Въпрос за радиатор

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Въпрос за радиатор

Мнениеот stil » Вто 18 окт 2005 15:34


Днес излизам пред блока и гледам решетката счупена. Това как да е, но има поражения и върху радиатора - едно петно с диаметър около 6-7 sm със смачкани на пихтия ламели. Две от тръбичките са деформирани. Няма течове... засега.
Та въпросът ми е к'во да го правя този радиатор с така описаните поражения.
1) Да го нося на хидравлична/пневматична проба (къде?)
2) Да купя друг?
3) Да карам така?

В първият момент доста се учудих що за интервенция е това, докато не опипах с ръка в долната част зад бронята и извадих... камъка.
Не ми стана по-ясно, нито по-добре...




Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Вто 18 окт 2005 18:03


Аз също съм на мнение да следиш нивото на охладителната течност и да преглеждаш за течове.Що се отнася до ламелите си ги изправи и няма за какво да се притесняваш.На мене на радиатора за фреона сума ламели бяха заплескани (най-вероятно от някой жабарски автомивкаджия).Доста си играх но си ги изправих.Мисля че няма от какво да се притесняваш дори и тръбичките да са свити до толко че да не пропускат течност.От някъде съм чувал че до 5% от радиатора може да се изолира и пак няма да има проблем за охлаждането.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Вто 18 окт 2005 18:26


Ако си с каско-млатни радиатора и да ти купят нов! :wink:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 18 окт 2005 18:58


Ако си застрахован чупи :), ако не си караш така друго не ти остава, ако тече или грее нов радиатор. Screwy


Edesign
Мнения: 11
Регистриран на: Чет 08 сеп 2005 16:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Edesign » Сря 19 окт 2005 16:09


Карай смело! Имаме един служебен опел и на него му е спукан радиатора ама с една смес (някакъв прах беше сребрист за 1 лев) теча престана и вече го карат 3 години :lol:


Потребителски аватар
dready
Мнения: 1844
Регистриран на: Сря 25 май 2005 19:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dready » Сря 19 окт 2005 21:26


Ами ако си педант си смени радиатора ще ти излезе около 200лв +/- 30лв. Казвам го от личен опит защото аз смених почти цялата система.Радиатора ,термостата ,скобите на съединенията и накрая тръбата от водната помпа :) голяма подмяна падна.Идеята ми беше следната ,че идва зима и не се знае кога и каде може да стане проблем.(дано не става)


Потребителски аватар
Lepoev
Мнения: 1064
Регистриран на: Нед 09 окт 2005 1:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Lepoev » Сря 19 окт 2005 23:29


Ако все пак решеиш да си купуваш нов ми се обади имам такъв


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Чет 20 окт 2005 8:51


Засега задържам нещата така.
1) Поизправих ламелитe там, където бяха останали, с което намалих диаметъра на пораженията до 3-4 sm. Като го сметнах в съотношение към общата площ излезе по-малко от 1%. Знам, че по принцип ги преоразмеряват с малко, така че... Относно деформираните тръби нищо не може да се направи. Като гледам не са с намалено сечение, а само малко, хм... с видоизменено.
2) Решетка за Polo Мк3 - 20 лв (втора употреба).

Каквато ни държавата - такива ни и апашите. Дърпали, млатили, пак дърпали... След като и счупили захващащите зъбчета, от яд - камък.
А се сваля толкова лесно... Screwy



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта