Т5 1.9 TDI датчик налягане на маслото къде се намира.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 02 май 2024 21:29
- Автомобил:
- Двигател:
Т5 1.9 TDI датчик налягане на маслото къде се намира.
Колеги здравейте отново,моля някой който е по наясно да ми каже къде се намира датчика за налягането на маслото. Един ли е ,или са два.Искам да го знам къде е,ако мога да го сваля и да го почистя.Защото по време на движение от скоро ми свети лампичката на маслото в червено и свири зумера.Маслото на щеката е в норма и скоро сменено 5W40 Valvolin.Но като запаля сутрин всичко е нормално, но като загрее нормална температура свети и свири в движение. Давам газ на място но не угасва.Гася и паля и лампата не свети.Забелязах че го прави като загрее .Но преди време ми го направи и на студено сутрин на минусуви температури два пъти още на студен мотор ,след няколко километра каране още на студен мотор. Но няколко секунди това свирене и лампичката изчезва .Но сега обратното като загрее свети и свири но не угасва лампичката докато не го угася .Буса е VW T5 1.9TDI 102PS код на мотора BRS. 2009г.Моля за вашето мнение и съвети и най вече къде се намира датчика.Благодаря предварително.
Re: Т5 1.9 TDI датчик налягане на маслото къде се намира.
Под масления филтър, първия датчик в ляво. От шофьорската страна на кола с лява дирекция на волана. Датчика е кафяв на цвят, за ниско налягане поне такъв беше на шкода октавия 2 1.9 105 кс. Сваляхме турбо пътя отпред понеже сменяхме и о пръстените му и стана по-лесно. Проблема беше, когато колата загрее и при шофиране, понякога светваше лампата за маслото. Правеше го след 3 хиляди оборота, на случаен принцип. Сменихме датчика и се оправи. Сложихме Hella. Ето два клипа, които намерих набързо https://youtu.be/OFuTMifx-DA?si=OaRi5NS49O_XJBBH
https://youtu.be/pfSe4zePj54?si=Q0bwbmjBkmELCKY_
https://youtu.be/pfSe4zePj54?si=Q0bwbmjBkmELCKY_
Re: Т5 1.9 TDI датчик налягане на маслото къде се намира.
Трябваше да продължиш в другата си тема за да се ориентират по-лесно хората, които биха искали да осмислят и помогнат. Макар че там вече ти казаха на какво се дължи ниското налягане - износени лагери (в 90% от случаите). Ако си купил буса наскоро и на цена по-ниска от другите става 99% вероятност да са карали с този проблем и накрая да са уплътнили маслото с някакви добавки за да не пищи като я продават.
Ако има проблем в самия датчик (измерва странно съпротивление извън определени стойности) мисля че 2009 година модел при всяко даване на контакт ще ти сигнализира, за разлика от онези от миналия век. Трябва диагностика за да се разбере със сигурност. Без пари няма да се оправи колата, само с почистване на датчика и буксата. Ако държиш да вървиш от най-евтиния вариант към по-скъпите, може да го смениш. Зависи каква марка заместител за какъв ВАГ автомобил ще ти продадат, поведението може леко да се измени, но общо взето затопленото масло изтънява и налягането му пада - един здрав двигател няма да пищи в червено! Другата евтина стъпка е като сменяте маслото да отворите картера за да прегледате цедката на маслената помпа дали е затлачена.
Ако има проблем в самия датчик (измерва странно съпротивление извън определени стойности) мисля че 2009 година модел при всяко даване на контакт ще ти сигнализира, за разлика от онези от миналия век. Трябва диагностика за да се разбере със сигурност. Без пари няма да се оправи колата, само с почистване на датчика и буксата. Ако държиш да вървиш от най-евтиния вариант към по-скъпите, може да го смениш. Зависи каква марка заместител за какъв ВАГ автомобил ще ти продадат, поведението може леко да се измени, но общо взето затопленото масло изтънява и налягането му пада - един здрав двигател няма да пищи в червено! Другата евтина стъпка е като сменяте маслото да отворите картера за да прегледате цедката на маслената помпа дали е затлачена.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 02 май 2024 21:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Т5 1.9 TDI датчик налягане на маслото къде се намира.
paagrio написа:Трябваше да продължиш в другата си тема за да се ориентират по-лесно хората, които биха искали да осмислят и помогнат. Макар че там вече ти казаха на какво се дължи ниското налягане - износени лагери (в 90% от случаите). Ако си купил буса наскоро и на цена по-ниска от другите става 99% вероятност да са карали с този проблем и накрая да са уплътнили маслото с някакви добавки за да не пищи като я продават.
Ако има проблем в самия датчик (измерва странно съпротивление извън определени стойности) мисля че 2009 година модел при всяко даване на контакт ще ти сигнализира, за разлика от онези от миналия век. Трябва диагностика за да се разбере със сигурност. Без пари няма да се оправи колата, само с почистване на датчика и буксата. Ако държиш да вървиш от най-евтиния вариант към по-скъпите, може да го смениш. Зависи каква марка заместител за какъв ВАГ автомобил ще ти продадат, поведението може леко да се измени, но общо взето затопленото масло изтънява и налягането му пада - един здрав двигател няма да пищи в червено! Другата евтина стъпка е като сменяте маслото да отворите картера за да прегледате цедката на маслената помпа дали е затлачена.
Колега Благодаря ти изчерпателния отговор.Първо се извинявам ,че направих грешка,но не със друга цел а просто исках да разбера наистина все пак къде се намира този датчик и дали е едни или два.Второ буса го купих миналата година и то не евтино или на половина колкото струват.Купих го за 16000лв плюс регистрации и пълно обслужване и каквото трябва съм си го сменял и не съм спестявал пари .Защото аз го купих за мои лични нужди и имах голям мерак. Но след това започнаха проблемите и хвърлих един куп пари тук в Германия, когато започна да надува още по пътя от БГ за DE.И от тогава съм във една голяма приказка.Само пари и ядове.Не че съм го купил евтино,просто не случих на машина.Тук в Германия сменях гарнитура,плюс във БГ което съм обслужвал всичко,после се започна едно по едно да се обажда и до сега.Само пари и ядове,а се налага да пътувам с него на дълги разстояния.Сега пак трябва да пътувам и то спешно до седмица ,и сега и тази лампа и зумера на маслато ме притесняват.По принцип си сменям маслото постоянно и не чакам дори да достигне киломитрите за смяна.Но ето сега затова се чудя какво да правя.
Re: Т5 1.9 TDI датчик налягане на маслото къде се намира.
Прегрята охладителна течност автоматично означава и прегрято двигателно масло, което рязко си губи качествата. Хубаво че го сменяш навреме но преди теб ако са го сменяли късно и то с некачествени гъсти масла (особено полусинтетика 10-40) стават едни отлагания като силикон за гарнитури ама по-корави. Освен проверка на маслената помпа през картера може да се свали и капака на клапаните също да се погледне за налепи. Разпределителният вал ако има сини петна значи е прегрявал от недостатъчно масло вследствие на ниско ниво и/или запушени/стеснени маслопроводи. В такъв случай е възможно при загрял двигател по щеката да има балончета. Тогава дори добавка за промиване няма да помогне от първия път.
Ако се окаже че маслената система е чиста остава най-скъпото и бавното за ремонт - лагерите при коляновия вал. Датчикът за налягане по принцип има достатъчно толеранс че дори умерено износен двигател с тънко масло 0-30 да не пищи никога. А по-гъсто масло няма да разреши проблема, а ще го задълбочи.
Ако се окаже че маслената система е чиста остава най-скъпото и бавното за ремонт - лагерите при коляновия вал. Датчикът за налягане по принцип има достатъчно толеранс че дори умерено износен двигател с тънко масло 0-30 да не пищи никога. А по-гъсто масло няма да разреши проблема, а ще го задълбочи.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта