VW T5 2011 BiTdi 179к.с. нафта в маслото

Техническа и сервизна информация за Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
LevskiSF
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 30 яну 2019 20:06
Автомобил:
Двигател:

VW T5 2011 BiTdi 179к.с. нафта в маслото

Мнениеот LevskiSF » Нед 03 апр 2022 13:24


:confused
Колеги, може ли някой да ми каже, как в двигатела влиза нафта? Смених маслото преди месец и от няколко дни гледам, че капе под буса. Проверих го и се оказа, че го е смесило с нафта, след като го източихме, се оказа с 2литра повече от нормалното. Смених го отново и само за два дни, пак хо смеси с нафта... От къде би могло да ифва проблема?
Лятото ми правиха проверка на дюзите и казаха, че са перфектни.

Последна промяна от radotom на Нед 03 апр 2022 18:00, променено общо 1 път.
Причина: Преместена в правилния раздел и допълнено заглавие




naturo
Мнения: 40
Регистриран на: Чет 09 сеп 2021 10:36
Автомобил:
Двигател:

Re: VW T5 2011 BiTdi 179к.с. нафта в маслото

Мнениеот naturo » Вто 05 апр 2022 16:25


Привет,
Дюзите може да са супер, но уплътненията на дюзите в главата може и най-вероятно са сдали багажа.
Нека някой друг да пише, но това се случва често май. Моят двигател е друг и не знам как е при битурбото. Може и да греша.


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: VW T5 2011 BiTdi 179к.с. нафта в маслото

Мнениеот toraborat » Вто 05 апр 2022 17:37


Ако има тандем помпа може да се е разтекла от към вала. Предлагат се ремонтни комплекти за тях.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: VW T5 2011 BiTdi 179к.с. нафта в маслото

Мнениеот brum » Пон 18 апр 2022 21:45


Това е T5.1 и е common rail. Не мисля, че има тандем помпа. Като гледам SSP 403, то вариантите са малко за разреждане на маслото с нафта.

Вариант 1 са дюзите. Вариант 2 са износени цилиндри. Ако няма нещо което не е включено в SSP 403, то няма друго място от което да дойде нафтата в маслото.

Леглата на дюзите имат някакъв отдушник. Та не си го представям да напълни маслото от там с нафта. Тук някой с опит може да сподели. Аз имам само теория :) .

Вторият вариант с износеният мотор е много болезнен. Имаше истории, че тези мотори живеели по 200 000км и после се сменяли. Силно се надявам да са само истории.

Към автора - дай малко история. От колко време имаш буса, на колко километра е, от колко време си забелязал проблема, има ли някакви други особености като висок разход на гориво? И за тези два дни дето е напълнил пак маслото с нафта колко километра измина?

Не е удачно да караш с този проблем. Мотора се износва много бързо с толкова разредено масло. И лагери, и валове ще дадат фира.


Zinoto
Мнения: 1873
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: VW T5 2011 BiTdi 179к.с. нафта в маслото

Мнениеот Zinoto » Вто 19 апр 2022 12:39


Ако има ДПФ и неуспешни регенерации е от това, почти 100% сигурно!


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: VW T5 2011 BiTdi 179к.с. нафта в маслото

Мнениеот brum » Вто 19 апр 2022 18:50


Я обясни как неуспешна регенерация довежда до такъв проблем? Май някъде се споменаваше такъв вариант, но не успявам да си го представя...


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: VW T5 2011 BiTdi 179к.с. нафта в маслото

Мнениеот brum » Вто 19 апр 2022 19:04


Разбрах :) . Впръсква се повече гориво аз да може да се вдигне температурата на изгорелите газове. Само дето горивото е прекалено много и част от него измива масленият филм и слиза надолу към маслото.


Zinoto
Мнения: 1873
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: VW T5 2011 BiTdi 179к.с. нафта в маслото

Мнениеот Zinoto » Вто 19 апр 2022 20:25


Нещо такова се получава, но пък такъв проблем не съм забелязвал преди ерата на ДПФ, въпреки, че доста съм се занимавал с центровки, количества гориво и т.н. :) вероятно понеже предимно със стари кочинки съм се занимавал и са си "хапвали" масълце заедно и с добавеното количество нафта. Последната ми кола е първата кола на реалните си километри. Въпреки, че е на 270 000 и с ДПФ изглежда направо все едно е от магазина в сравнение с предишните и масло не съм доливал на никоя всичките си горяха в рамките на нормалното - половин до един литър от смяна до смяна.



Върни се в “T4, T5 и T6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта