вървене също са ОК, търпят и подсилване без негативи.
https://youtu.be/2pbyVyaGQAY



Върни се в “T4, T5 и T6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта