T5 - проблеми с J519

Техническа и сервизна информация за Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

T5 - проблеми с J519

Мнениеот brum » Вто 11 яну 2022 16:46


Имам разни дребни болежки по електрониката в буса.

1) Чистачките в режима дето могат да се нагласят с малкият бутон на 4 различни скорости работят както им дойде. Ту бързо, ту бавно, ту почват сами да си сменят скоростта.
2) Отварянето на вратите засича, че има отворени врати само ако шофьорската врата е отворена (след което всичко работи безупречно).
3) Интериорните светлини работят на запален двигател и отворена шофьорска врата. Включват се за кратко на загасен двигател в момента на затваряне на шофьорската врата. От време на време си работят нормално.
4) Cruise control-а не работи.

Ония ден реших да се поровя да видя как работи засичането на отворена врата. Плъзгащите се минава през един модул (inverting relay, изглежда да е просто логическо НЕ) и стига до J519. Предните ходят директно към J519.

После загледах за какво отговаря J519 и ми се изправи косата - тая гад контролира почти цялата електроника в купето. Това по-долу е цитат изваден от форум на който попаднах:

Wipers
Horn
Cruise control
Alternator load management
Heated rear window
Indicators
Mirror heating
Interior lights
Reverse light
Hazard lights
Screenwashers
Bonnet switch
Door switch position recognition


Модула J519 често давал проблеми. Ровя още малко и се оказва, че вътре има няколко процесора и запоени релета. Гадта често дава проблеми. Характерен проблем са неработещи чистачки. Та тая гад е скъпа и отделно, че само по номера не може да се намери същата, защото вървят с различен софтуер в тях.

Мисля при първа възможност (като се стопли леко времето) да я сваля и да я прегледам в какво състояние е. Знам част от пиновете за какво са и лесно ще ги проверя, но при все, че имам няколко проблема дето водят към този модул има голяма вероятност всичко да се корени в него. Предполагам студено спойки. Но разкача ли го веднъж ще проверя и сигналите до него, та бързо ще стане ясно дали е в него или преди него проблема.

И сега въпроса - имате ли идея за някой който има вземане-даване с ремонти по този модул и да има добри отзиви за работата му? Ако има алтернатива някой да го погледне вместо мен бих се замислил сериозно, че свободно време за такива неща клони към нулата...




naturo
Мнения: 40
Регистриран на: Чет 09 сеп 2021 10:36
Автомобил:
Двигател:

Re: T5 - проблеми с J519

Мнениеот naturo » Сря 12 яну 2022 10:10


Не е невъзможно да имаш провал в проводимостта в платката на този модул. Той реално къда се намираше? В таблото до волана в дясно?
Коментирах скоро с един "специалистен", че след като са прамахнали оловото от тинолите и припоите преди близо 20г. автомобилната електроника страда супер много. Реално с липсата на оловото, спойкте са по-крехки и чувствителни на температурни амплитуди. Да не забравяме вибрациите и шоковите промени на температурата реално всеки ден. Конденза свързан с това. Та, той ми спомена, че реално с припояването на всичко реално проблема изчезва. Лошото е, че понякога или най-често това се прави на "станция" или с новият вариант с "обдухвател". Говорим за микроспойки в огромни количества, които е абсолютно невъзможно да нацъкаш с поялник какъвто и да е.
Скоро отварях таблото с километража и уредите зад волана. Е направо се изумих. Дънна платка на РС ми се стори постна като наличие на компоненти сравнение с "километража" на рейса.
Успех ти пожелавам.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: T5 - проблеми с J519

Мнениеот brum » Сря 12 яну 2022 22:51


Имам си духалка за тази работа. Една от добрите китайски за запояване на SMD-та :) . Та не ми е драма да мина платките. Но само с духалка не става. Обикновено добавям и флюс или припой където се наложи.

Иначе модула се намира над педала за газта. Горе-долу там където го описваш.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: T5 - проблеми с J519

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 13 яну 2022 8:17


Свържи се с jordito , скоро имах драма с bcm модула и се чухме да даде съвет и каза , че има човек за тези неща , но аз така и не стигнах до там че намерих временно решение на проблема и до сега си карам така.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: T5 - проблеми с J519

Мнениеот brum » Пон 17 яну 2022 14:30


Свързах се. Препоръчаният сервиз е този на Стамба-та. Тук има детайли: https://goo.gl/maps/V4vVQeMm4DEBJzb67

Ще звъня по-късно за да видя как работят. Има подозрение, че ще трябва да се пратят свалени модули.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: T5 - проблеми с J519

Мнениеот brum » Нед 06 фев 2022 16:19


Тъй, Стамбата каза, че проблема е в модула. Мен платки не ме спират и го свалих да видя каква му е драмата. Според майстора модула му гасне CAN комуникацията при затваряне на шофьорската врата или ако не е подаден контакт.

Драмата се оказа другаде - модула явно не е заспивал и е падал акумулатора при предишният собственик. И вместо да сменят модула са пускали едни кабели и едни релета в резултат на което модула се включва само при отворена шофьорска врата или при подаден контакт. Съответно няма комуникация по CAN шината от този модул към другите за отворени врати докато е затворена шофьорската врата или колата не е на контакт. И поради същата причина не работи интериорното осветление докато колата не е на контакт или с отворена шофьорска врата.

Открих и други проблеми по инсталацията. На радиото няма постоянни 12 волта, а има само 12 волта през контакт. Това обяснява защо всеки път пали със стандартни настройки. Това подозирам, че е правено от същият неук майстор в опити да пребори консумацията и падането на акумулатора. Инсталацията е пипана там - личи си по начина по който е навит изолирбанда.

Та ще връщам колата при Стамбата ако се навие да възстанови инсталацията. Пък после ще му мисля как да оправя J519-то. CAN процесора се намира и ако той е проблема ще го сменя. Но за целта ще трябва да се мери на отворен модул при възстановена инсталация. В краен случай друг J519 с подобни екстри и с прекодиране.

А за темпомата нещата отиват към ръчка. Не отчита on/off бутона. С мултицета проверих кабелите на буксата към J519-то и също не се отчита никаква промяна при смяна от on към off.

И последното - модула даваше грешка за voltage reference-а. Модула по принцип мери напрежението на акумулатора и ако е ниско гаси определени системи за да запази акумулатора. Грешката според guided fault finding процесите води до подмяна на модула. Таратанци! За да мери напрежението на акумулатора без да отчита падовете по инсталацията модула си има отделна земя директно до минус клемата на акумулатора. Оказа се, че тая връзка е прекъсната. Не съм го пискал още, но бас ловя, че като възстановя връзката грешката ще изчезне.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: T5 - проблеми с J519

Мнениеот Vlad777 » Нед 06 фев 2022 16:53


brum написа:4) Cruise control-а не работи.
Има "машинки" релета на съединителя и спирачката. Ако е прецакано някое от тях - не работи.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: T5 - проблеми с J519

Мнениеот brum » Нед 06 фев 2022 20:32


Знам, ама ако е от тях записва грешки. Пък грешки нямаше...


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: T5 - проблеми с J519

Мнениеот brum » Пет 25 фев 2022 17:46


Да похваля човека известен като Стамбата. Изчисти всички модификации по инсталацията (тунинга с релетата) и няколко дни гледа буса за утечки. И това на почти символични пари за такава работа. Вече J519-то си работи без драма.

Останаха два проблема с който не можа да се справи. Единият е темпомата. Открил е къде е проблема, но не могъл да отвори ръчката да я оправи. А нова ръчка е на поръчка. Скъсани са кабелите към бутона. Ръчката я отворих с лекота докато си беше на място и ще си я ремонтирам.

Другият е бравата на плъзгащата врата. И там бравата е на поръчка, пък хората с които работел не били се занимавали с ремонт на такива брави и не се наемали. Та варианта бил подмяна, ама частите с поръчка и чакане. И там ще си дооправя сам нещата.



Върни се в “T4, T5 и T6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта