Здравейте колеги. Въпросния бус е с надстройка 5местен. 93г. Мотор 1.9д. 1×. Чист дизел. Парното си работи без проблем. Отзад за пасажерите немеца е сложил нафтова печка,която неработи и аз я махнах. Искам на нейно място да монтиран радиатор с винтилатор за утопление и с допълнителни маркучи да го свържа към охладителната система. Виждам два варианта на свързване.
1. Последователно.
Водна помпа,допълнителен радиатор,оригинален радиатор и натам си продължава.
2, Паралелно.
Водна помпа,разклонител към двата радиатора на парното и свързване след оригиналния радиатор. Така може да се сложи кран на разклонителя и евенруално да се спира водата към допълнителния радиатор.
Та питането ми е,дали някой колега е правил това упражнение,възможно ли е, или ще се хвърля в някой неприятен филм.
Благодаря предварително!
VW T4 1.9d. Монтиране на допълнително парно.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: VW T4 1.9d. Монтиране на допълнително парно.
И двата начина ще станат, аз бих пробвал първо втория начин, като може да се наложи да допълнително изравняване на потока през двата радиатора.
Ама ако колата не се кара на магистрала, няма да се стопли никога без допълнителна печка.
Ама ако колата не се кара на магистрала, няма да се стопли никога без допълнителна печка.
- System_error
- Мнения: 137
- Регистриран на: Чет 19 окт 2017 11:13
- Автомобил: T4 Multivan 1998
- Двигател: ACV
- Местоположение: Силистра
Re: VW T4 1.9d. Монтиране на допълнително парно.
Аз бих си оправил печката. Достатъчно са ми филмите, че да влизам в още един. Трудо и времеемко е, а резултата ще е съмнителен.
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: VW T4 1.9d. Монтиране на допълнително парно.
Здрасти колега, аз съм с отоплител и климатичен радиатор за отзад, така че явно става, но съм с бензинов V6 и топлина има доста в излишък от мотора. Не съм гледал как са вързани, но може да провериш, моделът е крайслер гранд вояджър 3.3
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: VW T4 1.9d. Монтиране на допълнително парно.
Крайслера е два пъти по-малък, а излишната топлина е два пъти повече, така че сравнението е неуместно.
В предното мнение пропуснах да напиша, че вероятно ще има и проблем с обезвъздушаването на задното радиаторче.
В предното мнение пропуснах да напиша, че вероятно ще има и проблем с обезвъздушаването на задното радиаторче.
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: VW T4 1.9d. Монтиране на допълнително парно.
Колега, дадох пример за заводска система и начин на свързване, не съм сравнявал. И аз бих разчитал на нафтова печка за отопление за конкретната кола.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: VW T4 1.9d. Монтиране на допълнително парно.
Преди време съм слагал на няколко пътнически буса допълнително парно. Ползвах жигулско, като най-лесно за монтаж. Свързването е с водопроводни тръби с алуминиева вложка и обезвъздушител. Работят чудесно.
Последна промяна от muns61 на Нед 25 апр 2021 6:32, променено общо 1 път.
- System_error
- Мнения: 137
- Регистриран на: Чет 19 окт 2017 11:13
- Автомобил: T4 Multivan 1998
- Двигател: ACV
- Местоположение: Силистра
Re: VW T4 1.9d. Монтиране на допълнително парно.
Време, нерви и усилия, които едва ли си струват.
Ако оригиналната печка е тотал-щета и толкова много искам да топля пътниците, та чак да се потят (два пъти в годината примерно)...
Е все ще намеря с какво да ги топля.
►Пример 1◄
►Пример 2◄
...Иначе мойте пътници не са се оплаквали от студ, поне в България. Единственото радиаторче е достатъчно. Вярно, че мотора е 2,5 литра, ама едва ли е осезаемо чак толкоз.
Карал съм товарен 1,9 чист дизелак и в тая кабинка не се диша, ако не позатвориш кранчето на парното.
Ако оригиналната печка е тотал-щета и толкова много искам да топля пътниците, та чак да се потят (два пъти в годината примерно)...
Е все ще намеря с какво да ги топля.
►Пример 1◄
►Пример 2◄
...Иначе мойте пътници не са се оплаквали от студ, поне в България. Единственото радиаторче е достатъчно. Вярно, че мотора е 2,5 литра, ама едва ли е осезаемо чак толкоз.
Карал съм товарен 1,9 чист дизелак и в тая кабинка не се диша, ако не позатвориш кранчето на парното.
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: VW T4 1.9d. Монтиране на допълнително парно.
1.9 топлят по-добре от 2.5 . Понеже първият е предкамерен .
- System_error
- Мнения: 137
- Регистриран на: Чет 19 окт 2017 11:13
- Автомобил: T4 Multivan 1998
- Двигател: ACV
- Местоположение: Силистра
Re: VW T4 1.9d. Монтиране на допълнително парно.
Тая тема би била по подходяща за приятели на маса до сутринта. Барабар бъзиците и наздравиците.
...
Добре бе мааму стара..
Какво значение има колко литра е мотора, дали е предкамерен, задкамерен, и секъф многобуквен. По магистралата, по къра или по кърската лИбоФ, все си трябва енергия, за да се стопли нещо.
Как я мерите тая топлина, в тоя цилиндър и към онова парно, и колко гореща вода трябва де иде към другото радиаторче, че да и е комфортно на тъщата, дето се е завила с ватенката на най-задната седалка и само сумти?
Ако реши човек, може и бойлер да си монтира с топла вода от мотора. Да си се къпят пътниците в движение.
...
Всекиму според нуждите
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: VW T4 1.9d. Монтиране на допълнително парно.
Още помня едни страшни студове (-17) по магистралата към Варна. Карахме на нафтова печка, защото ако я спра двигателят почваше да изстива и парното не духаше достатъчно топло. Двигателят беше бензинов и се караше само на газ. А защо имаше нафтова печка в тази кола е дълга история. И преди някой да се е обадил - термостата беше изправен.
Това се е случвало 1 за 100 000км със 20 годишна Vitara. Само дето беше с бензинов мотор и малко купе (къса база). Та при бус ще е по-лесно да се стигне до там.
Това се е случвало 1 за 100 000км със 20 годишна Vitara. Само дето беше с бензинов мотор и малко купе (къса база). Та при бус ще е по-лесно да се стигне до там.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: VW T4 1.9d. Монтиране на допълнително парно.
System_error написа:...
Всекиму според нуждите
Мнго убаво, ама първо да построим комунизъма.
Докато чакаме светлот бъдеще физичните закони си важат с пълна сила.
Енергията от горивото се разделя на три главни части:
Към коляновия вал.
Към ауспуха.
И към охлаждащата течност.
Когато потребяваното гориво за единица време е малко, то и енергията, която достига до водата е много малко.
Демек при ефективен и слабонатоварен двигател, енергията достигаща до охлаждащата течност е много малко. И няма как от нея да се черпи топлина за стопляне на квот се сетиш, ама щом те кефи може да пробваш.
Ама подобни дребнави сметки явно не са по вкуса на широко скроена личност като твоя милост.
ПП Що тия тъпаци от фабриката са сложили печка изгаряща скъпо гориво, ами не са се задоволили с едно радиаторче използващо отпадъчна топлина
Последна промяна от ktamen на Пон 26 апр 2021 1:05, променено общо 1 път.
- System_error
- Мнения: 137
- Регистриран на: Чет 19 окт 2017 11:13
- Автомобил: T4 Multivan 1998
- Двигател: ACV
- Местоположение: Силистра
Re: VW T4 1.9d. Монтиране на допълнително парно.
Рискувам да се обадя
Смъквам ватенката от тъщата и я мятам на предната решетка
Edit:
ktamen написа:ПП Що тия тъпаци от фабриката са сложили печка изгаряща скъпо гориво, ами не са се задоволили с едно радиаторче използващо отпадъчна топлина
Чудя им се как се те изпуснали като кадър
Не ми е по вкуса да споря с радио. Пак се включваш неподготвен.
Edit 2:
Абе ти наистина си бил късче самородно злато
...сега ти прочетох вече редактираното
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: VW T4 1.9d. Монтиране на допълнително парно.
Здравйте колега.
Възможно е да се направи подобно упражнение. Изводите трябва да се направят успоредни, и да има собствен регулировъчен кран. Тръбопровода се реализира отвътре на купето, покрай ръчната спирачка.
Реализацията със успорени отклонения, намалява ефективноста на предният радиатор.
Рализация със последователно отклонение, изисква предното парно да е пуснато, за да работи задното.
И двете схеми предполагат компромис.
Успех, и поздрави :)
Възможно е да се направи подобно упражнение. Изводите трябва да се направят успоредни, и да има собствен регулировъчен кран. Тръбопровода се реализира отвътре на купето, покрай ръчната спирачка.
Реализацията със успорени отклонения, намалява ефективноста на предният радиатор.
Рализация със последователно отклонение, изисква предното парно да е пуснато, за да работи задното.
И двете схеми предполагат компромис.
Успех, и поздрави :)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 104 госта