автопилот-къде, как, какво, за колко?
- DimoNN
- Мнения: 1055
- Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
автопилот-къде, как, какво, за колко?
интересува ме къде може да ми сложат автопилот, как става това, какво се сменя, за колко $$$ може да стане и дали може от автоморгите да се вземе необходимото и да се направи или... мерсаж предварително
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
купува се от VW.
монтажа не е бог знае какво.
ето:
тука е на дизел но за бензин е същото.
монтажа не е бог знае какво.
ето:
dobrinb написа:Благодарение на niks76 се сдобих с ето това
След което, vaskoto1 го монтира, а аз документирах, до колкото ми беше възможно. Ето и снимковия материал.
1. Много важна стъпка - откачане на акумулатора, за да няма грешки при демонтирането и монтирането на еърбега![]()
2. Преди това, поне при моя Пасат, за да има лесен достъп до един от болтовете на капака на компютъра, е необходимо да се поставят чистачките в следната позиция:
3. Пристъпва се към сваляне на еърбега, със завъртане на волана, за да има достъп до намиращите се отзад щифтове, първо от едната, после от другата страна, като едновременно се издърпва. Ето резултът:
Жълтата букса на последната снимка се закача отзад в средата на еърбега при обратното му поставяне.
4. Свалят се корите под волана, където са бушоните и окабеляването между тях и конзолата, в която се включва компютъра. Първо се маха капака на бушоните, но той не е показан, мисля повечето знаят как става това. Ето и другите стъпки:
5. Свалят се двете кори, които се намират около контактния ключ и лостчетата за мигачите и чистачките, сваля се и пластмасовата дръжка на лостчето за регулиране на волана.
6. Сваля се воланът:
7. Отстранява се и въртящата се пластина за еърбега, долу в ляво има конектор с двойна защита, оцветен в жълто, и един в черно.
8. Демонтира се целия блок на лостчетата посредством металната скоба, с която е закрепен:
9. Чрез щифтовете, които свързват двата модула - за мигачите и за чистачките, се освобождават един от други и с плъзгане се разделят, като на мястото на старото лостче за мигачите, се поставя новото с бутоните за управление на темпомата. Резултатът:
10. До тук беше лесната частКакто вече споменахме в т. 2, чистачките са в позиция, даваща възможност за демонтаж на капака на отделението, в което се намира компютъра, за което си има специален отвор към едно трудно достъпно болтче:
Компютърът се издърпва от кутията,
за да има достъп до ето тази шина, в която са включени конекторите:
11. Откачат се всички табла с релетата, които са под кутията с компютъра вътре в купето:
Така таблата висят на кабелите и са подвижни, за да може спокойно да се работи покрай тях и да се бърка навътре.
12. Шината, която е на третата снимка в т. 10, се демонтира чрез отвиване на два болта отгоре през кутията на компютъра, и се издърпва отдолу под волана за да се работи по нея:
Ето и леглото, на което лежи, това е от едната страна, съвсем под таблото:
13. Посредством ето този инструмент
направен от vaskoto1, се отваря оранжевата букса, и в нея се поставя захранващия кабел от комплекта кабели, които вървят с новото лостче за мигачите:
Същия инструмент си използва и за отваряне на бялата букса, в която се поставят комуникационните кабели към компютъра, общо четири на брой. Ето крайният вариант, с конекторите поставени в шината:
14. По обратният път шината се връща на мястото си и се монтира, след което се включват конекторите, компютърът се прибира обратно в кутията, поставя му се придържащата скоба и се монтира капака:
15. Важно!!! Преди да сложите клемата на акумулатора, излезте от колата и затворете вратите и прозорците. При някаква грешка може да се отвори еърбега, и едва ли искате да сте вътре или наблизо, ако това се случи.![]()
16. Всички табла с релетата се поставят по местата им, монтират се обратно конзолата с новото лостче за мигачите, пластината за еърбега, волана, еърбега, кората отдолу и капака на бушоните.
17. Следва активация на функцията чрез VAG Com, ето и прозореца, въвежда се петцифрен код, който е различен според модела, в случая това е за Пасат 5 и 5.5.
Честито! Готови сме! Прави се пробно кръгче, да се види дали действа правилно темпоматът, т.е. дали изключва при натискане на някой от педалите. Това е.
Искам да ползвам възможността да благодаря на vaskoto1 за работата, която свърши безупречно.![]()
Ако има нещо, което съм написал погрешно, моля да се коригира от изпълнителя на това мероприятие.![]()
тука е на дизел но за бензин е същото.
- DimoNN
- Мнения: 1055
- Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ваското1 е цяла VW енциклопедия...
мерси за информацията... изглежда е необходимо само лостчето така ли? не нужен нов комп. на колата/ или може би е нужен само ако не е заложена такава функция, т.е. трябва първо да се провери ли?!? и друг въпрос- на автоматик знам как действа автопилота- чувал съм че и на ръчни слагат автопилот-може нали?

- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Всичко може (или както казваха едни момчета-водещи - "няма невъзможни неща"). Гледам че колата ти е бензин. Доколкото съм запознат там възможностите са две - газ със жило (механична) и без (електронна). Ако е втория вариант, е лесно. По принцип функцията "темпомат" (което е различно от автопилот !) е заложена в ECU-то (компютъра) на колата - най-много да се наложи да се активира (с VAG-COM - елементарно е). Но ако си с механична газ (с жило), са необходими повече "гимнастики" (хардуер) за да имаш темпомат.
П.П. Информациите ми са за Пасат Б5 - предполагам че няма много разлика с Голф 4.
П.П. Информациите ми са за Пасат Б5 - предполагам че няма много разлика с Голф 4.
- DimoNN
- Мнения: 1055
- Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
gr_kanev написа:Всичко може (или както казваха едни момчета-водещи - "няма невъзможни неща"). Гледам че колата ти е бензин. Доколкото съм запознат там възможностите са две - газ със жило (механична) и без (електронна). Ако е втория вариант, е лесно. По принцип функцията "темпомат" (което е различно от автопилот !) е заложена в ECU-то (компютъра) на колата - най-много да се наложи да се активира (с VAG-COM - елементарно е). Но ако си с механична газ (с жило), са необходими повече "гимнастики" (хардуер) за да имаш темпомат.
П.П. Информациите ми са за Пасат Б5 - предполагам че няма много разлика с Голф 4.
как да разбера дали съм с ел. газ или с жило? или ако някой може да провери по каталог нещо Голф4 '98 1.8 highline ...
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта