Т4 Мултиван - втори акумулатор

Техническа и сервизна информация за Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
yo_ko
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 17 дек 2008 13:06
Автомобил: Т4 Мултиван
Двигател: ACV 97
Местоположение: Нова Загора

Т4 Мултиван - втори акумулатор

Мнениеот yo_ko » Вто 25 яну 2022 12:35


Здравейте колеги,
Наскоро поместих под седалката на буса 75 Ач тягов акумулатор, който да храни лятно време хладилник, а зимата печката. До сега бях със стартов 60 Ач, но мн бързо умаляваше. Сега съм доволен от тяговия, но ме притеснява зареждането му дали е правилно и дали няма да го съсипя. Стартовия под капака е 100 Ач, а генератора зарежда и двата. Моля споделете Вие с какъв допълнителен акумулатор карате, оригинално за тягов ли е предвидено мястото под шоф седалка, на мултивана ?




brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Т4 Мултиван - втори акумулатор

Мнениеот brum » Вто 25 яну 2022 14:23


2ри амумулатор не се ползва за палене и е излишно да е стартов. По-правилното е да е тягов, че стартовият се скапва като се разрежда. За разлика от него тяговият има в пъти по-дълъг живот при цикли на голямо разреждане.

Кое те притеснява за съсипването му? Да не е по спецификации със 0.25C зареждан и да мислиш, че го зареждаш с голям ток?

Аз съм с допълнителен хибриден акумулатор. Годен и за стартерен, и за тягов. Точно за къмпингуване се ползва. В предишното МПС (джипка) зареждане беше със соларни панели и дозареждане от стартера. Самоделно управление на зареждането и максимален ток ограничен на 25-30 ампера с по-тънки кабели (6мм2 меден проводник по сметки имаше достатъчно съпротивление да ограничи тока до 25 амепра при зареждане за конкретният акумулатор). Сега не планирам да го връзвам към алтернатора, че се ползва само лятото.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4227
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Т4 Мултиван - втори акумулатор

Мнениеот tdi fen » Вто 25 яну 2022 15:55


175ah може би е добре да помислиш за най-големият възможен алтернатор


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Т4 Мултиван - втори акумулатор

Мнениеот brum » Вто 25 яну 2022 18:05


И какво ще спечели с по-голям алтернатор? Дали ще се зареждат по-бързо акумулаторите ако и със сегашният държи прилично напрежение?

Айде да се обосновавате като давате предложения.


petrushkov
Мнения: 317
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
Автомобил: VW T4 1996
Двигател: AET
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Т4 Мултиван - втори акумулатор

Мнениеот petrushkov » Чет 03 фев 2022 8:50


Здравейте колега. Аз съм със 2 броя акумулатори, функцията на вторият е само за отопление, или за допълнителните консуматори в режим престой на вана. Избора за тягов е удачен, но той има малко по различни изисквания за зареждане. За период от 2 - 3 години, нямате причини за притеснение със сегашната схема на зареждане. Необходимо е редовно да следите нивата и гъстота на електролита. При условие че се получава недостатъчно зареждане на тяговият, ви препоръчвам монтаж на слънчев панел, и интилигентно зарядно за тяговата батерия. Нещо от този тип - https://www.solarmarket.bg/prenosimi-so ... ustroistva При продължителен престой, това би трябвало да осигури достатъчно захранване на системата.



Върни се в “T4, T5 и T6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта