автопилот-къде, как, какво, за колко?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
DimoNN
Мнения: 1055
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

автопилот-къде, как, какво, за колко?

Мнениеот DimoNN » Съб 16 фев 2008 17:34


интересува ме къде може да ми сложат автопилот, как става това, какво се сменя, за колко $$$ може да стане и дали може от автоморгите да се вземе необходимото и да се направи или... мерсаж предварително




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 16 фев 2008 18:02


купува се от VW.
монтажа не е бог знае какво.
ето:

dobrinb написа:Благодарение на niks76 се сдобих с ето това

Изображение

След което, vaskoto1 го монтира, а аз документирах, до колкото ми беше възможно. Ето и снимковия материал.

1. Много важна стъпка - откачане на акумулатора, за да няма грешки при демонтирането и монтирането на еърбега :horror:

Изображение

2. Преди това, поне при моя Пасат, за да има лесен достъп до един от болтовете на капака на компютъра, е необходимо да се поставят чистачките в следната позиция:

Изображение

3. Пристъпва се към сваляне на еърбега, със завъртане на волана, за да има достъп до намиращите се отзад щифтове, първо от едната, после от другата страна, като едновременно се издърпва. Ето резултът:

Изображение

Изображение

Изображение

Жълтата букса на последната снимка се закача отзад в средата на еърбега при обратното му поставяне.

4. Свалят се корите под волана, където са бушоните и окабеляването между тях и конзолата, в която се включва компютъра. Първо се маха капака на бушоните, но той не е показан, мисля повечето знаят как става това. Ето и другите стъпки:

Изображение

Изображение

5. Свалят се двете кори, които се намират около контактния ключ и лостчетата за мигачите и чистачките, сваля се и пластмасовата дръжка на лостчето за регулиране на волана.

Изображение

6. Сваля се воланът:

Изображение

Изображение

7. Отстранява се и въртящата се пластина за еърбега, долу в ляво има конектор с двойна защита, оцветен в жълто, и един в черно.

Изображение

8. Демонтира се целия блок на лостчетата посредством металната скоба, с която е закрепен:

Изображение

9. Чрез щифтовете, които свързват двата модула - за мигачите и за чистачките, се освобождават един от други и с плъзгане се разделят, като на мястото на старото лостче за мигачите, се поставя новото с бутоните за управление на темпомата. Резултатът:

Изображение

10. До тук беше лесната част :wink: Както вече споменахме в т. 2, чистачките са в позиция, даваща възможност за демонтаж на капака на отделението, в което се намира компютъра, за което си има специален отвор към едно трудно достъпно болтче:

Изображение

Компютърът се издърпва от кутията,

Изображение

за да има достъп до ето тази шина, в която са включени конекторите:

Изображение

11. Откачат се всички табла с релетата, които са под кутията с компютъра вътре в купето:

Изображение

Изображение

Изображение

Така таблата висят на кабелите и са подвижни, за да може спокойно да се работи покрай тях и да се бърка навътре.

12. Шината, която е на третата снимка в т. 10, се демонтира чрез отвиване на два болта отгоре през кутията на компютъра, и се издърпва отдолу под волана за да се работи по нея:

Изображение

Ето и леглото, на което лежи, това е от едната страна, съвсем под таблото:

Изображение

13. Посредством ето този инструмент

Изображение

направен от vaskoto1, се отваря оранжевата букса, и в нея се поставя захранващия кабел от комплекта кабели, които вървят с новото лостче за мигачите:

Изображение

Същия инструмент си използва и за отваряне на бялата букса, в която се поставят комуникационните кабели към компютъра, общо четири на брой. Ето крайният вариант, с конекторите поставени в шината:

Изображение

14. По обратният път шината се връща на мястото си и се монтира, след което се включват конекторите, компютърът се прибира обратно в кутията, поставя му се придържащата скоба и се монтира капака:

Изображение

15. Важно!!! Преди да сложите клемата на акумулатора, излезте от колата и затворете вратите и прозорците. При някаква грешка може да се отвори еърбега, и едва ли искате да сте вътре или наблизо, ако това се случи. :oops:

16. Всички табла с релетата се поставят по местата им, монтират се обратно конзолата с новото лостче за мигачите, пластината за еърбега, волана, еърбега, кората отдолу и капака на бушоните.

17. Следва активация на функцията чрез VAG Com, ето и прозореца, въвежда се петцифрен код, който е различен според модела, в случая това е за Пасат 5 и 5.5.

Изображение

Изображение


Честито! Готови сме! Прави се пробно кръгче, да се види дали действа правилно темпоматът, т.е. дали изключва при натискане на някой от педалите. Това е.

Искам да ползвам възможността да благодаря на vaskoto1 за работата, която свърши безупречно. :bowdown
Ако има нещо, което съм написал погрешно, моля да се коригира от изпълнителя на това мероприятие. :wink:


тука е на дизел но за бензин е същото.


Потребителски аватар
DimoNN
Мнения: 1055
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DimoNN » Съб 16 фев 2008 19:37


ваското1 е цяла VW енциклопедия... :020: мерси за информацията... изглежда е необходимо само лостчето така ли? не нужен нов комп. на колата/ или може би е нужен само ако не е заложена такава функция, т.е. трябва първо да се провери ли?!? и друг въпрос- на автоматик знам как действа автопилота- чувал съм че и на ръчни слагат автопилот-може нали?


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Съб 16 фев 2008 19:44


Всичко може (или както казваха едни момчета-водещи - "няма невъзможни неща"). Гледам че колата ти е бензин. Доколкото съм запознат там възможностите са две - газ със жило (механична) и без (електронна). Ако е втория вариант, е лесно. По принцип функцията "темпомат" (което е различно от автопилот !) е заложена в ECU-то (компютъра) на колата - най-много да се наложи да се активира (с VAG-COM - елементарно е). Но ако си с механична газ (с жило), са необходими повече "гимнастики" (хардуер) за да имаш темпомат.
П.П. Информациите ми са за Пасат Б5 - предполагам че няма много разлика с Голф 4.


Потребителски аватар
Geleto
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1.8 MI 1994
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Geleto » Съб 16 фев 2008 20:13


vaskoto1 написа:..........



Еееееееехх! Пак ми стана гадно за хубавата количка! :censored: :censored: :censored: :censored: копелета мръсни крадливи :076: :076: :076: :laser


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Съб 16 фев 2008 20:13


За моя голф може ли да стане ?


Потребителски аватар
DimoNN
Мнения: 1055
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DimoNN » Нед 17 фев 2008 11:04


gr_kanev написа:Всичко може (или както казваха едни момчета-водещи - "няма невъзможни неща"). Гледам че колата ти е бензин. Доколкото съм запознат там възможностите са две - газ със жило (механична) и без (електронна). Ако е втория вариант, е лесно. По принцип функцията "темпомат" (което е различно от автопилот !) е заложена в ECU-то (компютъра) на колата - най-много да се наложи да се активира (с VAG-COM - елементарно е). Но ако си с механична газ (с жило), са необходими повече "гимнастики" (хардуер) за да имаш темпомат.
П.П. Информациите ми са за Пасат Б5 - предполагам че няма много разлика с Голф 4.


как да разбера дали съм с ел. газ или с жило? или ако някой може да провери по каталог нещо Голф4 '98 1.8 highline ...


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 17 фев 2008 11:10


DimoNN написа:как да разбера дали съм с ел. газ или с жило?

Елементарно, Уотсън ! Поглеждаш около педала за газта - дали излиза жило, или кабел.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Нед 17 фев 2008 14:58


Няма нужда да се обсъждат неща, които вече са написани в няколко други теми. Ползвайте търсачката!



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта